ericeric

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    anders

ericeric's trofeeën

  1. Het is inderdaat het laatste, btw wordt enkel berekend over de 5% provisie, dit is de toegevoegde waarde van de geleverde dienst. Dit is het probleem ook niet. ( deze btw wordt ook afgedragen en of verrekend) Mijn vraag is of de huren die wij inrekening brengen middels faktureren via het resultaat moeten lopen of enkel via de balans. ? Waarbij ik fakturen stuur vanuit de vof? en ik de conclusie trek dat gefactureerde bedragen gelijk is aan opbrengst verkopen/omzet ( oftwel in de W&V terechtkomt) Dus mijn vraag is ook kan ik de huren faktureren en dit buiten het resultaat laten en opnemen in de balans als ''nog te ontvangen huren'' aan ''nog te betalen huren'' dit lijkt me minder waarschijnlijk Beter lijkt mij Geen faktuur met het woord ''faktuur'' faktureren maar het woord faktuur veranderen in afrekening o.i.d geen factuur = geen omzet = niet in resultaat= wel verplichting ? dus via balans?
  2. Beste mensen, Ik leidt samen met mijn broer een vof waarbij wij het vastgoed beheren van mijn vader. De panden staan niet op de balans/ geen eigendom Stuur maandelijks factuur voor de huur vooraf ( huren zijn ex btw) Mijn vraag is of het juist is dat de gefactureerde huren over het resultaat lopen? De gefactureerde huur als omzet en afdracht huren aan klant(vader) als kostprijs verkopen verschil is 5% provisie. Of moet dit slecht via de balans lopen en enkel de 5 % provisie via het resultaat lopen? Doordat we maandelijks factureren (staat ook factuur op) is het aannemelijk dat dit moet worden meegenomen in het resultaat. mijn tweede vraag is kan je een factuur sturen en dit vervolgens niet meenemen in het resultaat of moet je het woordje factuur veranderen in afrekening of iets dergelijks. Alvast bedankt,
  3. Beste joost, Dit is mij duidelijk, maar niet de constructie om mogelijk de 6% te ontwijken, heb je daar nog een advies voor ?
  4. Wat bedoel je met explotatie van de panden nu als onderneming aan te merken ? en hoezo zou dat voor de ib nadelig zijn ?
  5. Beste mensen, Hopelijk kunnen jullie mij enigzinds verder helpen. Mijn vader bezit enkele panden (prive) die worden verhuurd, dit verloopt niet altijd even soepel ( slecht betalen etc.) Nu is het beheer uitbesteed wat ook niet goed gaat. Ik wil nu zelf het beheer gaan doen samen met mijn broer en vader.Wanneer alles goed verloopt willen wij misschien in de toekomst het aantal panden uit breiden. Kortom we willen het beheer zelf doen en graag professioneel aanpakken. Mijn vraag is is het handig om een bedrijf op te richten en zo ja welke rechtsvorm? ook fiscaal gezien. Alvast bedankt voor uw hulp
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.