jamieb22

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

jamieb22's trofeeën

  1. Hallo iedereen, Ik verkoop bruidskleding, ik verkoop de bruidskleding maar ik wil graag de bruidskleding verhuren. kan iemand mij helpen met het opstellen van een verhuur contract? Of heeft iemand een voorbeeld wat ik aan kan houden? Groetjes Jamie
  2. Het is opgelost met de klant, we hebben een regeling getroffen!! Ben blij dat we tot een overeenkomst zijn gekomen. Bedankt voor jullie hulp!!
  3. Hallo, Ik heb de klant een brief gestuurd met de uitleg dat ik de aanbetaling niet storneer omdat ik met bestellen kosten heb gemaakt. En omdat de jurk nu ook bij mij is afgeleverd Ik wil graag mijn klant tevreden houden, maar het moet wel redelijk blijven.
  4. De algemene voorwaarden die ik op mijn website heb staan. Artikel 1 - Algemeen Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten en aanbiedingen tot het leveren van goederen en tot het verlenen van diensten. Van deze voorwaarden afwijkende afspraken zijn voor ons slechts bindend, indien deze door ons uitdrukkelijk schriftelijk zijn bevestigd. Algemene (inkoop)voorwaarden van onze opdrachtgevers zijn niet van toepassing, tenzij dit door ons uitdrukkelijk schriftelijk wordt bevestigd. Artikel 2 - Aanbiedingen Al onze aanbiedingen zijn vrijblijvend en gebaseerd op de bij de aanvraag door onze opdrachtgever verstrekte gegevens. Tenzij anders aangegeven zijn alle prijzen exclusief BTW. Eventuele atelierkosten, zijn niet in de prijs begrepen. Afwijkingen van gedane aanbiedingen binden ons alleen, indien deze door ons schriftelijk zijn bevestigd en akkoord verklaard. De opgegeven prijs is gebaseerd op de inkoopprijs en de andere kostenfactoren. Wanneer één van deze niet voorzienbare kostprijsbestanddelen na de aanbieding, maar voor de levering wordt verhoogd, hebben wij het recht die verhogingen in alle redelijkheid door te berekenen. Onverminderd de algemene toepasselijkheid van het in het vorige lid bepaalde is dat in het bijzonder van toepassing op een wijziging van de in- of uitvoerrechten, belastingen en/of wisselkoers van de euro tegenover buitenlandse valuta, waarin wij de goederen hebben gekocht. Artikel 3 - Levertijd De opgegeven levertijd geldt slechts bij benadering. Indien de overeengekomen levertijd is overschreden, is de opdrachtgever bevoegd om ons bij aangetekende brief een redelijke nadere termijn voor de de levering te stellen. Pas na overschrijding van die termijn kunnen wij aansprakelijk worden gesteld voor termijnoverschrijding. Artikel 4 - Overmacht Onder overmacht wordt verstaan: elke van onze wil onafhankelijke omstandigheid, die nakoming van de overeenkomst tijdelijk of blijvend verhinderd. In het bijzonder geldt als overmacht voor zover e.e.a. niet al is begrepen in het vermelde in lid 1. Oorlog, oorlogsgevaar, burgeroorlog, oproer, werkstaking, transportmoeilijkheden, brand, en andere ernstige storingen in ons bedrijf of dat van onze leveranciers. Bij overmacht hebben wij ter keuze het recht om de termijn van de levering met de duur der overmacht te verlengen of de overeenkomst voor zover nog niet uitgevoerd te ontbinden, zonder dat wij in welke vorm dan ook gehouden zijn tot voldoening van enige schadevergoeding, behoudens krachtens het bepaalde in art. 78 van boek 6 van het Burgerlijk Wetboek. Artikel 5 - Betaling Tenzij anders overeengekomen, dienen betalingen te geschieden bij levering van de goederen, het zij contant, het zij op een door ons aan gegeven rekening en zonder enige aftrek of verrekening. Bij aankoop dient een betaling te worden verricht van minimaal 25% van de koopprijs Indien niet binnen de overeengekomen termijn wordt betaald, wordt de opdrachtgever geacht van rechtswege in verzuim te zijn en hebben wij, zonder dat daarvoor enige in gebreke stelling is vereist, recht op vergoeding van rente gelijk aan 7% per maand vanaf de vervaldag. Alle redelijk gemaakte kosten, vallende op de inning van de vordering, zowel gerechtelijke als buitengerechtelijke, zijn voor rekening van de nalatige opdrachtgever. De buitengerechtelijke kosten zijn steeds gelijk aan 15% van het achterstallige met een minimum van 100 euro inclusief BTW. Artikel 6 - Eigendomsvoorbehoud Na aflevering blijven geleverde goederen ons eigendom tot het moment, dat de opdrachtgever volledig aan zijn verplichtingen, voortvloeiende uit de desbetreffende overeenkomst heeft voldaan. Artikel 7 - Aansprakelijkheid Behoudens in geval van opzet of grove schuld aan onze zijde, is alle aansprakelijkheid onzerzijds voor schade ten gevolge van gebreken in of aan verkochte goederen of verrichte werkzaamheden, zowel bij opdrachtgever als bij derden uitdrukkelijk uitgesloten Met name zijn wij niet aansprakelijk voor stomerij-schade. Behoudens opzet of grove schuld zijn wij evenmin aansprakelijk voor fouten van ons personeel, dan wel van personen, die door ons in het kader van de uitvoering van de overeenkomst worden ingeschakeld. Behoudens uitdrukkelijke schriftelijke bevestiging zijn wij op geen enkele wijze gebonden aan afspraken met ondergeschikte leden van ons personeel.7.5 Wij aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor fouten of gebreken in door derden of opdrachtgever ter beschikking gestelde gegevens. Artikel 8 - Reclames Reclames dienen direct bij aflevering van de artikelen te geschieden Gelet op de aard van onze artikelen kan niet worden geruild en worden geen artikelen teruggenomen. Op afgeprijsde artikelen worden geen reclames geaccepteerd. Artikel 9 - Opschorting en ontbinding Indien de opdrachtgever niet, niet tijdig of niet behoorlijk aan de verplichtingen, die voor hem uit de gesloten overeenkomst voortvloeien, dan wel indien hiervoor gegronde vrees bestaat, evenals in geval van faillissement, of surseance van betaling van de opdrachtgever, zijn wij gerechtigd de uitvoering van de overeenkomst met een redelijke termijn op te schorten, dan wel overeenkomst te ontbinden. De vordering ter zake van het reeds uitgevoerde deel van de overeenkomst, evenals de uit de opschorting of ontbinding voortvloeiende schade, gederfde winst daaronder begrepen, is onmiddellijk opeisbaar. Artikel 10 - Bewaarneming Op verzoek van de opdrachtgever kunnen wij bij ons gekochte en geheel betaalde bruidskleding gratis in bewaring nemen tot het moment dat de opdrachtgever de artikelen wenst te ontvangen. De bewaartermijn bedraagt een jaar, met de mogelijkheid van een eenmalige verlenging van ten hoogste een half jaar. Gedurende deze periode zijn artikelen tegen verkoopwaarde verzekerd tegen brand, diefstal ed. Artikel 11 - Toepasselijke rechtsgeschillen Op alle door ons gesloten overeenkomsten is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing. Alle uit door ons gesloten overeenkomsten voortvloeiende geschillen zullen, voor zover krachtens de betreffende wettelijke bepalingen mogelijk met uitsluiting van iedere andere instantie behoren tot de competentie van de bevoegde rechter van onze plaats van vestiging
  5. Hallo Iedereen, Ik heb een vraagje! Ik ben ondernemer in bruidskleding. ik heb een trouwjurk besteld voor een klant, deze word op maat gemaakt. Nu heb ik gisteren een e-mailtje gekregen dat ze wilt afzien van de koop en de 50% die ze heeft aanbetaald terug wilt. De klant zag het niet gebeuren dat de jurk voor haar trouwdatum (over 2 maanden) binnen was. Nu heb ik een e-mail terug gestuurd naar de klant, dat haar jurk zaterdag binnen is gekomen en dat ze de jurk kan komen passen/afhalen. Mijn vraag is nu: Kan ik haar in gebreke stellen? En ben ik verplicht de 50% aanbetaling te storneren? Groetjes Jamie
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.