Ajay

Junior
  • Aantal berichten

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Den Haag

Ajay's trofeeën

  1. Ajay

    Afgewezen door Qredits

    Wat is jouw achtergrond? (werkloos, in loondienst of uitkeringsgerechtigd (wwb)) Ik heb zelf enige tijd gewerkt als bbz adviseur en ik denk dat je de BKR notering 2-ledig moet zien: 1. BKR-notering uit het verleden (-5jaar) waar geen schuld openstaat, maar dat een eventuele lening/krediet in de weg staat bij een bank. 2. BKR-notering met een openstaande lening/schuld Als je onder 1. valt, is het doorgaans makkelijker om alsnog in het traject van de bbz of qredits in te stappen. Val je onder .2 dan wordt het een complexer verhaal. Intern voerden wij weleens de discussie: is het verantwoord om een schuld bovenop een schuld te verlenen, als overheids instantie?
  2. Ajay

    Afgewezen door Qredits

    Kun je dan niet een manier zoeken waarop je meer borg voor de aflossing+rente kunt bieden? Ik heb zojuist een traject met qredits positief afgesloten, ook met een BKR (herstel)code. Wat qredits over de streep trok, mijn inziens, dat wij hen voldoende zekerheden konden bieden door het aantonen dat in ieder geval 1 van de vennoten tijdens de opstartfase nog in loondienst werkzaam is.
  3. Na 2 maanden moet ik erop terugkomen: wat een bagger programma!
  4. Beste ondernemers, Ik vroeg mij af of jullie bereid zijn om een ondernemingsplan te lezen en dan te voorzien van feedback? Het financieel gedeelte hebben wij nu zo goed als af, maar vaak kruipt dat gevoel van "ben ik nou te optimistisch? Of ben ik te pessimistisch?" binnen. (ik word zowat elke ochtend wakker met als 1e gedachte: omzetberekening:| haha) Omdat wij in ons concept, visie en producten geloven vind ik het ontzettend moeilijk om objectief en realistisch naar de prognose cijfers te kijken en te beoordelen. Wij willen namelijk niet de cijfers gaan verbloemen met een lulverhaal, maar op elke mogelijke valkuil proberen wij gerichte strategische acties te bedenken om die te tackelen. Zijn jullie bereid om ons van feedback te voorzien? Dan PM ik het plan door;) Ik hoor graag van jullie! Alvast bedankt. Mvg,
  5. In het verleden hebben wij bij de start van een Online Lifestyle Magazine (www.indianfeelings.nl) tijdens evenementen en festivals geflyerd maar de response was niet meetbaar. Achteraf gezien denk ik ook niet dat de flyers hebben bijgedragen aan onze naamsbekendheid maar juist de mond-op-mond reclame. Het was ook altijd een steek in mijn hart om al die flyers op de grond zien te liggen na een groot festival :( Je ziet je eigen geld als het ware daar liggen....zou je denken: strooi 5 euro biljetten met je bedrijfsnaam in de rondte en dat zal meer effect hebben :d
  6. Bedankt voor de reacties! @ProRi: Wij gaan ons in eerste instantie richten op het vrouwensegment. Het mannensegment op het gebied van persoonlijke verzorging is gelukkig groeiend en daar zullen we in de toekomst zeker goed naar kijken. Op dit moment vinden wij het nog te risicovol om daar nu iets concreets mee te gaan doen. Wel hebben wij Unisex geuren maar onze flessen hebben een vrouwelijke karakter. ;) @Frans: Dat is inderdaad een eye-opener betreffende een launchparty. Wij zijn niet alleen bezig om dat feestje te organiseren maar zijn nu al aan het invullen hoe wij de follow-up gaan verzorgen. Het wordt een spannende tijd en we proberen alles eraan te doen om dit succesvol te maken. @TwaBla: Leuk om te horen dat je bekend bent met de lancering van parfums!! Wat heb jij precies gedaan dan? (als ik vragen mag :-[) Dat is een discussiepunt die ik vaak voer met mijn partner: efficiency vs effectiviteit...to be honest ben zelf een absolute voorstander om het selectiever uit te zetten, bedankt voor de insight..ga daar zeker iets mee doen;) Btw: grappig dat je met dat ideetje van Dubai kwam! In Dubai hebben wij inspiratie opgedaan en daar is het idee ook ontstaan;)
  7. Hallo iedereen;) Wij zijn bezig om onze nieuwe parfum merk te lanceren en zijn van plan om een launch party te organiseren waar we potentiele klanten (leveranciers, detailisten), branche-bladen, eind-consumenten e.d. willen uitnodigen om hen bekend te maken met onze nieuwe collectie. Ik ben dan gewoon benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Is het een goede zet, of niet, waar zou je heel goed op moeten letten. Met andere woorden, ben erg benieuwd naar jullie inzichten en/of ervaringen hiermee! Wat zijn de mogelijke nadelen, wellicht komen wij op zaken waar wij zelf niet aan hebben gedacht in onze enthousiasme;) Alvast bedankt! Gr, Ajay
  8. Uber slechte ervaring met het hele bbz verhaal in de gemeente Eindhoven. In september een paar keer telefonisch contact gehad met iemand van bureau zelfstandigen, vervolgens telefonisch afspraak gemaakt om het concept ondernemingsplan in te dienen zodat die vent zich een beeld kon vormen van ons bedrijfsidee/concept. Aan de hand van dat ingediende stuk een afspraak ingepland om met elkaar rond de tafel te gaan zitten en te bekijken welke mogelijkheden er bestaan. Dan ga je dat gesprek in om jezelf te orienteren hoe dat bbz verhaal nou daadwerkelijk wordt uitgevoerd, wordt het gesprek gestuurd richting een haalbaarheidsanalyse (op zich goede feedback meegekregen). Vervolgens geeft hij door aan onze werkcoach dat ons plan TE omvangrijk is en niet direct uitvoerbaar is. Op grond daarvan AFGEWEZEN voor het bbz traject. ??? Ben nog steeds ??? ??? ??? ???. Het kan toch niet zo zijn dat die vent een haalbaarheidsanalyse gaat verrichten op een stuk dat hij heeft gekregen om zich een beeld te vormen van ons bedrijfsconcept? Voor een haalbaarheidsanalyse zou ik een stuk indienen dat verdedigbaar is en wat onderbouwd is met concrete cijfers. Nu gelooft de beste man van bureau zelfstandigen dat ons plan geen succes zal hebben, en er maar mee moeten stoppen omdat het geen kans van slagen heeft. Aja moraal van het verhaal: laat je niet uit het veld slaan en geloof in je product, bedrijf, succes en jezelf.
  9. Wij zijn bezig met de lancering van exclusieve oosterse parfums en onze merknaam is: Aysha Onze 1e collectie krijgt de naam Arabian Nights. (geïnspireerd door 1001 Nacht en de lijn krijgt dan namen van bekende karakters uit 1001 nacht) Aysha...twee van de partners namen samengevoegd en het kreeg een oosters tintje...en daarnaast staat het voor: Levendig en origineel :d (kwamen we pas achteraf achter..) en dat komt weer overeen met ons hele concept... :D
  10. Hoi Wiesje, Leuk dat je een eigen kledinglijn wilt gaan beginnen! Wij willen ook een eigen merk en collectie gaan uitbrengen op de markt voor parfums en wij liepen(lopen) tegen precies dezelfde vragen: Hoe ga je dit lanceren?!?! Wat voor ons erg belangrijk is geweest om onze markt goed te segmenteren om vervolgens de juiste doelgroep aan te spreken. Zo zijn wij veel praktischer en concreter gaan nadenken over hoe wij ons product op de markt willen gaan brengen. Volgens mij zal het heel moeilijk zijn om zaken binnen te lopen met jouw collectie en of ze eventueel interesse hebben... Wij zijn nu bezig om onze collectie definitief te maken en gaan een "launch party" organiseren: dus uitnodigen van potentiele klanten, eind-consumenten, leveranciers, de juiste beauty bladen, de juiste vrouwenbladen, pers e.d. en vanuit dat punt gaan wij keihard werken aan onze naamsbekendheid en merkimago. Ik denk dat die zaken essentieel zijn, vooral als je een nieuwe (onbekende) lijn op de markt wil brengen. PR, Marketing en communicatie zijn van groot groot belang. Succes;)
  11. Hallo! Tijdens het schrijven van ons ondernemingsplan heb ik de diensten afgenomen van business plan wizard! Dat werkt ontzettend prettig en vooral de financiele modellen die je hier kunt aanmaken zijn echt "dummy" bestemd! Absolute aanrader. Enige minpunt vind ik dat wanneer zij over bepaalde materie een uitleg geven, direct citeren uit Wikipedia ??? Voor de rest uber-goed, en vooral in combinatie met kennis uit boeken e.d. kun je een goed plan schrijven via de online module van Business Plan Wizard! (maak geen reclame voor ze...maar ik ben er wel verder mee gekomen;))
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.