Jump to content

Henkert

Junior
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    financiering
    ondern
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. bijv. bedoeld voor afspelen muziek in de wachtkamer? oid?
  2. beste forumbezoeker, Vroeg me af welke spullen allemaal op de zaak gezet mogen worden. Waar ligt de grens en hoe wordt deze grens bepaald? Ik heb een eenmanszaak waarbij ik relatief weinig aftrekposten heb. NU wil ik (bedoeld voor met name prive) een I-pod kopen (zo'n €200). Wanneer ik deze op de zaak zet kan ik BTW verrekenen en is de aanschaf bovendien aftrekbaar. Is dit hard te maken naar de fiscus? Henk.
  3. @ John, Klopt dat wij alle verzenders direct verwittigen, alleen niet alle bedrijven hebben hun administratie goed op orde. Daarnaast komt het nog wel eens voor dat we een bedrijf vergeten. Het zijn dan ook maximaal 3 brieven (incl. reclame) per week. Soms ook belangrijke post, zoals vragenlijst van SENA die wij dus (naar nu blijkt: tot 3 keer aan toe) niet ingevuld hebben waarna wij nu (wel op het goed adres overigens) een flinke rekening voor muziekrechten hebben ontvangen (terwijl we alleen radio in wachtkamer draaien). Erg vervelend derhalve. Ex-verhuurder is nu moeilijk mee te praten: heb hem E200 aangeboden voor bewaren post 9dit ga ik nu nl. aan TNT verhuisservice betalen).
  4. Graag! Ben benieuwd naar deze wet. wat bedoel je met: Ik weet wel dat je er verder niets mee hoeft te doen.???
  5. Beste lezer, ongeveer 6 maanden geleden ben ik met mijn fysiotherapiepraktijk verhuisd naar een ander pand. Nog steeds komt echter zo nu en dan post (waarvan de verzender kennelijk het adres niet heeft aangepast) op het oude adres aan. Eén keer in de week haal ik dit netjes op bij deze oude (huisartsen)praktijk. Het blijkt nu dat mijn oude verhuurder (huisarts) dit kennelijk lastig vindt, hij gooit nu alle post weg en weigert (waarom weet ik niet) mijn post te bewaren. Zijn er juridische mogelijkheden om hem als ex-verhuurder te verplichten post te bewaren dan wel door te sturen/retour te zenden....? BVD voor uw reactie. Henk.
  6. vanzelfsprekend kloppen deze Var's en jazeker, administratie is op orde. Kan dit kantoor nimmer als prive geetiketteerd worden?, bijv, door kantoor vast aan huis te bouwen, oid?
  7. Hallo Rob, Bedankt voor je reactie. Mensen met wie ik samenwerk hebben een VAR-WUO, Kantoor is een los gebouw met eigen ingang. Ik weet eerlijk gezegd niet wat je bedoelt met verplicht bedrijfsvermogen.
  8. Hallo bezoekers, als ondernemer werk ik momenteel samen met een aantal beroepsgenoten. Omdat ik de klanten, de ruimte, de computers, etc heb, factureer ik rechtstreeks aan de klanten alle gemaakte uren, waarna de ingeschakelde mensen mij 65% van dit uurtarief aan mij factureren, ofwel een afslag van 35%. Volgend jaar kan ik zelf gaan bouwen met een hypotheek van stel €500000. 60% is woonhuis, 40% is kantoorruimte (bestemmingsplan is wonen-werken). Stel hypotheekrente van 6%. Woning + kantoor staat op prive. 1e optie constructie loopt zo door. Ik ontvang obv 35% ongeveer €30000 van de twee medewerkers, deze omzet gaat mee in de winst en hypotheekrente is volledig aftrekbaar. Ofwel voor de kantoorruimte betaa ik 48% (aftrek van 52%) * 6%* 200000 (40% van totale hypotheek heeft betrekking op kantoor), ofwel: 5760 en van afdracht houd ik 48% (obv belastingdruk van 52%) over, ofwel 48% * 30000=14400 In totaal netto inkomen (na betaling hypotheekrente mbt kantoor): 14400-/-5760=8640 2e optie ik vraag een huur aan mensen met wie ik samenwerk, €30000/jaar onbelast (woning staat op prive) hypotheek mbt kantoorruimte verhuist naar box III, geen aftrek derhalve, ik betaal netto 6%*200000=12000 Netto inkomenspostie is 30000-/-12000=18000 Klopt mijn denkwijze? alvast hartelijk dank!
  9. Ter aanvulling op een eerdere post van me het volgende: In 2010 zal ik mijn webshop lanceren. Bouwer is nu voor mij aan het werk, begin november heb ik offerte ontvangen (10000). Zojuist eerste factuur ontvangen (€4000). Nu wil ik zometeen zakenrekening openen (ik stort vanaf prive daarop 4000) en ik wil naar KVK om mijn eenmanszaak in te schrijven. Vervolgens wil ik in mijn aangifte over 2009 gebruik maken van willekeurige afschrijving over 2 jaar (50% * 10000), ik ben immers in 2009 een investeringsverplichting aangegaan van €10000. (in handboek belastingen lees ik dat de aangegane verplichting bepalend is). Tevens wil ik over 2009 gebruik maken van investeringsaftrek van 25% over diezelfde 10000. (deze investeringsverplichting ben ik immers in 2009 aangegaan. Per saldo betekent dit een verlies van -7500 (afschrijving + investeringsaftrek), die ik kan salderen met inkomen uit loondienst. Mijjn boekhouder is het hier niet helemaal mee eens. Klopt mijn denkwijze? BVD voor elke reactie!
  10. Dank, dit is inderdaad exact de info die ik zoek (en die ik eerder niet kon vinden)
  11. Begin 2010 willen wij onze nieuwe webshop op internet lanceren. Ter ondersteuning van deze lancering (naast diverse andere reclame en marketingacties) willen we ook persberichten gaan versturen (via bijv. nieuwsbank). Heeft iemand tips/tricks in die richting? Bestaat er bijvoorbeeld een soort format mbt vorm en inhoud van een persbericht? Alle input is vanzelfsprekend welkom. BVD!!!
  12. Even voor de duidelijkheid: in 2009 zal ik niet voldoen aan urencriterium maar.... in 2010 ook niet. Geen startersaftrek derhalve. Daardoor ook geen willekeurige afschrijving en investeringsaftrek??????
  13. dan k voor uw reactie. Voor winst en verliesrekening van 2009 is het toch zo dat ik 0 inkomsten heb en 10000 aan aftrekbare kosten waardoor ik een verlies van 10000 heb? Of is aftrek echt alleen beperkt tot 1/60 van investering, nl. afschrijving in de maand december? Ik kan dus wel 25% * 10000 als investeringsaftrek over 2009 in aftrek brengen?
  14. Ik wil meerdere webshops gaan exploiteren (met verschillende domeinnamen derhalve), kunnen al deze domeinnamen op één inschirjving (met één omschrijving in de KVK: nl. de exploitatie van webshops). Bedoeling is dat er ook één administratie gevoerd wordt voor al deze webshops. wanneer er nieuwe webshops bijkomen, kan deze dan op de bestaande inschrijving later bijgeschreven worden??? BVD voor uw reactie. Henkert
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept