Jump to content

hunter74

Junior
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • How did you find us:
    zoekmachine
  • Skype

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Hallo, 3 jaar geleden is voor EUR 60.000 aandelen verworden in een deelneming, 5% aandelenbezit. Recentelijk is de deelneming failliet verklaard. Kan ik nog iets terugvangen van de belastingdienst, is het verlies fiscaal aftrekbaar? Ik heb iets gelezen over liquidatieverlies. De deelneming is failliet verklaard en er komt geen cent meer naar mijn B.V.. Moet er nog iets gedaan worden om dit verlies fiscaal aftrekbaar te laten zijn? Dank!
  2. Ik heb een BTW vraagje. Stel dat ik vorig jaar vanuit prive inventaris heb overgebracht voor een bedrag van 8000 euro. Dit geschiedt dan zonder BTW. Stel dat ik over 2 jaar besluit te stoppen met de eigen zaak en de inventaris weer overboek naar privé. Betekent dit dat ik dan vanuit de zaak wel BTW moet berekenen over de dan (stel) 6000 (8000-2000 afschrijving)? ???
  3. De garage is overigens gekocht van een particulier, zonder BTW dus. Indien ik de garage over een x aantal jaren verkoop moet ik deze dan MET BTW verkopen?
  4. I.v.m. de aankoop van een garagebox voor ons klusbedrijf kan ik investeringsaftrek claimen echter moet ik daar het deel wat betrekking heeft op de grond van elimineren? Moeten de aankoopkosten hier ook bij? (deze zijn geactiveerd voor wat betreft de notariskosten en overdrachtsbelasting). Ben ik verplicht af te schrijven op de garagebox (2%)? De garagebox zou alleen in waarde moeten stijgen lijkt me.
  5. Door een verzoek van middeling van inkomens neer te leggen bij de belastingdienst volgt er een restitutie. Hoe doe ik dat verzoek aan de belastingdienst? Middels een briefje of zijn hiervoor formulieren te downloaden? Zo ja, waar op de site van de belastingdienst want ik kan ze niet vinden.
  6. Thanks again! Je hebt er wel een zeer goede kijk op. Mijn frans is niet zo best, het gaat om een niet zo'n behoorlijk hoog bedrag dus de kans dat de fransen achter me aan zitten acht ik niet zo groot. ;D
  7. Als ik vanuit mijn eenmanzaak in NL de opdracht krijgt om een verbouwing te plegen aan een particuliere woning in Frankrijk, hoe zit het dan met de BTW ??? Moet ik de BTW conform de franse wetgeving hanteren en hoe draag ik die BTW af aan de Franse autoriteiten?
  8. Ik vat hem. Vriendelijk bedankt voor je antwoorden.
  9. Hallo Joost, Bedankt voor je heldere uitleg. Fiscaal voordeel valt er dus niet te halen helaas. Hoe hoog dient het rentepercentage te zijn? Ik dacht zelf een 6% (gem. hypotheekrente op dit moment). Ik heb overigens de rente nog niet betaald, maar de lening hiermee verhoogd.
  10. De situatie is alsvolgt: Ik heb een eenmanszaak en heb in 2009 onroerend goed aangekocht (garage) t.b.v. deze eenmanszaak. Mijn vriendin (we zijn niet getrouwd) heeft mij hiervoor een lening verstrekt, zij heeft het geld gestort op de zakelijke rekening. Moet ik deze ontvangst als lening in mijn eenmanszaak boeken? Zie ik het goed dat ik nu een zakelijke rente moet betalen aan mijn vrouw en dat deze aftrekbaar is voor mij in de eenmanszaak en voor mijn vrouw onbelast is in box III? (zij valt immers samen met mij als fiscale partner onder de drempel in box 3).
  11. De panden zijn 8 jaar oud. De mogelijkheden met BTW zijn mij enigszins wel bekend. Ik vraag me enkel af of ik het kantoorpand als ondernemingsvermogen moet etiketteren of niet. Ik wil het niet, gezien de belasting op verkoopwinst en aftrek hypotheekrente. Dus, gezien deze situatie. Kan ik er mee wegkomen door aan te geven dat het kantoorpand geen EIGEN ingang heeft aangezien de ingang voor zowel het kantoorpand als het Woonpand is. Zie beschrijving hierboven.
  12. ::) hmmmmm niemand die enig idee heeft? Is dit werkelijk zo'n grijs gebied?
  13. Ik zou haast willen zeggen. Schoenmaker hou je bij je leest. Richt je op de core-business en breng je boekhouding één keer in de zoveel tijd bij een boekhouder.
  14. De belastingdienst bellen en een afspraak maken voor een aanvraag sofinummer.
  15. Normaliter bespreekt een boekhouder eerst het concept voordat de definitieve jaarrekening opgemaakt wordt, kennelijk is dit niet gebeurd. Omdat de fouten geen afbreuk doen aan het getrouwe beeld van de jaarrekening is het niet noodzakelijk de fout in de betreffende jaarrekening te wijzigen. Ik mag aannemen dat het hier om een relatief kleine correctie gaat (?)
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept