Anton Dulk

Junior
  • Aantal berichten

    25
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Anton Dulk's trofeeën

  1. Sinds kort heb ik een idee laten vastleggen middels een I-depot. Het idee betreft een nieuwe innovatieve advertentiemedium voor verzekeringsmaatschappijen. Nu heb ik een geheimhoudingsverklaring mvw naar het i-depot opgesteld met daarin een boeteclausule, welke als volgt is geformuleerd: "De geleden schade wordt in ieder geval gesteld op minimaal 1000 (zegge:duizend) euro per dag voor onbepaalde tijd en zonder een maximum, zolang ondergetekende in strijd met de afspraken in deze overeenkomst handelt. Deze minimale boete is direct opeisbaar door de uitvinder zonder tussenkomst van een rechterlijke uitspraak of enig ander instantie. Daarnaast behoudt de uitvinder het recht voor om eventueel meer geleden schade te vorderen middels een gerechtelijke procedure." Deze geheimhoudingsverklaring wil ik laten tekenen door potentiële klaten met welke ik in gesprek ga. Mijn vragen zijn als volgt: 1. Is een boeteclausule handig voor het vertrouwen? 2. Werkt dit niet afschrikkend? 3. Tekenen bedrijven in de praktijk dit soort verklaringen? 4. Raden jullie mij nog wat aan? Alvast dank voor de reactie :)
  2. Nee gedaan is gedaan, het gaat mij nu meer om de kennis voor toekomstige gevallen. Dus niet gelijk iemand in een hokje stoppen aub. Het gaat hier zowel om kennis als de praktijk op dit forum; daar zou je je in ieder geval wel bewust van moeten zijn voordat je zulke opmerkingen plaatst.
  3. Zelfs als ik eenmalig 3000 euro heb betaald? Of moet ik dit spreiden, kan ik ook over een periode van 3 maanden elke maand 1000 euro betalen.
  4. Beste mensen, Ik heb de volgende vraag. Mijn zoon heeft voor mij de administratiewerkzaamheden gedaan ivm afronding van mijn zaak. Hiervoor heb ik hem bruto uitbetaald en eenmalig geboekt in de kas. Is het voldoende als er een zogenaamde IB47 wordt ingevuld en opgestuurd of loop ik hier belastingrisico mbt de loonheffingen? groeten, Anton
  5. Dat is pas een goede uitleg. Als het gaat om investeringen, moet de BTW dan wel terugbetaald worden? En hoe gaat dat dan in zijn werk?
  6. Toch nog bedankt voor het antwoord. En wanneer is het een investering te noemen? En hoe werkt het dan als het een investering is? Voor de rest niets boeiends kwa ondernemen, de laatste loodjes worden gelegd.
  7. Dit is een serieuze vraag omdat het niet gaat om een printer van een paar tientjes maar meer in de 300 euro. Dus voordat je voorbarige conclusies ging trekken, had je ook serieus kunnen reageren. Maar dat is waarschijnlijk te veel gevraagd anders had je dat wel gedaan
  8. Beste mensen, Ik heb een eenmanszaak waarvan ik de onderneming middels een activa transactie heb overgedragen. De eenmanszaak heb ik nog aangehouden omdat er zaken waren die nog afgewikkeld moesten worden. Nu is de verwachting dat ik het einde van de maand ga uitschrijven bij de KvK. Nu is mijn volgende vraag: mijn printer heeft het begeven en heb er één nodig (ook voor de zaak ivm afwikkeling). Kan ik deze op de zaak kopen en de BTW geheel terugkrijgen. De volgende vraag is: moet ik na de uitschrijving van de KvK de BTW weer terugbetalen aan de fiscus omdat het maar een paar dagen op mijn zaak is geweest? Alvast bedankt en groeten
  9. Bedankt voor de reacties, Ik heb uiteindelijk een contract van zibb.nl gevonden en de rest zelf aangevuld. Vrij eenvoudig op te stellen door simpelweg een lijst te maken. Hierbij de link: http://www.zibb.nl/upload/6602602_672_1191489618842-Overeenkomst_van_verkoop-koop_eenmanszaak.doc Ik hoor graag wat jullie ervan vinden. Er staat namelijk dat je je bedrijf met een bepaalde KvK inschrijving overdraagt. Een overdracht van een eenmanszaak was toch juist een activa transactie. Dan hoef je toch niet je KvK e.d. te vermelden. Maar dit zal heus wel anders zitten. groeten.
  10. Bedankt voor de reactie. Ik ben op zoek naar een basis contract, zodat ik de rest kan invullen. Dan heb ik in ieder geval de basis punten waar ik op moet letten.
  11. Beste mensen, Ik heb hier, op de KvK site en op businesscompleet.nl gezocht voor een simpele overnamecontract voor een eenmanszaak. Ik heb echter niets kunnen vinden. Heeft er iemand een contract hiervoor. Alvast bedankt, Anton
  12. Die boete van € 4920 geldt toch voor de belastingjaren vanaf 2010 en niet voor de belastingjaren voor 2010.
  13. Dat is te simpel gedacht ;D En dat is te simpel geantwoord :D
  14. Die boete is 50% van de naheffing toch? En stel hij heeft -10.000 verlies in jaar 2008. Bijtelling wordt vastgesteld op 8000 (=cataloguswaarde maal 25%). Dit betekent nog steeds een verlies van -2000 en dus 0 euro aan belasting. De boete is dan ook 0 toch, immer 0 maal 50% is ook 0
  15. Ok hij is dus erg verkeerd bezig. Het is duidelijk voor mij :) Gewoon 19 cent per km doen, moet je hiervoor ook administratie bijhouden? En hoe gaat dit in zijn werk? Ik reken aan de hand van een registratie uit hoeveel zakelijke kilometers ik in die maand heb gereden maal 19 cent en dit betaal ik van mijn zakelijke rekening naar mijn prive rekening? De zakelijke kilometers geef ik vervolgens door aan de boekhouder, die hij dan afboekt als zakelijke kosten? Mag ik er ook voor kiezen om niets naar mijn prive rekening te sturen, maar wel de kosten af te trekken van mijn onderneming (dus de zakelijke kilometers per maand maal 19 cent)?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.