Jump to content

Cergorach

Junior
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Wat ik probeer aan te geven dat je systeem beveiliging afhankelijk is van de 'weakest link' en tenzij je draconische beveiligings maatregelen heb genomen, zal dat altijd je eindgebruiker zijn. Verder ben je als bedrijf net zo onderhevig aan veranderende regels als een andere partij, als de staat zegt vrijgeven die gegevens, zal je hier ook vrij weinig aan kunnen doen. Als het gaat om super gevoelige gegevens, zoals medische gegevens, bank data, infrastructuur systemen (zoals luchtverkeer, etc.), dan is het een ander geval. Maar de meeste bedrijven die zich hier (onnodig) zorgen over maken, zijn zelf meestal zo lek als een mandje.
  2. En hoeveel vertrouwen heb je in je systeem beheerder, je personeel, de wachtwoorden die je personeel gebruikt of de veiligheid van de PCs van je medewerkers (trojans/keyloggers)? Als je een backup heb wil je die ook vaak offsite laten opslaan, dan moet je weer de koerier en het bedrijf die je tapes bewaard vertrouwen. Over het algemeen zal je eerder bij je eigen personeel moeten kijken wat betreft data veiligheid, dan bij derde (gerenommeerde) partijen.
  3. En ik voel me nu een beetje dom, je krijgt van DHLforyou al netjes een factuur, deze zit onderin je bevestigings e-mail. Geheel over het hoofd gezien. Doh!
  4. Google docs is heel mooi, maar zeker niet geschikt voor de meeste kantoor omgevingen. Een van de redenen daarvoor is de limiet die wordt gesteld op de grote van het te bewerken document. Wellicht eerst goed om te inventariseren wat iedere medewerker precies doet met Word/Excel/PowerPoint en dan kijken of die functionaliteit in Google Docs zit. En goed controleren of alles nog blijft werken zoals bedoeld (worden alle formules goed over gezet).
  5. Ik ben het geheel met je eens, brief papier doe je ook niet even ontwerpen op je Iphone, de (gehele) website bekijken terwijl je in de trein zit gebeurd wel vaak. Zeker als iemand te horen krijgt: "Je moet even kijken op bedrukt.nl.". Als je vervolgens het interessante gedeelte van de website niet kan bekijken, dan ga je over het algemeen niet enthousiast verder als je wel bij een PC in de buurt bent, de kans is groot dat het bij de consument al vergeten is. Wellicht kan je bij je web statistieken meer informatie naar voren halen, goede indicatoren zijn gebruikt OS, gebruikte browser en gebruikte resolutie. Wellicht dat je nog iets met IP reeksen van mobiele providers kan doen. Als je percentueel meer mobiele klanten weglopen dan normale klanten weet je direct wat je te doen staat ;-) Ik Weet niet hoeveel procent zakelijk vs. prive er wordt aangeschaft, maar ik zie veel potentieel voor T-shirts met teksten voor consumenten, voorkant: "I'm A Bomb Technician", achterkant: "If You See Me Running, Try and Keep Up". De mensen die een Iphone kunnen betalen zijn over het algemeen niet hele arme consumenten en zullen eerder in staat zijn om iets dergelijks te kopen. De drempel om (met je dronken kop in de kroeg) een t-shirt te bestellen op je Iphone met een bijdehante opdruk is een stuk lager geworden. ;-) Ik ook niet zo, maar als je daardoor verkopen mist wordt het opeens een stuk minder duur. Je hebt namelijk niet alleen te maken met mensen die iets niet kopen omdat ze niet kunnen betalen met Paypal, maar ook met mensen die eerder wat kopen omdat je Paypal hebt (drempel om wat te kopen wordt lager). Toevallig op een ander forum kwam iemand aan met de reden dat het makkelijker betalen is met Paypal (Ik weet het mensen zijn ontzettend lui), je hoeft namelijk alleen maar je username/wachtwoord in te voeren om te betalen. Met Ideal moet je vaak met een calculator en je bankpas betalen of met een Tancode (lijst/SMS). Met je Creditcard betalen moet je een hele reeks cijfers onthouden of je pasje bij je hebben, CC wordt ook vaak ervaren als onveiliger.
  6. De reden waarom ik niet bij je zou bestellen is omdat je Flash niet mee vergroot bij de Zoom functionaliteit (zie bijlage). Ik heb een hoge resolutie (2560x1600) op een 30" monitor, wil ik een beetje redelijk kunnen browsen dan moet ik de zoom functie gebruiken. Bij sommige Flash sites werkt dit niet en dan laat ik al snel een website achter me. Natuurlijk heb je niet super veel mensen met deze resoluties, maar wellicht dat er ook andere mensen zijn die de zoom functionaliteit gebruiken en dezelfde problemen ondervinden. Wellicht dat andere gebruikers op andere browsers/OSen ook problemen ondervinden. Wellicht is testen op andere configuraties een goed idee? Aangezien je applicatie flash gebruikt, kan ik je applicatie niet gebruiken met mijn smartphone. Werkt het wel met een Iphone? Het is echt super dat je zelf je eigen ontwerp kan maken, maar wellicht dat je wat meer klanten kan werven als je al een aantal kant en klare shirts hebt die klanten direct kunnen kopen. Zo iets of zo: http://www.primitivestate.com/product.asp?dept_id=44&pf_id=55 (die werkt bv. wel goed in mijn browser). Andere belangrijke zaken; - Kunnen bestellen zonder eerst te registreren - Meer duidelijkheid bij de verzendkosten (indicatie van hoeveel t-shirts ongeveer bij elke optie) - Betalen via Paypal, het zal je verbazen hoeveel mensen dit makkelijk vinden. - Voorbeelden/gallery (met tekst en ideeën), ik kwam toevallig een slabbertje tegen toen ik naar beneden scrolde, maar dat zou een perfect geschenk zijn (met leuke opdruk) voor een nieuwe baby ;-) Moet een klant iets dergelijks wel toevallig zien. - Cadeauservice, tekst uitbreiden zodat direct duidelijk is dat je het kan sturen als cadeau naar een ander adres dan het factuur adres, iets dat niet direct duidelijk is voor iedere klant. - Ontwerpen opslaan zodat ze hergebruikt of gedeeld kunnen worden (voor clubleden bv.) Wat ik snel merk is dat een hoop websites zijn gemaakt met het idee dat de meeste klanten internet savvy zijn, maar je hebt ook een klanten pool die dit niet is en wellicht dat je eens wat mensen uit die (eventuele) klanten pool moet uitnodigen. Misschien die 65+er die net weet hoe zij/hij moet internetten en een paar maanden geleden voor het eerst een internet aankoop heeft gedaan.
  7. Met Flash zijn hele goede/mooie oplossingen te bouwen. Het probleem is echter dat de meeste implementaties die ik tegenkom niet correct worden geïmplementeerd. Het grootste probleem van Flash is echter dat het een plugin nodig heeft om te kunnen werken in de browser. Nu heeft 95% van de PCs in de wereld zou deze plugin geïnstalleerd hebben, hoeveel van die 5% die geen Flash hebben vallen in jou doelgroep. Hou er rekening mee dat juist grote bedrijven en overheids instellingen de organisaties zijn waar systeem beheerders deze plugin niet installeren ivm. de veiligheid van hun systemen. Zeker de nieuwere versies van Flash geven de plugin heel veel toegang to het gehele systeem, wat vaak niet acceptabel is bij organisaties waar security heel belangrijk bij is. En als Flash wordt geïnstalleerd, dan is het vaak een oudere versie waarbij de plugin nog niet zoveel toegang heeft. Tussen de 85-87% van de Flash gebruikers hebben de nieuwste versie. De smartphones van tegenwoordig hebben internet, maar hebben geen Flash plugin geïnstalleerd, installeren is echt niet simpel voor de meeste gebruikers. De Iphone kan wel Flash afspelen, maar dan moet de ontwikkelaar ook dit aan zijn kant goed inrichten (link). Een hoop zaken zijn af te vangen door de ontwikkelaar, het probleem is echter dat als je alles wilt afvangen, je een heleboel ontwikkel tijd kwijt bent en dus een hoop geld kost. Wat ik tot op heden heb gezien is dat een hoop Flash ontwikkelaars die moeite niet nemen. Of dat wat de meeste mensen zien als basis functionaliteit van een website, wordt gezien als 'extra's' door de Flash ontwikkelaars. Ik heb nu bv. te maken met een Flash ontwikkelaar via een klant die heeft een Flash website in elkaar gezet, als je de plugin niet hebt, zie je helemaal geen content (geen rekening mee gehouden). Hele website is in Flash en scrollen gaat alleen dmv. de scrol balk heen en weer te halen, muis scroll wiel werkt niet. Geen tekst te selecteren. Hele website draait op een enkele pagina, waardoor er nooit gelikt kan worden naar een specifieke pagina op de website. Werkt niet op de Iphone, etc. Verder willen klanten nog wel eens vergeten om te eisen dat de broncode wordt meegeleverd, waardoor je de website heel moeilijk (tot niet) kan laten aanpassen door een andere partij. Hierdoor ben je direct afhankelijk van een enkele partij, iets dat ik een hele slechte zaak vind ivm. continuïteit.
  8. Ah! Ik heb zakelijk dan ook nog niets verstuurd via DHLfor you, dus een afspraak met DHL zou dan sowieso gemaakt moeten worden. Het was mij dan ook duidelijk dat je een afspraak zou moeten hebben met de leverancier. Er werd echter door Joost het woord 'nooit' gebruikt, iets wat niet overeen kwam met wat ik juist had gelezen... Ik heb ook al een e-mail naar de klantenservice gestuurd met de vraag hoe ze dit wilde regelen. Ik was bang dat ik iets over het hoofd had gezien. Bedankt voor de uitleg! Heeft er iemand ervaring met DHLforyou en facturen? Zo ja, hoe heb jij het met DHL geregeld?
  9. Hoe moet ik de tekst dan lezen zoals die op de belastingdienst website staat, waar ik naartoe heb gelinkt? Ik zie daar 'distributiebedrijven' tussen staan en ik zou me kunnen voorstellen dat DHL er eentje is.
  10. Even een vraagje over DHLforyou gebruik voor een (kleine) onderneming? Ik gebruik het momenteel voornamelijk prive en ben toevallig enkele webshops tegengekomen die het gebruiken om pakketten te versturen. Maar je krijgt geen factuur of btw specificatie, hoe trek je dan btw af en hoe zorg je ervoor dat dit goed in je administratie terecht komt (zodat de belastingdienst niets te klagen heeft)? Is dit een dienst waar wij zelf een factuur mogen opmaken (link)? Even een opmerking over DHLforyou levertijden, ik ben nu al twee keer tegen gekomen dat een pakketje er 8 dagen over heeft gedaan om van aflevering bij het Servicepunt naar de 'klant' te komen (eerste keer afleveren). En dat is omdat ik toevallig keek na de T&T, wellicht dat dit al veel vaker is voorgekomen.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept