evo1020

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

evo1020's trofeeën

  1. Hallo , Concreet heb ik een vraag omtrent het zetten van doelstellingen tav presales medewerkers actief in de IT sector. Bij ons staan presales op een andere kostenpost dan sales waardoor dit de nodige spanningen met zich meebrengt. Nu zou ik graag doelstellingen zetten zodoende deze niet steeds blijven afwachten en verstoppen achter de afhankelijk van onze sales. Ik wil dat presales spontaan openbreekt en tevens een relatie uitbouwt met onze klanten. in mijn optiek zijn de presales van vandaag de toekomstige solution sales specialists. Ik dacht aan : - aantal klanten bezoeken - kwaliteit van offertes evenals beantwoorden van RFP's - revenue Deze zijn cf de SMART methodology (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdgebonden). Doch zegt me iets dat dit niet voldoende is om hen te laten bewegen. Iemand ideeën hoe je doelstellingen geeft aan een presales persoon ? Alvast bedankt. E
  2. Bestaat er zoiets als een standaard contract voor het leveren van ICT diensten. Bijvoorbeeld voor detacheringsopdrachten en werk in time en material. Alvast dank voor de hulp !
  3. ik heb een vraag omtrent de aanpak van verkopers in een gelaten omgeving. Een internationaal bedrijf met 9 sales. Dit van diverse niveaus en leeftijden. Doch slagen ze er niet in om services te verkopen, tenzij het voor hun voeten valt. Ik zou deze graag willen challengen / motiveren als Unit Manager om services te verkopen. wetende dat hun commissie systeem reeds zeer aantrekkelijk is en hun basis salaris tevens vrij hoog ligt. Dit zijn dingen uit het verleden en valt niets aan te veranderen, doch moeten we vooruit ermee en het zien te redden. Bijkomend probleem is dat salesmanagement niet aanwezig is. Ik heb al gedacht om sales te confronteren met de realiteit en een plan van aanpak opstellen, doch komt vanuit saleskant geen initiatief en zal eerder uitvoeren. Alle ideeën vanuit salasmanagement zijn welkom. Zijn er mensen in soortgelijke situatie en hoe pak je dit aan. Thanks
  4. Hallo , Wij hebben een bonussysteem ingevoerd naar engineers toe. Dit is vooral op basis van aantal billable dagen en customer satisfaction. Ik zou graag naar de delivery managers tevens een systeem willen invoeren en dit baserende op de contributie (winst ) van het departement. Hebben jullie een sjabloon om me op weg te zetten. Ik weet dat bonus een maatwerk is, doch zijn er xls files waardoor ik het warm water niet meer dien uit te vinden. Alvast hartelijke dank ! gr, Evo
  5. Het hangt ervan af aan wie je het vraagt. Zoals met alles heb je voor en tegenstanders. Het is natuurlijk een hele aanpassing om je infra zijnde mail ergens buitenshuis onder te brengen. Doch is het de toekomst, alles in the cloud. Wij zijn een kleine onderneming die soortgelijke oplossingen aanbied. Ik kan met mijn hand op mijn hart zeggen dat het vlekkeloss verloopt. Tevens is het wel belangrijk welke partner je kiest. Per slot van rekening nemen deze marge op de licensies en bekijken ze het grootendeels als een extra aangezien het geen money generator is. Dus : - laat je adviseren door een aantal onafhakelijke partners vooralleer in zee te gaan met een bedrijf - laat Microsoft je adviseren hierin good luck
  6. Hallo, Ik ben een ondernemer en zou graag advies willen omtrent de opzet van een bedrijf. Momenteel leveren wij (2 personen) infrastructuuroplossingen zijnde vooral Microsoft (migratie, implementatie, storage, mail & messaging, desktop deployment, ...). Doch zien wij het groots en zouden wij graag eens horen, hoe een organigram eruit zien van een iets groter ICT-bedrijf. Ik denk dan aan het service delivery model van : presales - commercieel technische gesprekken bidmanager - schrijft proposal architect - maakt het design consultant - implementeert het design Zit ik in de goede richting ? Suggesties, tips en adviezen van harte welkom Hartelijke dank alvast !!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.