Jump to content

07Jrn

Senior
  • Content Count

    53
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    student
  • Gender
    Male
  • Company or organization name
    Conversal Webdesign
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    -

Company info

  1. Ik wil voor mijn zaak ook offline wat reclame maken en zou hiervoor een originele foto willen gebruiken die op een grappige & originele manier symboliseert waarvoor je voor onze firma zou moeten kiezen. Helaas zijn de typische stockfoto websites (shutterstock, istockphoto, ...) niet echt origineel te noemen. Zijn er nog andere sites waar je meer origineel materiaal kan vinden (beeld mag dus ook duurder zijn dan gemiddelde foto op shutterstock) ?
  2. Bedankt. Heb enkel B2B klanten en die worden pak minder bepamperd als een gewone consument. Echte online ondertekening zou dus niet moeten. Ik ben dus van plan om mijn offertes terug in Word op te stellen, omdat dit pak meer vrijheid geeft qua design / inhoud. MAAR: - Template emails versturen in Outlook is miserabel, in elke client of service wordt je email anders weergegeven (gmail, hotmail, outlook, apple mail, ...) - De opvolging wordt een pak moeilijker wanneer je ze gewoon per mail verzendt Kent er iemand een tool waarmee je: - Via web-applicatie mail kan verzenden - Een duidelijk overzicht van de verzonden offertes en hun stats (openstaand, geaccepteerd, afgewezen, ...) Moneybird vond ik ideaal hiervoor (zelf online ondertekening), maar voor facturatie gebruik ik ander programma en wil: - DIt het liefst op eigen server hebben draaien - Zelf mijn PDF toevoegen aan de bijlage, dus niks van de applicatie zelf (is meestal het probleem) - Moet vrij goedkoop zijn, want zal dus enkel voor de offertes dienen
  3. Via het CRM dat ik nu gebruik, kan ik heel makkelijk facturen, offertes e.d. versturen. Ik ben daar heel tevreden van, dus zie geen reden om te wijzigen. Dat programma verstuurt mijn offertes via support@domein.nl , allemaal goed en wel... Het probleem is dat ik een waterdichte manier wil hebben waarop de offerte kan aanvaard worden. Ik weet niet hoe de meeste HL'ers dit doen? Online ondertekening? Beschouwen jullie akkoord via mail als voldoende (in voorschotfactuur er bv. naar verwijzen) ?
  4. Hallo, Ik ben op zoek naar een programma waar ik héél mooie en uitgebreide offertes mee kan opstellen voor mijn klanten. Ik gebruikte tot nu toe Moneybird, maar ga overstappen naar WeFact:Hosting aangezien dit voor een hosting / webdesignbedrijf echt wel een heel goed administratiesysteem is. Probleem is dat ook hier het offertegebeuren te beperkt is. Concreet ben ik van plan om een heel mooie offertetemplate te maken in mijn huisstijl, die een 5-tal pagina's zal tellen. Belangrijk is: - In deze 5 pagina's ga je "vaste blocks" hebben en "aanpasbare blocks". Bepaalde zaken blijven dus hetzelfde voor elke offerte (bv. voorstelling firma), andere dan weer niet. - De laatste pagina wordt de effectieve prijsopgave. Belangrijk is dat je makkelijk bedragen kan toevoegen, BTW berekenen, optellen (zoals bij elk basic systeem) - Belangrijk is dat je relatief snel je offerte kan opstellen, maar dat hij voor je klant toch heel uitgebreid is. Dat kan essentieel verschil maken naar klant toe denk ik. Wie kent nu goede software hiervoor? Het moet niet persé cloud gebaseerd zijn. ls ik er PDF mee kan genereren die ik aan WeFact hosting systeem toevoeg MAAR manueel verzend, dan: - Heb ik heel mooie offertes - Kan ik via administratie van WeFact wel makkelijk de offertes bijhouden, opvolging doen, ... Iemand goede programma's hiervoor?
  5. Ik ben momenteel mijn huisstijl aan het updaten / finetunen en zoek vooral naar een goed icoon dat zowel origineel is als een "verhaal" heeft. Ik heb al 101 zaken geprobeerd, maar ik blijf niet 200% tevreden van mijn "icoon", dit moet echt iets symboliseren en mag niet één uit de duizend zijn. Nu, wat is mijn core business: - Webdesign (design & development, van A tot Z) - Online Marketing (Mijn klanten hun zaak laten groeien door middel van te scoren in Google, Met Social Media, ...) De baseline is "webdesign dat werkt", wat doelt op gebruiksvriendelijke websites die ontworpen zijn om CONVERSIES (= aanvragen) binnen te halen. Dat is het uitgangspunt van mijn zaak en zo verkoop ik dus ook mijn websites. Voor de hand liggend zou zijn dat ik iets met een pijl ga doen die naar omhoogwijst, maar da's dus NIET waarvoor ik wil gaan: ligt teveel voor de hand en wordt door 101 ondernemingen gedaan. http://www.iendracht.be/vb.png Hierboven dus een voorbeeld van een combinatie van 2 zaken: een arendshoofd & het @ teken, om zo tot een icoon te komen. Dat ben ik dus aan het proberen maken maar vind te weinig originele startsymbolen (bv. @ en arendshoofd) om van start te gaan. Daar ben ik dus naar op zoek, absolute startpunten waarna ik in illustrator zaken kan proberen. Maar ik merk omdat het over mijn eigen zaak gaat een "tunnelvisie" op, en kan ook moeilijk met anderen overleggen. Daarom hier eens de vraag of er hier marketing mensen zijn die kunnen helpen.
  6. Een marketinbureau starten en meteen iemand in dienst nemen, puur voor het grafisch ontwerp... Ik denk dat je dan toch wat hard van stapel loopt en je niet echt beseft wat het kost om iemand aan te nemen. Start gewoon zelf en doe zoveel mogelijk zelf. Indien je niet de kwaliteiten hebt om voor een mooi grafisch ontwerp te zorgen werk hiervoor dan met een externe partij samen. Die zal je immers enkel moeten betalen wanneer je zelf een klant heb binnengehaald.
  7. Ik maak gebruik van www.moneybird.nl , hier zit de optie in om online te ondertekenen dus ik ga er vanuit dat dit wel rechtsgeldig is ja.
  8. Wat is je URL? Zal sowieso afwachten worden wat het geeft, het is wel zo dat op breedbeeldschermen met een hoge resolutie de knop moeilijker te vinden is dan op bv. een laptop. Maar het design van de site moet mooi blijven, wil nu ook niet te "schreeuwerig" die chatbutton aanprijzen.
  9. Hou er wel rekening mee dat op kleinere schermen die dichter bij de content zal staan, en dat die button meescrollt met je scherm. Als je dus effectief een tekst aan het lezen bent (waar je dus steeds links begint te lezen), dan moet het volgens mij ook oppassen. Een andere optie is om ook een button in de sidebar van de inner pages weer te geven, maar dan vind ik het precies wat veel..
  10. PS: nog een tip voor de ondernemers hier, zorg dat je je offerte ONLINE kan laten ondertekenen. Mensen kijken echt op tegen het gedoe dat afprinten / terug inscannen met zich meebrengt, is niet echt meer van deze tijd.
  11. Klopt, ik vind het toch ook wel heel vreemd dat je geen offertes gaat nabellen. Behalve als je nu al verzuipt in het werk en extra volk aannemen geen optie is. Toen ik nog in loondienst werkte heb ik op eigen inititatief offertes van een 8-tal maanden geleden beginnen na te bellen, mensen die toen aangegeven hadden niet met ons te willen samenwerken wegens te duur / niet de gewenste stijl / ... Ik dacht dat ik toen een 10 a 15 personen heb opgebeld wat al bij al een goede 2 uur in beslag nam. Wel, daar is uiteindelijk één klant uit voortgekomen. Hij had alles 8 maanden links laten liggen, maar nu dat we hem opnieuw contacteerden maakte hij voor zichzelf uit dat die website er nu toch wel echt eens moest komen, en hij besloot meteen onze offerte te ondertekenen. De andere mensen bedankten vriendelijk of zeiden dat ze ondertussen reeds een website online hebben. Dan wens je hun gewoon veel succes, je zorg dat je oprecht vriendelijk overkomt en dan levert dit zeker geen slechte reclame op m.i. (integendeel, ze horen nog eens je bedrijfsnaam en wie weet wat ze binnen 2 jaar willen wanneer ze toch niet tevreden zijn van hun huidige websitebouwer...)
  12. Voila, ik heb sinds gisteren de chatfunctie geïntegreerd in de website. Ik vermoed dat het wel maar een tweetal werkdagen per week online zal staan, maar voor prospects die mijn website bezoeken lijkt het me wel een meerwaarde. Wat vinden jullie van de integratie?
  13. Ik betaal momenten (België) een 20,00 EUR vaste kosten + 5,00 EUR gesprekskosten (die vooral komen door het doorverbinden naar mijn GSM). Alle uitgaande telefoons doe ik via VOIP. gewoon headset kopen en je kan vertrekken, is bakken goedkoper dan de klassieke lijn te gebruiken.
  14. Oh ja, Google Agenda is voor mij onmisbaar, samen met MoneyBird... Anders wordt het moeilijk om alles goed bij te houden...
  15. Wanneer ik een contactaanvraag binnenkrijg contacteer ik ze meteen en stel ik een offerte op (die online ondertekend kan worden, veel gebruiksvriendelijker dan de klassieke manier). Een goede week nadat de offerte is verstuurd bel ik de mensen op. "Heeft u nog vragen? Heeft u de offerte goed ontvangen? Is alles duidelijk? ..."). Vervolgens tracht je een indicatie te krijgen wanneer men effectief gaat beslissen over de aankoop. Indien ze bv. zeggen van binnen de 2 weken gaan beslissen en na 3 weken hoor je er nog niets van dan ga ik afhankelijk van de klant ze opnieuw opbellen of mailen. Wanneer je telefonisch merkt dat men niet gediend is dat je hun hiervoor opbelt (te opdringerig?) dan stuur ik een herinneringsmail. Opvolging is echt heel belangrijk. Het gebeurt dikwijls dat mensen een offerte aanvragen en echt van plan zijn om je product te kopen, maar 3 weken later hier helemaal geen tijd meer voor hebben en je offerte dus vergeten zijn. Ze eens opbellen kan dan echt een wereld van verschil maken!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept