Jump to content

FerryL

Senior
  • Content Count

    75
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • First name
    Ferry
  • Last name
    L
  • How did you find us:
    via een kennis
  • Skype

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    Groningen
  • Branch
    Huisvesting & vastgoed
  • Branch 2
    31
  1. Bedankt voor jullie reacties! Hierbij mijn antwoorden: John: Dit zijn teksten die we van onze SEO man hebben gekregen, maar je hebt gelijk, dit lijkt een beetje vreemd. Ga ik mee aan de slag. Verder de opmerking met linkjes en de vraag waarom zijn inmiddels doorgevoerd. CijferZaken: Eerst een account aanmaken is omdat dit gericht is op een doelgroep van wederverkopers. Het is voor reclamebureaus vaak lastig drukwerk aan te bieden omdat ze dan te horen krijgen dat ze het elders goedkoper kunnen krijgen. Hiermee houden we het selectief. Sabra: Bedankt voor je goede opmerking, ik ben het met je eens. Ik heb het reclamebureau gevraagd om eens te kijken hoe we dit goed naar voren kunnen brengen. Veel rustiger gaat het helaas niet worden ben ik bang, maar dat vind ik minder belangrijk dan de jouw eerste opmerking.
  2. Omschrijving van je concept: Het aanbieden van digitaal drukwerk via een webshop, uitsluitend voor reclamebureaus, ontwerpers, drukkerijen, copyshops etc. Het zo gemakkelijk mogelijk maken van productselecties en berekenen van prijzen. Doordat wij eerst jouw registratie moeten accepteren (op basis van jouw branche) kunnen jouw klanten niet zien wat jij betaalt voor het drukwerk. USP's: - Gegarandeerd de laagste prijs - Als enige digitaal tot 50 x 70 cm drukken - Topkwaliteit door gebruik van HP Indigo persen - Altijd een vaste orderbegeleider Wat vinden jullie ervan? De site is net live: Website PP Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Alles is al gereed en online. Er zitten veel uren in de ontwikkeling van de prijscalculaties en productselecties. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Veel online drukkerijen leveren aan iedereen, hierdoor krijgen zowel wederverkopers als eindgebruikers dezelfde prijzen, wat niet reëel is. Daarnaast hebben wij ons gericht op een specialistische hoek; digitaal drukwerk. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Veel online drukkerijen leveren aan iedereen, hierdoor krijgen zowel wederverkopers als eindgebruikers dezelfde prijzen, wat niet reëel is. Daarnaast hebben wij ons gericht op een specialistische hoek; digitaal drukwerk. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Verbeterpunten, meningen over het concept, complimenten maar ook kritiek. Met name de eenvoud moet goed naar voren komen, ik ben erg benieuwd of dat is gelukt.
  3. Beste HL-ers, Voor ons bedrijf dat inmiddels 5 jaar bestaat vinden we dat we uit onze naam zijn gegroeid. Het komt niet handig over, daarnaast hebben we een naam met een streepje tussen twee woorden, terwijl het bedrijf zonder streepje ook bestaat. Al met al niet erg handig. Nu zijn we bezig met het ontwikkelen van een nieuw systeem/webshop, dus alles wordt nieuw gemaakt. Ons leek het slim om dan ook meteen de naam aan te passen, aangezien we geen goed logo kunnen maken met deze naam. Mijn vraag: In onze branche (online drukwerk markt) gebruikt iedereen iets met -druk -print -reclame -flyers etc in hun naam. Wij twijfelen omdat iedereen dit al doet. Is het dom om dit niet in onze naam te gebruiken of wel? Aan de ene kant ben je onderscheidend qua naam, maar aan de andere kant; waarom heeft (bijna) niemand anders een aparte naam gekozen zonder print of druk? Daarnaast nog het woord 'print', dit is engels voor zowel drukken als printen. Wij leveren ook beide. Maar als jullie print horen, denken jullie dan aan printen of begrijpen jullie dat het hetzelfde betekent als drukken? Zoals je ziet een moeilijk dilemma, alle tips en meningen zijn van harte welkom! Groet, Ferry
  4. Verrijk de flyeractie die je gaat maken met Layar. Wij hebben deze week ook een mailing de deur uit gedaan met deze toepassing erop. Op deze manier kun je video's van vorig jaar of trailers voor dit jaar op je flyer 'plakken' zodat mensen met hun mobieltje direct naar het filmpje gaan. Zoek maar eens op Google.
  5. Hoe bedoel je dit Johan? Ik word immers 25% aandeelhouder. Groet, Ferry
  6. Zoals jij al schetst zullen dit inderdaad puur managementtaken zijn. In dat geval is het dus heel normaal dat hij geen fee krijgt maar wel mede deelt in de winst. En dít maakt weer een hele hoop duidelijk voor me. Mijn dank is groot! Groet, Ferry
  7. Dag Joost, Het is mij helemaal duidelijk, super dat je me hier zo mee helpt. Groet, Ferry
  8. Dag Joost, Houdt dit in dat als B,C en D een bepaald bedrag verdienen aan management fee, dat ook A wettelijk een vergelijkbare fee moet ontvangen? Verder blijf ik nog in loondienst bij een andere BV, nu zitten we eraan te denken om die BV ook een factuur te sturen voor mijn werkzaamheden, zodat in principe alles binnen mijn beheer BV valt. Zitten hier grote nadelen aan, of eventueel risico's die wel afgeschermd zijn bij een arbeidscontract? Nogmaals bedankt! Groet, Ferry
  9. Hallo Joost, Bedankt voor je antwoord op dit tijdstip. Een antwoord op jouw vragen: 1. De werkBV is nieuw, het is een compleet nieuw concept dat we gaan opzetten. Er is dus niks concreet, al is er uiteraard een verwachting. Maar hoe doe je dit als er nog geen cijfers zijn om je op te baseren? Je kosten lopen namelijk wel door. 2. Aandeelhouder 1 verkoopt zijn product niet voor productieprijs aangezien die A. moeilijk te bepalen is en B. zijn onderneming er niet onder kan lijden. Dus hier verdient hij reeds aan. Wel zijn er prijzen afgesproken die marktgezien érg laag zijn. Geeft dit je iets meer duidelijkheid? Verder ga ik je topic eens goed doorlezen, ik loop al wat langer mee maar heb nog geen BV gehad, dus bedankt voor de tip! Groet, Ferry
  10. Beste HL-ers, Ik sta op het punt om in te stappen in een nieuwe BV. In deze BV zal uiteindelijk samen met 3 andere ondernemers worden geparticipeerd. Verdeling is iedereen 25%. Om hierin te participeren ga ik een Beheer BV opzetten (de andere 3 ondernemers bezitten er al een). Aandeelhouder 1: Producent Aandeelhouder 2: Operationeel (ik) Aandeelhouder 3: Operationeel Aandeelhouder 4: Marketing Bedrijf: Nieuw bedrijf waarin aandeelhouder 1 t/m 3 al langer zaken doen, maar samen iets geheel nieuws op gaan zetten. Aandeelhouder 1 produceert. Aandeelhouder 2 en 3 gaan samen zorgen voor de dagelijkse gang van zaken met het aansturen van personeel. Aandeelhouder 4 gaat het hele marketing en concept gebeuren op zich nemen. Aandeelhouder 1 behoeft geen management fee aangezien hij aan zijn productie al x% verdient. De andere drie aandeelhouders behoeven dit wel aangezien zij er niet zo'n voordeel aan overhouden. Mijn vragen: 1. Wat is een eerlijke en goede management fee voor aandeelhouders 2, 3 en 4? 2. Wat is een eerlijke verdeling qua winst? (hierin zal aandeelhouder 1 ook mee willen delen uiteraard) 3. Waar moet ik verder op letten? Alvast enorm bedankt! Groet, Ferry
  11. Haha in dat geval zou ik heeeel veel flyers huis-aan-huis laten bezorgen ;-) On topic: Het lijkt mij verstandig te onderzoeken welke sectoren nu écht de meeste behoefte hebben aan jouw product. Vanuit dat punt kun je verder gaan werken.
  12. €3300,- + €250,- is nogal een aardige investering, en dan ben je er nog niet. Ik zit totaal niet in de babykleding maar ik vraag me af of dit uit kan. Daarnaast vraag ik me af hoeveel mensen direct op de beurs deze spullen gaan kopen, en er de rest van de dag mee rond gaan zeulen. Voor dat laatste heb ik nog wel een tip: Zorg dat het voor de bezoekers van je stand aantrekkelijk wordt om hun gegevens achter te laten (€--- besteedbaar tegoed winnen als u hier uw gegevens invult o.i.d.), waarna je deze mensen een directmail of een e-mail kunt sturen. Adressenbestanden zijn namelijk enorm waardevol. Let wel op dat als je e-mail adressen vraagt, je op het kaartje vermeldt dat men met het invullen van het kaartje akkoord gaat met het ontvangen van een éénmalige nieuwsbrief. Succes! Het is zeker een investering! Vandaar dat ik er echt nog even goed over moet nadenken. Maar adverteren kost ook een hoop geld. Wat betreft kopen; jazeker, mensen (en zeker zwangeren) kopen op een beurs. Het gemiddelde bedrag wat mensen besteden is 122 euro. Babykleding stop je makkelijk in je handtas (of kinderwagen) en er zijn ook nog speciale stands waar je je aankopen kunt stallen zodat je er niet mee hoeft rond te lopen. Daar ben ik dus niet zo bang voor. Wat betreft je tip over mailadressen, goeie! Schrijf het gelijk op! Haha ik ben nog niet in het stadium dat ik naar zo'n beurs moet (gelukkig) dus ik had geen idee hoe dat gaat! Maar dat is nog best een fors bedrag per persoon wat er besteed wordt, biedt wel kansen in ieder geval. Bereken eens hoeveel producten je moet verkopen om de kosten te dekken? Het gaat natuurlijk niet meteen om dat je alles direct die dag terugverdient, maar het kan in de weken daarna ook online prima doorzetten, zolang je iets van een actieflyer hebt met 10% beurskorting of iets dergelijks. Je hebt er in ieder geval al goed overna gedacht, en dat is al heel wat! :)
  13. Dag Little Things, Bedankt voor je opmerkingen! Het kan kloppen dat de sites een beetje overeenkomen, gezien de linker balk met de producten. Wel hebben zij gekozen voor een flashy ontwerp en die 2 foute mannetjes die overal terugkeren. Dit willen wij beslist niet omdat wij liever een zakelijke uitstraling hebben, DWD richt zich meer op de particulieren en mkb die op zoek zijn naar wat goedkope flyers of een canvas doekje etc. Hoe zie jij dit? Het is niet een doel op zich om aan drukwerknoobs te leveren, maar als het voorkomt is dat extra. Mensen die echt niks van drukwerk weten adviseer ik altijd een goede ontwerper in zijn omgeving in te schakelen, en de ontwerper het drukproces te laten begeleiden. Drukwerk wordt namelijk ook zoveel mooier van een goed ontwerp en goed gekozen papiersoort. Groet, Ferry De personeelsfoto's die zij gebruiken vind ik inderdaad overdreven en naar mijn mening te popie jopie. Je zegt dat zij zich richten op het mkb en particulieren. Betekent dit dat jouw doelgroep specifiek een andere is? Wat betreft jouw homepage, ik heb daar steeds het gevoel dat ik al doorgeklikt heb. Begrijp je wat ik bedoel? Een overzicht van wat jullie te bieden hebben, al dan niet met foto's of illustraties, zou het wat mij betreft meer rust geven. Als jullie niet perse noobs willen aantrekken dan is dat oke. Was dit wel het geval dan zou ik iets meer richting en uitleg geven. Haha ja die foto's passen niet echt bij ons. Onze doelgroep is voornamelijk middenbedrijf en ontwerpers/reclameburea's/drukkers/copyservice en franchise ondernemingen. Als je over 2 uurtjes weer kijkt is er alweer iets aangepast als het goed is ;-) Thanks!
  14. €3300,- + €250,- is nogal een aardige investering, en dan ben je er nog niet. Ik zit totaal niet in de babykleding maar ik vraag me af of dit uit kan. Daarnaast vraag ik me af hoeveel mensen direct op de beurs deze spullen gaan kopen, en er de rest van de dag mee rond gaan zeulen. Voor dat laatste heb ik nog wel een tip: Zorg dat het voor de bezoekers van je stand aantrekkelijk wordt om hun gegevens achter te laten (€--- besteedbaar tegoed winnen als u hier uw gegevens invult o.i.d.), waarna je deze mensen een directmail of een e-mail kunt sturen. Adressenbestanden zijn namelijk enorm waardevol. Let wel op dat als je e-mail adressen vraagt, je op het kaartje vermeldt dat men met het invullen van het kaartje akkoord gaat met het ontvangen van een éénmalige nieuwsbrief. Succes!
  15. Dag Little Things, Bedankt voor je opmerkingen! Het kan kloppen dat de sites een beetje overeenkomen, gezien de linker balk met de producten. Wel hebben zij gekozen voor een flashy ontwerp en die 2 foute mannetjes die overal terugkeren. Dit willen wij beslist niet omdat wij liever een zakelijke uitstraling hebben, DWD richt zich meer op de particulieren en mkb die op zoek zijn naar wat goedkope flyers of een canvas doekje etc. Hoe zie jij dit? Het is niet een doel op zich om aan drukwerknoobs te leveren, maar als het voorkomt is dat extra. Mensen die echt niks van drukwerk weten adviseer ik altijd een goede ontwerper in zijn omgeving in te schakelen, en de ontwerper het drukproces te laten begeleiden. Drukwerk wordt namelijk ook zoveel mooier van een goed ontwerp en goed gekozen papiersoort. Groet, Ferry
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept