Mijn broer en ik hebben 2 jaar geleden, na het overlijden van onze vader, zijn vakantiewoning geerfd en de verhuur voortgezet. Nu moet mijn broer door de vakantiewoning voor de IB-aangifte 2009 een bedrag van bedrag van een aantal honderd euro betalen aan de Belastingdienst. Hij wil dat dat bedrag betaald wordt uit de huuropbrengst. Ik wil dat geld juist gebruiken om eventuele grote uitgaven aan de woning (o.a. onderhoud) op te vangen en als reservepotje zodat we altijd de vaste lasten kunnen betalen. Winstuitkeringen leken mij niet verstandig in deze tijd van crisis. Onze vader heeft mij destijds als financieel gevolmachtigde aangesteld en ik heb zijn nalatenschap geregeld en regel momenteel alles omtrent de vakantiewoning: de verhuur, de BTW-aangifte, de betaling van de schoonmaakster, de tuinman.... Mijn broer hoeft niks te doen, maar heeft achteraf kritiek op mijn beslissingen en wil geld zien. Ik ben het gezeur spuugzat. Wat is jullie advies? Hoe kan ik dit -ook in het vervolg- goed regelen? Alvast mijn hartelijke dank!