Jump to content

MBM

Junior
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. We zijn toch wat verder gekomen! Inmiddels kan het pakket gewoon naar Italie worden gestuurd, evenals de factuur! Probleem opgelost dus! Volgens mij zag ik hier ook at tranporteurs dus ik zal jullie sites bezoeken voor transport naar Italie.
  2. a duidelijk! Maar waarschijnlijk kan deze meneer 'Luca' de factuur vanuit Italië versturen, tis namelijk een Italiaan. Dan ben ik wel van het probleem af. Want dan verscheep ik naar Italië en is de factuur ook voor een Italiaan.
  3. Het is een kinderbedje en daar kun je nogal wat domme dingen mee doen. Een beetje angst voor ongelukken en claims, het kat in de magnetron verhaal (ondanks dat het niet waar is) Daarbij dekt mijn aansprakelijkheidsverzekering de VS ook niet.
  4. Tof dat je toch antwoord blijft geven Ik denk er eens goed over en kom er vanavond op terug. Ik merk nu pas dat er hier geen spellingscontrole op t forum zit..... normaal kijk ik mijn tekst alleen even na op rode streepjes
  5. Ik heb niet de intensie onfatsoenlijk te zijn....... Maar deze klant is meubel inporteur van een paar europese merken en zal er vast een reden voor hebben om al zijn spullen vanuit italie te vervoeren. Blijkbaar is het voor hem geen probleem om het in Nedreland op te halen. Ik wil echter geen verkoopen doen aan de US. DUs komt het goed uit als het naar italie gaat. Maar moet de betaling dan dus ook via Italie lopen of kan dat via amerika?
  6. onlogisch of niet verkoop ik het nu aan een amerikaan of italiaan?
  7. Wat is daar onlogisch aan? In italie staan nog een aantal containers met spullen die naar de US moeten. Maar doe ik nu zaken met italie of de US? De US wil ik namelijk niet.
  8. Beste allemaal, Ik ben deze week benaderd door een amerikaan die van mij een kinderbedje en commode wil kopen. Hij zit zelf in de meubelbranch en kan de spullen op laten halen bij onze werkplaats en vervoerd ze zelf naar de USA. Nu wil ik door alle risico's normaal geen handeldrijven met de US. Maar omdat deze meneer kan de factuur ook via italie laten lopen. Overigens gaan de meubels ook eerst naar italie om daarvandaan verscheept te worden naar de US. Zien jullie hier grote problemen? Wat is nu eigenlijk doorslaggevend, het factuur adres of het aflever adres? Aflever adres binnen eu, factuur adres buiten eu.
  9. @Frans, -Ik baseer mijn prijzen meestal op die van de concurrentie. Maar ze blijven moeilijk te bepalen. Uiteindelijk maakt een 10 % prijsverschil misschien helemaal niks uit...... -zeker. Mijn producten zijn uniek en schaars. -Verkopen via een dealer is vooral een last. Maar ik heb ze wel nodig voor een grotere afzetmarkt. Veel mensen willen een product nu eenmaal toch in het echt zien en om ze allemal in Breda uit te nodigen....... - Ik blijf graag ook zelf producten verkopen omdat er in veel landen helemaal geen dealers zitten. Als ik zelf verkoop zijn de verdiensten ook wat leuker. Misschien is het wel een idee om twee productlijnen te starten. Op mijn babybedjes is gewoon moeilijk geld te verdienen als er een winkel tussen zit. Of de prijs moet omhoog maar dat is de afzet markt zo klein.
  10. Hoi Allemaal, Ik heb een paar vragen aan jullie maar zal mezelf eerst even voorstellen. Ik ben ontwerper van (design)meubels waarvan ik de meeste ook zelf produceer. De verkoop gaat vooral naar buitenlandse particulieren en (web)winkels. Echter, bedrijven willen gaan verkopen maar ik heb de boot nog even af gehouden. Klanten weten mij te vinden omdat mijn werk in veel woonbladen en op designsites over de hele wereld verschijnt. Vaak krijg ik dan een mailtje met de vraag wat het meubel kost. Na een paar mailtjes over en weer, wordt de koop gesloten en verstuur ik het meubel. Ze gaan dus echt de hele wereld over, Frankrijk, Engeland, VS, Mexico, enz. enz. Omdat ik ook graag in zee wil gaan met bedrijven wil ik graag weten van welke marge's ik uit moet gaan, wat hanteren winkels? Ik heb uiteenlopende producten van stoeltjes tot 'kunst' objecten. Een stoeltje mag de winkel uit voor 450,- en een uniek object kost al snel tussen 2000 en 4,000,-€. Omdat ik de meubels met de hand maak en gebruik maar van duurzame en soms kostbare materialen is de kostprijs redelijk hoog. Waardoor de marge tussen de kostprijs en de redelijke verkoopprijs niet zo hoog is. Een marge van 30% kan ik dus wel geven, maar is dat genoeg? Daarbij vraag ik me ook af hoe ik de prijzen moet communiceren: Geef ik korting op een adviesverkoopprijs (zodat de verkoopprijzen ongeveer gelijk zijn) of bepaal ik een inkoopprijs en geef ik de winkel de vrije hand. Daarnaast vraag ik me ook af of de marge groter wordt naar mate de inkoopprijs hoger is (bedrijf loopt immers meer risico doordat inkoopbedrag stukken hoger is) en visa versa of moet ik hier geen rekening mee houden? Ben heel benieuwd naar jullie tips en adviezen.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept