Hallo iedereen,
Ik ben al 5 jaar bezig met een eigen bedrijf op te zetten. Dit gaat met vele tegenslagen maar nu is het eindelijk zover dat ik denk ik ben er bijna. Ik heb a.s. woensdag weer (voor de 3de keer) een gesprek met de Rabobank. Mijn bedrijfsplan is zo goed als klaar maar nou kwam ik via de ABN op deze site en zag jouw Excel bestand Astron...en nou zit ik mijn Exploitatiebegroting en liquiditeitsbegroting te vergelijken en ik heb het net andersom staan. Ik heb het bedrijfsplan van de Rabobank gedownload en mijn eigen gemaakt maar van hun uit is het net andersom (ik bedoel liquiditeitsbegroting de personeelskosten, administratie, verzekeringen, onvoorziene kosten etc etc. en bij exploitatie de totalen/bedrijfskosten etc.) ...en ik heb het ook per maand i.p.v. per kwartaal.
Moet de exploitaitebegroting bestaan uit de volledige omschrijving van alle kosten per jaar? en in de liquiditeitsbegroting de totale omschrijving zoals de bedrijfskosten in jouw bestand?
Moet ik de liquiditeitsbegroting per kwartaal aanleveren en in het kort?
Of maakt het niet uit bij welke wat staat? Ik vind de opstelling van jou (Astron...als ik je en jou mag zeggen) duidelijker. Waarom is het bij de Rabobank dan net andersom?
Ik heb woensdag het gesprek en ik wil het echt perfect aanleveren. Ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven.