Freddy V

Junior
  • Aantal berichten

    16
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Freddy V's trofeeën

  1. Ik heb er verder niets mee gedaan, ook niets meer van de importeur vernomen. Marktplaats had m'n advertenties verwijderd en het was voor mij niet waard om dit op de spits te drijven... M'n gevoel zegt dat ie geen poot heeft om op te staan, maar ik ken de wet niet genoeg om dit hard te maken. Ik wilde er ook niet (the hard way) achter komen ;-)
  2. de klant koopt een werkende installatie... (voor de volledigheid de leveringsvoorwaarden die Uneto VNI ter beschikking stelt HIER)
  3. Mee eens, maar wanneer heeft iemand gewijzigd, en wat? dat weet je dus niet, en is niet te achterhalen. Een storing in woning x kan veroorzaakt worden in de aanpassing van woning y
  4. Dat is juist het punt, de programmering wordt gedaan met software die een consument niet kent/beheerst enz. De kans bestaat dat als iemand gaat wijzigen, er "algemene" functies zijn die niet (goed) meer functioneren. Het programma zit in de componenten, als de installatie wordt opgeleverd, zijn de componenten uiteraard werkend geprogrammeerd Om wijzigingen aan te brengen is die file nodig. Als de installatie gewijzigd moet worden door een andere installateur moet die 1- de programmering hebben of 2- opnieuw beginnen... (het gaat niet om een concreet geval, het is een vraag die speelt onder installateurs) Er staat niets in de alib (alg. leveringsvoorwaarden installerende bedrijven) welke wordt gehanteerd De klant koopt en krijgt dus de werkende installatie, maar hoe zit t met de programmeerfile???
  5. Tegenwoordig worden woningen en utiliteit projecten uitgerust met slimme componenten voor schakelen, dimmen, visualiseren enz. van de installatie. De klant koopt een installatie, de installateur levert een installatie, voorzien van programmering. 1 - Heeft de klant recht op deze programmering (USB stick oid) of is het leveren van de geprogrammeerde installatie de enige verplichting. 2 - wat nu als de woning in een appartementencomplex zit, waarbij deze woning onderdeel is van de totale installatie van het gebouw? Maar: als woning x het fout doet treden er problemen op bij alle andere! Wie weet hoe dit juridisch in elkaar zit?
  6. Ik heb m'n conclusie gesteld; voorwaarden en mate van informatie waren afdoende. Klant is zelf ook niet netjes, tijd om alv te hanteren. Geen geld terug dus. Bedankt voor jullie (al dan niet gekleurde) mening!
  7. helemaal mee eens, voorheen had ik ook domotica producten op deze shop staan. dat merk verkoop ik niet meer, binnenkort komen daar andere te staan. de beamer zal zsm verdwijnen...
  8. ik heb flyers rond gestuurd, daar stond "budget" bij . later pas op de website toegevoegd.
  9. voor geinteresseerden; Specificaties - Resolutie: 800 x 600 - OSD-talen: Engels, Nederlands, Frans, Spaans, Italiaans, en andere - Afmetingen: L: 350 x B: 250 x H: 95 (mm) - Keystone: Ja Optische eigenschappen - Projectie Lens: Handmatig Scherpstellen (F = 170mm) - Projectie afstand: 1,0 - 5,0 meter - Projectie Grootte: 75 -380 cm (diagonaal) - Contrast Ratio: 1000: 1 - Helderheid: 2000 ANSI Lumen - Lamp: 150W metaalhalogeen lamp - Lamp Levensduur: 6000 uur gemiddeld Modes: - TV, AV, S-Video, VGA, YPBPR TV Tuner Eigenschappen - Color System: PAL / NTSC / SECAM / AUTO - Frequentiebanden: VHF-L, H-VHF, UHF Ingangen: - S-Video, VGA, AV-, TV-antenne in, YPbPr, Audio Out (L / R) Projectie Methode: - Voor / Achter / Plafond montage - Spiegelbeeld: Mogelijk Audio - Ingebouwde luidspreker: Ja - Audio Output: 2W x 2 - Audio-ingang: RCA (L / R) - Audio Output: RCA (L / R), gebouwd in (2 watt speaker) Verbruik - Voeding: AC100-240V, 50/60Hz - Verbruik: 200W
  10. hoi john, uiteraard ben ik hier ook niet op uit.. mijn corebusiness is gebouwautomatisering in zowel woningen als utiliteit. daar geldt voor mij dat kwaliteit voorop staat. zoals iedereen wilde ik een graantje meepikken van het wk en heb een mailing naar alle cafés opgezet. de beamer voldoet aan gestelde specs, dit heb ik zelf nagezien. ik heb ze verkocht voor 289 excl btw (koopje dus) en daarbij duidelijk vermeld dat het een budget beamer is met verzoek tot contact als men een betere zoekt. een "goede" beamer kost al snel het dubbele, wat al aangeeft hoe de verhoudingen liggen. voor de mensen met interesse; hij staat http://www.installeren.nu/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=11&products_id=85 nogmaals; aanvankelijk was ik zeer bereid mee te denken en stelde me dienstbaar op, totdat men begon te eisen en dreigen en zonder toestemming geld af te schrijven.
  11. Tja... zou voor mij direct einde verhaal zijn en zelfs helemaal geen vinger meer uitsteken voor die klant of enige vorm van tegemoedkoming te geven als hij geld van je rekening gaat ontvreemden... ik heb zelfs aangifte van diefstal gedaan bij politie. de reactie: 'maar u krijgt het geld toch terug?!' na deze actie is (uiteraard) mijn intentie tot retour met kosten verdwenen, dit heb ik ze ook netjes gemeld...
  12. 1- dat heb ik dus ook aangegeven... bij garantie gelden regels, eerst worden er zaken nagezien door de klant op verzoek van de technicus, dan indien nodig wordt het apparaat teruggestuurd op kosten klant en na reparatie retour op mijn kosten.... 2- artikel 1. Algemeen 1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, offerte en overeenkomst tussen FunSys, hierna te noemen: “Gebruiker”, en een Opdrachtgever waarop Gebruiker deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken. (standaard leveringsvoorwaarden kvk...)
  13. 4. De Opdrachtgever is gehouden het geleverde te (doen) onderzoeken, onmiddellijk op het moment dat de zaken hem ter beschikking worden gesteld respectievelijk de desbetreffende werkzaamheden zijn uitgevoerd. Daarbij behoort de Opdrachtgever te onderzoeken of kwaliteit en/of kwantiteit van het geleverde overeenstemt met hetgeen is overeengekomen en voldoet aan de eisen die partijen dienaangaande zijn overeengekomen. Eventuele zichtbare gebreken dienen binnen zeven dagen na levering schriftelijk aan Gebruiker te worden gemeld. Eventuele niet zichtbare gebreken dienen terstond, doch in ieder geval uiterlijk binnen veertien dagen, na ontdekking daarvan, schriftelijk aan Gebruiker te worden gemeld. alvw>
  14. hallo allemaal. ik heb (voor de wk) een aantal beamers verkocht. één van de klanten (cafe) is erg ontevreden over de kwaliteit. in de aanbieding (flyer per post) is duidelijk te lezen dat wat de specs zijn van de beamer én er is verwezen naar onze leveringsvoorwaarden. helaas importeer ik de spullen en heb geen mogelijkheid om eea terug te sturen. de klant heeft 1 mnd de beamer in huis gehad, alvorens hij reageerde. daarnaast heeft hij de gemailde factuur betaald. hij eist geld terug en de beamer retour, dat is voor mij geen optie. aanvankelijk wilde ik meedenken dmv een soort retourregeling met (zeg maar) 25% kosten in mindering. vervolgens heeft de klant een eenmalige machtiging laten uitvoeren op onze rekening (!) deze uiteraard laten terugstorten, melding gemaakt bij de bank enz. enz. de vraag: kan een klant, een bedrijf, die getekend heeft voor leveringsvoorwaarden en specificaties van een product ruim ná levering en zelfs na het betalen van de factuur de koop ongedaan maken? het lijkt me van niet, maar ik hoor graag uw reacties! bvd Freddy
  15. ik importeer ook wat uit china, pas een "goede" leverancier gevonden; goede prijs, goed mailcontact, 800$ overgemaakt, vogel gevlogen! weg centen, geen goederen..... ik zou (na hiervan te hebben geleerd) - de website checken, ook via www.whois.com, zo kun je de eigenaar van de site achterhalen - géén zaken doen met iemand die een gmail/hotmail/enz account heeft - googleen op de naam van het persoon en het bedrijf. als je niets kunt vinden weet je genoeg. - googleen op de artikelnummers van de aanbieder. - met kleine order beginnen; sample levering oid. ik hoop dat je niet hetzelfde meemaakt, het blijft een risico.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.