Jump to content

repair

Junior
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Beste, Waar we op het moment staan? Het gehele ICT gebeuren is in handen van 1 organisatie welke via een pro-actief model het geheel beheerd. Binnen de eigen organisatie is er alleen nog een ICT coordinator en field engineer. Het geheel is in een overeenkomst gegoten met een vast bedrag per maand voor de beheer kosten. Projecten zijn hier uitgesloten. Er zijn in totaal 5 partijen op bezoek geweest welke een bod hebben uitgebracht, wij zijn uiteindelijk in zee gegaan met een realtief onbekende binnen de ICT wereld. Er heerst op ICT vlak nu rust, er zijn nagenoeg geen storingen in het newerk en de dienstverlener doet echt pro-actief mee aan het proces. Zo hebben zijn nu op eigen initatief een aantal thinclient laptops geinstalleerd om ons te laten zien of het voor onze organisatie wat is. Ik zal een en ander uitwerken en hier posten.
  2. Het is een onderwijsinstelling. Op zich ging/gaat alles goed, alleen het wekelijks overleg met de verantwoordelijke loopt niet, heeft geen tijd etc. In het contract staat wel e.a over geheimhouding etc. Die SLA is door ons geschreven, uiteraard willen derden graag een uitgeschreven sla waarin zijn alleen hun naam in moeten plakken. Het is niet zo dat wij hiermee de klant proberen te behouden maar wij zijn altijd eerlijk en open geweest. Nu vind de klant met name de contact persoon dat er niets deugd.
  3. Het aanbestedings traject moet nog worden gestart. Wij kunnen die niet winnen ivm de omzet criteria die men hanteert. Er is 1 bedrijf dat de informatie heeft ontvangen over hoe en wat van de huidige dienstverlening. Het is 100% bewijsbaar dat de informatie is doorgespeeld, huidige bedrag van de dienstverlening etc.
  4. Sif InfraCareSuite The new technology allows IT administrators to centrally assign and provision configuration setting for iPhones using the software distribution and self-service user portal capabilities. The iPhone configuration profiles allow an organization to set up E-mail and secure access with VPNs, certificates and wireless settings for users' iPhones. The iPhones can then be used to access the InfraCareSuite self-service user portal to download their configuration profiles and for general InfraCareSuite user portal access. The self-service user portal allows users to access a flexible knowledge base, see hardware and software inventory information, install IT controlled software packages and access support tickets. Downloads of iPhone profiles can be tracked using custom reports to ensure users have the correct profiles in place and provide visibility into iPhone user's adoption of IT services. The primary benefits are ease of use and the added flexibility and time provided to support the distributed iPhone needs of the organization. An administrator can manage iPhone profiles to define different access policies in a user-centric way, and provide for both e-mail and user portal distribution options, all through the familiar InfraCareSuite user interface. This helps reduce administrative effort and complexity, and provides the ability to respond to business requirements with rapid updates. Additionally, access to the InfraCareSuite self-service user portal from the iPhone adds a mobility option for users.
  5. Ik ken een bedrijf dat Apps verspreid via een software portal. Updates worden dan ook automaatisch opgehaald etc. Er zijn een aantal bedrijven die hun iphones via deze weg updaten etc. Mocht je het adres willen dan hoor ik he wel
  6. Ik zit met een dilema. Wij verzorgen al geruime tijd diensten aan een klant aan de hand van een SLA. Hier staan alle zaken over hoe en wat. en de prijsstelling. Nu gaat de klant over tot een aanbesteding, nu weten wij uit betrouwbare bron dat de klant de huidige SLA (die door ons is opgesteld) heeft door gespeeld aan 1 van de aanbieders. Hoe moeten wij hiernu mee omgaan, moeten wij de klant hiermee confronteren. Wat zijn de gevolgen voor de aanbesteding op EU nivo?
  7. John bedankt voor de nutige bijdrage, Normaliter doe ik de begeleiding voor de schoonmaak binnen diverse bedrijven. Dit bedrijf heeft mij echter gevraagd om ook eens te kijken naar ICT. Het calculeren binnen de schoonmaak is gebasseerd op aantal vierkante meters glas, vloeropervlak etc. Hier zijn bestaande modellen voor, war je daar dan aanhangt is een uurprijs. Wat ik nu merk in ICT is dat dit ontbreekt, geen enkele ict aanbieder kan aangeven waarop de prijs is gebasseerd, met uitzondering van 1 bedrijf. Het management wil af van de ICT dienst, de huidige beheerders zitten er al heel lang, men heeft twijfels of deze over voldoende inzicht en expertisie beschikken om de komende jaren de ICT voorziening naar een hoger peil te krijgen. Er zijn op dit moment twee kampen microsoft en novell beheerders die het ondersteunende doel van hun werk compleet uit het oog zijn verloren. Ik heb nu een model gevonden waar je enigzins vanuit kan gaan rekenen, kosten per server, werkplek, aantal fte's werkzaam en de kennis van de medewerkers zelf. De conclussie mijn inziens: Er word veel te weinig rekening gehouden met de werkelijke kosten van ICT bij ondernemingen. Er is veel onkunde in de branche. Voor de ICT'ers, zelf de schoonmaakbranche is beter georganiseerd. Kees
  8. @Peter: Rustig aan, ik ben ook maar aan het brain stormen. @WaltervL: De huidige kosten zijn 330000 euro, wanneer dit met 3 word vermenigvuldigd word het een kostbare zaak. Er zijn in totaal 4 biedingen van leveranciers binnen, deze lopen uiteen van de inzet van 17 medewerkers tot 31 medewerkers. In een artikel word gesteld dat het gangbaar is om per 100 werkplekken 1 ict'er het hebben, een ander artikel stelt weer 1 op de 250. Ik begin te twijfelen over een wel een blauwdruk is waar je vanuit kan gaan werken.
  9. 1 of twee man of mischien toch 10, dat is nog al een veschil. Ook Gartner geeft mij daarin geen duidelijkheid. Wat kan je verwachten wanneer je het gehele IT beheer buiten de deur zet.
  10. Dank, Er moet toch ergens een blueprint zijn wat het beheer per werkplek kost, hoe groot de ICT afdeling mag zijn bij bepaalde aantallen werkplekken. Hoe is dit bij andere bedrijven geregeld? Is 10000,= euro per maand te veel voor ICT, of kan de leverancier dan niet voldoen aan zijn verplichting welke in de SLA is gesteld. Er moeten toch ergens richtlijnen zijn, kan toch niet allemaal natte vinger werk zijn. Kees
  11. Beste, Ik zit met een lastig vraagstuk. Mij is gevraagd een outsourcings traject te begleiden voor de huidige ICT diensten. Nu heb ik mij hier behoorlijk in verdiept en met meerdere ict leveranciers gesproken. Prijs technische is er echter geen duidelijkbeeld. De organisatie wil niets zelf doen aan ICT. Het gaat om een duizendtal werkplekken, draadloze verbidngen(wifi), een 70 tal switchen, 25 servers firewall, voip. Er zijn leveranciers die bijv. alleen onderhoud doen aan servers, dagelijks beheer er zijn er echter ook die een totaal pakket leveren inclusief desktop beheer. Alles moet worden afgedekt doormiddel van een SLA. Vraag is echter, wat is een reële prijs voor desktop, server en netwerkbeheer inclusief servicedesk ondersteuning voor de medewerkers. Is er op internet een beschrijving te vinden wat financieel gangbaar is voor deze omvang van ICT. Wat is gebruikelijk aantal personen voor ondersteuning. Kees
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept