Har1975

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male

Har1975's trofeeën

  1. Wat er schoongemaakt moet worden ligt vast in een werkschema, ook de te gebruiken producten staat vast. Volgorde waarin gewerkt wordt mag hij zelf bepalen en als er niet gewerkt kan worden dan verzorgen wij voor een vervanger. zzp-er heeft andere opdrachtgevers en ik ga er vanuit dat wij volgend jaar een var-wuo te zien krijgen. Maar als ik het zo lees zijn er een hoop mitsen en maren. Kan ik dit ook schriftelijk voorleggen bij de Belastingdienst met de gegevens van de zap-er?
  2. Dit is wel correct. De BTW is naar jou verlegd, dus moet dit door jou aangegeven worden. Omdat jij de dienst afneemt en deze "fictieve" BTW zou "betalen", mag je het ook weer aftrekken. Dit is nu eenmaal de regel. En is juist zo geregeld om de KOR correct toe te passen en controleerbaar te zijn voor de belastingdienst. Ok het zal helemaal correct zijn. Ik zie er alleen de logica niet van in om het op beide plaatsen op te voeren maar dat zal meer aan mijn beperkte intelligentie liggen ::) Graag nog even een bevestiging of mijn stelling klopt dat als ik voor 1.000 euro materiaal koop waar 21% btw bij komt ik dan onder het bedrag van 1345 kom.
  3. Dank voor de uitleg. Je hebt bij jouw overzichtje bij de OB en Voorbelasting dezelfde bedragen (296,29 en 733,15) staan. Ik ga er vanuit dat dit een foutje is. Als ik het zo goed lees dan heb ik de berekening juist gemaakt en is het verstandig om nog voor 1.000 euro excl. 21% btw materialen aan te schaffen. Dan kom ik onder de 1345 uit.
  4. Dank voor de reacties. Het gaat om een zpp-er die voor ons (schoonmaakbedrijf) bij een bestaande klant gaat schoonmaken. Nu doe ik dat nog zelf maar door de toegenomen drukte wil ik een aantal projecten gaan uitbesteden. Volgens mij is er dan wel sprake van een gezagsverhouding want de zzp-er gaat werken volgens onze werkschema's en krijgt van ons opdracht als er iets periodieks moet gebeuren. Of zien jullie dat anders?
  5. Dank je wel voor de uitleg. Is het mogelijk om het laatste stukje toe te lichten? Ik snap niet hoe je aan de bedragen komt die je na resultaat neerzet. Bijvoorbeeld kor 1008 hoe kom je daar dan aan? Volgens mij geef jij in jouw uitleg aan dat ik het goed doe maar als ik bij uitleg kijk dan zie ik andere bedragen.
  6. Goedendag, Ik wil vanaf volgend jaar iedere dinsdag en donderdagochtend een zpp-er inhuren die 2 x 2 uur voor mij werkt. Wat ik mij afvraag is of een var verklaring voldoende is of gaat de Belastingdienst zeggen dat er toch een dienstverband is omdat het iedere week op hetzelfde tijdstip gewerkt wordt. Of is dit niet relevant?
  7. Goedendag, Ik ben aan het kijken of ik dit jaar in aanmerking kom voor de KOR regeling wat betreft de btw. Is er iemand die de tijd en moeite wil nemen om te kijken of ik dit zo goed uitreken? Het lastige zit hem erin dat ik met btw verlegd te maken heb. Ik heb een verschuldigde omzetbelasting van 8.254,03 Ik heb een voorbelasting van 6.730,39 Dit zou betekenen dat ik 1.523,64 moet betalen aan omzetbelasting. Maar... Ik heb voor een opdrachtgever gewerkt waarbij de btw verlegd is. Bedrag 4.693,95 (21%btw) Ik heb een aantal keer een bedrijf ingehuurd waarbij de btw ook verlegd is. Bedrag 4.938,19 (6%btw) Ik heb een aantal keer een bedrijf ingehuurd waarbij de btw ook verlegd is. Bedrag 3.491,19 (21% btw) Ik heb materialen in Duitsland gekocht waarbij er geen btw in rekening is gebracht. Vragen: Moet ik iets doen met het bedrag wat ik uitgegeven heb aan spullen die ik in Duitsland gekocht heb voor de omzetbelasting? Voor het bedrag van 4.693,95 wat ik gefactureerd heb moet ik 21% btw of te wel 985,72 bij de verschuldigd omzetbelasting optellen? Voor het bedrag van 4.938,19 moet ik 6% btw of te wel 296,29 bij de voorbelasting optellen? Voor het bedrag van 3.491,19 moet ik 21% btw of te wel 733,15 bij de voorbelasting optellen? Als dit klopt dan wordt de aangifte: Leveringen diensten: 8.254,03 + 985,72 = 9.239,75 Voorbelasting: 6.730,39+ 296,29+ 733,15= 7.758,83 Dan kom ik op 1.480,21 te betalen btw over 2013. Als dit klopt dan ga ik kijken wat ik nog kan kopen aan materialen voor 1.000 excl. 21% btw. Ik hoop dat het duidelijk is. [titel verduidelijkt - mod]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.