oneliner

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondersteunende organ

oneliner's trofeeën

  1. Werk als douane declarant, kan u zeggen dat als de zending foutief is ingeklaard en u bemerkt dit achteraf. Dat kunt u zeker dit verzoek indienen bij u forwarder. Deze zal voor u dit verzoek indienen bij de douane. Douane oordeelt over dit verzoek en geeft toestemming als het conform is. Doet u dat niet, dat kan er inderdaad een achteraf controle plaatsvinden , dit kan zelfs ja jaren. Belastingdienst/Douane komt dan een kijkje nemen bij de forwarder , de aangiftes worden bekeken en de bijbehorende bescheiden. Ziet de douane dat uw aangifte is ingeklaard zonder invoerrechten en btw, dan is deze waarschijnlijk ingeklaard middels een " vrijstelling ir/btw" code, dit kan alleen bij bv. verhuisgoederen, persoonlijke spullen, repair zendingen ( dit betreft alleen repair , als het product ter reparatie naar het buitenland gaat, exp.) etc...bij deze zending moeten bescheiden worden overlegd, bv "vrijstelling voor verhuisgoederen", betreft het "repair" of "retour", zal met het uitvoeraangifte moeten kunne overleggen (ex a), voor vrijgave en aflevering. u kunt uw goederen gewoon verhandelen, eenmaal DMA of te wel vrijgeven door douane.
  2. Werk bij Ups als douane declarant, kan u zeggen dat als de zending foutief is ingeklaard en u bemerkt dit achteraf. Dat kunt u zeker dit verzoek indienen bij u forwarder. Deze zal voor u dit verzoek indienen bij de douane. Douane oordeelt over dit verzoek en geeft toestemming als het conform is. Doet u dat niet, dat kan er inderdaad een achteraf controle plaatsvinden , dit kan zelfs ja jaren. Belastingdienst/Douane komt dan een kijkje nemen bij de forwarder , de aangiftes worden bekeken en de bijbehorende bescheiden. Ziet de douane dat uw aangifte is ingeklaard zonder invoerrechten en btw, dan is deze waarschijnlijk ingeklaard middels een " vrijstelling ir/btw" code, dit kan alleen bij bv. verhuisgoederen, persoonlijke spullen, repair zendingen ( dit betreft alleen repair , als het product ter reparatie naar het buitenland gaat, exp.) etc...bij deze zending moeten bescheiden worden overlegd, bv "vrijstelling voor verhuisgoederen", betreft het "repair" of "retour", zal met het uitvoeraangifte moeten kunne overleggen (ex a), voor vrijgave en aflevering.
  3. Ik kan u alleen als douane declarant zeggen, dit Form A is nooit verplicht bij invoer NL. Dit bescheid kan bij bepaalde producten het invoerrecht verlagen of zelfs op nihil zetten, Maar niet verplicht ! Men mag als het Form A ontbreekt bij invoer NL, een "onvolledige aangifte "maken , dit houd in dat het Form A achter mag worden overlegd bij douane. Zending word dan ook gewoon vrijgeven. Waar u wel rekening mee moet houden, dat als het goederen betreft , waar een CVO bij behoord. Dit betreft zendingen boven 325 eur value goods.
  4. Hallo ik ben Mike, werkzaam als douane declarant bij Ups, ik kan u zeggen dat deze "inspectionfee" mits dit export betreft vanuit CN. Onzin, de inklaring geschied middels een inklaring, systematisch word deze aangifte verstuurd naar douane NL. Er zijn vaker "stops" ingepland ddor de douane, maar dit betreft dat een bepaald soort product wat geselecteerd is voor nader visitatie , redenen kunnen van alles zijn namaak, fraude, smokkel.. dan is de fee "eventueel" rechtvaardig. Het douane systeem selecteert dan ook automatisch zendingen , deze krijgen status MBO. Dit houd in "medeling bescheiden overleggen". Als declarant zijnde moet men alle benodigde bescheiden overleggen per fax. Deze bescheiden moeten conform zijn aan de zending. Douane bekijkt deze bescheiden, aldaar op kantoor, dus niet altijd fysiek bij de zending. Als de bescheiden conform zijn, word deze zending dan ook meestal de zelfde dag nog vrijgegeven. Maar hoe wilt men in china weten, of die zending word geselecteerd in NL. Dus die "fee" is een toverfee...
  5. Beetje onzin om zo over een fee te praten als je er niet bij zegt waarom je de fee onzinnig vindt. Ik vind het bijvoorbeeld normaal dat de douane dingen controleert ... Hallo ik ben Mike, werkzaam als douane declarant bij Ups, ik kan u zeggen dat deze "inspectionfee" mits dit export betreft vanuit CN. Onzin, de inklaring geschied middels een inklaring, systematisch word deze aangifte verstuurd naar douane NL. Er zijn vaker "stops" ingepland ddor de douane, maar dit betreft dat een bepaald soort product wat geselecteerd is voor nader visitatie , redenen kunnen van alles zijn namaak, fraude, smokkel.. dan is de fee "eventueel" rechtvaardig. Het douane systeem selecteert dan ook automatisch zendingen , deze krijgen status MBO. Dit houd in "medeling bescheiden overleggen". Als declarant zijnde moet men alle benodigde bescheiden overleggen per fax. Deze bescheiden moeten conform zijn aan de zending. Douane bekijkt deze bescheiden, aldaar op kantoor, dus niet altijd fysiek bij de zending. Als de bescheiden conform zijn, word deze zending dan ook meestal de zelfde dag nog vrijgegeven. Maar hoe wilt men in china weten, of die zending word geselecteerd in NL. Dus die "fee" is een toverfee...
  6. Beetje onzin om zo over een fee te praten als je er niet bij zegt waarom je de fee onzinnig vindt. Ik vind het bijvoorbeeld normaal dat de douane dingen controleert ... Hallo ik ben Mike, werkzaam als douane declarant bij Ups, ik kan u zeggen dat deze "inspectionfee" mits dit export betreft vanuit CN. Onzin, de inklaring geschied middels een inklaring, systematisch word deze aangifte verstuurd naar douane NL. Er zijn vaker "stops" ingepland ddor de douane, maar dit betreft dat een bepaald soort product wat geselecteerd is voor nader visitatie , redenen kunnen van alles zijn namaak, fraude, smokkel.. dan is de fee "eventueel" rechtvaardig. Het douane systeem selecteert dan ook automatisch zendingen , deze krijgen status MBO. Dit houd in "medeling bescheiden overleggen". Als declarant zijnde moet men alle benodigde bescheiden overleggen per fax. Deze bescheiden moeten conform zijn aan de zending. Douane bekijkt deze bescheiden, aldaar op kantoor, dus niet altijd fysiek bij de zending. Als de bescheiden conform zijn, word deze zending dan ook meestal de zelfde dag nog vrijgegeven. Maar hoe wilt men in china weten, of die zending word geselecteerd in NL. Dus die "fee" is een toverfee...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.