Jump to content

gjm

Junior
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    41-45
  • You are primarily interested in:
    financiering
    ondern
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Goedemiddag, van belang hierin is of dat jet apparaat zakelijk of particulier is aangeschaft. Is deze particulier aangeschaft en mag men er vanuit gaan dat een artikelen een levensduur heeft, gaat deze defect binnen deze termijn dan mag men kosteloze reparatie eisen, Neem eens een kijkje op de website: www.ictwaarborg.nl hier gaat met in op de garantietermijnen en de mogelijkheden om deze te verhalen. Overigens is het zo als de machine zakelijk is aangeschaft er andere regels gelden. Het bedrijf kan op zijn beurt ook zijn kosten wer verhalen op hun leverancier.
  2. Nog even over bovenstaand topic, het i smij nog niet geheel duidelijk wat de rechten en plichten zijn. op 15-02-2007 toen zat ik er al vijf jaar is er een huurcontact getekend. hierin is op genomen tijdelijk -/-250,00 verder is hier geen termijn aan gebonden. nu is in 2011 geen opzegging van de huur geweest en de termijn wordt dus stilzwijgend verlengt met 5 jaar. Nu per 1-1-2012 wordt deze tijdelijke verlaging bij de huur getrokken en geindexeerd. nogmaals de vraag juridisch juist, indexering wel, maar de huurbaas weet ook da ik het moeilijk heb en dat het nu juist in deze tijd komt vindt ik vreemd.
  3. Dat klopt, is net verlengt. Maar de vraag is mag die zomaar gebeuren in eens.
  4. Dit heeft er inderdaad mee te maken ja, alleen heb de oude huurbaas nog, en de overgang naar een ander pand is niet door gegaan. Gr. Gjm
  5. Goedemiddag allemaal, Weet niet of dit het juiste forum is hiervoor maar anders wordt deze wel verplaatst. Ik heb een jaar of 5-6 geleden, kan ook langer geleden zijn een tijdelijk achtergestelde huur gekregen van € 250,00 p/mnd. Nu in deze tijd wordt eigenlijk oper direct deze achterstalling ongedaan gemaakt. Is dit zo maar mogelijk? En zo niet hoe eventueel bezwaar tegen te maken hierover. Groet Gjm
  6. Beste StevenK, bedankt voor je reactie. Rest mij nog 1 vraag hoop dat je die kan en wil beantwoorden. Het bedrag waarover beslag is gelegd staat nog op een derdenrekening, ik kan er niet over beschikken moet ik dat terugvragen of moeten de ing dit aan de deurwaarder overmaken? En wordt de vordering dan geen ander verhaal, heb in de tussentijd van juli tot nu niets vernomen, ik met mijn boeren vertand zou zeggen het bedrag minus het beslag zou betaald moeten worden en daarvan zou ik dan denk ik op de hoogste gesteld moeten worden. Of zie ik dit verkeerd? Ik zie deze namelijk helemaal niet verrekend in het geheel. Met vr. gr. Gjm
  7. Roel bedankt, heb vanmiddag nog contact gehad en een print screen van het besalg van de ING meegestuurd, en dan is het nu afwachten denk ik. Allemaal bedankt, blijft vreemd dat ze geen ene moer voor je doen de KVK en toch speciale invorderingsmaatregelen hebben.
  8. Ik dacht dat we elkaar ier zouden ondersteunen ook het meekijken of de procedures wel juist gevolgd zijn, en hoe bedrag terug te krijgen van de ING, daar heb ik nu dus nog geld van als hun het niet over hebben gemaakt. En waar kan ik de kosten zien die wettelijk in rekening gebracht mogen worden door een deurwaarderskantoor.
  9. Ik ben het er ook wel mee eens dat ik moet betalen wil alleen niet teveel betalen, en vandaar mijn vraag of de procedure juist gevolgd is.
  10. Goedemiddag, het zit alsvolgt, Gelijk een vraag of dit juridisch juist is gegaan. KVK bijdrage: € 46,68 herinnering ontvangen op 13 april 2011 Hierna is men gelijk naar de deurwaarder gegaan met een een invordering tot dwangbevel, kan dit zomaar, geen standaad incassoprocedure gevolgt of hoeft dat niet? Op 21 juni is de deurwaarder aan de deur geweest voor dit bezoek is € 112,74 gerekent dus de vordering bedroeg op dat moment € 159,42 op 8 juli is er beslag aangevraagd bij de bank en de bankt heeft € 188,64 op een derdenrekening gezet. voor dit bezoek heeft men € 193,94 gerekent. De totale vordering is nu zonder aftrek van beslag € 354,00 kosten bezoek vandaag € 196,00 komen hier nog overheen. is de juiste procedure gevolgt? Graag jullie reactie.
  11. Er staan vier weken voor in de brief, die heb ik inderdaad gehad. Ik heb het een keer vaker meegemaakt en toen heeft de ING het wel overgemaakt aan de deurwaarder. Verder heb ik ook geen schrijven gehad dat de deurwaarder dit van plan zou zijn, is dat verplicht. Het geld staat nu nog op de derdenrekening van de ING. Het bedrag klopt heb ik gevraagd aan de deurwaarder.
  12. Goedemiddag allemaal, ik zit met een vraagstuk. Op 15 juli dit jaar legt een deurwaarder beslag op mijn bankrekening. De ING bank schrijft dit bedrag af naar een derdengeldrekening. Nu 5 maanden na dato komt hetzelfde deurwaarderskantoor beslag leggen op mijn roerende zaken, terwijl er al beslag ligt gezien de bankrekening, hoe dit aan te pakken? Er zijn natuurlijk weer extra kosten bijgekomen zijn die terecht? Is er bezwaar mogelijk? Hoe nu verder te handelen? Het bedrag is niet terug gestort door de bank dit ter info. Graag jullie reactie? Groet GJM
  13. gjm

    Stilte in detailhandel?

    Beste ICTNU, Ik heb je net een PM gestuurd, ik heb hier ook last van dat het rustiger is, vooral in deze tijd in welk deel van het land zit je gevestigd? Ik hoor het wel. Groet GJM
  14. Goedemiddag Allemaal, Ik heb 9 jaar een computerwinkel aan een parkeerplaats bijna midden in het centrum. Het gaat sinds begin dit jaar niet echt geweldig. Zie vorige topic. Nu heb ik net weer een nieuwe huurcontract gekregen voor 5 jaar en loopt tot 2017. Nu heeft zich een groowinkelbedrijf gemeld die mij op mijn huidige locatie weg wil hebben en ze bieden een alternatief pand aan 500 meter verder en aan de rand van het centrum, wel met pakeerruimte voor de deur. Dit groowtwinkelbedrijf koopt het hele pand waar ik nu in zit bestaat uit 3 winkelunits en een woning op van de huidige eigenaar. Dit wordt dus eventueel mijn nieuwe huurbaas. Nu hebben ze een kleiner pand gevonden wat in de huurprijs op een derde ligt dan nu. dus ga 66% minder huur betalen, nu mijn vraag wat is een redelijk bedrag, voor herinrichting, verhuizing, promotie en zijn er nog meer dignen die vergeten ben. Bouwkundig zal er het een en ander aangepast moeten worden omdat ik in een risicoklasse val met mijn goederen. Heeft iemand tips en trics. Hoe dit spel te spelen er is een bedrag genoemd van 30-40k is dit reëel? Graag jullie reacties, ik heb het gevoel dat ik klem zit nu. Help Groet GJM
  15. gjm

    Wat te doen

    Allemaal bedankt voor de positieve reacties. Ik zal reageren op sommige reactie, de omzet komt nu vooral uit uren reparaties en de verkoop van supplies zoals inkt. Ook verkopen we nieuwe systemen. in het jaar 2007 hadden we een omzet van 400k. De schoonmaakactie doen we al elk jaar, leg nu ook meer de nadruk op uren. Dan komen de verkopen van nieuw ook mee. Alleen door betalingsachterstanden bij leveranciers die jaar minder voorraad gehad in deze groepen daardoor ook minder verkocht. En itfish ik probeer meer op bedrijven te storten maar dat loopt ook niet echt geweldig heb hier een mooie folder voor ontworden. Crediteuren is max 10 k leveranciers de rest, reclame, energie (oud), bijkomende zaken dus niet echt key leveranciers. En een onderhoudscontract proberen we al voor particulieren en bedrijven alleen dit komt ook niet van de grond wat vinden jullie een acceptabel bedrag? It fish voor wat betreft hardware, ik ben weer overgegaan op zelfbouw systemen en die brengt nog wel een marge van 30+ met zich mee. Ruben weet jij een website waar ik die ondernemers kan vinden om klanten over te nemen, Ik spring van de hak op de tak maar hoop dat het duidelijk is.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept