Jump to content

profitleakfinders

Junior
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Address
    van Bossestraat 7 hs, Amsterdam, 1051JR, Netherlands
  • First name
    Jack
  • Last name
    Brutschin
  • Company or organization name
    Profit Leak Finders
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    41-45
  • You are primarily interested in:
    commercie en marketi
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    seo

Company info

Vision

  • I'm looking for people who
    het te druk hebben met het runnen van hun eigen bedrijf en te weinig kaas hebben gegeten van hoe je je eigen bedrijf op het internet kan/moet positioneren.
  1. In het kader van website optimalisatie van Prodisplay volgt hier de volgende episode in het onderzoek. Dit is de samenvatting van het videokanaal onderzoek. Wat heb ik gedaan? Op de site van Prodisplay.nl staat een video die op Youtube staat. Door hier naar toe te gaan, kan ik zien hoe dit filmpje op het internet gepositioneerd staat. Ik bekijk waaarop Prodisplay haar filmpjes richt (welke keywords) en wat Prodisplay eraan doet om deze filmpjes als eerste bovenaan in elke zoekterm naar boven te komen. Waarom doe ik dat? Ik wil zien of het goed gedaan wordt en of alle mogelijkheden benut worden. Uitkomst: Plaats een http://www.prodisplay.nl vooraan de beschrijving van het filmpje. Dit is goed om mensen naar de site te trekken (de link is immers aan te klikken). Ten tweede mis ik de keywords waarop je wilt dat dit filmpje hoog in Google kan komen. Ten derde maakt Prodisplay geen gebruik van backlinks om de filmpjes overal in de zoekresultaten hoog in Google te komen. Mocht je het hele filmpje willen bekijken, klik dan op mijn profiellink hieronder en ga dan naar mijn blog op mijn site. Ik hoop dat je er weer veel aan hebt. Ik heb intussen al vele bemoedigende berichten van lezers gehad, die hun rankings nu al zien verbeteren door de tips en tricks die ik hier aan jullie probeer door te geven. Het is natuurlijk altijd leuk als je hier jouw reactie achter laat of mij een waardering geeft of misschien nog beter, als je een bericht op mijn blogpost achter laat. Ik waardeer dat zeer. Doe er jouw voordeel mee.
  2. Hallo, Hier ben ik met de volgende stap in het onderzoek naar Prodisplay. Ik heb enkele leuke reacties gekregen van mensen die er werkelijk iets mee opgeschoten zijn. Kijk, daar doe ik het allemaal voor. Inmiddels heb ik van Tom ook begrepen dat hij al veranderingen op zijn website aan het doorvoeren is. Maar eerlijk is eerlijk, ik vind het jammer dat er zo weinig op dit forum gereageerd wordt. Het maakt mij niet uit of het positief of negatief is. Sterker nog, ik zou veel liever gewoon vragen zien of reacties!. Ik heb zojuist weer een nieuwe post op mijn blog gezet onder de naam: Website optimalisatie van Prodisplay: Rankings. Wat heb ik gedaan? Ik heb gekeken hoe Prodisplay op dit moment op haar eigen gekozen keywords op het internet rankt. Tevens wil ik weten hoe de backlinkstructuur van Prodisplay eruit ziet. Waarom doe ik dat? Als ik weet hoe de backlinkstructuur eruit ziet, kan ik ook zien hoe de autoriteit van Prodisplay op het internet verhoogd kan worden. Tevens wil ik weten hoe veel succes ze op dit moment hebben met hun eigen gekozen strategie en of deze keywords traffic naar de site toe brengen. Conclusies: Ik heb geen toegang tot de analytische gegevens van Prodisplay. Dus ik moet het op mijn manier gaan benaderen. De backlinkstructuur is gebaseerd op eigenlijk 10 verschillende IP-adressen. Er zijn dus nog vele links te verzamelen die ervoor kunnen zorgen dat Prodisplay meer autoriteit in de markt kan behalen. Tevens is er veel te doen met de 'anchorteksten'. Op dit moment is de diversiteit van de anchortext laag. Hier is nog veel winst mee te behalen. Prodisplay komt met diverse woorden erg goed uit de verf. Zodra je het over een top 10 positie hebt, dan doe je ook dingen goed!. Dat is klaarblijkelijk met Prodisplay het geval. Sommige woorden blijken bij nader onderzoek nog hoger te kunnen ranken en sommige woorden zou ik misschien zelfs uit de keywordlijst halen omdat het aantal bezoekers op deze keywords gewoon veel te laag is. Ik zou zondermeer de hoeveelheid keywords gaan uitbreiden. Er is nog veel te winnen.
  3. Ok, het is tijd voor stap 2. Ik ben de broncode nader gaan bekijken. Een uitgebreid verslag is te vinden op onze blog (zie link onderaan deze post) onder de titel: "Zoekmachine optimalisatie stap 2: Broncode van prodisplay.nl bekijken" Wat heb ik gedaan? Wat wij zien, is niet wat Google ziet. Google leest alles in computertaal. De broncode toont ons deze taal en hier is veel uit te halen. Ik ben deze broncode gaan analyseren om te kijken hoe makkelijk het voor Google is om deze site te doorlopen. Waarom doe ik dat? Google werkt op basis van algoritmen. Vele van deze algoritmen zijn 'bekend'. En het is zonde als je laaghangend fruit niet pakt. Vele dingen die met de sitestructuur te maken hebben, kunnen in de broncode bekeken worden en zo kan je 'eenvoudig' probleemgebieden traceren en alloceren. SEO is de basis voor alles wat je op het internet doet. Het wordt ook wel on-page SEO genoemd. Zodra hierover gesproken wordt, hebben wij het over SEO aan de website zelf. Off-page heeft met alles te maken wat van externe punten naar jouw site toe komt. Wat is de uitkomst? Title tags: Keyword naar voren halen en vraagteken bij de tekst; Is dit een titel waardoor je geactiveerd wordt om hierop te gaan klikken? Keywords: Veel te veel keywords, vele generieke en nutteloze keywords. Maximaal 5-6 keywords per pagina. En doe dit op basis van research en niet zomaar. Description: Keyword naar voren en een tekst die nog meer aanspreekt. Javascript in de pagina: maak een verwijzing naar het script dat op de root-domain staat. Grote stukken codering: Veel code voor de echte tekst. Zorg dat Google makkelijk bij de inhoud kan komen en niet dat Google zich eerst door veel code heen moet werken. Interne links: Betere keywords voor de links zelf en vul de anchor tags. Ik ben nogal wat punten tegengekomen die verbeterd kunnen worden. De site zou het nog beter kunnen doen. Ik heb in mijn video niet eens vermeld dat deze fouten op bijna alle pagina's van prodisplay voorkomen. En dit is zonde!. De volgende keer ga ik kijken hoe goed prodisplay.nl op het internet rankt.
  4. Nou, de eerste stap in mijn onderzoek is gemaakt. Op onze blog heb ik hierover de eerste post gemaakt. Onder de titel "Zoekmachine optimalisatie: Prodisplay.nl onder de loep!" heb ik deze op onze blog gezet. Wat heb ik gedaan? Kijken wat en of Google de website 'ziet'/kan lezen en wat is volgens Google het onderwerp van de website?. Waarom doe ik dat? Als Google de website niet kan lezen, heb je helemaal geen kans om hoog in Google te komen. En als Google de website verkeerd interpreteert, dan heb je uiteraard deze kans ook niet. Uitkomst: Google kan de website lezen (hoewel de hoeveelheid keywords beperkt lijkt te zijn), en Google denkt ook echt dat de site over de verhuur van led schermen gaat. Dat is dus een goed teken!. :) De volgende keer kijk ik naar de broncode van de website.
  5. Ok, ik heb van Tom Schuurmans van Prodisplay de toestemming om er een case van te maken. Het lijkt mij wel een uitdaging om met elkaar te kijken hoe ver we komen met een 'training' keyword research. Gewoon open kaart en lekker laten zien hoe je een keyword research strategie KAN uitvoeren. En het zou leuk zijn als jullie allemaal mee gaan denken. In dit forum wil ik alles tot de essentie beperken. Hoe ik de dingen ten uitvoer breng, laat ik op onze blog van profitleakfinders zien (die kan je via mijn link in mijn profiel bereiken). Immers, die posts zouden veel te lang voor dit forum zijn en tegelijkertijd voor velen ook niet direct interessant zijn. De totale lijsten die wij als antwoord gaan genereren (dit om de concurrentie van Tom) niet te veel in de kaart te laten kijken, geef ik alleen aan Tom door. Lijkt mij fair, toch? Samenvattend: Het lijkt mij leuk om te doen en ik hoop daar met name Tom mee te helpen. Op mijn blog heb ik een tekst speciaal hierover geschreven: Zoekmachine optimalisatie: Begin met een gedegen zoekwoorden onderzoek! Da's eigenlijk de inleiding van het verhaal. Sammenvattend: Als je de verkeerde woorden kiest, kom je sowieso niet hoog in de rankings. Ik heb dit verhaal geschreven om vervolgens op de volgende vragen uit te komen: En hierbij heb ik graag jullie hulp/suggesties: A. Wat is nu werkelijk het product of de dienst van Prodisplay? B. Welke problemen lost Prodisplay nu werkelijk voor de klant op? C. Wie zijn de kopers? D. Wat zijn doorgaans de merknamen in deze business? Ik hoor graag jullie input!.
  6. Om erachter te komen welke termen jouw klanten gebruiken is het gebruik van Google analytics een hele handige. Tevens kan je ook heel goed gaan kijken wat jouw concurrentie gebruikt. Maar.....een forum zoals deze, maar dan voor (led) schermen kan ook heel goed werken. En ....je kan het ook gewoon de klant vragen. Geef ze een kado voor een kleine enquete. Nou, volgens mij heb je dan heel veel tools in handen om het jargon van de klant in jouw eigen en die van de klant z'n voordeel te leren gebruiken.
  7. Al enige tijd hou ik in de gaten wat hier gebeurd omdat ik de voorzet voor deze seo-veranderpunten gaf, maar niemand maakt hem af. Het verbaast mij eerlijk gezegd enigszins. Maar goed. Ik heb een grote mond, maar kom die altijd na. Dus...ik heb wel zin om op uw verbeterpunten nog wat verder in te gaan. Mijn vraag aan de heer Schuurmans: Begrijp ik het goed, dat ik hier een opsomming van verbeterpunten mag geven (vooralsnog toegespitst op de keywords) en deze vervolgens op mijn blog verder uitgewerkt mag weergeven? Ik wil dit absoluut netjes doen door hier duidelijk eerst toestemming voor te vragen. De voordelen; U heeft mijn kennis gratis, op dit forum staan goede suggesties met betrekking tot uw site, waar anderen ook weer iets aan kunnen hebben en ik heb goede content voor mijn blog. Lijkt mij een goede ruil. Ik hoor graag van u.
  8. haha, wederom ben ik het met je eens. Alleen in dit geval ga ik uit van van de huidige site en op basis van de basis van wat ze doen en dat is uiteindelijk het verhuren van led schermen. Zelf denk ik dat dit een hele goede invalshoek is waarvoor nu gekozen is. Immers, het betreft long tail keywords (langere zoekwoorden, minder zoekvolume, maar wel gekwalificeerde zoekers waar je veel meer aan hebt dan de generieke woorden, zoals led schermen). En binnen dit kader zijn er tal van mogelijkheden om nog advies over te geven. Wat dacht je van de backlink structuur? 351 backlinks. Wat zijn de anchortexts? Komen de links van domeinen waar Google van vindt dat dit autoriteitensites zijn?. Zitten hier ook artikellinks van web 2.0 properties tussen. Dat zijn zaken die zeer snel uitgezocht kunnen worden om een globale feedback over terug te koppelen, denk ik dan. Het ranken op het internet is helemaal niet zo moeilijk. Kwestie van timing (wanneer ping je pagina's) en vooral welke pagina's. zo valt mij ook op dat prodisplay veel meer met video marketing zou kunnen doen. Even naar Animoto.com, een filmpje in elkaar zetten, deze verspreiden op youtube, bliptv, vsocial,bofunk,flurl,LiveVideo,Multiply,FlickLife,ViddYou,FunMansion. Even allemaal pingen en je hebt via de video's en de profielen weer zeer waardevolle links erbij. Nog een beetje kracht bijzetten door je te abonneren op de video's van jouw concurrenten. Er is immers zo goed als geen concurrentie op het video kanaal. Of wat dacht je van artikel marketing? Ik kom geen pagina's op goarticles tegen. Een enorme gemiste kans. Of hoedoe.nl? Wederom jammer, want je rankt heel eenvoudig als je je ook maar een beetje aan de regels van het forum en seo houdt. Kijk het is mij duidelijk dat ik geen waanzinnige analyse hier wil gaan plaatsen, dan schiet ik ook mijn doel voorbij. Maar er zijn zo veel mogelijkheden om de omgeving te kunnen helpen. Maar goed, ik ben wel van plan om dit soort dingen te gaan doen. Sterker nog, ik zou eigenlijk graag een uitvoerige analyse van dit geval willen maken en deze op mijn site gaan uitwerken zodat ik het daar weer wel voor mijn eigen commerciële doeleinden kan gebruiken. Bij deze de oproep: Eigenaar van Prodisplay: Zou ik een analyse mogen uitwerken en deze analyse op mijn site middels video en text mogen uitwerken? En mochten anderen daarin geïnteresseerd zijn, laat het mij aub weten. Ik ben op zoek naar goede content en ben blij als ik met mijn kennis anderen daarmee kan helpen. Oh ja, het spreekt voor zich dat hier geen kosten aan verbonden zitten. Het is dus gratis!.
  9. Ik ben het op zich helemaal eens met Henri. Maar op dit forum zit ik nu eenmaal niet tegenover een klant. Verder er zijn zo veel verschillende invalshoeken van waaruit je dit allemaal kan bekijken; wat kan er verbeterd worden. En dat zelfs alleen al vanuit SEO!. Ik heb nu één verbeterpunt aangesneden (nog niet eens helemaal behandeld). Het enige wat ik hier beoog te doen, is helpen; mijn kennis door te geven. Daarom , wat ik veel interessanter vind, is dieper in te gaan op de inhoud, in plaats van de vormgeving, van mijn bericht. Hoe kunnen wij, want je hebt blijkbaar ook kennis van deze materie, prodisplay.nl verder helpen?
  10. Ja, het is een zeer uitgebreid verslag. En het is de manier hoe Google naar informatie op de website kijkt. Het hele spel mbt zoekmachines en bezoekers is er één dat je beide verhalen in jouw website moet zien te verweven.
  11. Waar baseer je de vetgedrukte cijfers op? Overigens; wat een draak van een rapport, daar snapt een potentiele klant toch helemaal niets van?? Die WII FM (leuk gevonden!) gaat helemaal mank in dat rapport. Je hebt gelijk, het eerste punt zit ik fout. Dat zijn natuurlijk direct hits. Mijn excuses. Mijn hoofd zat al verder en dat heeft betrekking op mijn tweede opmerking. Als je op de eerste plek in Google staat mag je aannemen (Market Samurai, gerenomeerd programma voor zoekwoorden, gaat ook uit van 40 % van de bezoekers op een zoekwoord, kiezen voor de 1e url in de resultatenlijst in Google. Kortom, vergeet mijn eerste opmerking (het is veranderd), maar mijn tweede opmerking blijft staan. Immers 390 zoekers, gedeeld door 30 dagen * 40%.
  12. Goedendag, Zojuist ben ik door uw verzoek erin getrokken en heb er vanuit mijn vakgebied naar gekeken. Ik behandel maar een deelaspect van de mogelijke verbeterpunten. Ik richt mij nu op de keuze van uw keywords. Keywords zijn de zoekopdrachten die mensen aan Google doorgeven om relevante informatie terug te geven. Uit uw broncode haal ik dat u "Prodisplay LED scherm verhuur" heel belangrijk vind. Ik behandel uw site emotieloos; ik bekijk het vanuit de klant die u wilt hebben. Deze mensen zijn op zoek naar hun voordeel en niet die van u. Kortom: zij hebben in hun hoofd de radiozender: WII FM aan. Dit staat voor "What's In It For Me". Met alle respect, het interesseert ze geen bal van wie als hun behoefte maar gestild wordt. De title tag is een van de belangrijkste dingen om in uw website te verwerken. U begint met uw eigen naam. Ik begrijp dat u hiervoor kiest, maar branding is iets waar u pas veel later over moet gaan nadenken. En daarnaast kan dit op volledig andere manieren. In elk geval is dit een keuze die met u te maken heeft en niet met het bedienen van de klant. Immers, u geeft Google hiermee de opdracht om uw sitenaam voor alles te zetten. Nou, dat controleren we even. Ik open Google, type "prodisplay" in en ja hoor, u staat hier op nummer 1. Dat doel hebt u al bereikt. Maar dat had u sowieso al omdat uw URL al uit dit 'keyword' bestaat. Goed, wederom naar de Google external keyword tool om te ontdekken hoe vaak hierop gezocht wordt. Het blijkt dat uw firma per maand in Nederland 170 keer op 'prodisplay' opgezocht wordt. Hmmm, ik heb het gevoel dat dit beter kan. Mijn advies, haal uw firmanaam uit de titel. Maar ik zie dat u nog meer van uw firma houdt, want deze naam tref ik op meerdere pagina's in uw site aan. Allemaal gemiste kansen. Het tweede deel van uw titel: LED scherm verhuur. Een prima keyword, want u kwalificeert uw potentiële klant enorm. Het is duidelijk dat deze mensen op zoek zijn naar een led scherm en dat zij die willen huren. Erg goed. Maar......even een snel onderzoekje wijst uit dat een kleine verandering al wonderen kan doen. Google external keyword tool vertelt mij dat het huidige aantal mensen dat naar LED scherm verhuur zoekt, 390 mensen per maand zijn; 13 per dag, waarvan naar verwachting < 40% hun weg naar uw site zullen vinden. Op dit zoekwoord staat u in Google op positie 3, dus erg goed. Echter er zijn nog meer aantrekkelijke woorden. Wat dacht u van "LED scherm huren"; wereldwijd 720 zoektochten, lokaal 480 mensen. Uw rankt met uw site niet in de top 10 in dit geval. Een kleine aanpassing maakt dit al weer mogelijk. Weer 15 extra potentiële klanten per dag, die u momenteel niet kunnen vinden. Maar nu ga ik van uw manier van denken uit. Ik denk namelijk dat mensen die "scherm huren" (1300 zoekopdrachten per maand) of "video scherm" (720 zoekopdrachten p/m) misschien nog veel interessanter voor u kunnen zijn. Maar goed, daar is waarschijnlijk meer onderzoek voor nodig. Bijgesloten stuur ik u ook een onderzoek die ik op uw site heb losgelaten. Ik ben ervan overtuigd dat u hier nog veel meer mee kunt!. In elk geval hoop ik dat mijn woorden u op nieuwe gedachten brengen. Veel succes. prodisplay.pdf
  13. Vraagt u google hier eens wat Google van uw website vind: https://adwords.google.com/o/Targeting/Explorer?__u=1000000000&__c=1000000000&ideaRequestType=KEYWORD_IDEAS#search.none In uw geval blijkt dat Google geen idee heeft waar uw site over gaat. Er zou dus een enorme alarmbel af moeten gaan!. Als Google het niet weet, dan komt u ook niet in de search engines naar boven. Ok, proef op de som. Ga naar google en vul een van uw lange lijst (veel te veel) keywords in: voetbalmaterialen, voetbalmateriaal, vomasports, trainingsmaterialen; trainersmaterialen, trainingsmateriaal, voetbaldoelen, markeringsschijven, voetbal, voetbaltraining, teamkleding, speedsoccer, speedsoccer court, indoor voetbal, voetbaldoelen, kledinglijn, huisstijl voetbalvereniging, kledinglijn voetbalvereniging. Ik voer "voetbalmaterialen" in en u staat niet in de top 10. Behalve dat dit een zeer generiek woord is, immers dit kan over voetbalschoenen gaan, maar ook over sticker (ik overdrijf hier een beetje, maar ik wil een punt maken). Los daarvan blijkt daar maar 390 keer in heel Nederland naar gezocht te worden. Lijkt mij persoonlijk een totaal onbelangrijk keyword. Daarnaast is de concurrentie ook nog eens 'hoog' te noemen. Maar goed. En nu nog iets heel belangrijks; het woord voetbalmaterialen komt niet eens op uw eigen homepagina voor. Hoe kan u dan verwachten dat Google u voor deze pagina hoog in de zoekresultaten zet? Als u niet in de top 10 staat, blijkt u op een dergelijk keyword nog 2,5% kans te hebben om op de volgende pagina tussen de andere concurrenten gevonden te worden. Met 390 zoekers, is dit dus volkomen te verwaarlozen. Mijn advies: Ga naar de bovengenoemde link en ga eens beginnen om hier goede keyword research te gaan toepassen en vervolgens de website hierop aan te passen. Overigens, ik zeg alles met erg veel respect voor u en uw website. Ik zie dat u er erg veel moeite, tijd en geld in gestoken hebt. En kritiek leveren is veel eenvoudiger dan het doen. Ik spreek uw site alleen aan op basis van mijn vak en uw verzoek om mijn mening te geven. Ik hoop dat ik u een beetje op weg heb geholpen. Het spijt mij dat het een beetje vervelend bericht is. Met vriendelijke groet, Jack Brutschin
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept