danny1988

Junior
  • Aantal berichten

    23
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

danny1988's trofeeën

  1. Klopt volgens het rekeningnummer klopt alles, En de laatste 4 cijfers van het betalingskenmerk op de acceptgiro komen ook overeen viel gewoon op. En op de 2de betaling is er precies 50,- euro heffing verekend als boete, Dus de betalingen kloppen wel.
  2. Oke bedankt, Dus ik moet me niet echt zorgen maken dat ik het helemaal niet meer terug zie. Maar morgen bel ik gelijk hierover.
  3. Ik heb over kwartaal 1 dubbele omzetbelasting betaald ben ik net achtergekomen. Want ik heb netjes de omzetbelasting van kwartaal 1 op 24 april betaald. En kreeg ik een aanslag met 2% extra toeslag, Dit had ik ook netjes betaald omdat ik dacht dat ik de omzetbelasting nog niet betaald had. Maar nu ik me administratie aan het controleren ben, Zie ik 2 afschrijvingen met 2 dezelfde acceptgiro nummers. Dus ik weet niet of ik hier zelf moet achteraan gaan, Of dat de Belastingdienst dit zelf in eigen administratie kan zien ?
  4. Of een garagebox dichter bij de woning ;-) Voor een bank kan het misschien helpen als je ondernemerschap een logische voortzetting is van wat je eerder in loondienst deed, waardoor je trackrecord wat verlengd wordt. Je rekensom met 30 jaar snap ik wel, maar het gaat hier om twee jaar wachten om de levensvatbaatheid van je onderneming en ondernemerschap aan te tonen. Dat kost wat extra, maar wees geduldig. Als jij een bank was zou je dat risico ook niet zomaar nemen, toch? Als ik een bank was, Zou ik voor de branches waar veel vraag naar is toch wel wat makkelijker zijn met het geven van een hypotheek. Want nu in deze tijd dat niet alleen de bouw maar ook fabrieken de deuren dichtgooien, Is iemand in loondienst die een huis koopt op 2 verdieners veel kwetsbaarder dan iemand die een goed vooruitzicht heeft op een onderneming met een goed gevulde agenda. Maar nu kom ik even terug op mijn vrraag. Dit is dat ik ook eraan heb zitten denken om een garagebox te kopen met eigen geld. En die dan over 2 jaar te gebruiken als onderpand voor een woning te kopen. Die ik uiteindelijk misschien nog kan verhuren, Wanneer ik een woning kan kopen met een garage. En huren van een woning heb ik ook al zitten denken, Maar voor in huursubsidie in aanmerking te komen verdien ik waarschijnlijk teveel.
  5. Beste Ondernemers, Ik ben sinds oktober 2011 ondernemer geworden. En ik heb werk voor ruim een half jaar. Dit was ook mijn doel waar ik naar streefde, Om binnen een jaar voldoende werk te hebben om fulltime aan de slag te kunnen. Ik heb tot nu toe 2 winters gehad en ik heb voldoende werk kunnen binnenhalen in de winter. Omdat de garagebox die ik tot op heden huur behoorlijk krap begint te worden, Zou ik een woning willen kopen met een ruime garage. Nu is het probleem ik ben nog maar net iets meer dan een jaar aan het ondernemen en er zijn dus nog weinig cijfers van bekend. Maar ik zou veel kunnen besparen indien ik een woning zou kunnen kopen en dus ook centraler bij de opdrachten kan zijn. Want nu maak ik eigenlijk doelloze omkosten met mijn bestelauto. Omdat mijn garagebox en de woning van me ouders 15km uit elkaar ligt. Want uit een berekening : Als ik de garagebox ruim 30 jaar zou huren x 60 euro met wat inflatie erbij in de loop van de jaren, Dan had ik daar al een nieuwe van kunnen kopen. Besparingen : - Minder dieselkosten voor het rijden van materiaal en minder afschrijving auto. - Geen huurkosten meer van garagebox. - Mogelijkheid tot groeien van de onderneming. Bijkomende kosten : Hypotheek + Vaste lasten woning. Zijn hier ondernemers die in dezelfde situatie zitten ? Of ondernemers die mij tips zouden kunnen geven bij welke bank ik bijv. het beste kan aankloppen.
  6. Ik ben wel instaat om 's nachts te schilderen dat is geen probleem voor mij. En dat heb ik ook op mijn website vermeld dat ik ook na kantooruren kan komen schilderen. Want het gebeurt vaak dat er mensen aan het werk zijn als je bijvoorbeeld op een kantoor moet zijn en dan kan je er niet direct schilderen. Voornamelijk op het internet ben ik goed vindbaar. Ik heb lopende advertenties, eigen website , Google adwords campagne. Via internet heb ik gemiddeld 2 opdrachtgevers per maand. En dan hier en daar nog wat mond op mond reclame. Maar de mond op mond reclame loopt nog niet zoals het hoort, Maar begint wel steeds meer te worden. Want ik heb ondertussen al vanaf het zuidelijkste puntje van de provincie Zeeland gewerkt tot het noordelijkste puntje van de provincie. Dus heb ik hier en daar al wat vruchten afgeworpen.
  7. Beste Leden, Ik ben sinds 1 oktober gestart met een schildersbedrijf en ik heb al opdrachten bij particulier. Nu zou ik nog binnen de industrie mijn diensten willen uitbreiden. Het gaat mij niet zo zeer om onderhoudscontracten, Maar gewoon om een aantal opdrachten per jaar te doen via een industriële organisatie. Alleen weet ik niet hoe ik de juiste contact persoon kan benaderen die de uitbesteding doet van het onderhoud binnen de organisatie. Want in mijn sector zullen het snel internationale bedrijven zijn die in België of in Nederland zijn gevestigd. Ik kan bijvoorbeeld wel via mail de organisatie benaderen maar dan weet ik niet in welke afdeling die dan terecht zou komen. Ik heb Google al afgezocht, Maar ook niet direct websites met uitbestedingsopdrachten binnen de industrie. Of bemiddelingsbureaus die dit doen voor industriële opdrachtgevers. Iemand tips of ervaring over dit ?
  8. Ik ga straks even de klantenservice bellen. Want ze hebben wel alles gewoon goed op de uitgifte staan maar dat is denk ik apart van het pakketje van de rekening zelf.
  9. Goedemorgen, Ik heb gisteren bij de ING een zakelijke rekening geopend en deze kon gelijk gebruikt worden zeiden ze. Nu zie ik de eerste problemen al dat bij mijn abonnementsgegevens eigenlijk niks klopt. Terwijl alles wel goed op de uitgifte staat die ik getekend heb. Of zou dit komen omdat ik nog maar een tijdelijk pas heb ? Want als ik inlog komt er te staan welkom de heer , ZJIVE OB ING Zijn er hier mensen die dit ook hebben meegemaakt ? Of ligt het aan de ING dat zei de gegevens niet goed hebben ingevoerd.
  10. Bedankt voor je info, Misschien dat ik toch nog even over na ga denken want ik ben nog thuis wonend enzo. dus heb eigenlijk weinig kosten op het moment
  11. Ik heb eens een pakket gezien via interpolis waar alles op en aan zit wat je nodig hebt. En je krijgt de eerste jaren ook nog mooie kortingen. Aan verzekeringen zal ik dan rond de 350,- euro per maand kwijt zijn exclusief de kortingen die je krijgt in de eerste jaren. Veel te duur, ook inclusief maximale starterskorting. Reken Aansprakelijkheid 250 max, 100-150 voor transport eigen vervoer en 100 max voor inventaris/goederen, en voor een 23-jarige max 1500 voor AOV, dan ben je de helft goedkoper uit dan dit pakket, waarin max 25-30% uitlopende starterskorting zit. Advies: ga niet alleen naar een bank die alleen eigen producten aanbiedt en de volle provisie vangt, ze hebben in Zeeland vast ook wel onafhankelijke adviseurs. Maar als schilder zijn de verzekeringen nu eenmaal duur omdat er veel kans op ongevallen zijn en de aansprakelheid bij andere mensen is ook veel groter. Maar ik zal eens verder kijken bij andere verzekeraars.
  12. Je hoeft niks te bewijzen, het moet aannemelijk en redelijk zijn. De bewijslast ligt bij de belasting. Als jij in je agenda zet dat je 12 uur hebt gewerkt, moet de belasting aantonen dat je minder uur hebt gewerkt. En als jij een redelijk aantal uren hebt gewerkt en je komt over je urencriterium heen, dan zal de belasting daar niet moeilijk over doen. En verder, Altijd alles bewaren, Danny. Ook voor je urencriterium, je hebt de offertes dan in je bezit. Dit zeker voor de belastingdienst. Zorg ook voor goede contacten bij bouw en schildersbedrijven. Is altijd makkelijk als ze wat werk voor je hebben, het is vaak uurtje factuurtje. Hou de contacten warm. succes, het gaat je lukken. Oke ik begrijp het. Dan zal ik nog aparte mappen kopen om alles netjes per jaar bij te houden. En voor alles een aparte map. En echt heel veel bedrijven zijn er hier in de buurt niet kwa schilders want bij die bedrijven die hier in de buurt zijn. Heb ik al voor korte tijd gewerkt , Maar ik zal dan wel contacten houden met andere zelfstandigen hier in de buurt. Want hier in de buurt zijn veel zelfstandigen die als klusjes bedrijf zijn geregistreerd. Dus denk dat zei ook wel wat schilderwerk hebben die ze misschien willen uitbesteden. Waar ik nu bezig ben aan het werk daar tegen over was ook een klusjes bedrijf aan het werk nou die bakten helemaal niks van het schilderwerk. En als ik mijn inschrijving heb van de Kamer Van Koophandel heb ik meer vrijheid in het promoten van de onderneming.
  13. In ieder geval een urenadministratie voeren, waarin je op dagelijkse basis een beetje specifiek je tijdsbesteding noteert. Reistijd zou redelijk te onderbouwen moeten zijn met facturen. Daarop staat je vestigingsadres, het werkadres, en ik neem aan het aantal werkdagen. Dus daaruit blijkt hoeveel kilometers je ongeveer hebt gereden. En er is een verband met je benzineverbruik en de kilometerstand van je auto. Kilometers en reistijd hebben over het jaar heen een globaal verband (60 km/uur is mijn ervaring, in de randstad). En je wordt geacht agenda, werkrooster e.d. te bewaren (volgt uit de bewaarplicht voor je administratie). Maar verder moet je je niet gek laten maken door de regeltjes en mogelijkheid van controle. Als je gewoon je werk te goeder trouw doet, alle redelijke administraties bijhoudt, die netjes bewaart... dan zit het wel goed en kan je niet zoveel gebeuren. Oke nu snap ik wel hoe het een beetje in me kaar zit kwa administratie bijhouden. En als je offertes maakt moet je daar ook altijd een kopie van bewaren of alleen de facturen ? Want ik bewaar altijd de offertes die ik maak een tijdje, Want als ik dezelfde woningen moet schilderen dan weet ik wat de prijs er voor is gelijk.
  14. Ik heb eens een pakket gezien via interpolis waar alles op en aan zit wat je nodig hebt. En je krijgt de eerste jaren ook nog mooie kortingen. Aan verzekeringen zal ik dan rond de 350,- euro per maand kwijt zijn exclusief de kortingen die je krijgt in de eerste jaren.
  15. Ja, werkgerelateerde reistijd mag je meerekenen. Dan doe ik gemiddeld toch zeker 12 uur per dag, Want soms moet ik een uur rijden om bij een klant te gaan werken. En soms na het werk als ik nog een opdracht binnen krijg om even te gaan kijken van hoe en wat dan ben ik nog altijd aan het werk. Dan zit ik sommige dagen op 14 uur. En als het mooi weer is en ik wil langer door werken dan ben ik soms 12 uur op de klus zelf. En hoe kan ik dan bewijzen dat ik dan zeg maar zoveel uur per dag actief ben geweest in de onderneming ? Want je kan wel zoveel uur opschrijven van dit heb ik gedaan dat heb ik gedaan terwijl je eigenlijk minder uren hebt gemaakt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.