r0nald1

Junior
  • Aantal berichten

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

r0nald1's trofeeën

  1. Een ondernemersplan schrijf je voor jezelf, voor wie jij bent, waar jij goed in bent, wat jij wilt bereiken, hoe dat door jou te bereiken zou zijn en wat daarvoor nodig is, dus waarom zou een ander er brood in zien? In een ondernemersplan zitten uiteraard stukken tussen die gericht zijn op de ondernemer zelf. Maar het business idee staat staat daar vrij los van. Als iemand zich kan vinden in het businessplan kan hij het toch ook uitvoeren mits hij over de juiste capaciteiten beschikt. Er zijn ruim 500.000 werklozen op dit moment, daar zullen ook mensen tussen zitten die graag voor zich zelf willen werken maar geen goed business idee hebben. Win win situatie voor beide. je zou een ondernemingsplan kunnen maken om te zien of er markt is voor de verkoop van ondernemingsplannen... En zojuist is een idee voor een nieuw bedrijfsplan ontstaan. Maar goed, niemand die weet of er al zo'n markt bestaat? Als dit je plan voor een dropship website is dan drink ik er eentje op vanavond. Want als je daar al geen tijd voor hebt dan zal je wel een zeer drukke ondernemer zijn! Nee is een ander bedrijfsplan.
  2. Beste hl'ers, Ik heb zelf een ondernemersplan geschreven, echter heb ik niet de tijd/zin om het uit te voeren. Het is wel een goed ondernemersplan, al zeg ik het zelf ;D, wat 'alle' facetten rondom een organisatie gedetailleerd behandeld. Nu was ik benieuwd naar de mogelijkheden die ik heb met dit ondernemersplan. - Kan ik het bijvoorbeeld verkopen? Zoja, waar? - Zijn er mensen die ondernemersplannen willen uitvoeren (in ruil voor een aandel in het bedrijf bv.)? Waar kan je die buiten je eigen netwerk vinden? Iemand nog andere ideeën? Alvast bedankt
  3. Of ik heb een plank voor me hoofd of jullie begrijpen niet wat ik bedoel. Even voor de duidelijkheid. Ik heb een goed ondernemersplan voor een website. Deze website zal veel bezoekers trekken dus ik wil de website uitbreiden met een webshop voor extra inkomsten. Echter heb ik geen producten. Dropshipping lijkt me de oplossing hiervoor. Heb je de column gelezen? Dropshipping is een manier van logistiek, geen "manier van geld verdienen" zoals jij het stelt. Begin, nadat je de column gelezen hebt, met het uitdenken van een goed ondernemingsplan. Want als je ook nog met de vraag zit of je de BTW voor inkopen kan terugvorderen zit dan vermoed ik dat je over talloze andere belangrijke dingen nog helemaal niet nagedacht hebt. Wat is Dropshipping? Dropshipping is een proces waarbij u als particulier of onderneming producten verkoopt voor Dropship.nl, zonder dat u zelf een voorraad heeft of aankoopt. U verkoopt de producten voor een door u vastgestelde prijs. Nadat de koper het produkt aan u betaald heeft, betaalt u Dropship.nl de prijs die hier op de site is vastgesteld. Ook zendt u Dropship.nl de adresgegevens van de koper. Dropship.nl zendt het product dan naar uw klant, zonder dat u er iets van voor hoeft te doen. Het verschil tussen de door u vastgestelde verkoopprijs en de Dropshipprijs is uw winst. Bron: http://www.dropship.nl/catalog/conditions.php Wanneer iemand via jouw webshop een product besteld ontvang jij de betaling en vervolgens stuur je de NAW gegevens van de klant door naar de leverancier. Eventuele inhoudelijke vragen van de klant over het product stuur je eveneens door naar de leverancier. De leverancier levert het product en de daarbij behorende service en stuurt vervolgens elke maand een factuur naar jou waarmee jij je leverancier zijn gedeelte van de opbrengsten uit kunt betalen. Bron: http://winst.nl/internet-marketing/dropshipping/wat-is-dropshipping/ Misschien niet de meest betrouwbare bronnen maar het komt wel overeen wat ze zeggen. Alleen staat er niet vermeld dat jij eindverantwoordelijk bent voor je verkoop. Als ik dit lees zie ik dropshipping wél als een manier om geld te verdienen. Jij verkoopt producten van een dropshipleverancier aan een klant, stuurt de bestelling door en de dropshipleverancier levert het product. De vraag over BTW ging specifiek over dropshipping omdat hier misschien uitzonderingen op zijn. Heb je alsnog antwoord hierop? Direct link naar het PDF-Handboek ondernemen 2011 na de klik Je hebt inderdaad nog veel werk te doen voordat je je moet gaan afvragen hoe je je logistiek organiseert Bedankt voor het handboek. Altijd handig als naslag werk. Wat moet ik mezelf nog afvragen qua organisatie voor de logistiek? Dropshipping is toch juist een oplossing voor de organisatie van je logistiek? Je besteed namelijk het hele logistieke vraagstuk uit (uiteraard wel duidelijke afspraken maken). Correct me if I’m wrong. Wat heb je eigenlijk onderzocht? Wat dropshipping is en hoe ik het eventueel kan implementeren in een onderneming. Het enige wat ik lees dat je poogt uit te leggen dat je snel geld wilt verdienen middels dropshipping. De uitleg van Wouter Hol daaromtrent is IETS duidelijker. Snel geld verdienen zou mooi zijn. Maar geld verdienen met dropshipping is wel de insteek ja. Waarom zou je anders dropshipping gebruiken? Uitleg van Wouter geeft goed aan waar je op moet letten. Staat alleen niks over hoe je de administratie van dropshipping moet doen en daar was ik wel nieuwschierig naar. Je wilt alles afschuiven op je leverancier. Ik wil inderdaad het liefst zoveel mogelijk afschuiven op de leverancier omdat het zijn producten zijn en koper dus beter te woord kan staan. Daarnaast, tijd = geld dus als ik dingen kan uitbesteden ben ik daar zeker een voorstander van. Wat is dan de toegevoegde waarde van jezelf? Ik verkoop voor de leverancier. Waarom zou die leverancier jou die winstmarge gunnen? Omdat hij ook geld eraan verdiend als ik zijn producten verkoop. Als je het al zou redden, is de leverancier na een jaar zeker van een leuk adressenbestand. Ja weinig aan te doen als je dropshipping gebruikt. Maar lig er niet wakker van aangezien de verkoop al rond is dan. Vertrouwen op en van de leverancier is er nog niet, omdat je nog zoekende bent. Het is voor hen dus wel erg makkelijk om jou dan opzij te zetten. Heb ik al leveranciers benaderd dan? Nee. Inderdaad is het dropshipping me nog niet helemaal duidelijk. Vandaar dat ik hier vragen stel zodat ik goed geïnformeerd te werk kan gaan.
  4. Voor mijn onderneming wil ik flyers in brievenbussen doen ter promotie. Mag je als onderneming zelf reclame drukwerk huis aan huis bezorgen?
  5. Bedankt voor de reacties. Hier nog wat meer informatie over wat ik precies in gedachte had. De basis is dat ik een webshop heb waarin ik producten van derde partijen wil verkopen. Deze producten hoeven niet perse van een bestaande dropshipping leveranciers te zijn. Dropshipping leek mij het makkelijkste principe om geld te verdienen met een webshop aangezien ik zelf geen producten heb. Als iemand andere ideeën heeft over hoe je het best producten kan verkopen in een webshop hoor ik dat graag. Ik wil bepaalde ondernemingen benaderen om ook als dropship leverancier te werken (die dit nu nog niet doe dus). Dit vanwege het feit dat ik opzoek ben naar specifieke producten voor mijn webshop. Als zo'n onderneming daarmee instemt zullen er duidelijke afspraken gemaakt worden over wie wat doet en waar de verantwoordelijkheden liggen. Dat ik als verkoper de eindverantwoordelijkheid heb snap ik. Dat ik verantwoordelijk ben voor de support klopt ook. Maar het moet toch mogelijk zijn om met je dropship leverancier een afspraak te maken dat hij bij vragen of klachten van de koper met betrekking tot het product dit afhandeld? En dat je dit eventueel vermeld aan de koper. Voor vragen met betrekking tot het product bel nummer x en bij vragen met betrekking tot de betaling/overige bel y. Nu ben ik alleen benieuwd hoe je de betaling/administratie moet regelen met zo'n constructie. Is dat simpelweg: - Ik verkoop, maakt een factuur voor de klant en in het geld. - De dropship leveranciers stuurt mij een factuur voor het product en die betaal ik. Kan ik dan de 19% belasting terugvorderen omdat het een aankoop voor de onderneming is? Reacties zijn welkom. (weinig verstand nog van financiën :P) Groet
  6. Na enig onderzoek heb ik besloten om gebruik te maken van het dropshipping principe. Ik verkoop alleen de producten via mijn webwinkel en de leveranciers leveren het product en support. Nu vroeg ik me alleen nog af hoe ik de betaling moet afronden qua administratie/belasting. Het betreft een eenmanszaak. De situatie: Een bezoeker koopt een product via mijn webshop. Ik ontvang het geld daarvoor. Van dit bedrag stuur ik een deel naar de leverancier en het overige deel is van mij. Via het internet werd ik niet veel wijzer dus vandaar mijn vraag. Alvast bedankt.
  7. BELASTING Paar keer met de belastingdienst gebeld en die kwamen uiteindelijk met het volgende: Zolang je geen vergoeding aan de vrijwilligers geeft mag je gewoon gebruik maken van vrijwilligers. Het werk dat hun aan de onderneming leveren is dan een gift. AANSPRAKELIJKHEID De onderneming heeft ook geen verantwoordelijkheden voor de vrijwilligers zolang er geen sprake is van een arbeidsovereenkomst. Omdat er geen arbeidsovereenkomst is kan je ook niet aansprakelijk gesteld worden voor wat de vrijwilligers doen (KLOPT DIT?) Wanneer is er sprake van een arbeidsovereenkomst: 1) Je bent verplicht persoonlijk arbeid voor je werkgever te verrichten. NEE 2) Je werkgever betaalt je loon in ruil voor het werk dat je doet. NEE 3) Er is sprake van een gezagsverhouding. NEE (vrijwilligers mogen gaan en staan waar ze willen) Voorbeeld Onze onderneming maakt foto's van openbare evenementen. Mensen die als hobby fotograferen willen vrijwillig foto's voor ons leveren. Deze foto's plaatsen we op een website zodat de foto's bekeken kunnen worden. Zolang wij die vrijwillige fotografen geen vergoeding geven, en niet aansturen op een bepaalde manier is er dus geen sprake van een arbeidsovereenkomst. En daarom zijn we ook niet aansprakelijk voor wat die fotografen doen (stel ze maken iets kapot of breken hun been tijdens het fotografen). Waar wij wel verantwoordelijk voor zijn is de foto's die we online plaatsen. Dit vanwege het portretrecht. Maar zolang je de privacy van die personen (die op de foto staan) niet aanmerkelijk schaad is dat geen probleem. Op de foto's staan wel auteursrechten. Zolang die vrijwillige fotografen instemmen om hun foto's op onze website te plaatsen is dat ook geen probleem lijkt mij. Of is het verstandig om een contract te maken waarin staat dat die fotografen afstand doen van hun auteursrechten? Of krijg je dan een bepaalde verbinding tussen de vrijwilligers en onderneming waardoor je weer aansprakelijk gesteld kan worden bijvoorbeeld? CONCLUSIE (tot nu toe) Als VOF kun je gewoon gebruik maken van het werk dat de vrijwilligers leveren zonder enige verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid tegenover die vrijwilligers te hebben mits er geen sprake is van een arbeidsovereenkomst. Als iemand dit onderuit kan halen of bevestigen hoor ik het graag.
  8. Inmiddels vernomen dat je geen vrijwilligers mag laten werken voor een eenmanszaak. Klopt dit? Zoja, is het wellicht mogelijk om die vrijwilligers onder te brengen in een vereniging? En dat ze voor die vereniging werken maar dat ze hun werk (de vrijwilligers maken foto's) afstaan aan een eenmanszaak. Dus de vrijwilligers maken foto's voor de vereniging. Maar de foto's worden vervolgens afgestaan aan de eenmanszaak. Wie o wie kan mij verder helpen?
  9. Bedankt voor de reacties. @ wouter: Ik zou niet met zekerheid kunnen zeggen welke term ik aan het verdien model moet geven, maar dropshipping komt wel aardig overeen. - Ik doe alleen de verkoop - Derde partijen leveren de producten Ik heb een website die aardig wat unieke bezoekers trekt per maand (+/- 6.000). Vanwege de aard van mijn website komen die vooral uit één stad. In samenwerking met een aantal bedrijven in die stad ga ik een webshop pagina maken die als extra inkomstenbron moet dienen. @ kau: Ik heb bij Mollie geïnformeerd en dat klonk wel goed. Kosten zijn in mijn ogen vrij laag, EUR 0,99 per transactie met geen bijkomende kosten. Verdiensten aan de webshop zijn nu EUR 0,- aangezien de webshop nog opgericht moet worden ;) Heb wel aardige inkomsten door advertenties omdat ik de juiste doelgroep heb voor veel bedrijven. Wie o wie kan mij verder helpen: Stel ik laat het geld van de verkoop op de rekening van mijn onderneming (eenmanszaak) storten. Hoe moet ik dit vervolgens verder afhandelen? Is het voldoende als ik het geld direct overmaak naar het bedrijf van het product en mijn winst doorgeef bij de belasting? Of gaat hier nog een hele administratie achter zitten? (zoja, wat precies?) En hoe zit het met mijn verantwoordelijkheden als verkopende partij? Waar moet ik allemaal rekening mee houden? Kan ik de verantwoordelijkheden bijvoorbeeld afschuiven naar het bedrijf die het product aanbied via bepaalde voorwaarden?
  10. Bedankt voor de reacties. @ wouter: Ik zou niet met zekerheid kunnen zeggen welke term ik aan het verdien model moet geven, maar dropshipping komt wel aardig overeen. - Ik doe alleen de verkoop - Derde partijen leveren de producten Ik heb een website die aardig wat unieke bezoekers trekt per maand (+/- 6.000). Vanwege de aard van mijn website komen die vooral uit één stad. In samenwerking met een aantal bedrijven in die stad ga ik een webshop pagina maken die als extra inkomstenbron moet dienen. @ kau: Ik heb bij Mollie geïnformeerd en dat klonk wel goed. Kosten zijn in mijn ogen vrij laag, EUR 0,99 per transactie met geen bijkomende kosten. Verdiensten aan de webshop zijn nu EUR 0,- aangezien de webshop nog opgericht moet worden ;) Heb wel aardige inkomsten door advertenties omdat ik de juiste doelgroep heb voor veel bedrijven. Wie o wie kan mij verder helpen: Stel ik laat het geld van de verkoop op de rekening van mijn onderneming (eenmanszaak) storten. Hoe moet ik dit vervolgens verder afhandelen? Is het voldoende als ik het geld direct overmaak naar het bedrijf van het product en mijn winst doorgeef bij de belasting? Of gaat hier nog een hele administratie achter zitten? (zoja, wat precies?) En hoe zit het met mijn verantwoordelijkheden aangezien ik degene ben die het product verkoopt. Kan ik de verantwoordelijkheden bijvoorbeeld afschuiven naar het bedrijf die het product aanbied via bepaalde voorwaarden?
  11. Hallo, Voor mijn webshop ben ik opzoek naar een geschikt om betalingen af te ronden. Echter ben ik er nog niet helemaal uit hoe dit te doen. In onze webshop bieden derde partijen hun producten aan. Dus de webshop is van mij, ik zorg voor klanten in de webshop, alleen de producten die ik verkoop zijn van derde partijen. De producten zijn dus op geen enkel moment in mijn bezit. De verkoop geef ik vervolgens door aan de derde partij en die regelt het verder met de klant af. Nu heb ik een aantal vragen hierover.. - Als klanten in de webshop iets bestellen, stel via iDeal, is het dan verstandig om het geld op mijn rekening te laten storten of is het verstandiger het geld gelijk op de derde partij z'n rekening te laten storten? En hoe moet ik dit in de praktijk uitvoeren? Stel dat ik het geld gelijk naar de derde partij laat storten, dan kan ik daarvoor een offerte sturen naar de derde partij. (dit lijkt me de makkelijkste optie) Als iemand anders een beter idee heeft hoor ik dat graag. Alvast bedankt, Ronald
  12. Hallo, Voor mijn onderneming (eenmanszaak) wil ik graag vrijwilligers laten werken. Nu heb ik al twee vrijwilligers die willen werken. Echter heb ik nu al zoveel tegenstrijdige berichten gehoord dat ik begin te twijfelen hoe ik dit moet aanpakken. Bij de oude berichten kon ik niet echt wat vinden waar ik wijzer van werd, dus daarom hoop ik dat iemand me verder kan helpen. De vrijwilligers zullen mensen fotograferen op evenementen. Dit zullen ze 1 a 2 keer per maand doen, voor maximaal 4 uur op een dag. Mijn voornaamste vragen: - Hoe en waar moet ik aangeven dat ik vrijwilligers in dienst neem? - Ik heb besloten om wel een aansprakelijkheidsverzekering te nemen maar niet een ongevallenverzekering. Dit vanwege het werk dat ze zullen verrichten. Is dit verstandig? - Zijn er verder zaken waarmee ik rekening moet houden? Alvast bedankt! Ronald
  13. Dag allemaal, Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben ronald, 23 jaar en ik volg al geruime tijd higherlevel. Nu ben ik pas met een vriend een V.O.F. begonnen. Erg leuk! Nu hebben we al veel informatie op dit forum kunnen vinden alleen zit ik toch nog met een vraag. Wij willen voor ons bedrijfje mensen foto's laten maken. Dit gebeurd echter heel onregelmatig en is vaak voor slechts enkele uurtjes. Daarbij komt dat we telkens met andere mensen werken die voor een paar uurtjes foto's maken. Dus voor de maand juni bijvoorbeeld: 3 verschillende mensen die samen 12 uur voor ons werken Hoe kunnen we dit het beste regelen zodat dit allemaal officieel gaat? (qua contracten, betaling, belasting etc.) Alvast bedankt, Ronald
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.