Jump to content

fooltje

Senior
  • Content Count

    38
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. udpate: morgen meeting met Zuidweg en Partners (niet perse voor WSNP) maar gewoon een intake gesprek. Gezien de telefoonacties van mijzelf en van Danny geen resultaat hebben geboekt, heb ik de desbetreffende accountant zijn persoonlijke E-mail getraceerd en hem direct gemaild om mijn boekhouding. Ondertussen vrijwel met elke schuldeiser een afbetalingsregeling kunnen treffen, waarbij alleen de Rabobank meldde dat zij om de 6 maanden naar mijn financiële situatie willen kijken zodat de hoogte van de afbetaling aangepast zou kunnen worden, alle anderen hebben gewoon het totaal bedrag opgegeven om af te lossen in de voorgestelde termijnen.
  2. Hoi Danny, ten eerste bedankt voor de moeite! ten tweede. Ik heb nooit papieren terug gekregen van hen, behalve facturen nadat er iets gedaan was (cijfers verwerkt, kwartaal opgave gemaakt). Ook heb ik zelf geen online boekhoudpakket gekozen, ik heb gewoon mijn papieren aangeleverd en zij hebben het verwerkt. Dus het een en ander klopt niet. Nu kan het zijn dat hij mij verwart met een ander, want het is natuurlijk al enige tijd geleden, maar zoals het verteld wordt is niet zoals het gegaan is. Buiten dat, als hij zegt dat alle gegevens in een online boekhoudpakket verwerkt zijn, dan zou ik daar dus toegang tot moeten hebben voor het jaar 2007 (ik heb destijds een factuur gekregen voor de jaaropgave, dus zij zouden alle cijfers moeten hebben voor het hele jaar 2007). Dit zou dus betekenen dat ik die aangifte kan doen??
  3. Je zou eens moeten kijken of de winkels die jij goed vindt lijken te draaien op alle dagen zo draaien of alleen de dagen dat jij er toevallig bent. Ik ken genoeg winkels die in het weekend top lijken te draaien en dan de hele week een lege winkel hebben. Niets is zo erg als dag in dag uit, maand in maand uit te moeten wachten tot er een klant binnen komt. En je vergist je al heel snel, het lijkt zo romantisch een eigen winkel hebben maar de werkelijkheid is enorm anders.
  4. Nou dat is in ieder geval meer info dan ik heb gekregen en toch raar dat ze dan op de 4 Emails geen respons hebben gegeven. Desalniettemin dank voor de moeite! Zo kom ik in ieder geval een stap verder!
  5. kunnen de off topic posts niet gedelete worden? een hele pagina gaat nu over iets heel anders.
  6. Hulp aanvaarden (ik heb niemand gevraagd te trachten dit op te lossen voor me) is mijn inziens een teken van goed ondernemerschap in tegenstelling tot denken dat je niemand nodig hebt en alles in je eentje oplost. Daarbij komt dat de meeste hier hulp nodig hebben, soms door de bomen het bos niet meer zien, dus wat jij ervan vindt heeft hier totaal geen waarde.
  7. PM gestuurd naar Danny.. ik ben benieuwd wat ze zeggen. Heb 2 x gebeld, 4 E-mails gestuurd.. 0 reactie. ondertussen heb ik elke deurwaarder die dreigementen maakten van beslaglegging, gemaild EN reacties gekregen. Betalingsvoorstellen gedaan, danwel minimale bedragen maar bedoeld als tussentijdse aflossing tot toelating van WSNP, allemaal stelden ze zich hier open voor. Dit betekent in ieder geval rust voorlopig, zodat ik de aanvraag tot WSNP kan afronden.
  8. Ik ga hier actie op ondernemen. ps: stel dat de accountant mijn boekhouding niet meer heeft... door verhuizing kwijt geraakt, of gewoon asociaal weggegooid, hoe ga je daarmee om? Ik bel elke dag naar dat kantoor maar 'er is nooit iemand'.
  9. Ik neem aan dat daar al wel actie op is ondernomen, door middel van een (tijdig) bezwaarschrift? nog niet (het is overigens over 2008). Ik heb pas sinds kort deze berichten ontvangen en de mogelijkheid erop te reageren. Het leek mij de juiste weg alles in een keer te communiceren met de belastingdienst. Niet slim? Dan kan ik in de aankomende dagen daar wel een brief voor opstellen met uitgebreide uitleg?
  10. Dat klopt. 2007 is het enige jaar dat ik mijn winkel actief had en dat er omzet gedraaid werd. De eerste 3 maanden van augustus, tevens in bezit van de accountant, was niets meer dan opheffingsuitverkoop. Ik heb vandaag bericht gekregen dat ik binnen 3 a 4 weken een uitnodiging krijg voor intake gesprek bij Zuidweg en Partners. Ik zal ze bellen om een eerdere datum te vragen.
  11. lekker advies van die boekhouder heeft hij je ook verteld waarvan je moest leven als er verlies gedraaid werd? Als er geen aangifte gedaan is zal je er ook nog geen belasting over betaald hebben. Ik hoop wel dat je alles goed bijgehouden hebt in die jaren anders zou de BD wel eens kunnen gaan schatten als ze dat al nog niet gedaan hebben. Ik neem aan dat de belastingdienst ook wel aangedrongen heeft op het doen van aangifte? Heb je eigenlijk alle bescheiden nog en hoe groot is die stapel? is het voor een boekhouder überhaupt nog mogelijk om er iets van te brouwen? Deze boekhouder gaf 0 advies en berekende mij voor 1 jaar btw en jaaropgave 5.000 euro! Inzicht Accountants te Rotterdam en Houten heten ze nu. De boekhouding van de jaren 2008,09,10 is echt heel simpel en alles is netjes bijgehouden. Dus dat is zo gefixt. De belastingdienst heeft wel een schatting gemaakt voor 2009 maar dat is te corrigeren, ondanks dat er vast een boete aan vast zit.
  12. ten tijden van het bedrijfje (winkel) deed ik veel optredens als muzikant. - onder hetzelfde kvk nummer - Daar leefde ik van. Dat zijn geen mega bedragen inderdaad en die maanden dat het wel enorm was, ging het meeste op aan afbetaling van schuldeisers (vooral in 2008 en deel 2009) tot ik daarmee gestopt ben omdat ik merkte dat ik links bijv 2000 euro afbetaalde aan schuldeisers a en b, maar rechts 3000 euro aan 'onkosten, rente, deurwaarderskosten, administratiekosten, etc' erbij kreeg. in 2006 heb ik een jaartje WW getrokken na zo'n 10 jaar als account manager voor IBM geaffilieerde bedrijven te hebben gewerkt als sabbatical; een jaar om te bedenken wat ik nou wilde met mijn leven. Die winkel opstarten was eigenlijk een noodkreet voor iets anders, wat ik bij nader inzien nooit had moeten doen. De jaren voor 2006 heb ik altijd goed verdiend, de winkel is ook opgestart in 2007 en onderuit gegaan in 2008 (jan/feb/ma). De boekhouder zei dat als 2008 net zoals 2007 zou zijn, ik winst zou gaan draaien. Dit is voor een winkel relatief positief; in je 2e jaar al winst draaien. Alleen waren er zoveel factoren in de omgeving van de winkel die samen met mijn incompetentie en onvoorbereidheid ervoor zorgden dat in 3 maanden de winkel snoeihard onderuit ging.
  13. het gaat om de cijfers van 2007 wat betreft het bedrijfje dat onderuit ging. 2008, 2009, 2010 zijn ook niet ingeleverd maar daar heb ik wel alles netjes van bijgehouden. Ik heb alleen nog niet de middelen $ gehad om dat te laten verzorgen. Wel moge duidelijk zijn dat ik al die jaren verlies heb geleden. Met kanttekening dat ik de jaren 2009 en 2010 volledig emotioneel op was, geen vast woonadres had en vluchtgedrag vertoonde. Mijn ZZP boekhouding van 2011 is zo minimaal dat ik dat nu in Excell bijhoud en belasting aangifte via de belastingdienst site doe.
  14. Mooi en ook al gesproken? de teller tikt door :( er bleek niemand aanwezig te zijn die mij verder kon helpen. Het zou intern besproken worden, maar ik bel natuurlijk zelf terug.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept