legen - dairy

Junior
  • Aantal berichten

    20
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

legen - dairy's trofeeën

  1. Probleem is dat ik bij de btw aangifte al rekening had gehouden met zakelijk/prive deel. Niek zeg je dat alleen een laptop kan worden afgeschreven indien het 100% zakelijk is (dus als het 75% zakelijk is kan ik niet dit deel zakelijk afschrijven)?
  2. Wat bedoeld u precies met "activeren"? Ik weet dat de laptop word afgeschreven, maar ik dacht dat een laptop in aanmerking komt voor kortere periode dan 5 jaar?
  3. Dankjewel, ja oke geen btw prive dus: laptop is 1000 excl btw 500 crediteuren 105 omzetbel. 605 prive Zo is het dan toch correct?
  4. Goededag, bij het invullen van bank mutaties heb ik een aantal vraagjes met betrekking tot juistheid. Ik doe deze mutaties handmatig omdat ik nog geen boekhoudings software heb, daarbij krijg ik meteen wat meer gevoel voor boekhouden. 1# Hoe ga ik om met overschrijvingen van Bank naar Paypal (geen betaling maar storting op Paypal account) of bank naar spaarrekening (andere bank dan betaalrekening). 2# Bij aankoop laptop zakelijk (deels prive) kan ik dan bij deze mutatie zowel een boeking doen op crediteur en een boeking bij Prive ?
  5. http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/zakendoen_met_het_buitenland/goederen_en_diensten_naar_andere_eu_landen/opgaaf_icp/ Bij een opgaaf ICP moet je volgens de belasting voor diensten de lever datum aanhouden. Dit geld voor zowel de ICP aangifte zelf als de BTW aangifte Rubriek 3b. Hiermee hield ik dit en de normale BTW aangifte een beetje door elkaar, waardoor ik begon te twijfelen. Maar het is nu duidelijk, Gewone BTW facturen op factuurdatum & ICP BTW op leverdatum van de dienst.
  6. Intracommunautaire diensten geeft u op in dit tijdvak als u de dienst in dit tijdvak hebt geleverd. De factuurdatum is niet van belang. Dit staat bij de ICP aangifte, daarom begon ik ook te twijfelen over de BTW aangifte.
  7. BD: "Stuur uw factuur uiterlijk op de 15e dag na de maand waarin u de goederen of diensten hebt geleverd. Als u een factuur later hebt verstuurd, moet u de btw aangeven in het tijdvak waarin u de factuur uiterlijk had moeten versturen." Ik lever een dienst in December, hiervoor heb ik tot 15e van januari de tijd om deze dienst te factureren. Nu dacht ik dus van het is een dienst die al geleverd is in December, dus de datum is hier minder geschikt omdat de dienst al geleverd is het dus eigenlijk in December zou moeten vallen. Maar uit jullie reacties begrijp ik dat ik het gewoon goed deed en hiermee kan voortzetten?
  8. Ja oke, dus ook al is de factuur gemaakt op 2-januari-2015 (voor resultaten maand December) gewoon opgeven in tijdsvak 1 2015? Ja btw voor Deense onderneming is verlegd en doe daarvoor een ICP.
  9. Het maakt eigenlijk niet uit want bedrag blijft hetzelfde. (verschil Is alleen bij mijn optie betaalde je de btw privegebruik direct en als je het in het 4de kwartaal zou opgeven stel je dit dus tijdelijk uit). Stel je hebt 125 euro btw betaald, nu trek je 100 euro btw af (dus 25 euro is prive gebruik van een object) Is deze 25 euro nu een ontrekking aan je onderneming als "prive opname" neem ik aan? Link Belasting: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/btw_aftrekken/privegebruik/gemengd_gebruik/gemengd_gebruik
  10. Het gaat hier om zowel een Nederlands platform als een ondernemer uit Denemarken. Het NL platform heeft in hun systeem een creditfactuur staan op de betaal datum (de dag die ik aanhield). Voor de andere ondernemer vraag ik altijd het aantal leads (aan het begin van de maand) en maak dan een factuur op die datum, kan verschillen van begin van de maand tot bijna einde van de maand. (deze gegevens gaan over de maand voorafgaand).
  11. Ja, zo redeneerde ik dus ook (maar twijfel nu). Factuurdatum in dit geval dus datum wanneer ik het geld ontvang (credit nota) ja? Op deze datum maak ik altijd een factuur voor in mijn administratie.
  12. Ik heb in het eerste kwartaal van 2014 een laptop aangeschaft, dit met doel om deze zakelijk te gebruiken (minus het geschatte prive gebruik). Ik heb destijds contact gehad met de Belasting telefoon, hieruit kwam dat ik bij de BTW aangifte van het 1ste kwartaal 75% moest aangeven. 75% over het inkoopbedrag en 75% als vooraf betaald btw. (75% omdat ik schatte dat ik de laptop voor 75% als Zakelijk gebruik en de overige percentage prive). De laptop was aangekocht op rekening van de zaak. Nu moet ik de 4de btw aangifte doen en vraag ik me af of dit wel correct was.. Is het niet zo dat ik 100% had moeten opgeven en bij de laatste btw aangifte van het jaar een corrective privegebruik van 25% had moeten aangeven?
  13. Hallo, Over het afgelopen jaar heb ik BTW aangifte gedaan, hierbij heb ik volgens mij het verkeerde tijdvak aangehouden? Wat doe ik precies: Online marketing, waarbij er commisie word gegeven op verkopen die d.m.v. "links" zijn gemaakt. Nu zit er een grote tijd tussen de werkelijke transactie waarvoor ik adverteer en de tijd tot wanneer ik uiteindelijk betaalt krijg. Werkelijke verkoop (dmv mijn advertensie) > wachten op goedkeuring (tot max 2 maanden, hier word een deel niet goedgekeurd) > Adverteerder betaling aan platform (tot ongeveer 45 dagen) > Betaling vanuit het platform aan mij 15de van de eerst volgende maand. Nu heb ik voor btw aangifte altijd het tijdvak gekozen waarin de belating aan mij verricht is (credit nota). Bijvoorbeeld een betaling op 15-01-2015, hoort deze betaling dus nog bij 2014 Kwartaal 4 voor aangifte BTW? (Op welke datum verricht ik precies mijn dienst voor de BD?) Zo ja, moet ik de BTW aangifte van het afgelopen jaar aanpassen?
  14. Beste forumleden. Ik ben me een beetje aan het verdiepen in de wereld van internet ondernemen.. Nu gaat het eigenlijk tegen verwachting in al vrij snel goed. Daarbij komt dus meteen de ham vraag, is het verstanding om nu al een eigen zaak op te richten? Of zou ik dat net voor einde van het jaar doen zodat ik in '14 een eigen bedrijf start. Ruwe schatting tot einde van het jaar aan omzet/kosten: omzet: 2400,- kosten: 500 tot 800,- Dan heb ik nog een vraag indien het beter is om nog geen eigen bedrijf op te starten, mogen deze kosten van de omzet afgetrokken worden als je dit in prive aangeeft? Kosten zijn puur advertensie kosten op internet. Bedankt alvast!
  15. Het is waard wat de gek ervoor geeft;) Een bedrijf kan je niet op een echte waarde schatten omdat het door iedereen anders benaderd wordt. Daarbij kan je uiteraard wel een price range bepalen. Ook hiervoor kan de waarde heel conservatief bekijken of richting de agressieve kant.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.