mk350

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Geslacht
    Male

mk350's trofeeën

  1. Bedankt voor je reactie. Voordelen zien wij ook wel maar we zouden echt een ruimte moeten gaan huren. En die kosten willen we voorkomen. Voor nu dan althans, mocht het echt gaan lopen dat we bij de grotere leasemaatschapijen kunnen aanklopen en grotere hoeveelheden autos tegelijk inkopen dan zullen we er aan moeten gaan geloven. Teruggave BPM is niet van toepassing voor ons, gezien de autos buiten de EU worden geexporteerd. OF we zouden een tussenstop moeten inlassen ergens in de EU.
  2. Dank je wel voor je reactie Joost. Risico's zijn ons beide uiteraard bekend. Vandaar ook mijn vraag over de BV vanaf 2012. Met de BV rechtsvorm ben ik niet zo bekend, behalve dan dat je zelf niet persoonlijk aansprakelijk bent in geval dat het misgaat(tenzij het je ten laste gelegd kan worden dat het door jouw persoonlijke toedoen is, etc..). Uit niet zo betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat een BV pas interessant is als je inkomen boven de 100.000 is. Wat er dan verandert tov de EMZ en wat het interssant maakt is me niet duidelijk en ik heb me er ook nooit echt in verdiept. Ik haal zeer zeker mijn urencriterium, zelfs alleen al met mijn urenstaten bij de klant. Daarnaast ga ik ook nog uren opboeken welke ik op 'kantoor' heb gespendeerd voor de zaak. Bij een emz is je winst je salaris en wordt zodoende ook belast. Hmm..daar heb ik nog niet over nagedacht wat voor impact dat heeft voor mij, en dan bedoel ik met name een forse stijging in inkomsten. Zal dat nog met mijn boekhouder moeten bespreken. Ik weet niet hoe het werkt als ik 2 bedrijven heb, dus mijn bestaande emz met een XXX inkomen waarover ik belasting betaal en daarnaast nog een VOF met ook een XXX aan inkomen. Wordt dat alles dan bij elkaar opgeteld of wordt het apart bekeken. Pff..die boekhouders zijn echt hun geld wel waard :) Night..
  3. Voor de derde en laatste maal, er komen geen deurwaarders en alle openstaande rekeningen zullen we zelf afrekenen. Ik hoop dat het duidelijk zo is. Om het nog te verduidelijken, we doen dit met eigen kapitaal en gaan niet lenen. Zodra de rekeningen de negatieve kant op gaan neigen, gaat er een slot op. Maw, we zijn hooguit ons eigen inzet kwijt.
  4. Wat is daar zo bizar aan? ??? Als de zaak op de fles gaat en er blijft een schuld openstaan, delen we die door midden. Zo simpel is het.
  5. Bel of stuur hem een bericht dat ie nog x aantal dagen heeft en dat je anders de overeenkomst verbreekt en de auto verder aan iemand anders verkoopt. Je kan ook de auto nu te koop zetten en een eventuele interessant vertellen dat de auto gereserveerd is en bij afzien van de koop hij hem mag/kan kopen.
  6. Ondernemersvoordelen? Welke zijn dat dan? Ik heb al een eenmaanszaak en ik heb een goede boekhouder, dus naar mijn idee heb ik alle voordelen eruit gehaald. Met een tweede eenmanszaak, vof eigenlijk dan, kan ik dan er nog meer uit halen? Dan is het idd wel interessant. Het risico dragen we allebei, we zijn broers en steunen elkaar. Op wiens naam de rekening komt maakt niet zo veel uit. Ook de inkomsten zullen op zijn naam komen en daar maak ik me ook niet druk over ;) En voor de volledigheid, ja hij is helemaal op de hoogte van alle risico's. Als je daaraan twijfelt stuur ik je zijn tel nr in een PB en kan je hem persoonlijk op de hoogte brengen :) Transparant toch ;D
  7. 'We' en 'eenmanszaak' gaan uiteraard niet samen. 'We' is meer bedoeld in de zin van, we gaan samen energie erin steken en de eenmanszaak staat op mijn broer, om het allemaal simpel en overzichtelijk te houden. Het is de bedoeling idd de autos altijd te laten ophalen. Mocht er een uitzondering optreden dat de auto per direct weg moet, kunnen we hem altijd op een aanhangwagen opladen. In dat geval heb ik ook wel een adres waar we de auto tijdelijk kunnen stallen. Maar we zijn niet uit op een koopje bij een particulier, meer op een opkoop van autos bij leasemaatschapijen, taxibedrijven, etc.. Daar kan je meestal wel goede afspraken mee maken omtrent de aflevering. Voor het exporteren zullen we de uitvoer documenten in eerste instantie door vwe laten verzorgen. In een later stadium kunnen we altijd kijken of dat stukje ook wel door ons te doen is. Export is een vak apart waar we beide geen kaas van hebben gegeten, maar gezien we ons zullen beperken tot een product(auto voertuig) vermoed ik dat dat ook wel onder de knie te krijgen is. Vraag: Ik hoorde van iemand dat wellicht per 1 januari iets gaat veranderen in de regelgeving zodat een BV makkelijker(lees goedkoper) te openen is. Is dit juist en slaat het ergens op, of is het gewoon een verzinsel van iemand? Reuze bedankt voor het meedenken. :)
  8. Beste medeforumers, Zal me even in het kort voorstellen en daarna wat vragen stellen waarmee ik worstel en er eerlijk gezegd niet uitkom. Ik ben 36 jaar en full time werkzaam, tot 6 maanden geleden in loondienst en sindsdien als zelfstandige. Het zelfstandige gedeelte komt eigenlijk neer op het zelf factureren en 30 dagen wachten op mijn 'salaris', maw een standaard zzp-er. Afgelopen jaar hebben mijn broer en ik een aantal autos opgekocht en uitgevoerd naar het oostblok(buiten de EU). Broer is trouwens nog steeds in loondienst. En eerlijk is eerlijk, we hebben de smaak wel te pakken, onder de streep bleef toch wel een leuk bedrag over. Het uitvoeren, incl transporteren en de hele administratieve lompslomp hadden we uitbesteed aan iemand anders. Maar..daar komt ie..behalve het transporteren willen het nu allemaal zelf gaan doen. Het heeft niks met kostenbesparing te maken maar meer met het feit dat we de zaken gewoon in eigen hand willen houden. De vorige keren was er altijd wat gezeur met afspraken die niet werden nagekomen, leveringen niet op tijd, etc.. Sinds eergisteren hebben we een eigen autobedrijf als eenmanszaak opgestart en geregistreerd bij de KvK. Eigenlijk iets te voorbarig want we hadden ons niet echt erin verdiept, maar gezien we weer een partijtje auto's willen doen op zeer korte termijn, hebben we ons zo het avontuur in laten slepen. We komen er nu achter dat je ook bij de RDW een melding moet maken, erkenning bedrijfsvooraad. Eisen: bedrijfsruimte en afsluitbare kast! Kast is geen probleem, maar op de ruimte hebben we niet gerekend voornamelijk omdat we de vorige autos ook direct op de vrachtwagen hebben gezet richting oostblok. Zodoende willen we ook niet de onnodige kosten maken voor een ruimte die doorgaans leeg zal staan. Vraag: is een erkenning BV noodzakelijk, het kan niet zonder? Vraag: we kopen voornamelijk btw autos waarover we btw betalen en deze terug willen vorderen. Kan dit ook als we de autos aan een particulier van buiten de EU verkopen of moet het echt een bedrijf zijn, ongeacht of het binnen/buiten de EU is? Er zijn nog andere dingetjes maar we hebben gekeken op www.vwe.nl en hopen dat hun ook veel voor ons kunnen betekenen. En anders doen we opnieuw een beroep op de aanwezige deskundigheid hier op het forum. Alvast bedankt iedereen voor het meedenken. Groeten, Milan. Vraag:
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.