Jump to content

appelsap

Junior
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    student
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Het e.a. is inmiddels duidelijk geworden. Ik heb de gegevens gekregen van het bedrijf in Nederland die de vracht gaat ontvangen. Met dit bedrijf heb ik contact opgenomen en ze hebben mijn vragen beantwoord. Het advies van hun was om voor FOB te gaan i.p.v. CIF. Netjes een berekening gekregen, en dit scheelt inderdaad een aantal euro. Leverancier vond het ook prima. Invoeren van de producten kan het Nederlands bedrijf ook regelen. Lijkt mij wel handig om hun hiervoor the machtigen. Zodat ik daar verder geen omkijken naar heb.
  2. Die krijg ik zodra het geregeld is door de leverancier. Maar zou nu al graag weten hoe zoiets in zijn werk gaat.
  3. Ik weet wel wat het inhoud. Maar ik heb geen idee hoe het afhalen in zijn werk gaat.
  4. Beste, Ik heb een product laten samenstellen in China. Deze is klaar en wordt deze week gereed gemaakt voor verzending. Dit gebeurd op basis van CIF. Product komt met zeevracht. Maar het verzenden/ontvangen is mij nog onduidelijk. Leverancier kan mij niet gek veel vertellen. Behalve dat hij het ook pas weet zodra hij de verzending geregeld heeft. Locatie etc is mij nog allemaal onbekend. Heeft iemand ervaring met het ontvangen van zendingen via CIF? Ik vermoed dat ik richting Rotterdam moet om de zending op te halen (geen probleem), maar hoe gaat dit verder in zijn werk? extra kosten? Opslagkosten? [verandering: titel]
  5. De 200,- is BTW die ik terugkrijg. Deze valt dan niet onder uitgaven neem ik aan?
  6. Mooi, ik heb het compleet :) Maar voor de BTW heb ik ook nog Waardeverandering van vorderingen bij Winst-en-verliesrekening in moeten vullen. Anders had ik een verschil van precies het BTW bedrag. Volgens mij klopt het nu? :)
  7. Begint langzaam een beetje helder te worden... :) de 1.300 toegevoegd aan de liquide middelen bij balans:activa Bij balans:passiva heb ik deze 1.300 bijgeteld bij eigen vermogen (andere kopjes zijn niet van toepassing) Mijn inkopen weggehaald en nu krijg ik toch iets betere cijfers. Moet het e.a. nog even finetunen, maar ik kom in de goeie richting. Bedankt! Het enige verschil is nu nog...de BTW en de rente op mijn rekening. De rente van mijn zakelijke rekening vul ik hier in: Winst-en-verliesrekening - Opbrengsten banktegoeden Voeg ik deze rente weer toe aan mijn liquide middelen bij balans activa? en vervolgens bij balans:passiva eigen vermogen?
  8. De overige 1.300 staan op mijn zakelijk rekening
  9. Ik heb inderdaad ergens een fout gemaakt Winst-en-verliesrekening Inkoopposten 1.500,- (dit is de inkoop van goederen die ik ga verkopen) Overige bedrijfskosten verkoopkosten (o.a. de reclame) 300,- Andere kosten 700,- Totaal dus -2.500,- euro Saldo winst-en-verliesrekening - 2.500,- euro ------------------------------------------------ Vervolgens de Balans:activa Immateriële vaste activa Niets ingevuld. Ik heb niets met goodwill of vergunning te doen. Materiële vaste activa Ook niets ingevuld Geen machines/installaties/gebouwen/terrein/auto Financiële vaste activa ook niets Voorraden Boekwaarde begin boekjaar: 0,- Boekwaarde eind boekjaar: 1.500,- (heb immers 1.500 inkoopkosten, inkoop van de producten die ik ga verkopen) Onderhanden werk n.v.t. Vorderingen Verdering omzetbelasting Ik krijg geld terug van de belastingdienst, dus dat bedrag heb ik daar ingevuld (200,-) effecten/liquide middelen n.v.t. Vraag: Waar zet ik hier de verkoopkosten en andere kosten? ------------------------------------------------------------------ Volgend tabblad : Balans:passiva Ondernemingsvermogen - Eigen vermogen (activa min uw schulden passiva). Wat vul ik hier in? Het totaalbedrag wat ik bij activa heb ingevuld? schulden heb ik niet Egalisatiereserve n.v.t. Herinvesteringsreserve n.v.t. Oudedagsreserve n.v.t. Terugkeerreserve n.v.t. Voorzieningen n.v.t. Langlopende schulden n.v.t. Kortlopende schulden n.v.t. Overige privéstortingen, ik heb 4.000,- van mijn privé vermogen in mijn zaak gestopt. Dus hier heb ik dat bedrag opgegeven. Niet- of gedeeltelijk aftrekbare kosten en lasten n.v.t. Wijzigingen in toelaatbare reserves n.v.t. --------------------------------------- En uiteindelijk beland bij de winstberekening Ondernemingsvermogen einde boekjaar 1.700 (1.500 voorraad + 200 wat ik terugkrijg van de belastingdienst Ondernemingsvermogen begin boekjaar 0,- Saldo ondernemingsvermogen 1.700 Privéonttrekkingen 0,- Privéstortingen 4.000 Winstberekening -2.300 (1700 - 4000) (wordt automatisch berekend) Controle winstberekening Winstberekening volgens Winst-en-verliesrekening -2.500,- En vervolgens kan ik niet verder omdat de winstberekening en controle niet klopt.
  10. 3000,- uitgegeven en dit is 'voorraad', dat in 2016 verkocht wordt
  11. Oké, loop weer tegen iets aan. Dacht dat het redelijk eenvoudig zou zijn met maar een paar transacties in dit jaar (en alleen maar uitgaven)... De winst-verliesrekening is ingevuld Hier komt een negatief getal uit. Logisch want ik ben eind van het jaar mijn bedrijf gestart en heb alleen kosten gemaakt. 2016 zijn de inkomsten pas gekomen. Balans: activa Boekwaarde begin boekjaar heb ik allemaal op 0 gezet. Ik ben immers pas mijn bedrijf gestart. Stel ik heb 3000,- kosten in voorraden gemaakt. begin boekjaar: 0,- einde boekjaar 3.000,- Machines/installaties etc is niet van toepassing Dus volgende stap, Balans:passiva Hier moet ik dus weer op hetzelfde bedrag uitkomen als bij activa. Hier vul ik ondernemingsvermogen - eigen vermogen op 3.000,- euro. Dit heb ik immers uitgegeven bij de vorige stap (activa) Ik heb verder geen privéonttrekkingen. Wel 'overige privéstortingen'. Dit was het geld dat ik privé naar mijn zakelijke rekening heb overgeboekt. Als voorbeeld, zeg 5.000,- niet-aftrekbare kosten en lasten heb ik niet Wijzigingen en toelaatbare reserves ook niet Dan kom ik bij de winstberekeningen uit. ondernemingsvermogen einde boekjaar 3.000,- ondernemingsvermogen begin boekjaar 0,- saldo ondernemingsvermogen 3.000,- privéonttrekkingen 0,- ------- 3.000,- privéstortingen 5.000,- winstberekening -2.000,- winstberekening volgens winst- en verliesrekening -3.000,- En dan kan ik niet verder omdat de winstberekening niet overeen komt. Bij het punt 'Winst-en-verliesrekening' heb ik nergens de 5.000 inleg van prive ingegeven. Ergens vul ik iets niet juist in. Maar ik zou niet weten wat ik fout doe. Winst- en verliesrekening klopt, ik heb 3.000,- uitgegeven en 0 inkomsten gehad. Dus dan zou ik -3.000 euro verlies hebben gedraaid in dit boekjaar.
  12. Maar waar valt de inkoop van producten dan onder? Het zijn geen grond/hulpstoffen. Ook onder overige kosten? Idem voor de kosten van het pakket van mijn zakelijke rekening.
  13. Hallo, Ik ben bezig met de IB over 2015. Eind 2015 ben ik mijn bedrijf begonnen en had toen nog 0 inkomsten i.v.m. het opstarten. Kortom, ik ben snel klaar. Maar ik heb wel een aantal uitgaven (uitbesteed productie werk, drukwerk/reclame, inkoop goederen). Is dit een kwestie van optellen en plaatsen onder "Kosten van uitbesteed werk en andere externe kosten"? Ik kom namelijke wisselende antwoorden tegen als ik Google. Gr
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept