dborneman

Junior
  • Aantal berichten

    28
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Danny
  • Achternaam
    Borneman
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Born Etail Solutions

Bedrijfsinfo

dborneman's trofeeën

  1. Opgelost door twee boekingen te maken en deze beide te koppelen aan de bankbetaling: Inkomsten klanten: Aan Omzet Aan BTW Debiteuren Uitgaven transactiekosten: Kosten BTW Aan vooruitbetaalde facturen Vervolgens beide boekingen aan de bankbetaling gekoppeld.
  2. Onlangs ben ik overgestapt op een nieuw boekhoud pakket, namelijk Reeleezee en tot nu toe bevalt het erg goed. Ik heb nu echter wat 'lastigere' boekingen waarvan ik niet precies weet hoe ik ze het gemakkelijkst kan boeken in Reeleezee. Het gaat om betalingen van payment providers. Ik wil het graag als volgt in mijn administratie opnemen. Ik boek alleen de maandelijkse factuur met omzet van de payment provider. In mijn fysieke administratie doe ik al mijn eigen facturen achter deze factuur om het bedrag te kunnen verantwoorden. Ik heb het nu als volgt geboekt: - Ik boek het volledige bedrag van mijn payment provider laten we zeggen 50 euro - Ik koppel het bedrag van 50 euro aan mijn bankboek met een inkomende betaling van 40 euro (50 euro - 10 euro transactiekosten in dit voorbeeld) - Er staat nu nog 10 euro open op debiteuren. Hoe kan ik deze het best boeken? Memoriaalboeking: Betaalkosten 10 euro Aan Debiteuren 10 euro Doe ik dit dan correct?
  3. Bedankt voor alle reacties! Ik heb inmiddels ook het een en ander al opgelost zoals het plaatje op de homepage bijvoorbeeld met een zichttermijn van 14 dagen (staat nu wel 7 dagen). - Het klopt inderdaad dat piercings soms in meerdere categorieën beschikbaar zijn en ik heb de volgorde nu iets gewijzigd zodat de meest relevante piercings eerst worden getoond. - Ik heb er bewust voor gekozen alleen op lichaamsdelen te sorteren en vervolgens gebruik te maken van filters dus zoek je een ball closure ring voor je oor of lip dan kies je eerst voor de lichaamsplek en kun je daarna filteren op type. Desalniettemin heb ik wel deze pagina waar je nog op verschillende andere manieren kunt navigeren: http://www.onlinepiercingskopen.nl/piercings. Ik denk dat ik op korte termijn ook links in het menu ga plaatsen zoals kies je piercing op soort of kies je piercing op kleur etc. - Menu met hoofdletters kijk ik nog even aan maar ik ben er zelf ook geen fan - Ik heb de kleuren bewust allemaal apart aangemaakt i.v.m Google zodat elke kleur apart geïndexeerd wordt. Er is helaas nog geen optie in Magento (zover ik weet) dat ik deze producten kan koppelen en ook allemaal individueel zichtbaar kan maken. Ik heb in ieder geval weer genoeg punten kunnen toevoegen aan mijn to do list dus nogmaals iedereen dank voor de feedback!
  4. Omschrijving van je concept: Vorig jaar heb ik een bestaande piercing webwinkel overgenomen en ik heb een compleet nieuw concept laten ontwikkelen en deze staat nu inmiddels online. Je kunt het concept bekijken op: Online Piercings Kopen Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Ik heb zelf het concept uitgedacht en doorgegeven aan de ontwikkelaar vervolgens ben ik zelf aan de slag gegaan met het maken van productfoto's, product teksten en het ontwerpen van verschillende product profielen (attributensets) in Magento. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Piercings met filters op een gemakkelijke manier online beschikbaar maken waardoor bezoekers niet meer honderden pagina's moeten doorlopen om de piercing te vinden die ze graag willen kopen. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Er wordt gebruik gemaakt van filters waardoor gemakkelijk op kleur en andere variabelen kan worden gefilterd tevens is er een aparte piercing navigatie zoals te zien is op http://www.onlinepiercingskopen.nl/piercings Wat voor feedback hoop je te krijgen: - Wat vind je van de laadtijd van de website? - Wat vind je van de structuur van de website? - Wat mis je nog op de website? - Zie je nog overduidelijke fouten op de website? - Wat had jij anders aangepakt?
  5. Bedankt voor het meedenken en jullie reacties. Ik denk inderdaad dat ik losse verzendkosten ga rekenen, maar dat deze in verhouding tot de producten relatief goedkoop zijn en vervolgens zoals Wouter aangaf door middel van Trial & Error de optimale balans ga proberen te vinden.
  6. Binnenkort start ik een nieuwe webshop en iets waar ik in het verleden al veel moeite mee heb gehad zijn; - Hoe bepaal je wat reële handelingskosten zijn? - Hoe verdeel je de handelingskosten over de productprijs / verzendkosten? Ik heb in het verleden bijvoorbeeld in de handelingskosten alleen het verzendmateriaal meegenomen. Al snel kwam ik erachter dat het niet voldoende was om alleen hier rekening mee te houden (bv. het werk dat ik in Exact nog moet doen over het hoofd gezien). Tevens heb ik geprobeerd veel van de handelingskosten in de productprijs mee te nemen om een goedkope verzending aan te kunnen bieden. Het resultaat: dure producten. Wat is jullie ervaring op dit gebied? Tevens ben ik benieuwd wat jullie mening is met betrekking tot deze stelling: Liever iets duurdere producten en gratis verzending OF liever goedkopere producten met losse verzendkosten. Heeft dit ook direct zijn weerslag in hoe je je als bedrijf profileert? Operational Excellence => Goedkope producten en extra leveringskosten Customer intimacy => Hogere productprijzen maar door de hogere marge is gratis levering mogelijk
  7. Aangezien je de conversie al noemt in je topic. Ga ik er even vanuit dat je Google Analytics gebruikt. Vaak kan je met behulp van Google Analytics al snel verbeterpunten vinden met betrekking tot conversie. Als je kijkt naar de statistieken in Google Analytics: - Zie je dan dat bezoekers direct je website verlaten op de landingspagina? - Bekijken bezoekers enkele producten en verlaten ze vervolgens je website? - Haken bezoekers af in het bestelproces? Heb je in Analytics ook een doel voor je bestellingen met trechter weergave ingesteld? Vaak kan je op basis van bovenstaande informatie je webshop optimaliseren/veranderen en vervolgens toetsen of de conversie hierdoor omhoog gaat.
  8. Leuke webwinkel! Ik zou alleen zoals anderen ook al aangeven in ieder geval: - USP's vermelden - Betaalmogelijkheden - Eventueel een webwinkel keurmerk - Zelf ben ik ook groot voorstander om de levertijd en leverkosten overal duidelijk te vermelden
  9. @Pieter bedankt voor de tip! Ga ik het toch maar eens proberen op verschillende beurzen. - Wat wil je verkopen aan ondernemingen? (Product? Dienst? iets anders?) Ik wil een product verkopen aan ondernemingen: het drankje Four Maxed. - Waar kom je zelf vandaan qua ondernemers-achtergrond of werkervaring ? Ik volg de opleiding Small Business en Retail Management en heb reeds eerder een bedrijf gehad. Echte praktijk ervaring met B2B sales heb ik echter nog niet. Ik heb vooral diensen en producten verkocht aan consumenten.
  10. Bedankt voor de tips! Ik ga van de week eens contact opnemen
  11. Ik wil op korte termijn beginnen met de verkoop aan ondernemingen, echter heb ik hier nog geen ervaring mee. Mijn doelgroep zijn horeca ondernemers. Op welke manier kan ik het best beginnen met het verzamelen van leads? Ik ken in mijn naaste omgeving wat ondernemers dus deze wil ik eerst benaderen, maar daarna? Hoe pakken jullie dit aan? Is het bijvoorbeeld verstandig adressen en nummers op te kopen of zoeken jullie gewoon via Google naar je doelgroep en nemen vervolgens contact op? Alvast bedankt voor jullie ervaringen en eventuele tips. [titel aangepast - mod]
  12. Op het moment van spreken heb ik een webshop waar ik een licht alcoholische drank aan Nederlandse consumenten verkoop. Ik zou dit graag willen uitbreiden naar België. Ik koop alles nu in via een importeur waardoor ik niets te maken heb met accijns en dergelijke. Als ik iets via mijn webwinkel verkoop aan een Belgische consument moet ik dan nog rekening houden met bepaalde wet- of regelgeving ten opzichte van de verkoop aan Nederlandse consumenten? Ik heb al even op internet gekeken, maar wordt er nog niet veel wijzer uit behalve dat er binnen de 'EU' een bepaalde regeling is getroffen. Alvast bedankt!
  13. Quote van de website: De Producten aangeboden door FourMaxedshop.nl bevatten allen alcohol, volgens de wet is het niet toegestaan alcohol te kopen wanneer je nog geen 16 jaar oud bent. Wij vragen u daarom hieronder te bevestigen dat de bestelling wordt geplaatst door een persoon die 16 jaar of ouder is, tevens is het van belang dat ook de in ontvangst name wordt verzorgd door een persoon van 16 jaar of ouder. Op alle diensten en producten van FourMaxedshop.nl zijn de algemene voorwaarden van toepassing. Voor meer informatie en onze voorwaarden zie onze algemene voorwaarden pagina. Checkbox voordat je een bestelling kan plaatsen: Ja, deze bestelling wordt geplaatst door een persoon van 16 jaar of ouder. U draagt er zelf zorg voor dat bij de levering een persoon aanwezig is van 16 jaar of ouder om de bestelling in ontvangst te nemen en ik ga akkoord met de algemene voorwaarden van FourMaxedshop.nl. Wat betreft de tekst ga ik eens kijken of ik uniek iets minder vaak naar voren kan laten komen en de smaken bijvoorbeeld in plaats daarvan kan vermelden. Thanks!
  14. @Wouter Thanks voor de tips! @lvl Wat bedoel je met 'nitpicken' ? @John Ik zal daar ook gelijk even reageren. Ik heb normaal e-mail notificatie aanstaan, maar ben dat in dit geval vergeten zie ik! @SimonV Ik ben in dit geval zelf niet degene die het importeert naar Nederland, maar ik heb een soort handelsagentuur overeenkomst. In de algemene voorwaarden heb ik hier ook nog een stukje over meegenomen en ik heb een aansprakelijkheid verzekering.
  15. @TwaBla Bedankt voor de tip. Heb het net al even globaal doorgenomen en ik heb al wat belangrijke punten voorbij zien komen! @B. Silvaro Ik ben blij dat je over de prijs begint! Wat vind jij een schappelijke prijs voor 6 blikjes? De verzendkosten met verpakking etc. zijn rond de 7,50 euro. Om de verhouding productprijs / verzendkosten in balans te houden zit in elk product 2,50 handelingskosten meegenomen en zijn de verzendkosten 4,99. Het nadeel is dat bij kleinere afnamen de prijs dus per blikje aan de hoge kant is. Mochten hier nog slimme oplossingen voor zijn dan hoor ik het graag P.s. iemand bekend met de gebruikelijke marge op dranken in een slijterij? Het systeem waar het op draait is inderdaad Magento. Gratis te downloaden via magentocommerce.com
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.