Jump to content

SLP

Junior
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    via een kennis

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Je kan hem ook ergens anders afsluiten en de polis laten zien, tenminste als je werkelijk denkt dat je hem nodig hebt.
  2. Even een korte toelichting. Ik had een behoorlijke buffer opgebouwd, ter indicatie, voldoende om zonder lening een nieuwe BE vrachtwagen te kunnen kopen. Door het falliet gaan van een aantal bedrijven en onverwachte kosten is de deze buffer als sneeuw voor de zon verdwenen. Op zich heb ik mijn financieen behoorlijk goed op orde. Binnen 1 minuut kan ik aangeven wlke geld ik nog krijg, wat ik nog moet betalen, welke kosten ik ga maken de komende maand en welke omzet ik nog binnen ga krijgen. 90% van de omzet wordt met contracten/offertes vastgelegd, de andere 10% zijn opdrachten die ik minder dan een maand van te voren binnenkrijg, hier heb ik ook geen zicht op. Deze inkomsten zijn vooral als extratje en worden eigenlijk nooit in de planningen meegenomen. Ik bankier bij de postbank en het afwijzen van mijn lening was nergens opgebaseerd behalve op mijn banksaldo. Meer gegevens zijn er nooit gevraagd. Ik heb geen boekhouder, wel een administratiekantoor waar ik met mijn vragen terecht kan en iemand die aan het einde van het jaar mijn boekhouding nakijkt en mijn jaaraangifte doet. Mijn salarisadministratie besteed ik uit bij een ander bureau (kostenkwestie). De personeelskosten die ik maak zijn deels op oproepbasis (dus geen omzet geen kosten) en deels vaste kosten. Dat is voor iemand die 1 keer per week alles opruimt, opknapt, repareerd en soms ook op pad gaat. Deze kracht ga ik op geen voorwaarde ontslaan. Het heeft me namelijk 4 jaar gekost voordat ik iemand kon vinden die en niet teveel kost en niet net als zijn leeftijdsgenoten vreselijk lui is. Mocht de boel aantrekken kan ik zeker niet zonder iemand die in de werkplaats aan het werk is. Tot nu toe heb ik nooit ean lange termijn planning gemaakt voor marketing. Ik weet wel welke manieren er inmiddels wel en niet werken. De meeste overeenkomsten zijn voor een jaar. Verder ben ik nog nooit gegaan en ik weet op dit moment ook niet of dat wel of niet nodig is. Mijn marge staat behoorlijk onder druk. Wij zijn al niet de goedkoopste, maar leveren wel verreweg de beste service en product. Helaas kijken een hoop bedrijven daar in tijden van crisis niet naar. De reden waarom ik denk dat een krediet nodig is, komt omdat er nu geen geld is en er zelfs geld tekort is om leveranciers te kunnen betalen. Met het extra geld kan ik dat wel, heb ik een buffer van 6 maanden en kan ik mijn reclameplan uitvoeren. Ik kan dat wel doen met het geld dat er nu nog binnen moet komen en nog ga verdienen, maar dan kan ik mijn leveraanciers niet betalen. En dat vind ik op dit moment de grootste prioriteit. Wil namelijk geen schulden hebben bij partijen waar ik hard wil onderhandelen. Ik hoop dat ik zo alles heb beantwoord en zal ook de laatste huiswerkvraag van Hans meenemen.
  3. Sorry dat ik een tijdje niet meer gereageerd heb, maar ik heb jullie advies opgevolgd en heb me bewust even niet met de zaak bezig gehouden. Dat is echter niet echt gelukt. Wel heb ik wat ideeen om de omzet op te krikken. Een volgende stap is nu om ergens geld los te krijgen. Ik heb al gelezen over qcredits, maar de kosten die ze daar berekenen zijn echt belachelijk hoog. 350 euro voor 10000 euro. Dus ik ga eerst verder kijken of er een bank is die de lening van de ing wil overnemen en mij dan 10000 euro extra ruimte wil geven. Weet iemand wat het zou kosten als ik samen met iemand de cijfers opstel en een ondernemersplan schrijf?
  4. Het ontslaan van deze mensen is hetzelfde als het bedrijf stoppen. Ik heb deze mensen nodig, om eventuele opdrachten te kunnen doen Maar dat zal ook niet veel uitmaken. De kosten per maand zijn niet meer dan 400 euro. Ik ga de komende weken eerst eens aan de slag met de huiswerkvragen, op dit moment zijn de kosten om daar naar toe te gaan even te hoog. Maar zodra er weer wat geld is zal dit misschien inderdaad een goede zet zijn.
  5. De bedrijfskleding bestaat op dit moment alleen uit een zwart t-shirt met opdrukking. De Bus is op omdat er steeds meer kosten bij komen en de roestplekken heel erg opvallen. We hebben deze de afgelopen 11 jaar ook wel flink gebruikt. T-shirts kosten niet veel, maar ik heb nu niks. Als reclame middel zat ik te denken aan een full color flyer bestaande uit 3 gevouwen a4tje (qua grote dan), ik heb nog niet gekeken wat dit kost om te laten maken. Oplage zal iets van 250 stuks worden. Drukkosten zulln iets van 300 euro worden en dan nog het ontwerp.
  6. Hoi Hans, Ik ben wel benieuwd naar dat "huiswerk", wellicht krijg ik er een aantal goede ideeen van.
  7. Sorry snap niet helemaal wat je bedoeld met het eerste stukje, welke andere opties zouden er nog meer kunnen zijn?
  8. Heel erg bedankt voor het voorstel je hebt een berichtje in je mailbox.
  9. Ik ben al iets langer lid van dit forum onder een andere naam, door nu aan te geven in welke branche ik zit is het zo duidelijk wie ik ben. Mijn excuses hiervoor. Heel globaal zit ik in de zakelijke dienstverlening, maar dan wel de wat luxere dingen. En juist daar wordt nu in bezuinigd. Jullie hebben wel gelijk 's avonds is het altijd een stuk donkerder dan overdag. Maar het probleem zit hem niet in de energie, want die heb ik juist teveel. Maar kan het niet uiten. Ik wil heel graag de markt op om reclame te maken. Maar hier is geld voor nodig. Of ik het nu op internet wil gaan doen of dat ik werkelijk bij bedrijven langs wil gaan geld kost het altijd. Er komen nog wat kleine problemen bij. Ons bedrijfsvooertuig moet hard vervangen worden, daar kan ik nu niet mee op klantbezoek gaan, onze bedrijfskleding is eigenlijk ook te oud. Op zich kleine kosten, maar het geld is echt op. Helaas kan ik een coach nu ook niet betalen, een beetje een veel gehoord probleem, tenminste over wat ik hier gisteravond heb gelezen. Vakantie zit er al helemaal niet in. Financieel niet en personeel kost ook een hoop geld. Over de bbz ga ik zo eens lezen en een afspraak met de gemeente. Ik weet niet precies wat het betekend. In mijn prive heb ik geen geldnood, mijn vrouw verdient voldoende om ons te kunnen onderhouden. Waarschijnlijk gaat dat die bbz wel in de weg staan. Geld is echt het grootste probleem (story of my life), met geld is de boel wel op de rails te houden, maar juist dit is niet los te krijgen. Ik heb ook al even gelezen over iets vanuit de overheid qredits. Maar de grote mensenmassa heeft mijn beroep altijd al moeilijk gevonden, vooral banken e.d., dus ik verwacht niet dat ze hier ook maar iets willen uitlenen. Bovendien worden mijn vaste lasten per maand dan nog hoger. Ik kon nog niet precies vinden van zij verdienen aan een lening, maar de overheid kennende is dit veel meer dan een gewone lening.
  10. Bedankt voor de positieve woorden, maar de laatste tijd zijn mijn nachten nogal onrustig en ben ik dus vaak wakker. Ik heb een ontzettende grote steun aan mijn vrouw.
  11. Dat laatste ben ik niet helemaal met je eens, vooral op HBO niveau zijn de technische opleidingen juist meer op de theorie gericht. Maar ook technische opleidingen in de richting van electrotechniek, computertechniek en automonteur hoeven niet per definitie zwaar te zijn, vooral met de huidige arboregels en werkomgevingen. Dingen in de bouw kunnen wel heel zwaar zijn.
  12. Korte inleiding Het wordt de laatste tijd steeds moeilijker om genoeg opdrachten binnen te krijgen. Mijn bedrijf had een korte opleving een paar maanden geleden en we draaien zelf hogere omzetten dan we ooit eerder hadden gehad. Maar toen kwam de maand december , wat normaal onze klapper in het jaar zou moeten zijn, maar het aantal opdrachten bleef achter. De omzet was wel goed , waardoor ik me geen zorgde maakte. Maar nu in de maand januari en de komende maand februari en maart, zijn er bijna geen opdrachten binnen gekomen. En door wat onverwachte en onverkombare hoge kosten kom ik nu in de problemen, waar ik denk ik niet meer uit ga komen. Nu denk ik eraan om na 11 jaar de handdoek in de ring te gooien. Door de huidige en komende bezuinigingen denk ik dat het alleen maar erger gaat worden. Nu weet ik niet meer hoe nu verder. Ik was hard bezig met het afbetalen van mijn lening (nu nog 17.700 euro), ik heb een krediet op mijn rekening van 10.000 euro (totaal opgebruikt) en heb ik een schuld van 10.000 euro bij verschillende leveranciers. Totaal dus 37.700 euro. Ik krijg nog 5000 euro van klanten en 1000 euro van de belasting. En nog een openstaande rechtzaak waar ik 5000 euro van krijg. Gerechtelijk deurwaarder is hier mee bezig, helaas wel op zijn eigen tempo. totaal dus een tekort van 26.700 euro en nog opdrachten terwaarde van 6000 euro. Ik heb geprobeerd een lening te krijgen bij de bank om dit tekort aan te vullen, maar krijg niets bij de ING. Bij deze bank loopt mijn huidige rekening en lening ook. Ben nu vooral erg moe en weet het niet meer. Volgens mij is het duidelijk dat doorgaan geen zin meer heeft. Maar als ik stop wat moet ik dan. Mijn inventaris brengt door de crisis niets op, de markt is overspoeld met spullen. Maar een baan vinden wordt heel moeilijk in deze tijd en ik kan verder niet veel meer dan wat ik als ondernemer deed. En juist in deze branche vallen meer en meer ontslagen. Ook weet ik niet of ik genoeg zou kunnen verdienen met een baan om dit geld bij elkaar te brengen. Ook weet ik niet of ik zomaar mijn bedrijf kan stoppen. Of dat de overheid dan nog geld wil zien en of ik mijn lening zomaar als particulier kan terug betalen. De bank weet nog niets van mijn problemen. En ik heb wel contact gehad met mijn leverancier waar ik de grootste schuld heb (6000 euro), zij hadden er geen problemen mee als de betaling langer zou duren dan het betalingstermijn. Bovendien heb ik de mogelijkheid om nog artikelen tot 10.000 euro te bestellen, zodat eventuele verkoop opdrachten nog door kunnen gaan. Ook heb ik nog 2 mensen in dienst. 1 op oproepbasis en 1 met vaste uren. Zij weten nog van niets. Maar moet ik hun nu tot aan het einde van het contract blijven betalen? De enige andere vaste lasten die ik heb is mijn werkplaats, maar dit contract loopt in april af. Hopelijk kan iemand mij helpen, ik heb contact gehad met de KVK, maar die adviseerde mij om iemand hiervoor in te huren. Maar daar heb ik geen geld voor, toen ik dat zei kon de beste dame mij verder helpen. Ik kon eventuele ideeen en tips ook wel vinden op hun site of op andere websites. Dit bericht is anoniem om bekende redenen.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept