Frankw1985

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    anders

Frankw1985's trofeeën

  1. We hebben inderdaag allebei hetzelfde voor ogen. Maar de cafetaria blijft gescheiden van de catering, ik krijg dan verder niks mee van de winst van de cafetaria. Daar bemoei ik me ook niet mee. Het gaat mij alleen om de catering, qua inventaris valt het reuze mee, er zullen wel wat dingen gekocht moeten worden. Maar dat zal echt niet oplopen in de duizenden euro's. Het was vroeger een poelier, apparatuur als een koeling, vriescel, oven, gasfornuis, afzuigkap, etc zit er allemaal nog in. "" En wat te doen als de inventaris vervangen moet worden? Komt dat dan voor rekening van de cafetariahoude, of gezamenlijk?"" "" En wat verandert dat aan de afspraken over kosten en winstverdeling? "" Daarom ben ik ook aan het ontzettend aan het twijfelen over wat het beste is qua winstverhouding.
  2. Hallo Ron, Het is in ieder geval wel zo, dat we over de catering beide de eigenaar zijn. Dus als ik in de financiën wil kijken en handelen, dat is dat volgens hem ook geen probleem. Het is geen onbekende van mij, maar ik wil toch zo minder mogelijk risico op problemen hebben. - Verder wordt het een v.o.f. - Hij helpt verder ook mee met de catering, want een cafetaria is geen vetpot. Klanten worden snel geholpen en zijn dan ook weer gauw weg. Tijd heeft hij dan wel. - Verder ben ik zelf zelfstandig werkend kok en sous-chef geweest, papieren e.d. heb ik wel. En verstand van een "keuken" runnen ook. Dus daar ligt het probleem niet. En een optie dat hij 100% de ondernemer zou zijn, trekt me totaal niet. Dan zou ik sowieso terug gaan om in een restaurant te gaan werken. En inderdaad moeten we kijken of er wel een tweede kvk-nummer op hetzelfde pand mag komen, of op een andere manier. Maar om het huisadres als kvk-nummer op te stellen brengt ook bepaalde regels qua hygiëne, etc mee. Sowiezo ga ik aankomende zaterdag (3 november) in Hengelo naar de kvk-startersdag, om daar ook informatie op te doen. Maar bedankt in ieder geval voor de tips/info Ron! Gr.
  3. Hallo, Ik heb een vraag omtrent "onze" onderneming die we binnenkort willen starten en hoe we daarin het beste de winst kunnen verdelen. De huidige eigenaar van een cafetaria wil een catering opzetten bij hem in de zaak. En hij heeft mij daarvoor gevraagd. Voordeel hiervan is, dat ik geen nieuw materieel / apparatuur hoef aan te schaffen en het is een leuke uitdaging. Maar nu is het zo dat hij van de omzet 10% wil hebben voor de huur / gas / water / electra. En dan ook nog is 50%/50% van de winst. Ik snap dat hij graag wil zorgen dat hij de aandelen op 50% houdt, zodat hij zelf ook kan bepalen over de "toekomst" van de catering. Verder werkt hij alleen in zijn cafetaria, zonder personeel. Af en toe 1 op de piekmomenten. Dus mijn vraag is of het wel reëel is om het 50%/50% te doen. Want als ik straks bezig ben om de catering op te bouwen. En hij doet alleen de financiën. Dan kan ik weinig hulp verwachten van hem qua productie, promotie, etc. (want hij moet zijn cafetaria ook draaiende houden) Nu is mijn vraag hoe ik hier het beste kan handelen, zonder dat ik mezelf op den duur in de vingers snij. Ik heb overigens al een voorstel van 40%/60% gedaan, maar dat wou hij niet. Puur om de reden, dat hij ook een bepalende factor is binnen de catering. B.v.d. Frank
  4. Hallo, Ik werk in de horeca in een restaurant als zelfstandig werkend kok. Ik ben daar gevraagd door de chef-kok om te komen werken, want ze wilden daar een restaurant beginnen s'avonds. En ben daar reeds op in gegaan. De eigenaresse daarentegen heeft er een rare visie op. Ik heb namelijk in eerste instantie een half jaar contract gekregen met 2 Maand proeftijd. Ze waren nogal schimmig over het feit of het wel zou lopen. Ze hadden niet geadverteerd e.d. Ze dachten dat het uit zichzelf ging lopen. Niet dus. Maar goed, ze zaten dus hevig te twijfelen om er een einde aan te maken op 1 april als het niet zou lopen. Het probleem is het volgende. Ze hebben me na die 2 maand proeftijd (in de laatste week van de 8 weken proeftijd) een nieuw contract onder mijn neus gedrukt waar maar 2 maand vast op staat. Is dit wettelijk wel verplicht? Om van 6 maand naar 4 maand te gaan, terwijl er al 2 proefmaanden bij zijn? M.v.g.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.