Jump to content

Michael Schulze

Senior
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    46-50
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    Opperdoes
  • Phone number
    0651609803
  • Branch
    Huisvesting & vastgoed
  • Branch 2
    Financiering & bankwezen
  • Branch 3
    Industrie & bouw
  • Website address

Vision

  • I'm looking for people who
    mij kunnen helpen met het ontwikkelen van mijn diensten en de groei van mijn bedrijf. Mensen die met mij willen sparren over alles wat je tegenkomt als ondernemer.
  • My opinion about entrepeneurship
    Ondernemen is spannend, leuk en een heel enkele keer ook wel wat eng. Een geweldige combinatie van kansen creëren, valkuilen ontwijken en obstakels overwinnen. Groei door persoonlijke ontwikkeling, het overwinnen van interne weerstand en werken met en voor mensen. Zet je klant voorop, overdeliver en zet altijd je beste beentje voor. Succes kan niet uitblijven!
  • My opinion about innovation
    Innovatie is een goede zaak als daarmee mensen worden geholpen. Innoveren is grenzen verleggen en tegen heilige huisjes schoppen, ontwikkelen en groeien.
  1. Misschien dan wel een idee dat aangeven bij de moderator. Met kritiek heb ik over het algemeen niet zoveel moeite, met maatje 43 zijn mijn tenen modaal :) En gelijk? Ach, ik ben liever gelukkig. En een beetje vriendelijkheid doet wonderen.
  2. Klopt, die is er niet, of misschien beter gezegd, ik ken hem niet. Aan de andere kant, 'misschien heb ik wel een leuke methode' vond ik ook niet echt prikkelend.
  3. Mee eens, zeker niet te veel in steken anders wordt het een project op zich. Ik besteed er zelf zo'n 15 minuten per maand aan.
  4. Nou, ik vind zo'n ebook bespreking best een heel interessante optie. Als je de gekoppelde nieuwsbrief niet wilt ontvangen meld je je wat mij betreft meteen weer af. Dat kan in iedere mail/nieuwsbrief zonder dat je op hoeft te geven hoe of waarom. Ben best benieuwd wat de reacties op het ebook zijn wat dat betreft dus een goed voorstel. Met interessante opmerkingen en feedback kan het alleen maar beter worden, ook voor toekomstige lezers. Ja, natuurlijk zijn er open deuren. Ik zal niet zeggen dat ik die niet gebruik. Maar is het niet zo dat wat voor de één een open deur is, voor een ander een heuse eye-opener is? Dat gebeurt mijzelf geregeld in ieder geval. ;) Daarbij merk ik ook dat, wat voor sommige 'zelfde wijn ander zak is', er nog heel veel ondernemers zijn die helemaal nooit wat meten en geen plan hebben. Soms met bizar goed resultaat hoor, dat kan zeker. Maar soms ook met de vraag 'tja, wat doe ik nou eigenlijk precies waarom het zo goed gaat?'. of, 'Waarom werkt het niet bij mij?'. Daarbij kan meten=weten heel behulpzaam zijn. Dus voor de liefhebber, haal het ebook gerust op, meld je weer af als geen nieuwsbrief met tips wilt blijven ontvangen en geef, als je dat wilt, je reactie. Vind ik helemaal prima, leerzaam ook. Idee?
  5. Natuurlijk is het scherp geponeerd, het moet wel wat triggeren, wat klaarblijkelijk ook is gebeurd. En dat is juist heel goed en met ander meningen heb ik geen moeite. Toch zijn er reacties die m.i. over een grens van fatsoen gaan. Als dat het gevolg is van mijn post dan trek ik hem liever terug want dat accepteer ik niet en daar zit ik ook niet op te wachten. Kritiek is geweldig, zinvol en een kans om te groeien. Scanderen is beledigend, kwetsend en voegt niets toe. Dat gezegd hebbende, dank voor alle reacties, ongeacht of ze het nu met me eens zijn of niet, want dat is ook helemaal goed. Prima zelfs, het gaat tenslotte om uitwisseling en delen.
  6. Beste mensen, Mogelijk heb ik de verkeerde vorm gebruikt bij het delen van een manier en ervaring van mijzelf om elkaar te helpen. Ik heb niemand willen schofferen en wil met respect bejegend worden. Ik zal mijn post terugtrekken als dit mogelijk is.
  7. Ik geloof dat niet helemaal uit de verf komt wat ik bedoel met zo'n interview. Dat is inderdaad heel wat anders dan iemand even bellen met een 'enquête'. Ben ik helemaal met je eens. Je zegt het helemaal goed, trouwens, plompverloren onaangekondigd, niet gevaagd, allemaal signalen om op te passen. Het gaat dan ook om een diepte interview, niet of je wijn drinkt of ook worteltjes lust. Maar echt diepgang. Stel dat je meer zou willen weten over waar mensen nou tegenaanlopen als ze met China willen handelen, om maar even een praktisch en concreet iets te nemen. Dan zou je een interview kunnen opzetten om dat te achterhalen. Vervolgens vraag je binnen je netwerk of iemand die daar interesse in heeft je zou willen helpen met zo'n interview. Je kunt bijvoorbeeld als ruilmiddel aangeven dat je aansluitend wat tips geeft over handelen in of met China. Zo kom jij te weten waar je eventuele potentiële klanten mee stoeien, waarmee jij eventueel je dienst kunt aanscherpen bijvoorbeeld zodat het nog beter aansluit bij hun behoeften, en bied jij hen extra waarde met je tips. Goed voor jou, goed voor hen. Er zit zo geen enkel verkoopelement in maar je komt wel in gesprek met potentiële klanten die anders mogelijk onbereikbaar voor je zouden zijn. Ik houd zelf interviews over communicatie en hoe en waar om dat soms misloopt en bijvoorbeeld wat ZZP'ers bezig houdt, waar ze naar zoeken of tegenaan lopen. Zoals John zegt, wordt je zomaar gebeld door een meubelmaker out of the blue, dan denk je 'huh?'. Maar als je al eens contact hebt gehad met een meubelmaker omdat je een bepaald meubel zoekt, en dan wordt je gebeld met zo'n interview vraag, dan is het al heel wat aannemelijker, toch? Dan past het ook meer. Je kunt een aanbod doen als tijdens het gesprek blijkt dat iemand ergens tegenaan loopt wat je mogelijk al ontwikkeld hebt. Als je dat nog niet hebt, dan kun je dus geen aanbod doen want je hebt nog geen passende dienst of product. Maar je hebt dan wel uit de eerste hand informatie over hoe zo'n dienst of product er uit zou moeten zien wil het interessant zijn voor je mogelijke klant. Zo wat duidelijker?
  8. Nou, je komt binnen doordat je niet iets komt verkopen maar juist omdat je hulp vraagt bij het ontwikkelen van een dienst, een product of anderszins. Je gaat dus niks verkopen, sterker nog, daar hint je zelf niet aan. Als geïnterviewde interesse heeft dan gaan ze je vragen naar je product. Je wilt inderdaad, dat ben ik eens, voorkomen dat er 'buyers remorse' of aversie ontstaat. Zie zo'n interview gewoon als een interessant gesprek over jouw dienst en een mooie manier om feedback te krijgen, wat het ook is, en laat gebeuren wat er gebeurt. Mocht je geïnterviewde zeggen dat het een verhuld verkoopgesprek is, dan zijn je vragen gericht op verkopen, maar ze moeten gericht zijn op het krijgen van en uitwisselen van informatie. Ontkracht het dan ook meteen en stel ze gerust. Het gaat er dus niet om dat je in zo'n geval kunt zeggen dat 'zij je hebben uitgenodigd' daar zou ik ook kriegelig van worden, het gaat erom dat ze je uitnodigen omdat ze wat jij doet interessant vinden. Mijn ervaring is dat mensen je domweg vragen of je hen een aanbod wilt doen. En dat is natuurlijk wel heel fijn. Hopelijk is het zo wat duidelijker geworden. Wel leuk dat het zoveel losmaakt. Dank voor de reacties.
  9. Oh ja, over je aantekeningen en je doel moet je even goed nadeken zodat je dat duidelijk kunt uitleggen. Ik maak altijd aantekeningen en vertel dat ik ermee wil gaan doen. Verder bied ik altijd aan dat ze de resultaten voorafgaand aan wat ik ermee wil doen, nog mogen doornemen en feedback geven. Pas als de geïnterviewde tevreden is, ga ik het gebruiken, en dat vertel ik dan ook. Dat was ik nog even vergeten te melden ;)
  10. Ah, duidelijk. Nou, stel je wil een bepaalde dienst in de markt zetten, enerzijds kijken of er markt voor is, anderzijds ook meteen je dienst onder de aandacht brengen. Dan zet je een questionaire of interview op en vraagt simpelweg aan geïnteresseerden, bijvoorbeeld via je netwerk, of je met hen een interview kan houden. Tijdens het interview stel je allerhande vragen die jou helpen een (nog) beter product te maken, en je hoort wel aan de antwoorden of je dienst aansluit. Met een paar gerichte vragen kun je uitvragen of zij behoefte zouden hebben aan zo'n dienst en hoe ze dat dan zouden willen. Is het antwoord nee, geen punt, je hebt nog steeds een geweldig marktonderzoek gedaan en je zit in front of mind. Is het ja, dan kun je meteen je aanbod doen. Kans dat dit wordt aangenomen is vele malen hoger dan anders. Ze waren immers als geïnteresseerd. Daarbij is jouw status als kenner ook nog eens toegenomen. Zoals ik al zei, het is even wennen zo'n aanpak maar als je het doet zul je versteld staan van het effect ervan. Helpt dat om het idee beter tot zijn recht te laten komen?
  11. Een interview is gewoon een heel goede manier om bij je potentiële klant in front of mind te komen, je hoeft er geen moeite voor te doen en je bypasses alle gatekeepers. Daarnaast een geweldige manier om ook meteen in depth marktonderzoek te doen. Juist voor behoeften, fase, budget, etc. Als je niet eerder een zo'n interview hield zul je versteld staan van de effecten. Dat wilde ik graag delen.
  12. Je hebt een geweldig idee, een fantastische dienst of een bijzonder product. Maar je raakt het aan de straatstenen niet kwijt. Een goed idee, mooie dienst of product is niet genoeg voor een goede omzet. Daarvoor moet je met je klant in contact komen, en dat vaak het probleem. Hoe krijg je je voet tussen de deur? Hoe kom je voorbij de secretaresse of afdeling inkoop? Je wilt binnenkomen zodat je verbinding kunt maken en een relatie kunt opbouwen. Maar ja, zover kom je niet eens! En hoe weet je eigenlijk dat jouw briljante idee, jouw dienst of product wel gewild is? Dat weet je waarschijnlijk niet! Je vindt het zelf vaak geweldig maar echt weten of er vraag naar is blijft vaak giswerk. De beste, de numero uno, top of the Bill methode is het houden van een interview. Met een interview kom je niet alleen aan tafel bij je ideale klant, je leert meteen waar wel of geen vraag naar is en hoe ze dat formuleren. Wat als je de woorden gebruikt van je klanten, schiet je omzet omhoog! Tijdens het interview, dus terwijl je met je ideale klant aan tafel zit, is er ruimte voor meer. Je kunt spontaan vragen stellen die meer te maken hebben met jou en jouw product of dienst. Je kunt over jouw expertise, idee of product vertellen. En dat niet alleen, je kunt het vertellen aan iemand die geïnteresseerd is. Hij of zij heeft je toch uitgenodigd om langs te komen voor je interview! Dus ben je een meubelmaker, dan maak je een interview over meubels. Over de kleuren die mensen willen, de ideale hoogte en stoffering. Ben je meer van de diensten, dan zet je een interview op over jouw diensten. Stel je bent een makelaar, dan stel je vrGen over wat mensen prettig of onprettig vinden bij makelaars, wat ze vinden van commissies, bonusregelingen, etc. Het maken van een interview zorgt er niet alleen voor dat je bij jouw ideale klant letterlijk binnenkomt. Het zorgt ook voor een verdieping van jouzelf en je expertise omdat je er heel geconcentreerd mee omgaat. Het opzetten van een interview is best lastig. Wat vraag je wel, wat niet? Welke vragen zijn zinvol, welke niet? Geef je niet teveel weg, zeker bij dienstverleners een groot probleem! Stoot je mensen niet tegen het hoofd? Ben je niet te opdringerig of verkoperig? Pfffffff....! Een goed opgezet interview bevat de juiste vragen. En die geven antwoord op jouw meest prangende vragen! Op wat jouw klant wil, hoe ze dat willen en hoe ze dat normaliter krijgen. Zelfs vragen over prijzen kunnen een onderdeel uitmaken van je interview. Het houden van interviews bespaart je ook nog eens heel veel tijd! Natuurlijk kost het maken je tijd. Maar dat is eenmalig! Natuurlijk kost het houden zelf je tijd! Masr wel tijd besteed aan potentiele en geïnteresseerde lead. Heel wat effectiever dan netwerksessies aflopen in de hoop dat je iemand vindt die je dienst of product wil kopen. Netwerken is ook goed, nodig zelfs, en ook leuk. Maar dan wel voor de juiste redenen. In een ander artikel vertel ik je precies hoe je effectief netwerk. Dus, even alles op rij. Wil jij in contact komen met je ideale klant? Wil je weten waar jouw klant behoefte aan heeft? Wil je precies weten wat wel verkoopt en wat niet? Het houden van een interview is een exclusieve én de meest effectieve methode om alles te weten te komen! En met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid heb je dan ook meteen je eerste idee, product of dienst verkocht. Hoe geweldig zou dat zijn?! Het is allemaal mogelijk met een doordacht diepte-interview! Succes! Michael
  13. Als jij af wilt van oeverloze discussies, narrige managers of hakken in het zand medewerkers en als je meer wilt weten over waarom mensen soms toch zo vreselijk eigenwijs zijn, dan wil je dit unieke event niet missen! Met natuurlijk tips en tricks om daar doorheen te breken! Website Naar website van evenement Organisator ad acta mediation Prijs 297,00
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept