VWaterman

Junior
  • Aantal berichten

    15
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

VWaterman's trofeeën

  1. Als je goedkoop wilt beginnen, zou ik adviseren een (gratis) opensource webshop te gebruiken als basis, zoals Magento, Prestashop of WPcommerce. Qua uiterlijk heb je daar duizenden template's voor (gemiddeld rond de 50 a 100 euro). Kwestie van een passend template zoeken en deze (laten) installeren. Met deze opzet ben je een paar honderd euro kwijt, en kun je zonder een al te grote investering aan de slag. Alleen als je iets aangepast wil hebben qua layout, of extra technische functionaliteiten wilt toevoegen waar geen standaard extensies/plugins voor zijn, dan moet je wel over enige technische (HTML, PHP, CSS) kennis beschikken. Als je dit moet laten doen ben je alsnog een hoop geld kwijt, en in sommige gevallen zelfs meer dan dat je vanaf het begin alles zou uitbesteden aan een webdesign bureau. Ter indicatie : de Magento webshops die wou bouwen zitten qua prijs tussen de 2000 en 3000 euro, maar dat is wel allemaal maatwerk, zowel het design als de bouw van de shop. Als je een niet al te grote webshop wilt, kun je ook kijken naar andere software zoals VirtueMart, WPcommerce of Prestashop. Die zijn makkelijker te bouwen dan een Magento webshop, en zijn dan ook goedkoper. Heb ze bij andere webdesign bureaus al gezien vanaf 750,- euro! Gemiddelde prijs zal tussen de 1250,- en 1750,- Euro zitten. Dus mocht je het willen uitbesteden dan zou ik adviseren om een beschrijving te maken van je gewenste webshop, en bij diverse webdesign bureaus een offerte aan te vragen. Mocht je zelf aan de slag willen, download dan een van de genoemde gratis opensource webshops, installeer deze en zoek een geschikte template. Op internet zijn genoeg beschrijvingen te vinden hoe je dit allemaal kunt doen. Succes!
  2. De site nodigt niet echt uit om een offerte te gaan aanvragen om eerlijk te zijn. De indruk die een website geeft is in de eerste paar seconden al gemaakt, en in die paar seconden beslist de bezoeker om weg te klikken, of te blijven. Zorg er dus voor dat je homepage ook visueel aantrekkelijk is. Zo op het eerste gezicht, zonder de teksten te lezen kun je niet zien dat het om productfotografie gaat. Maak een mooie banner/slider met een paar van je beste productfoto's, en zet daar een pakkende tekst bij. Laat duidelijk zien dat het over productfotografie gaat. Verder als je op producten klikt, zie je product foto's met witte achtergronden, en her en der zit er opeens een product bij met een zwarte achtergrond. Dat is best storend. je kan het al verbeteren om bijvoorbeeld een kader om de thumbnails te plaatsen. en de zwarte achtergronden en witte achtergronden te sorteren. Er is veel meer mogelijk met je (wordpress) website, kijk ook eens bij andere fotografie websites. Veel succes met je website.
  3. Met persoonlijk contact bedoel ik meer het gesprek zelf. Dus in de offerte fase zeg maar. Het persoonlijk contact is met name leuk als het ook gewenst is door de tegenpartij. Het zomaar gaan bellen naar ondernemers om ze een website aan te smeren vinden wij niet leuk om te doen. Als ik gebeld wordt met een verkooppraatje vind ik dat ook erg vervelend. Verkopers aan de deur idem dito. Veel mensen zitten daar gewoon niet op te wachten. Maar bedankt voor de info wat betreft het uitbesteden, dit is precies wat wij zoeken. Wij gaan het zeker wel zelf proberen maar besteden het liever uit. Iemand die ons kan helpen met acquisitie zal echt een uitkomst zijn. Ik probeer even te googlen, maar je kan zo op de website af ook niet zien of het een goed bureau is of niet. (heb overigens gezocht op acquisitie professional en acquisitie bureau). Iemand tips of aanbevelingen van acquisitie bureau's / professionals ?
  4. Wij zijn o.a. gespecialiseerd in Magento en richten ons op een straal van 50 km om ons heen. We adverteren ook alleen in deze regio qua KVK magazine eigen bedrijf, Adwords en directe mailings. Dat is wel een goed idee, alleen de uitvoering moeten we dan nog even bekijken. We hebben onlangs een soortgelijke actie gedaan bij een klant van ons. Die had een webshop bij ons afgenomen, en had voor zijn produkten ook een design nodig voor de verpakking. Deze hadden wij voor hem gratis ontworpen, met de afspraak dat hij deze ook door ons zou laten verwerken/drukken. Wij krijgen nu dus per verkocht produkt een kleine vergoeding. In het geval van een webshop wordt het wat lastiger om dit gratis te gaan doen, aangezien daar gewoon heel erg veel tijd in gaat zitten. We hebben overigens wel een samenwerkingsverband met een SEO specialist die voor onze klanten het SEO gedeelte doet dus een totaal pakket kunnen wij wel bieden. Maar we gaan er even goed over brainstormen, want het heeft wel potentieel. Goed plan, nemen we mee. ;D Tnx voor de info. Eind volgende maand zullen de resultaten bekend zijn. Ok bedankt voor de info van het belmenietregister, dat wisten wij nog niet. Persoonlijk contact willen wij ook het liefst en geeft ook de beste resultaten. Klopt inderdaad wat je zegt, geef ik je eerlijk toe. We hebben nu dus directe mail geprobeerd, flyeractie, advertentie KVK magazine en Adwords, en Adwords heeft ons tot nu toe het meeste opgeleverd. Vandaar dat wij ons daar nu ook nog sterk op richten, omdat we geen idee hebben hoe we anders deze klanten kunnen werven. Vandaar ook dit topic, waar wij nu al een aantal goede tips uit hebben gehaald en die wij ook zeker gaan proberen. Nogmaals bedankt allemaal voor het meedenken en de tips.
  5. Hier hebben we aan zitten denken, maar wij vinden eigenljik dat het een vorm van "afkraken" is. Wij vinden de site niet mooi en/of er verouderd uit zien, maar misschien is de eigenaar er wel heel blij mee. Bedankt voor je reactie, het bellen van potentiële klanten is inderdaad een goede, wij hebben dit al gedaan door rechtstreeks een flyer te sturen naar beginnende ondernemers, maar bellen is wellicht een betere optie. Wij moeten ons daar maar eens in verdiepen, zullen vast wel regels aan verbonden zijn (zoals het belmenietregister?). Ok bedankt voor je uitleg, ik snap nu de insteek. ;) Denk dat we hier wel wat mee kunnen doen. Hier even een overzicht van onze adwords campagne van Maart. Deze heeft ons 1 opdracht opgeleverd voor een webshop van 7400,- euro, en daarbij nog 2 offerte aanvragen die niet zijn doorgegaan. Als we daar de kosten van deze campagne vanaf halen houden we 6839,42 euro over aan inkomsten. Nu hebben we in Maart dus een meevaller gehad, maar dat is lang niet elke maand het geval. De andere maand hadden we bijvoorbeeld 2 websites van +/- 1250,- met een soortgelijke adwords campagne. Dus de inkomsten verschillen behoorlijk. Aantal klikken : 268 Vertoningen : 15.454 CTR : 1,73% CPC : € 2,09 Kosten : € 560,58 Gemiddelde positie : 2,4 Vert. aandeel : 52,52% Verloren vert. aandeel (budget) : 28,30% Verloren vert. aandeel (positie) : 19,18% Bovenstaande campagne is overigens in samenwerking gedaan met een Google medewerker die ons begeleid heeft bij het opzetten van de campagne. De CPC is gewoon ontzettend hoog, en voor bepaalde zoekwoorden zit je zelfs tegen de 4 euro aan per klik. Wellicht dat de campagne wel geoptimaliseerd zou kunnen worden. We hebben voor volgende maand een nieuwe campagne gemaakt, met andere zoekwoorden, en daar hebben we met een aantal zoekwoorden een kw score van 10/10, terwijl we met de huidige campagne op maximaal 6/10 zitten. We zijn erg benieuwd naar de resultaten van deze campagne.
  6. Ik kan je ook Magento aanraden, en dat is niet omdat wij dat bouwen/verkopen, maar omdat het een zeer goed pakket is out of the box. Zeer veel (gratis) modules voor beschikbaar en een enorme community. De basis is opensource en gratis. Templates kun je voor een laag bedrag via het internet kopen, en voor maatwerk template/shop kun je dat door een webdesign bureau laten bouwen. Wij hebben het grotendeel van de ecommerce software wel uitgeprobeerd, maar Magento is voor ons de nr1. Voor een hele kleine shop zou je overigens ook zoiets als WPcommerce of Woocommerce kunnen gebruiken, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar Magento. Vergeet niet een goede hoster te zoeken voor je Magento shop, het is een zeer zwaar pakket en bij veel reguliere hostingpartijen zal het traag werken. Succes.
  7. Wij zijn nog geen half jaar bezig, en we hebben al behoorlijk wat kleinere opdrachten voor vormgeving en daarbij 1 a 2 opdrachten voor webdesign per maand, dus het gaat wel goed alleen willen we meer webdesign opdrachten binnenhalen. Dus ik snap niet waarom wij dan beter in loondienst zouden moeten blijven ? Niet elke onderneming is gelijk succesvol vanaf het begin, dat moet groeien. @ TwaBla : bedankt voor je reactie ???
  8. Mijn advies is om niet alleen naar de prijzen te kijken van de hosters, maar ook naar de bereikbaarheid en support. Veel hosters hebben geen directe telefoonlijn voor hun support afdeling, of werken van 9 tot 17.00 uur en daarna is het einde verhaal en wachten tot de volgende dag. Mocht je een webshop hebben en de server knalt er 17.15 uur uit, en je hoster is dan niet meer bereikbaar, dan loop je toch een avond omzet mis. Wij bieden zelf ook hosting aan voor al onze klanten die websites/webshops bij ons afnemen, dus voor ons is het mega belangrijk om een directe lijn te hebben met de hoster voor het geval dat de server eruit ligt o.i.d. Je betaald daar wellicht wel wat meer voor, maar voor ons is dat noodzakelijk.
  9. @ Driehuis : Bedankt voor de info. Maar wat je zegt, wij kunnen het design werk ook wel uitbesteden naar "goedkope" landen, maar de kracht van ons bedrijf is juist de unieke ontwerpen die mijn zakenpartner maakt. Naast webdesigner is hij ook afgestudeerd grafisch vormgever, en art director. Ik kan zelf ook redelijk goed vormgeven maar mijn designs zien er heel anders uit dan die van hem. @ Thor : De 3 problemen die je nu schetst zijn nog niet geheel aan de orde. Nr 1 klopt zeker, op de lange en korte termijn is onze marketing niet in orde. Dat is het punt wat we nu ook willen aanpakken. Nr 2 is niet geheel waar, wij hebben nu al een aardige omzet voor een bedrijfje zonder ondernemerservaring en wat pas in december vorig jaar begonnen is. En we doen dit beiden nog parttime dus kunnen nu nog veel investeren (doen we ook zeker). Vergeet niet dat bijvoorbeeld webshops veel meer opleveren dan websites. We hebben nu bijvoorbeeld een webshop opdracht van 7400,- euro. De inkomsten zijn nu nog heel variabel, en dat proberen we met wat meer opdrachten per maand stabieler te maken. Nr 3 is ook nog niet aan de orde, we hebben nu gemiddeld 1 a 2 webdesign opdrachten per maand, naast onze parttime baan, en we doen ook veel met vormgeving zoals logo/huisstjil ontwerp, verpakkingsontwerp, hebben onlangs zelfs een hele winkel (geen webwinkel!) gedesigned, etc. Dus hebben het momenteel druk genoeg. Alleen als we straks met onze parttime baan willen stoppen, willen we het aantal webdesign opdrachten verhogen naar minimaal 4 per maand om rond te kunnen komen. Nu hebben we nog geen kosten die we moeten maken (op de verzekeringen, telefoon en reiskosten na) maar we willen op den duur ook een kantoor, lease auto, etc. Wel een goede tip wat betreft de huidige webdesign klanten aanspreken over mogelijke toevoegingen voor hun huidige website. Dat doen we nu nog niet en dat kan zeker wel wat opleveren. We geven overigens wel bij elke klant aan dat als ze iemand anders aanleveren voor een website/webshop, dat ze van ons een vergoeding krijgen. (100 euro voor een website, 250 euro voor een webshop). Een kado is misschien wel een leuker idee, alleen denk zelf dat klanten liever een geldbedrag zien dan een kado. Iedereen erg bedankt voor de tips totzover, we gaan daar mee aan de slag. En mocht het daarna nog steeds niet harder gaan lopen qua opdrachten, dan denken we erover om een marketingbureau in te schakelen die ons wellicht kan helpen. Heeft iemand daar goede ervaringen mee ?
  10. @ zatenhaar : bedankt voor je reactie. @ L.A. & HeraFin : ik heb nog even zitten nadenken over jullie optie om de kosten van eventuele reclame af te trekken van de prijs, maar ik zie nog steeds niet in hoe dat meer klanten/opdrachten kan opleveren. Stel we bieden een website aan voor 1000 euro. Adwords kost ons 500 euro per maand om deze opdracht binnen te halen. Als we dan de prijs zouden verlagen naar 500, of zelfs 50 euro, en geen reclame zouden gaan maken, dan krijgen we toch ook geen nieuwe offerte aanvragen ? Geen reclame = geen nieuwe opdrachten. Of zie ik dat verkeerd ? Weet iemand overigens of er bedrijven zijn die op comissie basis (webdesign) opdrachten kunnen aanleveren ?
  11. @ Sabra : bedankt voor je bericht, shoppen in het hogere segment is wellicht wel een optie. Als we kijken naar onze huidige opdrachtgevers (die overigens veel meer hebben betaald dan de eerder genoemde bedragen), zijn dat ook veelal bestaande ondernemers die al genoeg omzet/winst hebben om zich een "duurdere" website te kunnen veroorloven. Prijs verlagen is echt geen optie voor ons. @ J H (Hans) van den Bergh : Ondernemingsplan hebben we, maar geen marketingplan. Ons onderscheidend vermogen is het unieke design van onze websites zelf, met daarbij een vlotte open en informele communicatie toe naar de klant. Er zullen ongetwijfeld meerdere webdesigers zijn die hetzelfde zeggen, maar hier staan wij wel voor, en echt onderscheidend kun je niet meer zijn in deze branche (zelfs niet met lage prijzen want daar zijn er ook genoeg van). Ervaring met acquisitie hebben we niet echt. @ L.A. : Vergeet niet dat veel webdesigners lage uurtarieven berekenen, maar gewoon meer uur schrijven voor een website. Wij kunnen ook a 30,- euro per uur werken, en dan doen we er in plaats van 16 uur, 32 uur over. Eindbedrag blijft hetzelfde, alleen geeft het wellicht een goedkopere indruk naar de klant toe. Het aanbieden van "budget" pakketten voor een lager bedrag is overigens wel een goed idee. We zullen even moeten bekijken hoe we dat kunnen gaan aanbieden. We bieden overigens al onze klanten ook de optie om een website te leasen/huren voor een laag bedrag per maand, maar daar is echt totaal geen animo voor. Dat leek ons eigenlijk ideaal voor de beginnende ondernemer zonder een groot startkapitaal.
  12. Als ik zelf zou zoeken naar een bedrijf die voor mij een website zou bouwen, dan zou ik kijken naar de portfolio van de onderneming, en daarbij ook naar de communicatie met het bedrijf. Dat is voor mij persoonlijk zeer belangrijk. Ik snap ook wel dat iedereen websites kan maken met websitemaker programma's, maar er is wel degelijk een verschil tussen een website die is gemaakt door een hobbyist/beginner of door een ervaren designer die het ontwerp doet, en een ervaren developer die de code schrijft.
  13. Ok bedankt voor de tips wat betreft Marktplaats, daar hebben we nog niet naar gekeken eerlijk gezegd. Wat de prijs betreft, ik snap zelf ook wel dat € 60,- per uur wellicht kan afschrikken, maar voor een loodgieter betaal ik ook al € 50,- per uur, zelfs als deze alleen komt kijken (voorrij kosten). Bij de auto dealer betaal ik € 75,- per uur voor een monteur, en mijn boekhouder vraagt € 80 euro, per uur. De webdesign concurrentie vraagt gemiddeld tussen de 70,- en 90,- euro per uur. Dus dan lijkt mij € 60,- per uur voor een ervaren designer/developer niet veel. Er zijn natuurlijk ook schoolverlaters/studenten die voor 500 euro of minder een website in elkaar zetten, maar je kan je afvragen wat je daar voor krijgt en hoe het zit met de continuiteit van je website. Een gemiddelde website, inclusief het op maat ontwerpen, bouwen, intakegesprek en opleveringsgesprek zit al gauw op 16 tot 24 uur. Dat is 960,- tot 1440,- euro voor een complete unieke (maatwerk) website, inclusief CMS, Social Media integratie etc. Dat is een vrij gangbare prijs voor een maatwerk website.
  14. Hoe zou dat meer opdrachten moeten opleveren ? Als we minder aan reclame zouden doen, dan hebben we dus nog minder bezoekers/aanvragen. Als we daarbij nog een lager bedrag zouden rekenen voor een website, dan zijn we alleen maar slechter af lijkt me ? Daarbij zijn de prijzen al aan de lage kant. Wij vragen 60,- euro per uur wat vrij laag is voor een ervaren webdesigner.
  15. Hallo allemaal, Ik lees al een behoorlijke tijd mee op dit forum, en heb al behoorlijk wat goede (fiscale) tips opgedaan voor mijn onderneming. Ik heb sinds December vorig jaar een webdesign bureau (VOF) samen met mijn zakenpartner. Wij hebben al behoorlijk wat ervaring met het ontwerpen en bouwen van maatwerk websites/webshops, aangezien we dit ook nog (tijdelijk) in (parttime) loondienst doen bij een werkgever. Wij zijn dus geen beginners en leveren hoge kwaliteit webshops en websites die we geheel zelf ontwerpen en bouwen. Geheel met een unieke uitstraling, en daar onderscheiden we ons ook in vergeleken met andere webdesigners. We hebben zelf al een leuk pakket samengesteld voor andere (beginnende) ondernemers en kunnen een totaalpakket aanbieden voor een website/webshop/huisstijl. Qua prijs zitten we in het midden van de webdesign markt. We hebben voordat we zijn begonnen, onderzoek gedaan naar wat andere (maatwerk) webdesign bureau's (zowel grote als kleinere bureau's) vragen voor deze diensten, en zitten daar in de meeste gevallen zelfs onder. Sinds onze start vorig jaar, hebben we al wat leuke opdrachten gedaan, en hebben inmiddels de noodzakelijke opstart kosten voldaan, zodat we ons nu kunnen gaan richten op winst maken. Het probleem waar we mee zitten is het werven van klanten. Er is natuurlijk mega veel concurrentie en tegen de grote partijen die al lang actief zijn in deze branch valt moeilijk tegen op te boksen. We hebben inmiddels een product/dienstverlening waar we geheel achter staan, maar nu moeten we deze nog aan de man brengen. Alle opdrachten die we nu hebben gedaan zijn gegaan via mond op mond reclame, en via kenissen die wisten dat we bezig zijn met webdesign. Deze mond op mond reclame molen is nog erg traag, en zal ook zeker nog een behoorlijke tijd nodig hebben voordat we daar wat meer opdrachten uit halen. Voor het binnen halen van nieuwe orders komt natuurlijk een stukje marketing bij kijken, en daar hebben wij nog niet zo veel kaas van gegeten. We hebben ons wel behoorlijk verdiept via het internet in allerlei mogelijkheden, en hebben ook al de nodige acties gedaan : - Adverteren via Google Adwords : zeer hoge kosten (veel concurrentie), en levert ons hooguit een enkele opdracht per maand op. Wel meerdere offerte aanvragen gehad, maar op de prijs haken ze meestal af. - SEO expert ingeschakeld om onze eigen site aan te passen qua teksten, om zo hoger te komen in Google, inclusief wat linkbuilding op diverse websites. Op enkele woorden staan we nu wel op de eerste pagina, maar daar wordt te weinig op gezocht. Gemiddeld aantal unieke bezoekers per dag is hierdoor wel gestegen van 0-3 naar 5-15. - Advertentie in de KVK magazine : Nog duurder dan Adwords, en geen respons / stijging in bezoekers. Hebben met 2 advertenties slechts 1 offerte aanvraag gehad. - Flyers (1000 stuks) achter gelaten in diverse winkels (heeft ons 1 opdracht opgeleverd) - Directe mailing gedaan (inclusief flyer) naar beginnende ondernemers, enkele respons, maar haakten af op de prijs (terwijl die helemaal niet zo hoog is). Bovenstaande heeft ons dus wel wat opdrachtjes opgeleverd, maar lang niet voldoende om van te kunnen leven. We hebben momenteel 1 a 2 opdrachten per maand, maar investeren een deel van deze inkomsten weer in marketing (zie hierboven). We hebben minimaal 2 website, en 2 webshop opdrachten per maand nodig om rond te komen, en kunnen maximaal 4 websites, en 4 webshops verwerken per maand (in dit geval hebben we nog een aantal freelancers achter de hand waar we mee kunnen samenwerken). Nu is de grote vraag, hoe werven we klanten om deze 4 tot 8 opdrachten per maand te kunnen doen ? Iemand tips of advies ?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.