Fantastisch om de passie van het scherm af te voelen. Daarmee sta je al direct voor op al je concurrenten.
Die kostprijs berekening kom je vast wel uit, ik zou zelf of alles in je kostprijs doen of een vast opslag% en sec voor foodcost gaan.
Ik vind je besteding hoog in gezet, zo ook het aantal gasten per uur. UItgaande van 7 dgn in de week open draai je dan wel een super omzet. Als ik het vergelijk met omzetten bij bv Servex op de stations die erg veel traffic hebben, zit je erg hoog. Dat gun ik iedere ondernemer, maar met de berichten van de huidige markt zien we toch eerder een daling dan stijging. (maar bv ook met een La Place Expresse)
http://www.outofhome-shops.nl/8834/fsin-en-foodstep-foodservice-verder-onder-druk
Daarbij komt dat als je voor 30 euro een afhaalmaaltijd haalt, het of enorm goed moet zijn of jezelf uit de markt prijst omdat je mijns inziens voor 30 euro ook een hoofdgerecht met een glas wijn in een brasserie kunt gebruiken.
Ik vraag me dan ook af hoe je die hoge besteding wilt halen. Logischer is dat je meer transacties hebt, lager bon bedrag. Hierdoor heb je ook minder kans op bederf.
Hoe is je category mix opgebouwd? Waar verwacht je het meest van?
Qua promotie zou ik niet teveel beginnen met kortingen maar meer met acties waarbij je bv iets weggeeft wat je actiematig in kan kopen of krijgen via een leverancier. Het is beter toegevoegde waarde te creeeren dan te stunten met korting. Dan krijg je als consument toch het idee dat je altijd teveel betaald.... (kijk bv naar die coupons van la place). Je ziet veel ""deals"" tegenwoordig, daar kan je vast wat mee.
Voor wat betreft je investering in de keuken en in materialen, dat schat je met 20000 euro wel erg laag in. Ik zie ook geen investering voor bv schappen voor de wijn ed. Je zal ook rekening moeten houden met voedselveilig werken. Zeker waarbij je veel gerechten voorbereid is voedselveiligheid erg belangrijk.
Indien je wilt dat ik met je meekijk naar het plan en bv de operationele invulling, laat het maar weten. Ik wil je daarmee wel helpen.