Jump to content

ITfit4U

Junior
  • Content Count

    25
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • First name
    Jeroen
  • Last name
    van Dam
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    Financiën / administ
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Lancelots, bel dnst

Company info

  • Location
    Heerhugowaard
  1. Gezien de 4% bijtelling aan de ene kant en de MIA voordeel over het totaal lijkt het mij voordeliger om de auto en zijn reparatie als 1 geheel te zien. Lijkt mij fiscaal gezien ook beter uitlegbaar.
  2. Daar was ik al bang voor. Afschrijven (en in bezit) voor 5j met mogelijk een correctie op de bijtelling na de 60 maanden na kentekenregistratie. Hopelijk blijft het 4%
  3. Was iets te snel met posten. Gezien mijn extra info over 'nieuwe' auto en VAMIL. Vallen reparatiekosten ook onder VAMIL. Zijn kosten die nodig zijn om het middel in gebruik te kunnen nemen. Net als bv plaatsingskosten van zonnepanelen. [mod edit: quote hersteld en onderquote vervangen door bovenquote]
  4. Garantie en opladen zijn bekende punten en neem ik mee in mijn kostenoverweging.
  5. Info van http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/winst/inkomstenbelasting/inkomstenbelasting_voor_ondernemers/investeringsaftrek_en_desinvesteringsbijtelling/voorwaarden_investeringsregelingen MIA/VAMIL: 'nieuwe' vervoermiddelen Voor de MIA en de VAMIL moet een voertuig ‘nieuw’ zijn. Hierbij gebruiken we de omschrijving die de omzetbelasting gebruikt voor nieuwe vervoermiddelen. Een milieuvriendelijke auto is ‘nieuw’ als deze niet langer dan 6 maanden geleden voor het eerst in gebruik is genomen of niet meer dan 6000 kilometer heeft gereden. Gaat idd om een Tesla.
  6. Ik heb het plan om een 'nieuwe' (jonger dan 6m of <6dkm) met schade te importeren uit de US en wil daar nog wat onduidelijke punten helder krijgen. MIA regeling geld ook voor 'nieuwe' voertuigen, vallen de kosten om tot een rijdend Nederlands voertuig te komen ook onder de MIA regeling? Denk hierbij aan transportkosten, invoerheffing en reparatiekosten. Wanneer gaat de bijtelling in? Auto is bv op US kenteken gezet 10-2105 (km stand < 6dKm) maar wordt pas na reparatie op Nederlands kenteken gezet (bv 1-1-2017). Welke datum is de startdatum voor de 60m bijtelling? Informatievoorziening op de site vd belastingdienst is hier nog vaag in. [verandering: titel]
  7. Ben op zoek naar de werking van bijtellingsregels. Er is een mogelijkheid om bestaande auto's te elektrificeren. Wanneer ik dit nu met een youngtimer doe, welke regels gelden dan. Idee: Een Porsche 911 uit bv 1999 aanschaffen voor 15.000 euro (marge) en elektrificeren (kosten ? 15.000 euro). Hoe zit het dan met de volgende kostenelementen Bijtelling: 35% over dagwaarde? Hoe zit het met de verbouwingskosten. Of 4% over de cataloguswaarde? MRB: EV=0 of toch anders. MIA? Over verbouwingskosten?
  8. Veel zakelijke km's (> 60dKm) tov 9dKm prive km's. 0% bijtelling, KIA+MIA 2013, etc.. en een hele fijne auto maken een auto op de zaak in mijn geval een goede keuze.
  9. Door de vele post zie ik even de bomen in het bos niet meer.. en heb ik nog een aantal vragen. Volgende situatie: ZZP'er (kantooradres=woonadres) met een auto nieuw (10-2013) aangeschaft op de zaak. Cat waarde 72 K, BTW bedrag ong 12,5K. Prive kilometers ong 14% van de totale km's. In 2013 de 2,7% regel gebruikt. Kan ik nu in 2014 de werkelijke kosten regel gebruiken? Is dit per jaar te kiezen? Heeft versneld afschrijving nog invloed op deze regeling of is het standaard 1/5 gebruiken? Deze kosten mogen in mindering gebracht worden op de winst?
  10. Volgens mij is het bestemmingsplan geen probleem maar dat check ik nog even in detail. Zonnepalen op dit tuinhuis vallen dan onder de eenmanszaak? Nu heb ik mijn (maximale voordeel) KIA opgemaakt aan de plug-in auto. Dus de zonnepanelen komen dan pas in 2014, zijn er veranderingen op komst in de KIA of MIA vwb zonnepanelen?
  11. Ik ben een ZZP'er en net als iedereen hier op zoek naar fiscale voordelen. Op dit moment ben ik op zoek naar voordelen in mijn stroomrekening. Deze zullen ivm de aanschaf van een plug-in auto behoorlijk stijgen. Als ZZP'er heb ik geen kantoor of officiele werkruimte dus het plaatsen van zonnepanelen op mijn woonhuis levert niet de fiscale voordelen op die ik zoek. Nu heb ik net een redelijk ruim tuinhuis laten bouwen (6x4). Kan ik dit tuinhuis als zelfstandige werkruimte aanmerken? Kan ik daar nog kosten van terughalen? Door bv de aannemer te vragen de factuur ten laste van mijn bedrijf te doen? Als ik hier zonnepanelen op plaats heb ik dan wel het fiscale voordeel?
  12. Wanneer ik de energie zaken omzet naar mijn onderneming welke kosten moet ik dan naar prive doorbelasten? Ook de netwerk kosten? De verwachte verhouding KWh voor de plug-in en prive is ongeveer 50-50.
  13. Heb hem al vorige jaar Dec besteld.. Begreep je antwoord niet helemaal.. Mijn vraag is of ik in 2013 zomerbanden (+velgen) kan kopen en omdat ik ze pas in 2014 gebruik dan ook voor de KIA kan opvoeren. Of moet ik toch echt wachten tot 1/1/2014 met de aanschaf?
  14. Ik schaf dit jaar een V60 plug in aan op mijn eenmanszaak waardoor ik MIA en KIA voordeel geniet. Mijn eerste vraag is of de MIA aanvraag het bedrag excl BTW is? Mijn tweede vraag is het doorschuiven van KIA. De auto wordt opgeleverd op winterbanden. Nu kan ik een zomerset aanschaffen met korting maar de het totaal bedrag is al te hoog om maximaal van de KIA te profiteren. Kan ik nu het deel van de zomerbanden doorschuiven naar volgend jaar (dan ga ik ze ook gebruiken) zodat ik maximaal van de KIA profiteer?
  15. @Joost, Velgen en banden zijn mij duidelijk.. geld het ook voor een trekhaak en een dakkoffer? Lijkt mij ook onlosmakelijk verbonden. Wanneer de auto bij aanschaf (2012) onder de MIA valt valt dan de aanschaf van velgen (in 2013) ook nog onder de MIA? Dit helpt mij met de keuze of bestellen via de dealer (duurder maar wel MIA -KIA is dan al op-) of bestellen in 2013 en dan niet via de dealer (goedkoper en middels KIA). gr, jeroen
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept