Jump to content

Malach

Junior
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    anders

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  1. Naar mijn mening niet echt een verrassing dat PM verder gaat met procederen. Ik sta er dan ook van te kijken dat VM blijkbaar de hoop had dat PM het er bij zou laten als het artikel zou worden verwijderd. Ietwat naïef als je het mij vraagt. Immers: als ik kijk wat voor prijzen er gerekend worden door PM krijg ik het idee dat de advocaatkosten niet meer dan een schijntje voor ze zijn. Hierdoor heeft Proximedia nauwelijks iets te verliezen, maar alles te winnen door dit soort zaken aan te spannen (het kort geding, en het hoger beroep).
  2. mod comment Topic is afgesplitst van het MKB Clickservice / Proximedia ervaringen topic Ondertussen heeft visualmedia toch het artikel waarin ze waarschuwen voor de praktijken van Proximedia / BeUp / MKB ClickService verwijderd van hun site. Dit ondanks dat ze de zaak gewonnen hadden en het artikel dus mocht blijven staan! Voor nu is het nog wel te vinden in de google cache Voor het geval dat de google cache niet meer het artikel heeft is een groot gedeelte van de tekst nog te lezen in de uitspraak onder punt 2.3
  3. Als je partner van Google bent is dat niks anders dan dat je een een certificering hebt voor Adwords en Analytics. Om die te krijgen moet je online een examen doen. Naar mijn mening is het begrip "partner" in deze voor Nederlanders een wat misleidende term. Dit omdat voor de meeste Nederlanders het begrip partner inhoudt dat de twee in min of meerdere mate gelijkwaardig zijn. In het Engels is het begrip wat ruimer en kan prima gebruikt worden om dit soort relaties tussen bijv. Google en BeUp aan te duiden.
  4. Beslist gaat vanaf 1 juni hun CPC accounts omgooien. Er wordt vanaf dan alleen maar een klik geregistreerd wanneer de bezoeker ook daadwerkelijk naar de shop is doorgestuurd (een "outclick" zoals ze dit zelf noemen). Hierdoor zal de minimale CPC per klik omhoog moeten gaan wil beslist.nl hun omzet gelijk houden. Immers, er zijn per bezoeker naar de deelnemende webshop op dit moment minimaal 2 kliks per bezoeker nodig ipv 1 klik in het nieuwe systeem. Ik verwacht dus dat het minimale bedrag wat een klik kost fors omhoog zal gaan. Let op! Ik weet niet hoe deze omzetting zal verlopen, maar als het op dezelfde manier gaat als beschreven in dit topic, worden categorieën die op de gratis versie staan (op 0 cent per klik) automatisch overgezet op de betaalde versie (mits je een account hebt waarbij je ooit voor kliks hebt betaald uiteraard)! Daarnaast ben ik benieuwd hoe het een en ander voor de gedupeerden uit dit topic is afgelopen. Is men tot een overeenkomst met beslist.nl gekomen?
  5. Een update: Sinds mijn vorige post heb ik nog in april een aanmaning gehad met daarin de gebruikelijke tekst over incassokosten etc. Als antwoord daarop heb ik aangegeven dat ze maar direct tot dagvaarding moesten overgaan om zo onnodige kosten voor inning en dergelijken te besparen omdat ik nog steeds van mening ben dat ik het bedrag niet verschuldigd ben en ook dus niet van plan ben om tot betaling over te gaan. Op deze brief heb ik tot op heden geen antwoord gehad. Ook heb ik geen verdere herinneringen of aanmaningen voor deze factuur gehad. Tot mijn verbazing ontving ik begin april wel een factuur over de maand maart terwijl ik in februari mijn account heb opgezegd! (het account was daags na de opzegging ook niet meer actief. dwz. mijn producten waren niet meer zichtbaar op beslist en inloggen was niet meer mogelijk) Na contact kreeg ik te horen dat dit een fout van hun kant was en de factuur gecrediteerd zou worden. Halverwege april werd er ondanks dit tot nog een bedrag afgeschreven van mijn rekening. Als extraatje ontving ik ook nog een factuur over de maand april! Na wederom contact op te hebben genomen heb ik de melding gekregen dat alles weggeboekt zou worden. Sindsdien heb ik niks meer van ze vernomen. (overigens ook geen creditnota ontvangen). Mijn tip voor degene die klant zijn van beslist of ooit klant zijn geweest is om hun afschriften zeer goed in de gaten te houden. Ik ben ook benieuwd hoe de anderen die met hetzelfde probleem zaten dit uiteindelijk opgelost hebben?
  6. Als het hen puur om forecasting enzo gaat kan je ook aanbieden alleen de postcodes te delen. Verder moet je, denk ik, uitkijken met afspraken over het opnemen van contact met jouw klanten. Achteraf zou het erg moeilijk te bewijzen kunnen zijn of zij dat al dan niet gedaan hebben.
  7. Ik heb even wat getikt op basis van wat ik heb hier heb gelezen en de uitgebreide mailwisseling die ik heb gehad met Beslist de afgelopen weken. Het is een wat lange post maar heb toch besloten dit te posten als reactie op de opmerkingen van Beslist en anderen op dit forum omdat de situatie naar mijn mening niet helemaal correct wordt weergegeven. Bovendien bevat dit wellicht nieuwe informatie waar iemand nog wat aan heeft. Ik hoop dat de lengte ok is voor dit forum. Zo niet dan hoor ik dit graag en zoek ik een andere oplossing. Regeling Beslist spreekt op http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=7807over een regeling. Bij navraag blijkt deze niet voor mijn situatie te gelden. Volgens Beslist speelt bij deze beslissing onder andere het factuurbedrag een rol. Wat de andere criteria zijn is mij niet bekend. Opmerkingen Opmerking bij volgend verhaal: Beslist.nl is erg inconsequent met betrekking tot de gebruike termen op oa hun website, in mails, voorwaarden etc. Ook is de gekozen terminologie niet overal even handig. Zo wordt bijvoorbeeld de naam “Pro” voor twee verschillende dingen gebruikt . Ook andersom worden vaak verschillende termen gebruikt voor hetzelfde begrip. Ik hou zo veel mogelijk de terminologie aan die gebruikt wordt op Overzicht Basic vs Pro Client Login 15-2-2013. Deze pagina is het startpunt voor het aanmelden van een nieuw account en geeft op eenvoudige wijze de opzet van de twee verschillende accounts en de mogelijkheden daar binnen weer. Je komt hier door op cl.beslist.nl op de knop “meld u nu gratis aan” te klikken. Er zal eerst een korte uitleg volgen over hoe de verschillende accounts precies in elkaar zitten. Dit lijkt flauw maar is cruciaal om op een later punt niet in de war te raken door het door Beslist inconsequente taalgebruik. Soorten accounts Zoals bekend zijn er twee verschillende soorten accounts op beslist.nl. Het zogenaamde Starters account wat geheel gratis is en het Pro account waar de optie bestaat om te betalen per klik. Ik had een Pro account. Soorten weergaves van producten Binnen het Pro account kan de klant uit twee verschillende soorten weergaven kiezen (zie weer Overzicht Basic vs Pro Client Login 15-2-2013. De twee mogelijke weergaven zijn Basic (gratis) en Pro (vanaf 10 eurocent). In het verleden waren er niet twee maar drie weergavemogelijkheden. Deze waren Basic (gratis), Extra (vanaf 10 eurocent) en Premium (vanaf 20 eurocent). Deze Extra en Premium weergaven zijn echter samengevoegd tot de huidige Pro weergave met een prijs vanaf 10 eurocent. In tegenstelling tot het Pro account is het met het Starters account alleen mogelijk om de Basic (gratis) weergave te kiezen. Het gebruik van de term “Pro” door Beslist is wat verwarrend omdat er twee soorten accounts zijn; namelijk Starters en Pro. Daarnaast zijn er weer twee soorten weergaves waaruit kan worden gekozen binnen het Pro account; Basic en Pro. Om verwarring te voorkomen gebruik ik de termen “Pro account”, “Pro weergave” en “Basic weergave” in plaats van alleen de termen “Pro” en “Basic”. Belangrijk om te vermelden is dat voor de Basic weergave en de Pro weergave verschillende tarieven gelden. De Basic weergave kost altijd 0 cent en de Pro weergave heeft een tarief vanaf 5 cent (voor 8-1-2013 was dit vanaf 10 cent) . Zie bijvoorbeeld Overzicht Basic vs Pro Client Login 15-2-2013, maar ook prijslijst 15-11-2011, en de prijslijst 8-1-2013. Opvallend is dat in de nieuwste prijslijst in de kolommen waar de soorten weergaves staan (Resp. Basic en Extra in de prijslijst van aug 2011) boven de Pro kolom niet “Pro” staat maar “CPC ondergrens”. Dat hiermee wel de Pro weergave mee wordt bedoeld mag duidelijk zijn als je de oude en nieuwe prijslijst naast elkaar legt. Bovendien staat de Basic weergave met een tarief van 0 cent duidelijk vermeld. De andere kolom moet dan wel betrekking hebben op de Pro weergave. Tenslotte is het belangrijk om te vermelden dat de verschillende weergaven niet alleen verschillen op het punt wat betreft de tarieven maar ook de manier waarop producten worden weergegeven op beslist.nl. Bij de Basic weergave wordt onder andere geen eigen productomschrijving en geen link naar een shop in de buurt getoond terwijl dit bij de Pro weergave wel het geval is. Samenvattend kan gesteld worden dat klanten met een Pro account kunnen kiezen uit twee soorten weergaves. Namelijk, de Basic weergave (gratis en minder informatie zichtbaar op de site van Beslist) en de Pro weergave (niet gratis en meer informatie zichtbaar). Deze Pro weergave heeft per productcategorie een minimale prijs. Voor de Basic weergave geldt een vaste prijs van 0 eurocent. De twee aanpassingen Op 8-1-2013 heeft Beslist twee aanpassingen gemaakt in de Pro accounts. De eerste aanpassing is de wijziging in de tarieven voor de Pro weergave (zie ook prijslijst 15-11-2011 en de prijslijst 8-1-2013 voor een vergelijking). De tweede aanpassing is dat overal waar de klant gekozen had voor een Basic weergave deze door Beslist op de Pro weergave is gezet. Hierbij werd het bod op het voor die categorie geldende minimum tarief gezet. Wijziging van Basic weergave naar Pro weergave Beslist is van mening dat in de overeenkomst en voorwaarden staat dat zij de weergave van Basic naar Pro mogen omzetten. De volgens Beslist relevante tekst uit de overeenkomst: “Per productcategorie geldt wel een, door BESLIST vastgestelde, minimale CPC, aan welke Opdrachtgever gebonden is. Opdrachtgever kan wel naar eigen inzicht plaatsing van producten binnen bepaalde productcategorieën (al dan niet tijdelijk) deactiveren. De door BESLIST vastgestelde minimale CPC per categorie kan door BESLIST gewijzigd wordengedurende de looptijd van deze overeenkomst” De tekst uit de voorwaarden: “Beslist is te allen tijde gerechtigd de tarieven te wijzigen. De wijzigingen van de voor het product geldende tarieven worden gepubliceerd binnen de door Beslist ter beschikking gestelde login account. Opdrachtgever is verplicht de tarieven binnen deze login account te controleren.” In zowel de overeenkomst als in de voorwaarden staat niks over het aanpassen van de soort weergave die gekozen is door de klant. Deze teksten gaan duidelijk over de tarieven die voor de verschillende soorten weergaven gelden zoals vermeld in de diverse prijslijsten. Wijziging tarieven Uit de communicatie van beslist alsmede de nieuwe prijslijst blijkt dat, in tegestelling tot de tarieven voor de Pro weergave, de tarieven voor de Basic weergave niet zijn aangepast. Volgens de overeenkomst en de voorwaarden is het toegestaan om tarieven aan te passen (mits voldaan aan bepaalde voorwaarden die ik later noem). Let wel dat Beslist er uitdrukkelijk voor heeft gekozen om de Basic weergave op 0 cent te laten staan en alleen de tarieven voor de Pro weergave zijn aangepast. Beslist maakt vervolgens in hun redenatie een cruciale denkfout. Doordat zij de weergave van Basic op Pro zetten gaat de klant een ander tarief betalen. Namelijk het tarief dat hoort bij de Pro weergave in plaats van het tarief dat hoort bij de Basic weergave. Vervolgens zegt Beslist: De klant betaalt nu een ander tarief, volgens de voorwaarden en overeenkomst mogen wij de tarieven wijzigen. Dat de klant een ander tarief betaalt is echter geen gevolg van een wijziging in de tarieven maar één van de indirecte gevolgen van het aanpassen van de weergave (en dus de dienst die afgenomen wordt). Een argument dat dit ondersteunt is het feit dat dit effect ook zou zijn opgetreden als Beslist géén aanpassingen had gemaakt in de tarieven zoals weergegeven op de prijslijst. Een voorbeeld ter verduidelijking: Stel ik heb een abbonement voor digitale tv en ik neem een bepaald zender pakket af. Overeengekomen is dat de tarieven voor de verschillende pakketen mogen worden aangepast. Als mijn normale pakket ineens wordt omgezet naar een duurder pakket met meer zenders kan men niet redeneren: je betaalt nu een ander tarief en we mochten de tarieven aanpassen dus we hebben volgens de voorwaarden gehandeld. Men gaat in dat geval compleet voorbij aan het feit dat je gedwongen wordt een compleet andere dienst af te nemen. Daarnaast: De klant heeft een bod ingesteld van 0 cent. Dit bod wordt door Beslist aangepast. Het bod gaat immers van 0 cent naar het bij die categorie behorende minimale bod (vanaf 5 cent). Als Beslist redeneert dat dit is toegestaan omdat in de voorwaarden en communicatie wordt gesproken over het wijzigen van de CPC ondergrens of tarieven dan zal Beslist moeten aantonen dat een bod hetzelfde is als de CPC ondergrens of tarief. Dit is duidelijk niet het geval. Het bod is immers door de klant vrij in te stellen en kan boven de CPC ondergrens of tarief liggen. Daarnaast is het bod in veel gevallen niet wat uiteindelijk betaald wordt (Beslist: “u betaalt altijd maar 1 cent meer dan het één-na-hoogste bod”). Welke voorwaarden van toepassing Er zijn nog meer onduidelijkheden veroorzaakt door Beslist. In de overeenkomst die ik destijds heb gekregen staat expliciet vermeld dat de Fenit voorwaarden van toepassing zijn: “Op deze overeenkomst zijn tevens de Algemene Voorwaarden Informatietechnologie (Fenit voorwaarden) van kracht. Deze Algemene Voorwaarden zijn te lezen op de website van BESLIST (www.beslist.nl/algemenevoorwaarden)” In deze voorwaarden staat duidelijk dat wijzigingen in prijzen en tarieven ten minste 3 maanden van te voren moeten worden aangekondigd. Dit is veel meer dan de nog geen twee weken die nu is aangehouden. Beslist bestrijdt dat deze Fenit voorwaarden van toepassing zijn omdat in juni 2011 nieuwe voorwaarden zouden zijn geacepteerd door de klant. Deze nieuwe voorwaarden zouden de Fenit voorwaarden vervangen waardoor deze termijn van drie maanden niet meer geldt. Dat deze nieuwe voorwaarden de oude Fenit voorwaarden vervangen wordt tot op heden echter niet duidelijk gecommuniceerd. Op de site van beslist.nl waar de nieuwe voorwaarden ter download worden aangeboden staat vermeld dat wel degelijk de Fenit voorwaarden van toepassing zijn: voorwaarden 15-1-2013 . Daarnaast; als je naar de locatie gaat waar volgens de originele overeenkomst de Fenit voorwaarden zijn te downloaden wordt je zelfs doorgestuurd naar bovenstaande pagina. Het is dan ook niet onredelijk om aan te nemen dat beide voorwaarden geldig zijn. Als het de bedoeling was dat de nieuwe voorwaarden de oude zouden vervangen dan had Beslist zorgvuldiger moeten omspringen met een en ander. Communicatie naar klant Beslist is van mening dat zij de klant voldoende hebben geinformeerd over de wijzigingen. Echter, de eerste communicatie waarin gesproken wordt (zoals verderop zal blijken met zeer ongeluk gekozen bewoordingen) over het omzetten van de Basic weergave is van vrijdagmiddag 28-12-2012 (De mail van 18-12-2012 spreekt alleen over een aanpassing van de tarieven). Dit is slechts vijf en een halve werkdag voordat deze aanpassingen zijn ingaan. In de overeenkomst staat duidelijk vermeld dat men voor dit soort aanpassingen “tijdig” op de hoogte moet worden gesteld. Het is duidelijk dat dit voor een aanpassing die zo’n verstrekkende gevolgen heeft dit absoluut niet tijdig of redelijk is (in de voorwaarden van de originele overeenkomst stond hier zelfs drie maanden voor!). Daarnaast is Beslist erg onduidelijk in de mail van 28-12-2012. Onder de kop “Aangepaste CPC” staat expliciet vermeld dat de CPC ondergrens wordt verlaagd voor veel categorien en nergens verhoogd. Uiteindelijk is dit misleidend geweest omdat je op basis hiervan zou verwachten dat de kosten voor klanten alleen maar omlaag zouden gaan en niet omhoog zoals dat nu het geval is geweest. De prijzen gaan omlaag maar de rekening wordt wel hoger! Onder het kopje “Goede start” staat uiteindelijk de volgende tekst: “Om alle Pro Accounts een goede start te geven zullen we op 8 januari alle basic CPC's op de nieuwe CPC ondergrens instellen. Hiermee willen we voorkomen dat shops met een Pro Account in ranking wegzakken tussen de Starters Accounts. Uiteraard blijft de mogelijkheid van basic ook voor u als Pro Account bestaan” Mede doordat Beslist steeds een andere terminologie gebruikt is dit is erg verwarrend: “...alle basic CPC's op de nieuwe CPC ondergrens instellen.”. Met andere woorden: De biedingen in de Basic weergave worden op de nieuwe ondergrens voor de biedingen gezet. Wat op zich al vreemd is want de ondergrens voor biedingen in de Basic weergave was en is 0 cent. Wat echter gebeurt is, en wat Beslist eigenlijk bedoelde, is dat de weergave naar Pro is gezet en er vervolgens een nieuw bod is ingesteld. Er wordt echter nergens gesproken over het aanpassen van de weergave. Er wordt alleen over CPC’s (dus biedingen) en CPC ondergrenzen (dus minimale biedingen) gesproken en nergens over het aanpassen van de weergave van Basic naar Pro. Dit onderscheid is belangrijk omdat, zoals ik hierboven schreef, is het verschil in tarieven niet het enige verschil tussen de Basic weergave en Pro weergave. Overigens vind ik het opmerkelijk dat ik van Beslist te horen krijg dat de klanten uitvoering zijn geinformeerd en quoten volgens de mail van 28-12-2012 terwijl er onder de mail duidelijk staat dat er geen rechten aan te ontlenen zijn. Op het moment van publiceren kiest Beslist er blijkbaar voor om dit er onder te zetten zodat de klant op een later tijdstip het niet kan gebruiken om er rechten aan te ontlenen. Maar als Beslist vervolgens probeert het een en ander aan te tonen over de communicatie wordt er wel gebruik gemaakt van dit bericht. Beslist noemt verder nog een brief die bij een factuur was bijgevoegd. Ik kan hier geen commentaar op geven omdat ik geen factuur heb gehad. Daarnaast wordt beweerd dat er ook nog een melding in de dagrapportage was. Over de inhoud hiervan kan ik ook niet oordelen omdat ik deze ook niet heb gehad. Overigens, dat deze dagrapportage niet het juiste kanaal is voor dit soort aanpassingen mag duidelijk zijn. In een mail van 10-4-2012 zegt Beslist zelf dat de dagrapportage bedoelt is om de resultaten van de campagne van de dag daarvoor te presenteren. De conclusie is dat de voor ons relevante aanpassing in het systeem van Beslist, namelijk de wijziging van Basic weergave naar Pro weergave, nog geen 6 werkdagen voordat deze inging naar ons toe is gecommuniceerd. De bewoordingen van deze mail zijn incompleet, niet duidelijk en verstopt in de mail. Het enige andere mailcontact is van de dag voordat de aanpassingen zijn gegaan. Kosten voorkomen De gekozen manier waarop de aanpassingen op 8-1-2013 zijn afgehandeld maakte het onmogelijk om uit te sluiten dat er extra kosten zouden ontstaan wanneer men gebruik maakte van de Basic weergave. Er is niet vermeld op welk tijdstip het omzetten van Basic weergave naar Pro weergave zou plaatsvinden. Dus zelfs als door de klant op dezelfde dag alles teruggezet zou zijn op Basic weergave zou er in tijd tussen het omzetten van Basic naar Pro door Beslist en het terugzetten van Pro naar Basic kosten kunnen ontstaan. Op de opmerking dat er kosten zijn ontstaan terwijl wij expliciet onze biedingen op 0 eurocent en de weergave op Basic hebben gezet kregen wij de reactie dat wanneer we niet meer gebruik willen maken van de betaalde dienst we maar ons Pro account hadden moeten op zeggen en een nieuw gratis account hadden moeten aanmaken. Dit terwijl Beslist duidelijk adverteert met de mogelijkheid om je Pro account ook op Basic weergave te zetten met de kosten van 0 cent: “Voordeel van een Pro Account is u alles op GRATIS (basic) mag zetten, maar ook - voor de voor u goedlopende of belangrijke producten – kunt u bieden om meer sales te genereren”. Conclusie Beslist maakt onderscheid tussen de Basic weergave en de Pro weergave binnen een Pro account en geeft duidelijk aan dat de klant zelf kan kiezen welke weergave en welk bod hij wenst. De Basic weergave heeft een tarief van 0 cent terwijl de Pro weergave begint vanaf 5 cent. Beslist is vrij om deze tarieven aan te passen (onder bepaalde voorwaarden) en heeft dit ook gedaan. Voor de Pro weergave zijn de tarieven gedaald of gelijkgebleven. Het tarief voor de Basic weergave is 0 cent gebleven. Naast de aanpassing in tarieven heeft Beslist de door de klant gekozen weergave aangepast. Alles wat op Basic weergave stond is op Pro weergave gezet. Omdat deze Pro weergave een hoger tarief heeft dan de Basic weergave zijn hierdoor kosten ontstaan voor de klant. Naar onze mening is deze aanpassing in de wijze waarop de producten van de klant worden weergeven op beslist.nl: niet duidelijk genoeg gecommuniceerd en niet tijdig genoeg gecommuniceerd. Daarnaast wordt in zowel de voorwaarden als de overeenkomst slechts gesproken over het aanpassen van de tarieven en minimale biedingen, niet over biedingen en het aanpassen van de wijze van weergave op de site. Daarnaast is het niet duidelijk welke voorwaarden van toepassing zijn doordat Beslist op de locatie waar de voorwaarden beschikbaar worden gesteld verwijst naar de oude voorwaarden. Tenslotte Los van alle voorwaarden, overeenkomsten en andere juridische praat: Met een beetje empathie moet toch wel voor te stellen zijn dat wanneer klanten die hun hele account op 0 cent hadden staan en maanden lang geen bedrag verschuldigd zijn ineens een rekening krijgen, zich belazerd of opgelicht voelen? Waarom heeft Beslist gekozen voor deze methode waarmee het zelfs niet mogelijk was om extra kosten te vermijden? Waarom geen opt-in in plaats van een opt-out? Waarom toch geen regeling? Waarom kiest beslist in hun communicatie voor zo’n onduidelijke taal. Waarom is er in de mails niet gewoon de melding bijgevoegd dat de kosten omhoog zouden gaan voor klanten die gebruik maken van de Basic weergave? Wij hebben dan ook ondertussen het door Beslist afgeboekte bedrag gestorneerd en wachten op verdere stappen van de kant van Beslist.
  8. Heb ondertussen bericht ontvangen. Ze geven aan dat ze bij hun standpunt blijven.
  9. Ze waren er intern nog mee bezig en zouden contact opnemen. Maar wacht daar nu al een paar weken op...
  10. Uit de voorwaarden: "Indien sprake is van een periodieke betalingsverplichting van cliënt, geldt dat leverancier gerechtigd is schriftelijk op een termijn van ten minste drie maanden de geldende prijzen en tarieven aan te passen. Indien cliënt niet akkoord wenst te gaan met een dergelijke aanpassing, is cliënt gerechtigd binnen dertig dagen na de kennisgeving de overeenkomst te beëindigen tegen de datum waarop de aanpassing in werking zou treden." Drie maanden. De eerste mail zou van 18-12-2012 zijn. Bovendien schriftelijk. Niet via mail dus.
  11. Ik kreeg ook ineens een factuur nadat ik enkele maanden geleden al mijn biedingen op 0 euro had gezet. Op mijn mail waarin ik schreef dat ik daar geen toestemming voor had gegeven kreeg ik de melding dat ik daar toch echt verschillende keren over geinfomeerd zou zijn. Allemaal leuk en aardig. Maar het is niet zo dat zolang je maar iemand uitvoering informeert je zomaar alles mag doen. Nou staat in hun voorwaarden inderdaad dat ze de minimale cpc mogen aanpassen. Maar: minimale cpc en je huidige bod zijn twee heel verschillende dingen. Dat blijkt ook duidelijk uit het feit dat ik een aantal maanden lang mijn bod had staan op een bedrag onder het minimale cpc. Dat de minimale cpc wordt verlaagd en mijn bod wordt verhoogd geeft al helemaal aan wat voor een vreemde situatie dit is. Er zullen best wat shops zijn nu die er van uit gingen dat hun bod uit stond, en daarom ook de mails van beslist niet of minder goed hebben gelezen en daardoor nu de boot in gaan. Bij mij gaat het maar om een paar euro omdat het toevallig buiten het seizoen voor ons valt. Maar ik peins er niet over om dit te betalen. Desnoods gaat dit voor het gerecht. edit: als je, zoals ik als ondernemer, ook hebt meegemaakt dat je constant belaagd wordt door bedrijven die op al dan niet slinkse wijze geld van je proberen te krijgen dan snap je dat dit voor mij een principekwestie is. ik vind het echt schandalig dat beslist.nl op deze manier zijn portemonnee probeert te spekken. Ze moeten daar van te voren hebben moeten weten dat er gewoon heel veel accounts zijn die nooit worden gebruikt. Was het nu echt zo'n grote moeite geweest om de wijzigingen in het bod alleen in te laten gaan na bevestiging van de klant?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept