toekomst?

Senior
  • Aantal berichten

    32
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

toekomst?'s trofeeën

  1. Google? Elke accountant kan dit. Ik zou er één zoeken bij jou in de buurt. Je zou ze ook hier kunnen publiceren en wellicht dat anderen hun licht hier op kunnen laten schijnen.
  2. Ik vond het lastig de juiste rubriek te kiezen, ik hoop dat ik het goed heb gedaan. Wij hebben als echtpaar een VOF van waaruit wij een winkel runnen. In het verleden deze wij dat samen maar in de loop der jaren is dit steeds meer op mijn schouders gekomen en heeft mijn partner zelfs een eigen baan in loondienst elders. Nu wil ik graag de VOF omzetten in een eenmanszaak op mijn naam omdat: 1. Het nut van de VOF bestaat niet meer. 2. Er valt geen of zeer weinig fiscaal voordeel te bereiken. 3. Wil administratie en belastingaangifte vereenvoudigen. En, belangrijk. Ik wil de aansprakelijkheid van het huurcontract beperken. Mocht mij iets overkomen/ overlijden wil ik dat we niet met een huurcontract blijven zitten. Contract staat nu op naam VOF. Als ik omzet naar eenmanszaak dan moet ik de verhuurder vragen om een nieuw huurcontract denk ik? Moet een verhuurder hieraan meewerken? Ik heb bij de KVK uitgevonden dat ik voor de omzetting 2 formulieren moet invullen. Ik begrijp dat ik de omzetting met terugwerkende kracht met 1/1/2024 kan doen, toch? Ik krijg dan nieuw btw nummer en loonheffings nummer en als eea snel geregeld is kan ik de eerste kwartaal aangifte btw al op het nieuwe nummer doen. Pas later in het jaar personeel in dienst dus dat kan tegen die tijd op het nieuwe nummer. Verder zal ik waarschijnlijk onze bank moeten informeren vanwege de zakelijke rekening ( geen kredieten). Leveranciers zijn er slechts enkelen ( ook zonder kredieten) , moet ik die ook informeren? Zie ik iets over het hoofd? Moet ik meer regelen? Is het niet zo eenvoudig als ik mij voorstel en hier beschrijf? Alvast bedankt voor jullie input en adviezen.
  3. Toen ik eerder probeerde een eHerkennings product te kopen werd er telkens gevraagd om een KVK nummer. Omdat ik dat niet heb kon ik dit certificaat dus niet aanvragen . Sinds kort kun je bij WeID wel zonder KVK dit product kopen. Mijn probleem is dus opgelost.
  4. Dankjewel voor je bericht. Er is niet sprake van een VOF. Het is geen bedrijf. Er is alleen een btw nummer om der btw aangifte te kunnen doen ivm de facturatie vanuit Landal, de verhuur organisatie.
  5. Sinds jaren heb ik als ondernemer voor mijn pensioenvoorziening een appartement in bezit dat verhuurd wordt door Landal. Het appartement staat op naam van mijn partner en mezelf en wordt dan door de belastingdienst gezien als “gezamenlijk bezit” . De afgelopen jaren kon ik de btw aangifte verwerken via de oude ( met inlog en wachtwoord) inlog mogelijkheid van de belastingdienst maar vanaf dit jaar ( over 2033) dien ik de aangifte te doen via een nieuwe site. Ik moet nu om in te loggen gebruik maken van eHerkenning. Echter, waar ik nu tegenaan loop is dat, als ik dat aan wil vragen, ik een KVK op moet geven. Maar ik heb wel een btw nummer maar geen inschrijving KvK. Ik ben ook in de veronderstelling dat die inschrijving niet de bedoeling is. Wie kan mij hierin duidelijkheid verschaffen? Bij voorbaat dank!
  6. Kun je niet gewoon het salaris voor de komende maanden wat verhogen zodat je totaal aan de 56k komt en zodoende geen correctie hoeft te maken?
  7. Beste allemaal, Al jaren doe ik voor mijn VOF ( man vrouw) zelf online mijn administratie via e-boekhouden. Via dat platform doe ik ook gemakkelijk de btw aangiftes. Mijn ( kleine, overzichtelijke) loonadministratie doe ik ook zelf via LOON aangifte software. Gaat allemaal prima. Mijn accountants/administratiekantoor controleert de online boekhouding ( waar nooit echt gekke dingen inzitten) en doet de aangifte inkomstenbelasting voor mij en mijn partner. Nu is dit kantoor en de samenwerking al een tijd een doorn in het oog en wil eea eigenlijk zelf gaan oppikken en dus de aangifte doen voor mijn partner en mijzelf. Kan ik gewoon de aangifte module op de site van de belastingdienst gebruiken of is het beter en makkelijker om dat via aangifte software te doen? En welke programma zou daar dan een goede optie voor zijn? Alvast dank voor jullie inzichten!
  8. Dankjewel voor het snelle antwoord , Joost. Dus bijvoorbeeld een eigenaar van een restaurant zou je het salaris van een restaurantmanager kunnen nemen iets verhoogd (bijv 20a30%) omdat je als eigenaar ook aanvullende taken en verantwoordelijkheden hebt?
  9. Beste allemaal, Ik las met interesse en aandacht dit topic. Nu vraag ik mij af, hoe bepaal je bij een eenmanszaak de overwinst. Je doet namelijk een privéopname ( uit de winst) maar er is niet echt een salaris. Is er een methode om een 'salaris' vast te stellen en dan te kunnen berekenen wat de OVERwinst is?
  10. Niets getekend mensen.. excuses voor mijn onduidelijkheid, maar als ik geen getekende overeenkomsten heb, heb ik in mijn beleving niets op papier. nee, geen dubbele ontkenning. Ik kon het na 2 uur ofzo niet meer aanpassen.
  11. Dan ben je naar mijn mening werkelijk 9 of 10 maanden te laat met dit bericht, wat nu met de november- en decembermaanden voor de boeg!? Groet, Highio Wat dan met november en december meneer Highio?
  12. Achterdocht en onbekwaam zijn blijkbaar de de kernwoorden tav mijn situatie. Ik begrijp dat ik dat zelf heb gecreerd doordat ik de casus niet volledig heb beschreven. Nergens heb ik gezegd dat contracten niet niet gecontroleerd zijn. Het open eind is...kan zijn de aankoopsom daar heb ik slechts een indicatie, ik heb ook geen directe reden dat afgeweken wordt van hetgeen besproken maar.... Huurcontract en overeenkomst zijn bestudeerd echter niet door personen welke u ziet als deskundigen maar ik noem het maar een niveau daaronder. Ondernemer ben ik al meer dan 20 jaar dus er is wel enige feeling ontstaan. Uit de inhoudelijke reacties blijkt dat het ophouden van de betalingen huur in mijn situatie geen voordeel hebben, ik kan dus gewoon over gaan tot betaling. Bedankt voor het geven van duidelijkheid hierin, mmint, Roel J en Uw Jurist.
  13. oh.. gelukkig maar. En die zondagavond omdat ik net als velen van jullie een hardwerkende ondernemer ben die op zondagavond wat meer tijd heeft dan op doordeweekse werkdagen. Bij de vorige kwestie wilde ik zaken zo goed mogelijk regelen met zo min mogelijk aansprakelijkheid en kosten. In deze heb ik alle vertrouwen in goede afloop maar bij elke stap maak ik een afweging, zo ook bij het betalen van een huurfactuur. Hier meende ik wat input van anderen bij nodig te hebben.. Soms lopen dingen zoals ze lopen en als ik echt het gevoel had experts in te moeten schakelen had ik dat echt wel gedaan.De hele transactie is overigens vooraf gegaan door een perioden van 10 maanden van afwegen, verdiepen en gesprekken. Impulsiviteit was niet aan de orde maar ik begrijp dat ik enigszins vaag ben/ moet zijn voor de herkenbaarheid.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.