Jump to content

Magnusveste

Junior
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Leuk om te lezen, ik wil meer! ;D Succes in ieder geval met je onderneming! Mvg, Brenda
  2. Ik heb eindelijk mijn link binnen! Dat heeft echt lang geduurd: http://www.pitchstar.nl/investment/startup-nieuw-restaurant-in-schagen-1112 Ben benieuwd of het gaat lukken. Ik had ondertussen een financierder gevonden die alles wilde financieren maar hij zag er toch vanaf helaas. Dit omdat zijn zoon niet graag in horeca wilde investeren. Jammer maar we gaan gewoon verder.
  3. Beste leden van HL, Ik ga binnenkort waarschijnlijk een huurcontract tekenen. Om een exploitatievergunning aan te vragen moet ik een VOG hebben. Deze ga ik morgen aanvragen bij de gemeente. Is het juridische mogelijk om in het huurcontract een artikel op te nemen waarin staat dat het huurcontract onder voorbehoud van deze vergunning getekend kan worden? Of dat het contract ontbonden wordt als ik de vergunning niet krijg? Ik weet eigenlijk wel zeker dat ik de vergunning krijg maar ik wil me toch goed indekken. Iemand tips? Mvg, Brenda
  4. Waarom willen zij dit verkopen? Dat is wat ik mijzelf afvraag. Ze willen 2 ton hebben en garanderen 25k tot 30k per maand? Weet je zeker dat dit oké is? Normaal gesproken vraag je toch ongeveer 2 tot 3 maal je jaaromzet? Mvg, Brenda
  5. Mijn excuses voor het op voorhand verkeerd denken. Mijn advies: Als je toch van plan bent om in Nederland te blijven wonen dan gewoon werken via een BV. Wil je een internationale uitstraling dan is wellicht een LTD een uitkomst, maar dan puur voor de uitstraling en niet voor een lagere belasting. Mvg, Brenda
  6. Inderdaad TwaBla, dag vind ik goed bedacht. De bonnen (vouchers ;D) zijn inderdaad uniek en komen op naam. Wat vind je van de rest van het verhaal? Als er meer mensen zijn met tips of opbouwend kritiek dan zijn jullie van harte welkom om te reageren. Morgen ga ik de voorwaarden van het huurcontract bespreken. Is het mogelijk om onder voorbehoud van mijn crowdfunding project te tekenen? Of dien je dan toch drie afwijzingen van banken te hebben als je onder voorbehoud van financiering teken? Ik hoor het graag. Mvg, Brenda
  7. Hoi Richard, Wat voor bewindvoeringskantoor wil je starten. Is dit beschermingsbewind of de WSNP? Hier wat info over WSNP: http://www.wsnp.rvr.org/bewindvoerder/aan_de_slag.cfm?section=bewindervoerder Verder wat algemene info: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/curatele-bewind-en-mentorschap/eisen-curator-bewind-en-mentorschap Mvg, Brenda
  8. Bedoel je zoiets als dit? http://www.baguettje.be/page.asp?langue=NL&DocID=136423 Gr, Brenda
  9. @joost - Daar ga ik morgen inderdaad even over informeren bij de gemeente. Moet dat dan bij mijn eigen gemeente of de gemeente waar ik mijzelf wil gaan vestigen? Mijn pitch is goedgekeurd en ik ben nu bezig met een verhaal te schrijven. Graag ontvang ik jullie mening. Is het verhaal goed of moet ik iets aanpassen/toevoegen? Voor de start van een nieuw op te zetten restaurant in Schagen ben ik op zoek naar investeerders. Dit restaurant wordt een authentiek Hollands restaurant in een modern jasje. Ik zal bijvoorbeeld verschillende hutspotten, pruttelpotten, Hoornse coteletten, erwtensoepen en nog veel meer Oud Hollandse gerechten gaan serveren. Het restaurant zal Café Restaurant Magnusveste gaan heten. Mijn ouders hebben ruim 30 jaar lang een restaurant in Amsterdam gehad, genaamd (naam weggehaald voor de zoekmachine). Dit restaurant hebben zij in 1999 verkocht en bestaat nog steeds in de vorm hoe hij dit heeft opgebouwd. Samen met mijn vader hadden wij plannen om een restaurant te openen. Helaas is mijn vader in 2012 overleden. Nu wil ik zelf dit restaurant beginnen in de formule die hij bedacht heeft. Aangezien ik opgegroeid ben in het restaurant te Amsterdam ken ik de formule uitstekend. Om te kunnen starten heb ik nog €10.000,- nodig. Daarom verkoop ik dinerbonnen met een rendement van 20%. U heeft keuze uit drie verschillende bonnen, €20,- €50,- en €100,- De bonnen zijn respectievelijk €24,- €60,- en €120,- waard. De bonnen zijn een jaar na opening inwisselbaar voor een diner in mijn restaurant. Reserveren is wel verplicht. Ondernemers kunnen een bedrag van €500,- investeren. In ruil hiervoor zal ik het eerste jaar het logo van de investeerder vermelden in advertenties in de krant, op de website en op de dinerbonnen. Alle investeerders zullen ook worden uitgenodigd om onder het genot van een kopje koffie dit project te bespreken en krijgen dan de gelegenheid om te vertellen waarom zij mijn project gesteund hebben. Voor ondernemers misschien wel een leuke dag om te netwerken. Er zijn in totaal 180 bonnen beschikbaar met dit rendement. Zodra deze bonnen verkocht zijn is het nog steeds mogelijk om bonnen te kopen. De 20% rendement zal echter dan niet meer gegeven kunnen worden. Locatie & concurrentie van het restaurant Het restaurant is gehuisvest in het centrum van het mooie toeristische Schagen. In de directe omgeving liggen nog enkele andere restaurants waardoor er een flinke loop is in de straat. De prijzen van de andere restaurants zijn daarintegen erg hoog. Een gemiddelde 3-gangen menu kost al gauw ruim € 30,- per persoon. Hierin kan ik mijzelf flink onderscheiden. Door bewust in te kopen en alles vers te bereiden kan ik een 3-gangen menu al vanaf € 15,- bereiden. Formule Zoals eerder vemeld wil ik in grote mate de formule van mijn vader gaan gebruiken. Deze formule wordt nu nog steeds gebruikt in het oude restaurant van mijn vader in Amsterdam welke heel succesvol is. De formule heeft zich dus al reeds bewezen en zal garant staan voor traditionele horeca zoals dat in de jaren '70 en '80 gebruikelijk was. Wel wil ik benadrukken dat wij alles in een modern jasje zullen steken zonder het gezicht van de formule te verliezen. Opening Indien ik het benodigde kapitaal bij elkaar krijg dan staat de opening gepland op 6 mei 2013. Helpt u mee deze droom te realiseren? Graag jullie mening. Gr, Brenda
  10. Het zijn domeinen waarop je informatie kan vinden zoals bijvoorbeeld aanbieders van bedrijfsfeesten. Daaromheen heeft hij dan 3 advertenties. Volgens mij mogen het er ook niet meer dan 3 zijn per pagina. Hij heeft naar mijn weten geen bericht ontvangen want de websites draaien nog steeds.
  11. Dat zou ik zeker doen. Een kennis van mij heeft ook een aantal slapende domeinen met een prachtig url. Hij gebruikt adsense op die domeinen en levert toch wel wat op. Doormiddel van deeplinken en goed op google zetten verhoog je ook je bezoekers aantallen. Ik kan je eventueel wel in contact brengen als je meer informatie wilt.\ Gr, Brenda
  12. Ik heb een aantal bedrijven bereid gevonden om leuke prijzen te sponsoren. Deze prijzen wil ik gaan verloten tussen alle investeerders om zo de verkoop van de dinerbonnen te bevorderen. Als tegenprestatie zal de naam en logo van de ondernemer op de bon en mijn website komen. Moet ik dan nog ergens mee rekening houden?
  13. Maandag 25 maart zal mijn crowdfunding project starten. Het zal er ongeveer zo uit gaan zien. Doel: €10.000,- Er komen drie bonnen. € 24,- (Aanschaf € 20,- | 50 bonnen nog beschikbaar) € 60,- (Aanschaf € 50,- | 80 bonnen nog beschikbaar) € 120,- (Aanschaf € 100,- | 50 30 bonnen nog beschikbaar) De bon kan vanaf een jaar na opening verzilvert worden. Reserveren is noodzaaklijk. De bon is 2 jaar geldig na uitgifte. Er kunnen meerdere bonnen per persoon gekocht worden. Bij het behalen van het doel is het nog steeds mogelijk een bon te kopen maar dan tegen de normale prijs. Project eindigd op: 29 april 2013 Mocht het benodigde bedrag niet gehaald worden zal ieder zijn inleg terug krijgen. Ik denk dat ik ook alle kopers zal uitgenodigen op een nog nader te bepalen datum om onder het genot van een kopje koffie deze crowdfunding te bespreken. Aangezien ik ervan uitga dat het merendeel van de kopers ook ondernemers zullen zijn is dit misschien tegelijk een leuke dag om te netwerken. Tips, kritiek of wil je gewoon nog wat zeggen dan hoor ik dat graag z.s.m. ;D
  14. Volgens mij valt dit onder representatiekosten en is 73,5% aftrekbaar. Misschien heb je iets aan dit: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=4381
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept