Jump to content

jose1987

Junior
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • How did you find us:
    anders

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    KVK, belastingdienst
  1. is onderdeel van de oorspronkelijke overeenkomst maar zij komen hun overeenkomst niet na en liegen er over.
  2. Annulering is mogelijk aangezien ze toch niks laten weten. Het probleem is dat wij dit merk op gesprek geweest zijn ons verhaal en bedoeling uitgelegd hebben en zij hier met akkoord zijn gegaan. We hebben toen gelijk de kleding besteld en ze zouden ons de factuur sturen zodat we het konden overmaken en zij het gelijk op konden sturen. Dit is dus niet gebeurd en hun sales manager heeft tot 3 keer toe beweert dat ze de factuur verstuurd had wat niet waar was. Hierna heeft de eigenaar zelf contact met mij opgenomen en zij dat ze toch eerst wat van de webshop willen zien voordat ze gaan leveren. Dit klopt dus niet met het verhaal van de sales manager. Verder hebben wij van te voren duidelijk aangegeven dat we met de kleding fotoshoots wilden laten doen en dit gaan gebruiken voor de webshop voor de product foto's, banners, promotiemateriaal en social media foto's. Aangezien zij niet hebben geleverd hebben wij dit nog niet kunnen doen omdat we onze collectie op dit merk hebben afgestemd. We hebben de webshop dus nog niet kunnen laten zien omdat we aan het wachten waren op de kleding van het desbetreffende merk. We hebben dit dan ook duidelijk van te voren aangegeven en nu zeggen ze ineens dit. Ze komen dus zelf hun afspraken niet na dus ik vroeg me gewoon af of het dan mogelijk is om het bij het merk zelf in Parijs in te gaan kopen
  3. Beste Forumleden, ik zat met een aantal vragen. Wij hebben het een en ander ingekocht van een Frans kledingmerk. Hier zit een distributeur van in Nederland en die heeft naar mijn weten alleen het benelux recht. Nu hebben wij al een week of 4 het een en ander besteld en zou het vorige week geleverd moeten worden als we de factuur voldaan hadden. Het probleem is dat ze ons maar geen factuur opsturen en dat wij de afgelopen weken al zeker 4 keer gebeld hebben en ze steeds maar blijven zeggen we maken het vandaag in orde maar dit gebeurt dus steeds niet. Nu ga ik zelf aankomende naar Parijs toe en hier zit de showroom en groothandel van het merk zelf ook. Mijn vraag naar jullie toe is het mogelijk om bij het merk zelf in te kopen in Parijs aangezien de Nederlandse leverancier zijn afspraken steeds maar niet na komt en dat ik deze bestelling annuleer? [mod edit: typfout in titel hersteld]
  4. Beste Medeforum leden Mijn vriendin en ik zijn vanaf December bezig geweest om te beginnen met een webshop in dameskleding. Ik heb hier heel wat onderzoek naar gedaan en we zijn er over uit hoe we het willen aanpakken. We zijn vanaf 1 Januari ingeschreven bij de KVK. Zoals het er uit ziet gaan we eind Februari half Maart online. Ik had dan ook een aantal vragen over de voorbelasting en de kleine ondernemers regeling. De bouw van de webshop en de daarbij horende kosten zoals koppelingen voor de webshop, labelprinter, promotie, producfoto's, webtekstschrijver voor de webshop, aanloopkosten voor het vooronderzoek worden naar mijn weten gezien als investering. Dit gaat maximaal €9000 inclusief btw zijn. Daarbij gaan we ongeveer voor €12000 inclusief btw aan kleding inkopen. Nu was mijn vraag hoe het zit met de voorbelasting van de btw. Aangezien eind maart het 1e kwartaal voorbij was en wij dan hooguit een maand half maand online zijn zullen we niet veel omzet draaien. Kunnen wij bij onze eerste omzetbelasting aangifte de investering+voorraad terug vorderen? Of werkt dit juist anders. Dat je alleen de BTW van de investering van €9000 terug kunt vorderen het 1e kwartaal. Word dan vervolgens de voorbelasting van de ingekochte kleding van €12000 verrekend met mijn maandelijkse omzet en te betalen omzet btw? Hiermee bedoel ik dat ik bij de 1e kwartaal alleen de investering van €9000 opgeef. Vervolgens doen we per kwartaal de terug te krijgen btw en de te betalen btw van de inkoop en verkoop kleding me elkaar verrekenen? Of zouden we juist bij het eerste kwartaal van de omzet belasting de investering+ de in koop van de kleding de btw kunnen terugvorderen op een bedrag van €21000? Verder zouden we ook willen weten hoe dit dan zit met de kleine ondernemers regeling. We verwachten ongeveer €30.000 omzet te gaan draaien vanaf eind Februari half Maart. Aangezien we al €21.000 geïnvesteerd heb en nog een gemiddelde maandelijks vaste lasten gaan hebben van zon €800 x 7 maanden= €5.600+€21.000= investering€26.600 Omzet €30.000 - uitgaven €26.600= €3400 af te dragen btw €5207 te verrekenen btw €4617 Totaal af te dragen btw €590 Graag zouden wij willen weten hoe dat in zijn werkt gaat met de omzetbelasting en de kleine ondernemers regeling. Groetjes Jose
  5. Beste Nedzhibe, ik bedoel hiermee merkjes in de prijs categorie €40 tot €120 maximaal. Ben al maanden bezig met marktonderzoeken en hetgeen dat ik van plan ben daar zijn nog niet veel webshops in. Er zijn meer fysieke winkels hierin maar die zijn online niet gespecialiseerd. Vandaar dat ik hier kansen in zie en zie dit dan ook als een niche markt. Dus de concurrentie valt opzich wel mee.
  6. Hey Nedzhibe, bedankt voor je reactie! Ik was al bekend met imotex. House-style.de had ik ook al gevonden. Het probleem is dat we van plan zijn betaalbare merkjes te gaan verkopen. Bijna al deze merken zitten in het world fashion centre. Stel dat de merken niet willen leveren dan zouden we nog altijd hier kunnen gaan kijken.
  7. Wij zijn hier al maanden met bezig en het ondernemers en financieel plan is goedgekeurd door de bank. Overigens hebben we ook nog eigen inbreng. We hebben al mensen om ons heen die aardig wat ervaring hebben in de kleding en mode branche. Alleen die hebben niet de ervaring qua contact leggen met de leveranciers en het inkopen van kleding. De webshop inclusief alle koppelingen en de daarbij horende benodigheden hebben we ook al geregeld. Het enige dat we nog hoeven te doen is de kleding inkopen en online gaan zetten. Vandaar mijn vraag hier over
  8. Beste forumleden, momenteel zijn mijn vriendin en ik bezig met het realiseren van een webwinkel in dames kleding. Wij hebben nog geen ervaring met het inkopen van kleding en het contact leggen met leveranciers. Wij hebben al van verschillende winkels vernomen dat we op de modefabriek en op het world fashion centre moeten zijn. Nu is het probleem dat het modefabriek evenement en de inkoopdagen van het world fashion centre op dezelfde datum vallen (22 Januari en 23 Januari). Graag zouden wij willen weten wat nu het verschil tussen deze beurzen is aangezien wij hier nog nooit geweest zijn. Is het verstandig om bijvoorbeeld op 22 Januari naar de modefabriek te gaan en de dag erop naar het world fashion centre? Het is de bedoeling dat wij hier contacten kan gaan leggen met leveranciers zodat we kunnen gaan inkopen. Kun je tijdens de inkoopdagen al gelijk kleding meenemen of zit hier een levertijd aan( bij het world fashion centre)? Wij hebben al vernomen dat merken met voororder werken (hier zit dus een levertijd aan). Geld dit ook tijdens de inkoopdagen? Ten slotte vroegen we ons af hoe het in zijn werk gaat bij de modefabriek. Leg je hier alleen contact met de leveranciers en kun je hier hun nieuwe collectie zien. Of kun je juist ook al kleding inkopen? Alvast een fijne jaarwisseling. Mvg Jose
  9. Hey, ten eerste bedankt voor je reactie. Dat het winkelen meer en meer online gebeurt ben ik het met je eens. De winkel die ik wil overnemen houd een concept aan van 1 artikel 30 euro en 4 voor 100 euro. Dit is dan ook kleding die je niet overal kunt kopen. De klanten komen speciaal hiervoor naar de winkel. In de omgeving van de winkel staan meerdere panden te huur. Mijn vriendin die werkt momenteel in dit winkelcentrum dus die kan dit nauwlettend in de gaten houden. Ik ga er dan ook vanuit dat er volgend jaar vast en zeker wel wat te huur komt in het winkelcentrum voor de winkel nu al zit. De prijzen in dit winkel centrum zijn ongeveer overal gelijk per m². Dit is het probleem dus niet. Qua inkopen ben ik er ook al achter gekomen dat dit via beurzen etc gaat. Nu is dus het probleem dat je bij deze beurzen tot wel een jaar van te voren al moet inkopen. Dat wil dus zeggen dat als mijn huidige voorraad die ik mee overneem als die op is ik niet aan nieuwe voorraad zou moeten kunnen komen. Of het moet zijn dat dit volgens jullie wel mogelijk is? Het financieel aspect is niet echt een probleem. Ik wou het gedeelte van de winkel overname zelf financieren en om de eerste 3e maanden te kunnen overbruggen wou ik dit gedeelte bij de bank gaan lenen. Dus nu is mijn vraag: is het verstandiger om een fysieke winkel te beginnen en na een jaar een nieuw pand te huren of kan ik beter beginnen met een webwinkel om ervaring op te doen en dan volgend jaar alsnog een pand te gaan huren?
  10. Beste Forum leden, ik zit met een aantal vragen. Mijn vriendin en ik hebben de mogelijkheid gekregen om een goedlopende kledingwinkel over te nemen. Ik heb alle jaarcijfers etc binnen en het laten berekenen door verschillende accountants. Zij vertelde mij dat het er gunstig uit zag. Ik kan hierbij de huidige voorraad en inboedel voor een hele gunstige prijs overnemen. Nu is dus het probleem dat het huur contract verloopt op November 2017. De verhuurder heeft al gezegd dat die nog niet weet of die het volgend jaar na het einde van het contract de winkel nog wel wil verhuren aangezien hij misschien de ruimte zelf nodig heeft (zijn zaak zit hiernaast). Dit wil dus zeggen dat wij maar 1 jaar in dit pand kan zitten. Mijn vriendin heeft zelf een aantal jaren gewerkt in een kleding winkel maar wij weten beide niet veel van kleding inkopen. Wel is mij verteld dat je de nieuwe collectie ongeveer een jaar van te voren al bij de leveranciers moet bestellen. Dit zou dus betekenen dat als de voorraad op is die wij kunnen overnemen we zonder voorraad zitten. Is er nog een mogelijkheid om alsnog aan nieuwe collecties te komen op korte termijn? Als dit wel het geval is was het ons idee om deze winkel een jaar te runnen om ook vooral ervaring in deze branche op te doen voor in de toekomst qua kleding inkoop etc. Vanuit hier zouden we dan wellicht een nieuwe winkel kunnen gaan huren en een doorstart gaan maken. Wel is het probleem dat als we de winkel zouden overnemen mijn vriendin haar huidige baan zou op moeten zeggen waar ze een vast contract heeft. Als het dan na een jaar niks geworden zou zijn is ze dus haar baan kwijt en zitten we waarschijnlijk met een hoop kosten opgezadeld. Indien dit niet zou gaan zou het dan anders niet een idee zijn om een webwinkel in kleding te beginnen aangezien dit ook een hoop investeringskosten scheelt en minder risico is. Vanuit hier zouden we dan ook ervaring op kunnen bouwen en zitten we niet aan een huur contract vast en dergelijken. Vanuit deze ervaring zouden we dan alsnog een fysieke kleding winkel er bij kunnen nemen indien het gaat lopen. De webwinkel zou ik zelf kunnen doen en dan zou mijn vriendin haar huidige baan niet op hoeven te zeggen. Ik zou graag van jullie mening hier over horen. Groeten Jose
  11. Nou wou ik nog een aantal dingen weten. Ik ga dus volgende maand beginnen. Ik ga de zonnebanken leasen met een koop optie. Ik moet hierdoor een aanbetaling doen van zon €30 000 en voor promotie/inventaris/verbouwing/borg pand/ etc heb ik nog zon €20 000 voor uitgetrokken. Dit wil dus zeggen dat ik zon €50 000 uitgeef. Nu is mijn vraag hoe dat dit zit met de belastingdienst. Als ik me nu bij wijze van spreken volgende week inschrijf bij de KVK en belasting dienst wanneer kan ik deze investering dan terug vorderen? Is het zo dat ik dit pas aan het eind van het jaar terug krijg, of gaat dit per maand of weer per kwartaal? Dit is me dus niet duidelijk. Het is dan ook de bedoeling dat ik zon 1 a 2 maanden nodig heb voordat ik echt van start ga. Ik reken een maand voor de verbouwing en nog eens een maand extra voordat alles daadwerlijk opgestart is. Zou ik dan bijvoorbeeld in Augustus 21% belasting van die €50 000 terug krijgen. Of moet ik pas aangifte doen tegen het eind van het jaar?
  12. Hey Ronald, waar kan ik zon brief heensturen. Ik dacht dat je jullie alleen telefonisch of op dit soort sites vragen kon stellen. Ik hoor het graag van je. Daar kan BD Webcare niets over zeggen. ;) Deze casus is te gecompliceerd voor ons en moet door de inspecteur beoordeeld worden. Je kunt ons de casus per brief voorleggen en de inspecteur vragen een standpunt in te nemen. Ronald Webcareteam Belastingdienst
  13. Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een zonnestudio. Nu wou ik graag een aantal dingen duidelijk hebben. Ik ben van plan om zon 50 000 te investeren in de zonnebanken en verbouwing. Moet ik nu bij bijvoorbeeld de zonnebanken inclusief belasting betaling of kan dit geregeld worden met bijvoorbeeld de leverancier dat ik de belasting niet betaal maar deze het terug vordert. Als dit niet zou lukken hoe zit het dan met het terug vorderen van de belasting. Als ik Juni het bedrijf opstart en in Juni de kosten maak wanneer heb ik mijn investeringsaftrek dan terug? Het is mij niet duidelijk hoe het nou zit met de belasting die je eerst zelf moet betalen en daarna kan terug vorderen hoelang hier over heen gaat. Alvast Bedankt, JVG
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept