Toffee

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Toffee's trofeeën

  1. Hoi allemaal, Ik heb een vraag over het boeken van de brandstofkosten. Ik heb diverse posts gelezen hier en op de website van de belastingdienst maar ik kom er nog niet helemaal uit. Stel ik heb een kassabon waarop €40,- incl. btw is getankt en óók zakelijk is verbruikt met een privé auto. Dan moet ik deze boeking aanhouden? 4.16 autokosten prive 33.06 1.80 te vorderen ob 6,94 a) bank 40 Stel ik heb een kassabon zoals bovenstaande situatie, alleen hier is er 30 km zakelijk gereden. Is dit de correcte boeking? 4.16 autokosten prive (30*.19) = €5,70 a) 0.40 prive (30*.19) = €5,70 Aan het einde van een kwartaal/periode moet de 2e boeking weer tegengeboekt worden en de btw 25% worden verrekend. Is dit de correcte boeking? 0.40 privé 25% vd 5,70 a) 1.80 te vorderen btw hoog 25% vd €5,70? Een vraag waarop ik hoop dat iemand duidelijkheid kan geven.
  2. Hoi allemaal, Ik heb een aantal vragen omtrent ; beginbalans opmaken, privé boeking en de aangifte doen als ik goederen inkoop in de EU. Situatie is als volgt: Ik ben vanaf medio 2008 begonnen met het verzamelen van goederen en ben in 2014 van plan een bedrijf te beginnen. Deze goederen heb ik o.a. in het buitenland gekocht en wil ik in het bedrijf stoppen als zijnde 'verhuurspullen' en 'inventaris'. Hoe kan ik dit het beste doen? Ik heb alle facturen nog ter beschikking. A) Alle factuurbedragen bij elkaar optellen en de buitenlandse factuur BTW aftrekken? En op dit bedrag nog de afschrijvingen afhalen? B) Er valt niets meer af te schrijven op deze goederen (+5 jaar oud). Moet ik deze nu boeken tegen de dagwaarde? Zo ja, hoe bereken ik dan de dagwaarde van deze goederen? C) Enkele van deze goederen heb ik in de tussentijd ook verkocht via marktplaats. Kan ik het beste gewoon het bedrag van het totaal bedrag afhalen? Deze goederen zijn nooit eerder opgegeven geweest bij de Belastingdienst. Vraag 2. Stel, ik moet op korte termijn een reparatie verrichten en daarvoor heb ik een goed ingekocht. De boeking is als volgt: voorraad 500 te vord ob 105 a bank 605 Nu wil ik deze goed deels gebruiken voor prive en deels voor zakelijk: onderhoudskosten 250 prive 250 a voorraad 500 Nu vraag ik mij af of bovenstaande boeking nou wel klopt. Ik heb nl. nog niets in prive gestopt en kan er ook niets uithalen, maar het goed is wel bedoeld om deels voor prive te gebruiken en deels voor zakelijk. Doe ik iets verkeerd in de eerste boeking? Vraag 3: Stel ik koop goederen, vanuit Engeland of een ander EU land, in. De BTW staat niet vermeld op de factuur maar dit moet wel worden opgegeven aan de Belastingdienst. Dit kan aangegeven worden op de 'aangifte omzetbelasting'. Als ik op het formulier het bedrag vermeld, bijvoorbeeld €500,- , moet ik achteraf €105 betalen of blijft het bedrag gewoon €0,-? Alvast bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.