bangepoepert

Junior
  • Aantal berichten

    28
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

bangepoepert's trofeeën

  1. Duidelijk. Dank voor de moeite en input. Hier kan ik absoluut iets mee! Nogmaals, vriendelijk bedankt en fijn weekend!
  2. Beste meneer van der Kolk, Allereerst dank voor uw reacie. Het is niet mijn intentie om daadwerkelijk te gaan ondernemen. Hier kom ik immers vandaan en ik ben inmiddels al enige tijd weer in loondienst. Het is daarom ook echt mijn intentie om in (verkapt) loondienst te gaan werken. De uitdaging is echter dat ik al in loondienst ben bij mijn huidige werkgever en daar genoodzaakt ben om de werkzaamheden voor het Franse bedrijf in het weekend en enkele avonden per week uit te voeren. Dit zou op contractbasis (pebaalde tijd) moeten gebeuren. Het is mij onduidelijk welke contractform het zou moeten zijn en hoe de loonbetalingen verricht zouden moeten worden. Alvast dank voor uw informatie. Mvg, BP
  3. Beste lezer, Ik ben gevraagd om 4 maanden te werken voor een Franse startup. Dit zal ik naast mijn huidige baan gaan helpen opzetten. Om zekerheid te verkrijgen wil ik het liefst op contractbasis voor deze partij gaan werken. Echter schijnt dit lastig te zijn. Is er iemand die mij kan voorzien van informatie over een mogelijke constructie. Alvast veel dank!
  4. Beste TheoInteron, Bedankt voor je reactie. Ik waardeer het absoluut! Het is voor mij allemaal onduidelijk omdat het nu nog bij het DWI afdeling zelfstandigen ligt. Ik heb alles ingediend en er wordt deze week een berekening gemaakt. (Ik ga er vanuit dat we de volledige BBZ terug zullen moeten betalen). Zodra de berekening is gemaakt zal ons dossier overgedragen worden naar een andere afdeling (ik meen afdeling vordering en verhaal). Van hen zal ik de factuur krijgen met het verzoek om binnen 6 weken het bedrag te betalen. Ik moet dan voor de 100e x weer al mijn gegevens toesturen en dan zullen ze zien dat het onmogelijk is om in één keer te betalen. Zo schat ik het een beetje in... Enig idee wat ongeveer de grens zal zijn? Dank! Echter is in het verkorte boekjaar al meer dan de norm omgezet. AOV heb ik opgegeven. We hebben tevens een hoge huur (768) ook dit heb ik opgegeven.
  5. Beste TheoInteron, Dank voor je reactie. Heel fijn! Ik heb inderdaad begrepen dat ik aan kan geven dat het bedrag niet in een keer afgelost zou kunnen worden en dat er een berekening zal worden gedaan naar draagkracht. Onze situatie is als volgt; Zoals bericht hebben mijn vrouw (tevens uiteraard toeslagpartner en in deze ook 50% partner in de vof) en ik onze bedrijfsactiviteiten gestaakt, maar is er een flinke schuldenlast ontstaan waaronder een preferente schuldeiser (dit is naast het gebrek aan omzet de reden dat we genoodzaakt zijn geweest om te staken). Wij zijn inmiddels in loondienst getreden. Gezamelijk netto inkomen: 3600,- PM Vaste lasten: ±1900,- PM Aflossing regeling belastingdienst: 1500,- PM Het overige geld wordt gebruikt voor de fiscale afwikkelingen. Op basis hiervan blijft er dus weinig capaciteit over. Hoe zal de gemeente hier mee omgaan? Ik heb vernomen dat de aflossing dan op een minimum ingesteld kan worden. Mijn andere vraag; Waarom zijn de wetsartikelen niet van toepassing? Wij hebben geen vermogen.
  6. Beste StevenK, Ik heb hetzelfde probleem. Door een onderhandse betaling, waar wel netjes OB over is voldaan, heb ik formeel gezien een bedrag onttrokken uit de BV. Er zit geen geld meer in de BV, maar op papier staat er nog x aan geld. X aan geld ga ik uitkeren als dividend en wegstrepen tegen de schuld. Ik zal hier 25% over moeten afdragen. Heb ik ook niet, dus zal de fiscus direct om uitstel ragen zodat ik kan aflossen - kwijtschelding zou ongegrond zijn helaas.
  7. Mag ik vragen wat ze onder redelijk verstonden? Ik begrijp als dit te prive is, maar dan heb ik een beetje een idee wat ons te wachten staat. Mag uiteraard ook in een PM>
  8. Ah... ok. Ik wist niet dat je die ervaring daadwerkelijk had. Ok, helder. Doen ze dit op basis van inkomen? Kijken ze ook nog naar andere schulden? Uitgave etc?
  9. Zojuist navraag gedaan bij de gemeente, ze kunnen me geen behoorlijk antwoord geven. Ze hebben aangegeven dat als het bedrag omgezet wordt in een lening de vordering wordt overgedragen naar "een andere afdeling" met het verzoek om binnen 6 weken te betalen. Is er iemand die ervaring heeft met een BBZ lening die teruggevorderd wordt?
  10. Dat zou mooi zijn. Het eerste jaar (dit jaar) zal ik dan 1250,- moeten afdragen... Dat zal nog een uitdaging worden...
  11. Beste Lezers, Ik heb mijn bedrijf (VOF samen met mijn vrouw) gestaakt en ben inmiddels in loondienst. Ik ben een flinke belastingschuld aan het aflossen met mijn loon. Daarnaast verwacht ik nieuwe schulden, o.a. een vordering van het genoten BBZ voor levensonderhoud. Omdat er teveel is omgezet (met de omzet is een belastingschuld ingelopen) zal de BBZ naar alle waarschijnlijkheid teruggevorderd worden. Het betreft een bedrag van ongeveer 12.500,-. Dit geld is er niet, we zijn nog flink aan het aflossen. Mijn vraag, hoe lang mag je over de terugbetaling doen? In hoeveel termijnen? Of wat is het termijnbedrag doorgaans? Valt er met de gemeente te praten? Iemand ervaring? Alvast bedabkt!
  12. Nee. Ik begrijp het. Is het ook niet zo dat ik tot 18k kan onttrekken of moet ik dan dit bedrag ook gestort hebben? Er is dus werkelijk geen andere uitweg dan het dividend uitkeren :(
  13. Momenteel is een boekhouder voor mij de mogelijkheden verder aan het uitzoeken. Ik zal inderdaad moeten liquideren en de BD vragen om uitstel omdat er geen geld meer is voor de dividendbelasting. Echter kwam ik ook onderstaand tegen; http://www.alaska-group.eu/de-interne-vereffening-of-hoe-liquideren-tijdelijk-kan-zonder-te-vereffenen/ Is het nu zo dat ik er ook wel eens goed vanaf zou kunnen komen door maar 10% af te dragen ipv van 25%?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.