Goedemorgen,
Vergeten te vermelden in het eerste gedeelte, wij hebben zelf ruime ervaring in de horeca. Mijn compagnon is sinds 16 jaar actief in de keuken waarvan de laatste 8 jaar chef kok. Daarbij heeft hij nog een andere zaak helpen opzetten.
Ikzelf ben 12 jaar actief in de horeca. Heb gewerkt als assistent hotel manager, restaurant manager, floormanager, bedieningsmedewerker en in front office. Zodoende dat wij weten welke tijden wij mogen aanhouden voor onze medewerkers.
@ Ron
In het plan staat beschreven
Frisdrank gaan wij inkopen voor 12,50 per kratje excl btw. Hier zitten 24 flesjes in en zal een flesje 0,52 cent kosten excl btw. Inclusief komt dit op 0,55 cent.
Onze verkoop zal dus 24 x 2.25 = 54 euro omzet per krat. Bruto winst is hierop 40,75.
24x 0.55 cent is 13,20. Zodat de bruto winst wel klopt.
Onderaan deze berekeningen staat ook vermeld dat dit geheel exclusief kortingen is. Wij hebben gekeken bij de Hanos zonder korting hier zijn deze prijzen op berekend.
Het bier is berekend op een 50 liter vat van Hertog Jan. Het tap systeem is van de leverancier in bruikleen. Wij weten dat wij ook al kortingen krijgen. Precies moeten wij nog over onderhandelen maar dit zal een stuk minder worden nog.
Voor leerlingen en stagiaires heeft mijn compagnon zijn leermeester diploma hierdoor mogen wij deze aannemen.
Wij willen het eerste jaar gaan kijken hoeveel de derving precies zal zal hebben wij een hogere inkoop % gehanteerd.
Wij zijn gewend om te werken met een marge voor Food van 28%. In het plan rekenen wij 33, in het financieel plan komen wij als wij 40% inkoop hebben hier ook nog steeds goed uit.
@ HJM Welk merk heb je nu zelf op de tap zitten ? Hier zitten grote verschillen in.
In het personeel gedeelte staat ook precies beschreven hoeveel onze medewerkers zouden verdienen en tot hoe laat zij mogen werken.
Verder is alleen het openingsfeest met een aantal bevriende collega's, hierna zullen wij kijken
wie en wat wij aan personeel nodig hebben en deze ook zeker op de loonlijst plaatsen.
Gr Dennis