MartinG

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

MartinG's trofeeën

  1. Ja dit. Wees blij dat je hier op een forum dergelijke reacties krijgt, i.p.v. dat je ze krijgt van de investeerder voorzien van een 'Nee'. Als je, omdat jij meer weet van het exacte hoe en wat, sommige kritiek niet vindt kloppen, dan veeg je dat van je schouder en focus je op hetgeen wat wel helpt of inzicht geeft. Is nog een stukje jeugdigheid, maar ik zou er op letten alvorens je met echte investeerders om tafel gaat.
  2. Naast affiliate sites zou je ook kunnen kijken naar Google Shopping. Een soort adwords voor producten. Je hebt het waarschijnlijk zelf al wel eens gezien als je zoekt naar een product en je ziet op de zoekpagina bovenaan al productafbeeldingen als advertenties. https://www.google.com/retail/merchant-center/
  3. Ik zou niet teveel energie steken in een prijzenoorlog met acties, flyeren voor hun ingang e.d. Inzetten op beleving en relaties lijkt me beter. Zoals reeds gezegd is het vooral bij geschenken zo dat het ook uitmaakt waar het vandaan komt. Speciaalzaken hebben daarin een streepje voor. Dat je een boetiek op zichzelf bent kan ook een intiemere sfeer uitstralen dan wanneer het deel is van een grote hal. Een bezoekje aan de boetiek waar bekende gezichten staan heeft dan meer charme. Consumenten van tegenwoordig zijn weliswaar prijsbewust, maar niet voor alle productcategorieen. De trend is juist dat het midden segment verdwijnt en alle lagen van de bevolking in een lidl of primark te vinden zijn, en zich met het geld dat ze besparen zich trakteren op wat luxere producten. Bij cadeaus vooral dus dat men wel houd van een associatie met kwaliteit, ambacht, onderscheidendheid, luxe, prestige.. Maar ook voor in eigen huis bij tijd en wijlen en voor de shopbeleving. Zet je merknaam, logo en aankleding daar wellicht ook op in. Je stelt dat Deka het ook wel groot aanpakt en inzet op service en bestellingen voor bruiloften ed. Ben niet voldoende bekend met wat zij bieden maar het feit dat je zelf nog vorm moet geven aan je winkel is nu wel voordelig. Je kan kijken wat zij doen en wat zij missen. Combinatie van wat zij missen en wat jou zelf onderscheidend maakt al en er moet ruimte voor jullie beiden zijn waarbij zoals gezegd de supermarkt juist meer klanten kan aantrekken voor je. De komst van primark is ook gunstig geweest voor bepaalde complementaire winkels in winkelstraten en bij mij in de buurt lijden de kleinere winkels zoals de bloemist en de slager juist enorm onder het verdwijnen van een supermarkt. Er is te weinig informatie om je concrete tips te geven maar hopelijk kan je hier wat mee.
  4. Dan beveel ik aan om je brand name ook simpel en effectief te houden. Al geldt dat eigenlijk voor iedereen, maar in dit geval helemaal, omdat het wat zegt over waar je voor staat. Iets als GroSign / Gro-Sign?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.