Jump to content

sr2015

Junior
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

-1
  1. Met een warme afspraak bedoel ik een afspraak waarbij ikzelf vooraf al heb gebeld, beide partijen weten wat de ander doet en ik weet dat er een directe behoefte is aan mijn diensten. De gespreksdoelen zijn dan nadere kennismaking, vertrouwen opbouwen en kijken of we inderdaad iets voor elkaar kunnen betekenen. Heer Mint, Waar mis ik nou precies de 'warmte'' hierboven? In mijn wereld is dat dus nog steeds een koude afspraak :) Als ik overigens uw reacties zo lees bent u een typisch voorbeeld van iemand die slechte ervaringen achter de rug heeft met een telemarketing bureau. U zocht waarschijnlijk belcapaciteit, en besteedde zelf te veel tijd en energie aan een extern belbureau die feitelijk alleen mensen in dienst hebben met een goeie stem. Dat deze inhoudelijk weinig toegevoegde waarde konden bieden naar de doelgroep, laat staan voorafgaande aan het project een duidelijke visie hadden over het 'beste strijdplan' voor de afzet van uw producten/diensten. Logischerwijs mond dit dan ook vaak uit in een teleurstelling. Zo ken ik nog wel 100 ondernemers met een vergelijkbare ervaring. Vandaar ook dat ik denk enorm onderscheidend en succesvol te zijn door mijn combinatie van strategie en uitvoering in 1 pakket!
  2. Ging even iets fout met citeren van andere berichten, excuses voor de chaotische opmaak inmiddels haha
  3. PS: Ik probeer je echt niet af te branden!! Integendeel, ik waardeer je input. Maar vind wel dat je appels met peren vergelijkt, en een groot deel van de 'uitdagingen' bij jouw klant aka fondsenwervings telemarketingbureau ontwijk ik sowieso wel. Door de overhead is ook het hele margeverhaal daar niet interessant....... daarom word ik ook nooit een simpele belfabriek. Ik ondersteun mijn opdrachtgevers bij het genereren van new business ( hoofdzakelijk business to business) , en ga een totaalconcept aanbieden van strategisch plan tot uitvoering. Daarnaast wil ik diverse beloningsstructuren koppelen aan deze werkzaamheden. Zit nu in de fase dat ik dit aan het uitvogelen ben......
  4. Je vergelijkt mij als aankomend zelfstandige nu met een 'professioneel' telemarketingbedrijf welke kennelijk wel weet in welk postcodegebied ze minder succes hebben, maar geen idee welke interne kosten ze zelf maken; c.q. geen inzicht hebben in hun eigen marge's. Dat je het als doodnormaal telemarketingbedrijf uberhaupt al zo ver laat komen en een extern adviseur 'uitnodigd' om 'de boel eens door te lichten' vind ik niet getuigen van bijzonder hoogstaand management, maar dat terzijde. Om inhoudelijk in te gaan op je laatste alinea en met name je insinuatie over 'het nog wel een uitdaging vinden een fatsoenlijke omzet te draaien met fatsoenlijke marge' het volgende: Je roept 'Je moet verder hopen op een constante stroom opdrachten met courante én opgeschoonde bellijsten' Laat ik vooropstellen dat ik mezelf als bedrijf graag wil profileren als de deskundige, en niet andersom. Ik maak een plan de campagne, en ga dit ook zelf uitvoeren. Dit houdt in dat ik dus zelf de doelgroep definieer , en zelf zorg voor adresbestanden (materiaal) en de presentatie van mijn plan. Ik denk namelijk dat opdrachtgevers daar gemiddeld genomen wel enthousiast van worden. Ik zie ook gewoon te vaak dat ondernemers 'het al 10 jaar zo doen', en een bepaalde blindheid opbouwen voor het 'afwijken van geeikte paden'. Ik wil niet de 'simpele belfabriek' zijn die je als ondernemer zelf dagen moet instrueren en bijna 2 weken fulltime moet begeleiden om dan uiteindelijk alsnog in 'de gespreksverslagen' terug te lezen dat ze er niets van begrijpen, omdat ze student zijn, en ook maar doen dat wat hun callcentermanager van ze vraagt. Logisch dat dit vaak korte projecten zijn. Ik streef naar een lange termijn samenwerking, en deze zal bij goede resultaten alleen maar intensiveren als je overduidelijk meerwaarde bied, welke uiteindelijk zal leiden naar meetbaar resultaat voor mijn opdrachtgevers. Plan is in een notendop als volgt: Als startup ga ik ongeveer 5 k investeren, hierbij kan je denken aan een website, promotiemateriaal, laptopje, software etc. Op jaarbasis uitgaande van 1200 declarabele uren ( slechts 3 dagen werken ipv 5! ;) x een uurloon van € 40,- zit ik volgens 4 verschillende calculaties al op ongeveer 3.000 NETTO per maand. Dit is ook ongeveer het startloon wat ik in voor 'de startup' in gedachten had :) Feitelijk heb je alleen bedrijfs (kantoor)kosten a 2.000 per jaar incl fasciliteiten,voor een flexplek in een bedrijfsverzamelgebouw. Ik hou prive en zaken namelijk liever gescheiden, en daarnaast presteer ik op externe locaties beter. Dit zal de eerste 2-3 jaar wel ongeveer het scenario zijn.....om daarna de tent eventueel verder uit te gaan bouwen..nieuwe diensten/handel..al dan wel of niet gecombineerd met personeel.....
  5. Correct.....vandaar ook de gestelde vragen. Ik kamp met de vraag hier ik mijn dienstverlening "onderscheidend' kan aanbieden.
  6. Helemaal eens ! Dat laatste is ook absoluut de bedoeling! Ik wil mezelf aanbieden. EN NEE voor de 300e keer, ik zoek geen handel hier op dit forum. DIt lijkt bij sommigen niet echt door te dringen..... @ Hans vd Berg: Toffe uitspraken in je avatar! Wijs! En dit is serieus......en niet sarcastisch bedoeld!
  7. Uiteraard word er genoeg research gedaan om de juiste doelgroep te formuleren. Dit kan je veelal vooraf bepalen op basis van kennis en info, en evt branchegerichte ontwikkelingen ( wetgeving, actualiteiten etc). Je zult begrijpen dat de truck hier ook is 'less time, max value'......dat houdt dus in dat ik denk in staat te zijn om te zien of iets kansrijk is of niet.....en zoniet besteed ik er geen tijd aan, dat lijkt me duidelijk. Vaak zit je wel in de goede richting maar het is dus feitelijk gewoon een kwestie van op tijd bijsturen. Ik vind het trouwens leuk dat je aangeeft dat het jouw een uurtarief waard is om uitzoekwerk te doen en een lijst aan te leveren van kansrijke leads........niet om nu tof over te komen, maar ik vind dit niet meer dan een logisch onderdeel van de werkzaamheden die ik ga aanbieden. Dus thanx voor de tip, ik had dit NOOIT als aparte dientst gezien ;) Mag ik vragen wat jijzelf verstaat onder een warme afspraak?
  8. Ben ik dan de enige die de gouden tip heeft? De tijd dat handel aan kwam waaien omdat je de enige bent/was is voorbij. Ik lees hier vele reacties die inhoudelijk erg goed zijn, maar geen antwoord geven op de Feitelijke vraag/probleemstelling? Of denken de meesten hier nou serieus dat hulpbehoevende mensen op facebook jouw advertentie gaan 'liken' of dat ze uberhaupt surfen of evt WIFI in huis hebben? Ik denk namelijk dat jouw doelgroep de hele week thuis zit. Al jouw activiteiten die je nu hebt ontplooid ( folders die je overal hebt neergelegd, deelname aan netwerkbijeenkomsten etc etc hebben een ding gemeen): 'Er komen geen aanvragen'? Niet echt vreemd......als die mensen thuis zitten? Waarom ga je ze dan niet zelf halen!? Rechtstreeks bij de enduser? In de zorg worden aankomende jaren miljoenen euro's subsidie gepompt. Per gemeente zal het exacte budget verschillen. Jij denkt dat al die organisaties waar je nu contact mee hebt jouw willen laten meeprofiteren van die monsterpot subsidiegeld die alleen maar groter word aankomende jaren omdat Nederland steeds grijzer wordt? Trust me, die steken ze liever in hun eigen zak. Alle 'zorginstellingen' worden hoofdzakelijk benaderd door geschrokken familileden. Ze reageren vraaggestuurd. Dat kan in tijden waarin de vraag groter is dan het aanbod. Maar draai het eens om? Benader nou zelf eens particuliere mensen die hulpbehoevend worden of behoefte hebben ( of soon zullen krijgen!?) telefonisch? of bel gewoon aan bij de voordeur, of evt een combi?) en informeer ze over het feit dat je ze 'kostenloos of op basis van subsidie kunt helpen!?...Mogelijkheden zat lijkt me zo, toch? .Bij veel ouderen ben je volgens mij snel welkom? Hoeveel partijen zijn er die dat doen? IK denk weinig tot geen? Profileer jezelf als 'adviseur in de zorgsector?. Ik ben dan overigens ook helemaal niet bekend in deze branche, maar weet wel dat je ALTIJD in elke branche ook zelf aanvragen kunt genereren, zodra je maar mikt op de juiste doelgroep en nog veel belangrijker......deze PROactief benaderd!!!! Voor je het weet kom je volgens mij om in de aanvragen en heb je daarna een capaciteitsprobleem! Kan je je daarna mooi gaan richten op overijssel, om vervolgens landelijk aan de slag te gaan. Tegen die tijd dat je klaar bent krijg jij vast wel de zorg van je eigen medewerkers die je verdiend! haha Succes ermee! ;)
  9. Helemaal waar! Maar nooit vragen of je informatie mag toesturen! Alleen doen op klantverzoek zelf - Mensen krijgen al zat toegestuurd, dus jouw houden we niet tegen!(focusverlies klant) - Stuur maar, mag ik dan nu ophangen? Er staat iemand aan de balie. - etc etc Na enige tijd bel je na en hebben ze het niet gezien of gelezen. Logisch......facturen en blauwe enveloppen hebben nu eenmaal hogere prioriteit dan 'al die commercie'. Na een gesprekje van een paar minuten iemand aan de andere kant ineens horen vragen 'dat kan interessant zijn, heb je wat documentatie voor mij'? Dat bereik je alleen door ze een boodschap te verkondigen die DUIDELIJK ANTWOORD geeft op de vraag van iedere potentiele klant 'Whats in for me?' Denk daar maar eens goed over na en pak dan de telefoon nog eens! Succes!
  10. IK heb hier ruime ervaring mee. Persoonlijk informeren werkt inderdaad het beste. Weet niet hoevaak je zelf enquetes invult? Of deelneemt aan onderzoeken? IK heb in ieder geval vaak genoeg wat anders te doen.... Gewoon je klanten bellen of langsgaan, en al helemaal als je er maar een paar hebt! Ze direct mededelen dat je hun mening erg serieus neemt en daardoor n paar vragen wilt stellen waarvan jullie beide beter zullen worden! Als je het goed doet, dan voelt de klant zich gewaardeerd, iets dat zeker niet standaard is tegenwoordig (waar je ook klant bent!!), hetgeen tot betere klantbinding leid en op (korte) termijn ook weer meer werk voor je zou kunnen opleveren! Ervaar het zelf en je zult zien dat ze blij zijn ( of worden!) 'dat je de zakelijke relatie serieus neemt, en niet alleen facturen stuurt'. PS: Verwacht niet dat klanten tijdens hun vakantie gaan nadenken over wat er beter kan aan jouw dienstverlening......gewoon in de telefoon klimmen en bellen dus! Spontane, niet geplande reacties van 'overvallen klanten' zijn vaak ook de eerlijkste en meest waardevolle voor jouw!
  11. Edit, NEE ik zoek geen werk maar wil dus weten waar de behoeften liggen in de vorm van aanbieden van telemarketingdiensten! In dit geval staat de teller dus op 1 bij getekende deal.
  12. @ Heer Bonjernoor: Gezien uw eigen 'binnenkomer' heb ik even snel wat research gedaan en kwam ik een kritisch stukje tekst tegen ergens. U zult denk ik wel weten waar ik het over heb....dus laten we het hier verder bij houden en onntopic gaan! Maar Kijk! Nu hebben we sparring materiaal! Per bevestigde deal gaat sowieso nooit gebeuren: 1. Ik draag zorg voor bezoekafspraken, maar loop de afspraak zelf niet en breng geen offerte's uit. Mijn inkomsten liggen dus heel plat gezegd in handen van iemand die de afspraken loopt/deal sluit/ het traject daarna afhandeld 2. Ik zou dat als bedrijf niet kunnen monitoren, en opdrachtgevers moeten geloven op hun mooie blauwe ogen en op termijn een controlerende instantie worden. Daar ligt de focus niet. Dat is namelijk evt stap 2: Als telemarketeer het een koud kunstje vinden om telefonisch deuren te openen en ergens je producten of diensten te promoten op een concrete plaats waar een dergelijke behoefte speelt is stap 1. Aangevuld zou ik ook de afspraken kunnen opvolgen. Afhankelijk van de wens van opdrachtgever en de relevante kennis/ervaring die ik zelf heb om succesvol te kunnen zijn. Dit zal later duidelijk worden in gesprek met opdrachtgever. Ik wil klanten ECHT verder helpen, dus zal niet gauw iets doen wat buiten mijn kennisgebied valt of waarvan ik denk NIET succesvol te kunnen zijn maar wel 'lekker mn uurtjes te kunnen factureren'. IK geloof dat dit bij genoeg telemarketingbureau's wel het geval is. @ Wijnproeverij: U roept GOED beloond? Wat houd dat in? Kunt u iets concreter zijn?
  13. Niks over mezelf vertel? Betere binnenkomer in de zin van 'Hoi ik ben Peter, sinds kort woon ik samen en er is een kind op komst? Mijn hobby;s zijn voetbal en reizen? Dont get me wrong maar ik was in de veronderstelling dat dit een openbaar forum is waar ondernemers kennis en ervaring uitdelen. Dit doen ze uit vrije wil, en waarschijnlijk op basis van eigen ervaring om anderen verder te helpen..........en tot nu toe lees ik alleen maar kritiek en achterdocht?
  14. En wie zegt dat dat niet gebeurd?
  15. Naast wat oude werkgevers als eerste klanten te mogen verwelkomen ben ik gewoon benieuwd naar de ervaringen. Daarnaast ben ik inderdaad overtuigd van mijn kwaliteiten als telemarketeer. Dus sávonds hier op een forum waar wat ondernemers elkaar helpen en kennis delen mezelf promoten is niet het geval...vandaar dat het maybee ook niet in vraag en aanbod staat ;)..het gaat me echt om de inhoud van de vragen.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept