RVandenbussche

Junior
  • Aantal berichten

    23
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Amsterdam

RVandenbussche's trofeeën

  1. Na wat slapeloze nachtjes heb ik contact opgenomen met de eigenaar van het bedrijf. Deze wist niet wat er gaande was (apart) en heeft er voor gezorgd dat de uitslag per uur berekend gaat worden. Ze komen nu op 390 euro uit. Toch knap dat je niet beseft dat 2100 euro een belachelijk hoog bedrag is, maar oké. Nu snel weg en focus op de goede dingen van het ondernemen.
  2. Hi Karim, In de overeenkomst staat dat er gerefereerd wordt aan de afgesproken kosten. In mijn kostenoverzicht staat verder niets over een exit. Zij rekenen de prijs alsof het gewone bestellingen zijn (pick- en inpakkosten) + een adhoc tarief. Voor €2100 euro worden ongeveer 5000 artikelen (ongeveer 1,5 pallet) in dozen gestopt en op een pallet gezet.
  3. Hi P Oreel, Het klopt, Het fullfillmentbedrijf steekt veel tijd in marketing. De snelheid van hun verzendingen is overigens top, niets op aan te merken. Helaas is de ICT, klantenservice én account manager ondermaats waardoor er veel dingen zijn misgegaan. De verzending wordt bepaald door een aantal factoren: zij geven aan in hun systeem hoeveel producten er in een brievenbuspakket kunnen. Dit is ondertussen iets opgehoogd, maar nog steeds ging het niet goed. Het is overigens niet iets wat je wekelijks of dagelijks kunt checken aangezien je de gedetailleerde factuur eens per maand krijgt. Ik zit er nu 10 maanden en heb het 5x via mail aangegeven en ben er een keer voor langs geweest. Dus dat is ongeveer elke 2 maanden. Ik heb nauw contact met één van de account managers van Het fullfillmentbedrijf (niet mijn account manager) en die zegt steeds dat ze contact met me opnemen en dat hij het doorgeeft aan de manager van de account manager. Voorbeeld: 2 weken geleden zei hij dat er contact opgenomen werd om de exit te regelen. Dit is uiteraard nooit gebeurd. Ondertussen heb ik wel een andere fulfilmentpartij gevonden ( Het is nu alleen zaak dat het goed afgehandeld wordt. @Tonino, thanks voor je bericht. Het is alleen niet mogelijk om een deel van de voorraad over te zetten omdat bestellingen vaak uit meerdere onderdelen bestaan. Ook zal de koppeling met het systeem zorgen dat de bestellingen dan vanuit Het fullfillmentbedrijf gestuurd worden én vanuit het nieuwe bedrijf
  4. Hi DataAndHeuristics! Ik heb iets meer verstand van ICT en volgens mij kun je de uitwerking van je idee scheiden in drie onderdelen: 1. Bedrijfsgegevens of variabelen (automatisch) in je database kunnen zetten. Je wilt namelijk dat je applicatie over 5 jaar ook nog werkt. 2. De berekening digitaliseren (als dat nog niet zo is) 3. De voorkant die de gebruiker ziet. De database is technisch het lastigste, want dit moet namelijk goed gedaan worden. Je kunt je de opbouw van je gegevens lastig wijzigen in de toekomst zonder dat dat voor problemen zorgt. De berekening heb je volgens mij al gedigitaliseerd, maar deze formule moet misschien over een aantal jaar aangepast worden omdat er nieuwe gegevens zijn. De voorkant kun je zo gek maken als je wilt. Simpel zoals Google, je typt iets in en je krijgt een resultaat. Of je kunt er een heel betaal en account systeem aan hangen. Waarschijnlijk heb je het laatste nodig, want je wilt er ook geld aan verdienen. Dan ga je zeker richting de 100.000 euro als het niet meer is. Om dit te realiseren kun je misschien zoeken naar een partnership. Persoonsgegevens vallen inderdaad onder de GDPR maar bedrijfgegevens niet. Als je en manier kunt vinden dat je de persoonlijke gegevens niet herleidbaar zijn en bijvoorbeeld niet opslaat maar het resultaat wel. Dus dit mag waarschijnlijk wel: Bedrijf X heeft eigenaar id 89713 (persoon) die heeft een woonsituatie id 23 (20 jaar zelfde adres) met een woningwaarde van 200.000.
  5. Hi all, Sinds vorig jaar ben ik met mijn webshops overgestapt naar een fulfilmentbedrijf om snellere levering aan mijn klanten te bieden in Nederland en Duitsland. De beloftes waren erg groot en ze leken mij de geschikte partij voor mijn type producten. Helaas is er sinds het begin een probleem wat recent is geëscaleerd. Het fullfillmentbedrijf stuurt mijn bestellingen 80% van de tijd als normaal pakket terwijl dat bij de vorige fulfilmentpartij 20% was, met hoge kosten tot gevolg. Bestellingen worden wel gewoon door de brievenbus geleverd (als er niemand thuis is) maar zijn gelabeld als pakket (zelf getest). Ik heb dit minimaal 5x aangegeven gedurende het jaar en ben er zelf voor langs gekomen om dit te bespreken. Dit zou worden opgelost, maar is nooit goed opgelost. Naast dit terugkerende probleem werden er recentelijk dingen in rekening gebracht die nooit besproken zijn in het contract. Ik heb toen gezegd dat dat de druppel was en ik van plan ben om mijn contract op te zeggen. Na een goed gesprek met de account manager zouden er oplossingen komen en de in rekeninggebrachte kosten zouden niet in rekening worden gebracht. Helaas is dit nooit gebeurd en dat was voor mij de druppel, hierna heb ik gezegd dat ik de kosten zelf wel verreken in de openstaande factuur. Omdat ik de laatste factuur niet betaald heb hebben ze mijn verzendingen stop gezet en moest ik alles betalen voordat ze weer gingen versturen. Ook lieten ze niet toe dat ik mijn voorraad weghaalde voordat ik betaalde. Dan sta je redelijk machteloos, dus heb de rekening maar betaald. Het voelt echt zo ***, alsof ze een ongewenst product door je strot duwen. Ik wil zo snel mogelijk weg, maar ben bang dat ze gewoon de hele voorraad op straat zetten en niet meewerken met een vloeiende overstap. Ook wil ik de extra kosten die gedurende het jaar gemaakt zijn niet betalen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? En is er juridisch iets mogelijk wat betreft de kosten?
  6. Hi all, Zoals jullie weten zijn er een aantal stukken uitgelekt over het aankomende regeerakkoord. Een van die stukken ging over dat de vennootschapsbelasting in 2018 wordt verlaagd van 20% naar 16%. Zie artikel FD. Door deze wijziging zal het dus eerder lonen om een BV op te starten omdat je nu in totaal 36% (vennootschapsbelasting 16% + devidendbelasting 20%) betaald in plaats van 40%. Om een BV op te starten heb je natuurlijk een aantal kosten en zal de kosten van de boekhouding toenemen. Mijn vraag is: Wanneer loont het als ZZP'er om een BV op te richten met de verlaging van de vennootschapsbelasting? [*]Hoeveel winst moet je minimaal maken? [*]Zijn er andere voordelen van een BV ten opzichte van ZZP?
  7. Hi Erik, Je zou contact op kunnen nemen met SEKO Logistics. Zij doen alle inklaringen voor ons uit China en heb er goede ervaringen mee. Groeten, Ruben
  8. Dit klopt niet. Het gaat niet om omzet, maar om BTW. Een voorbeeld: Je hebt 15.000 euro omzet gedraaid dat jaar. Je hebt natuurlijk ook kosten je rijd heen en weer naar Zweden (19ct/km) en je huurt steeds een karretje om er heen te gaan. Je verstuurd de onderdelen (verpakkingsmateriaal etc.) De kosten hiervan zijn 9000 (incl btw). Je zou over de 15.000 euro 2603 euro btw moeten betalen, maar omdat je 1561 al hebt betaald aan je inkopen mag je die aftrekken. Dus hou je 1042 btw over wat je moet betalen. Omdat dit minder is dan 1345 hoef je dit bedrag niet te betalen. Je kunt de KOR elk kwartaal toepassen in je aangifte, maar mijn advies is om dit aan het einde van het jaar te doen. Want als het nét even iets succesvoller wordt dan je verwacht had mag je ineens bv. 3000 euro belasting af tikken. Dat wil je niet als kleine ondernemer. Ik heb trouwens een aantal jaar geleden een Volvo 340 gehad. Mooi ding was dat!
  9. Hoi Yassine, Ik denk dat je een website flink onderschat. Het kopen van auto's bij onbekende autobedrijven levert nogal wat onzekerheden met zich mee. Soms zie je net het autotje waarnaar jij op zoek bent aan de andere kant van Nederland. Maar de meeste mensen kennen jou niet en zoeken naar informatie waar uit blijkt dat jij te vertrouwen bent. Hierin kan een website heel erg goed helpen. Een goed ogende website straalt namelijk succes uit. Succes heb je meestal niet als je onbetrouwbaar bent. Ook zit met een website een mooi e-mail adres gekoppeld zoals bijvoorbeeld inkoop@autoverkoopsite.nl het oogt allemaal net even iets professioneler. Ik denk ook dat inderdaad veel mensen via Marktplaats of andere tweedehands site bij u uit komen. Ze zoeken immers een tweedehands auto. Maar zodra ze bij jou een auto hebben gevonden, willen ze toch eerst weten of je betrouwbaar bent. Een Facebookpagina met een paar likes van familie en vrienden gaat daarbij niet helpen ben ik bang. Ik denk dat de kosten van (als je het gek maakt) 1000 euro voor een site, waarbij je de onzekerheden van potentiële kopers kunt wegnemen het meer dan waard is.
  10. Hoi In 2016 wil ik de eerste stapjes maken om mijn webwinkel voor te bereiden om verzendingen mogelijk te maken naar een groot deel van Europa. Kan dit zomaar en moet ik verder nog rekening houden met belastingen en verdere regelgevingen? Alvast bedankt!
  11. Hey Mannen! Ik heb in september een vergunning artikel 23 gekregen (jeej), maar nu krijg ik vorige week goederen binnen (uit USA), waar ik toch BTW over moest betalen via PostNL. Ook vreemd: De geschatte waarde was 295,07 terwijl het meer richting de 3000 ging. Van een andere leverancier uit China kreeg ik in September ook goederen en die werden niet aangeslagen, die kwamen ook met een ander postorder bedrijf. Nu ik mijn papieren probeer op te zoeken kom ik er achter dat er geen document op het pakket zat. Deze heeft de vrouw bij het postkantoor er af gehaald en heeft mij alleen de PostNL factuur overhandigd. Ik kan dus niet checken of de verzender vergeten is mijn BTW nummer op de goederen te schrijven of dat het een fout is van PostNL. Voordat ik in de PostnHELL klantenservice terecht kom vraag ik jullie even om raad. Is het handiger om deze gewoon "zoals vroeger" in de belasting aangifte op te nemen of toch veel tijd steken in bezwaren en telefoongesprekken. Door hun verkeerde aanslag gaat het namelijk maar om 13 euro afhandelingskosten. Thanks, Ruben
  12. Hoi helden! Ik ga hier waarschijnlijk een vraag stellen die al vaak geantwoord is maar ik kan specifiek mijn vraag niet vinden hier op het forum. Ik vroeg me af welke zakelijke kilometers ik kan aftrekken van de winst. Ik heb twee webwinkels en moet ondertussen dagelijks naar het postkantoor. Dit postkantoor is ongeveer een kilometer bij mij vandaan en doe dit vaak op de fiets. Soms fiets ik daarna door naar een andere prive afspraak. Kan ik deze gewoon invoeren? Ook als ik met de fiets ga en hoe moet ik deze invoeren? Gewoon de heenafstand en de terugafstand? Of moet ik ook bij gaan houden wanneer ik doorreis naar een prive afspraak? Hoe zit het er mee als ik van een prive afspraak naar de winkel ga waar ik mijn inkopen doe. Moet ik dan vanaf de prive afspraak gaan meten of gewoon vanaf mijn huisadres? Je zou het natuurlijk ook kunnen zien als een zakelijkereis naar de winkel met een prive tussenstop. Even een check: Deze kilometer kun je gewoon aan het einde van het jaar opvoeren toch? Niet elk kwartaal. Ik ben benieuwd naar het antwoord. Alvast bedankt!
  13. Super bedankt voor je reactie ronaldinho! 1. Goed om te horen dat ik in ieder geval nog iets kan aftrekken van de winst. Is het het handigste om dit aan het einde van het jaar te doen icm de voorraad telling? 2. Oke, klinkt logisch. Ja de inkoop bedragen zijn ongeveer 1 euro per getapete bal. Voor mijzelf is het handig om te zien welke kleur het beste verkoopt. Voor de belastingdienst waarschijnlijk niet? Thanks!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.