Jump to content

Hiddit

Junior
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • Gender
    Male
  • Country
    Nederland
  • First name
    'Hiddit'

Company info

  • Location
    Helmond
  1. reactie afgesplitst van het topic marketing en sales uitbesteden Graag wilde ik me toch nog verontschuldigen voor de volgende gedachtengang over de reacties hierboven...via deze 9 retorische vragen. As je op een forum een vraag plaatst zoals Bert hier; over het uitbesteden van marketing en verkoop...is het dan raar als Bert bijvoorbeeld 9 maanden later nog steeds bezig is met dat topic? Of verkoopt hij al zo makkelijk en veel, dat het topic hem niet meer boeit? Zoeken anderen op ditzelfde topic bovendien online soms niet naar een antwoord? En kom je als zoeker dan soms niet in 'oudere' topics terecht, die toch (deels) je vraag beantwoorden? Waardoor lezen nuttig is? Wanneer je als nieuwkomer op het forum dan een extra antwoord hebt, is het dan voor beide voorgaande personen niet gewoon potentieel interessant dit te kunnen zien? Ongeacht of 'TS' dan nog zal reageren, wat er dan niet echt toe doet? Waarom is dat voor 'profielloze communeleden' zoals 'middle' (interessante naam) hierboven dan een reden om hun 'negatieve angstplasje te doen' tegen een enthousiaste inhoudelijke 'poster'? Zomaar een paar vragen, wellicht (door reaguurders gekozen) off topic. Alhoewel... ...Higher Level; is dat niet het onderliggende topic dat door dit soort 'middle'-matigen steeds getorpedeerd wordt? Jammer voor dit forum.
  2. Hans, Goed punt. Helemaal eens. Het onder de aandacht brengen van oplossingen bij behoeftigen. Dat is de kern. Een herkenbare bedrijfsnaam is 'slechts' de eerste (belangrijke) stap daarin. Geen totaalmiddel. Verlangen kun je soms creëren als prospects nog niet bewust zijn van 'het probleem' of een mogelijk resultaat. Of als ze al een eerste nieuwsgierigheid gevonden hebben. Bij die 'koudere' prospects kunnen we dan scepsis overwinnen en levende vragen beantwoorden met ons verhaal. Als we die moeite nemen (lead generatie) kunnen we voorsprong nemen op de meerderheid die steeds alleen maar voor de directe koper lijkt te gaan. Over het algemeen denk ik dat we echter vooral bestaand verlangen moeten kanaliseren naar ons toe, in plaats van verlangen te willen creëren, wat mogelijk niet bestaat of niet gaat bestaan. Realisme troef. Groet Peter.
  3. Beste Bert, Hoe loopt het inmiddels? We weten iets te weinig van je product en markt om echt de helende dokter te kunnen zijn. Over het algemeen denk ik echter wel dat TwaBla hier het beste advies gaf. Laat een marketingsysteem voor je werken. Uiteraard moet het product allereerst een actueel probleem oplossen om verkocht te kunnen worden. Natuurlijk beslist de klant dat en niet onze overtuiging en enthousiasme zonder meer. Vervolgens geeft koud prospecten altijd een slechte positionering. Het kan wel wat opleveren, maar je bent de bedelaar en boet direct op alle fronten in. Je zegt zelf al dat je winkeliers niet goed koud kunt benaderen. Responsadvertenties (offline en online) zouden een uitkomst kunnen zijn. In die uitingen kun je dan bijvoorbeeld info aanbieden. Verkooptekst en aangeboden info moeten uiteraard triggeren op een echt aanwezig probleem zoals de klant dat ervaart. Dat is de kunst. Met advertentie en aangeboden info vermenigvuldig je jezelf via media. En stuur je onvermoeid steeds het optimale en dus volledige verkoopverhaal uit. Onafhankelijk van vaardigheden en vorm van de dag van verkopers. Hoogwaardige persoonlijke gesprekken blijven een nog krachtiger middel. Maar als je daar al voor kiest, kun je dus beter eerst kleinere stappen inlassen zoals met deze responsadvertenties en aanbod van info. Bovendien zijn goede verkopers moeilijk vindbaar en lastig te instrueren om dit verhaal consistent op jouw manier te uiten. Wellicht is dan het idee van Richard interessant: 'informatie'-bijeenkomsten. Je kunt bijvoorbeeld met responsadvertenties uitnodigen om laagdrempelig (slechts) info te downloaden. En in die info stop je een responsuiting voor de bijeenkomsten. Ook kun je testen doen met beide in de advertentie: "Kom naar de bijeenkomst...maar download in ieder geval nu deze info..." Met advertentie en info kun je via media tevens sneller en grootschaliger testen 'wat werkt', dan met vervelende 'verkoop-handenarbeid'. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Groet Peter.
  4. Hoi Richard, Zeker wel! Ik vind het namelijk fantastisch dat er mensen van verschillend pluimage rondhangen hier. ;) Heb jij je wel eens verdiept in copywriting Richard? ;) Smalle kolommen lezen over het algemeen lekkerder. Ik ben het met je eens dat sommige bijdragen van mij beter uitgelijnd kunnen worden. Heb je nog een 'higher level' inhoudelijke bijdrage of vraag? ;) Groet Peter.
  5. Voortschrijdend inzicht is kennisvermeerdering. Proficiat! Ik vond dit eerder ook al. Ik heb me alleen verduidelijkt ten opzichte van mijn eerste bijdrage. Het is dus reeds aanwezig inzicht. En niet voortschrijdend. Maar je onverwachte positieve bijdrage is wel heel leuk. Dank. Het is immers toch ook de logica van de marketing dat er meerdere en uit te testen wegen zijn? Zo kunnen vanzelfsprekend meerdere bedrijfsnamen duidelijk weergeven wat je doet. Het zou gek zijn als we het daarover oneens waren. Helaas mag ik jou nog niet feliciteren. Behalve dan met je buitengewone toverkunst (zaken die niet waar zijn voor wel waar, en zaken die wel waar voor niet waar verklaren). Groet Peter.
  6. Alhoewel onbelangrijk, hebben we toch 1 ding echt gemeen: aversie tegen 'schreeuwerigheid' en kakelende 'blinden en doven' zoals je ze noemt, die kennelijk hype nalopen in plaats van zelf diep werk te verrichten en eigenheid op te bouwen. En dat zien we inderdaad veel in de digitale wereld. Er bestaat veel symptoombestrijding in plaats van fundamenteel stutwerk. Maar er bestaan gelukkig genoeg serieuze ondernemers die het beste voor zichzelf en hun klanten willen. Met een echt goed hart en met de diepe drive om het leven werkelijk te veraangenamen. Om waarde toe te voegen. En die zelfstandigen creëren dan naast hun dienstverlening (face-to-face) of producten ook bijvoorbeeld nog bepaalde cursussen, handleidingen en ander doe-het-zelf-materiaal, waar hun klanten zelf mee aan de slag kunnen. Deze klanten doen dat graag omdat het aanhaakt bij hun primaire wensen: ze hebben een probleem waar ze vanaf willen - of ze zoeken een resultaat dat er nog niet is. En die cursussen of handleidingen (er zijn vele vormen) geven die oplossing of dat resultaat. Dit is dus serieuze, probleemgerichte creatie en aanbieding (marketing) van gewilde kennisproducten. Producten die tijd, geld en energie besparen of opleveren. Ze veraangenamen het leven en brengen daadwerkelijke vooruitgang. Dit hoeven we van niemand aan te nemen. Het zijn de feiten die iedereen zelf overal kan registreren. Om over een blinde en dove te spreken, die op dit forum afgeeft op 'blinden en doven'. Het wemelt in de wereld overduidelijk van de kennisproducten. Ook hoogwaardige. De totale negatieve grondhouding (Quotes twabla) wat betreft kennismarketing is dus bewezen misplaatst en duidelijk onwetend. Getuigt deze houding dan dus niet van kortzichtig en vastgeroest denken? Of eigenlijk van 'niet denken' en de eigen blindheid voor deze mentale stugheid? Een gratis e-book is slechts 'contentmarketing': het gratis voorportaal van kennismarketing zoals door mij zojuist beschreven. Kennismarketing is dus veel meer: een heuse lifehacker als je het serieus neemt. En het past bij ieder bedrijf. Kennismarketing gelijkstellen aan gratis e-bookjes is temidden van zoveel bewijs dan ook een onwetende uitglijder (evenals de laatdunkendheid waarmee dit gebeurt). De verkleinwoordjes en minachtende opmerkingen zijn die van een in-wezen klein kind dat geen spoor van 'voortschrijdende wijsheid' lijkt te vertonen (wat bij een kind niet zo gek zou zijn). Zelfs als het inhoudelijk zou kloppen, is dit nog steeds 'lower level' communicatie. Dat is het dus helemaal als het inhoudelijk aantoonbaar niet klopt. Maar ik zei eerder al: tegen zulk een negatieve grondhouding is meestal niet op te argumenteren. Het ego van twbla heeft waarschijnlijk al gewonnen en bereidt alweer een volgend gifpijltje voor. Ten koste van serieuze synergie, waarheid en een algemeen higher level. In die zin lijkt negeren beter. Maar voor de lezer die wel higher level zoekt op de site met die naam, is deze discussie wellicht toch verhelderend en dus de moeite waard om even te voeren. Over de keuze voor de bedrijfsnaam: ik ben het er mee eens dat er meerdere wegen naar een goed doel kunnen leiden. Instant herkenbaarheid inbakken van je bezigheid en het profijt voor de zoeker blijft echter wel raadzaam. Hiervoor kunnen we de drietrapsraket 'logo-naam-tagline' perfect inzetten. Groet Peter. P.S.: Beste Hans, klopt het zo wat beter bij jouw 'alinea-logica'? ;)
  7. Wat er nog aan toe te voegen is: Je kunt kiezen voor groei met deze strategieën en methoden. Maar je kunt jezelf (zelfs bij gelijkblijvend resultaat) natuurlijk ook vrijer maken om meer te doen wat je leuk en nuttig vindt... In jouw geval kun je dus een consistentere stroom van hoogwaardige gesprekken creëren, zonder continue commerciële 'handenarbeid' (prospecten). Deze 'arbeid' kan (deels) immers worden overgenomen door bijvoorbeeld responsadvertenties (en andere uitingen) met aanbod van info. De lagere responsdrempel kan dan de toestroom vergroten. En doordat men zich vooraf aan het gesprek al in je info verdiept, kan de kwaliteit van de gesprekken verbeteren. Je hoeft in de gesprekken 'minder te verkopen' omdat je steeds vaker de (intense) voorkeur vooraf al hebt. Afhankelijk van wat je vervolgens nog 'verkoopt', blijven dit soort 'zelf-gemotiveerde' klanten vaak ook langer bij je. Groet Peter.
  8. Wow! Heb je die regels zelf bedacht of zit daar echte kennis onder? Wat jij beweert kan soms helpen. Bijvoorbeeld wanneer teksten geschreven zijn voor zoekmachines. Voor kleine beginnende bedrijven kan het dan enig tijdelijk voordeel bieden om domeinnamen en wellicht ook product- en bedrijfsnamen beschrijvend te maken. Maar dat voordeel wordt al snel een nadeel wanneer je moet concurreren met tal van anderen die ook het niveau der beschrijvendheid niet kunnen ontstijgen. Dan wordt het mededinging op gemene delers. Melkboer versus melkboer. Borduren we even voort op die melkboer. Die werd melkhandelaar en is nu zuivelspecialist. Wat is er gebeurd met de houthakker? Die werd boomchirurg of natuurbouwer. Maar een kennismarketeer? Wat doet die volgens zijn naam? Kennis naar de markt brengen? Opgedane kennis verkopen aan ondernemers die marketingadvies zoeken? KennisMarketing Goudstaven* verkopen aan ploeteraars die over een passief inkomen dromen? Vul maar in. * Volgens mij staat er spoedig een gratis e-bookje in de signatuur. Welkom op HL! ;) ... Er zijn vast geslaagde voorbeelden te noemen. Er zijn ook tal van webshops met een beschrijvende naam die een fiasco zijn. En geslaagde webshops met een familie- of fantasienaam. Vandaar dat ik me verbaasde over de stelligheid van de bewering van KennisMarketeer oftewel MMXIV Liberator Marketing. Dat is blijkbaar voortschrijdende kennis. Een bouwkundig tekenbureau is overigens geen webshop. Maar ik ben wel benieuwd naar adviezen voor passief inkomen, bij een bouwkundig tekenbureau. De pdf-garage misschien? Wow. Tegen zo'n suggestieve, negatieve, geringschattende en blijkbaar licht afgunstige grondhouding is niet 'op te argumenteren'. Ook al bestaan de beste argumenten, bewezen strategieën en methoden. Het werkt namelijk voor ieder bedrijf. En wat werkt, dat werkt. De negativiteit is dus misplaatst. Scherpe feedback is altijd leuk en goed. We leren altijd bij. Geweldig! Alleen (b)lijk jij me zo iemand die zoals velen helaas vragen stellen, om vervolgens het antwoord niet te willen horen. Een gestelde vraag is eigenlijk een gecamoufleerde tegengestelde mening die recht gedaan moet worden. Alsof je bij Paul Witteman aan tafel zit. Ik baseer me op je woorden. Het ging bovendien niet eens over kennismarketing. Maar je valt als een 'lower level' piranha aan en haalt dat er wel allemaal bij. Daarbij kennelijk niet gehinderd door inzicht in de werkelijke betekenis van kennis- en info-marketing (ik baseer me op je woorden). "Condemnation, prior to real investigation" troef. Veroordeling zonder echte verkenning. Of anders ontkenning van iets dat echt werkt. Vermoeiend. Negeren is steeds vaker mijn reactie. Dat zou hier echter ten koste gaan van het echte argument. En een 'higher level'. Ik hoop dus maar dat Marcel (mjajansen) mijn tip wel positief opvat en open staat. En dat hij Human Brain Optimization centraal stelt. In plaats van digitale (Search Engine) optimization. En andere (webshop)internethype. Wie heeft trouwens beweerd dat een tekenaar een webshop is? Als klein bedrijf krijg je bij respons-marketing gratis de anders zo dure branding erbij. Respons van ideale klanten staat dan voorop. En niet die branding. Handig, als je niet de diepe zakken van de 'corporate world' hebt. Instant herkenbaarheid is daarbij als eerste belangrijk. Dus moet een naam + tagline dit ook geven. Dat een houthakker boomchrirurg wordt is natuurlijk inderdaad hype en absoluut te vermijden onzin. Wat een negatieve en misplaatste suggesties allemaal. 'Brevitas' is echter een nietszeggende naam voor veel klanten van ontwerpers. Heb je die al gekozen en in bedrijf: dan kan een slimme tagline wonderen doen. Maar als je begint, kun je dus maar beter de bewezen marketingregels volgen... Dat er ook voorbeelden zijn van succesvolle nietszeggende namen, doet dus niet ter zake als je de keus nog hebt bij de start van je bedrijf. Vaak hebben die bedrijven veel tijd en geld besteed om daarmee succesvol te worden. Wellicht 'te veel'. Je kunt de omstandigheden niet vergelijken. Herkenbaarheid van je bedrijf (in de naam) lijkt voor de hand te liggen, totdat je om je heen kijkt. Moeite doen op dit punt kan je jarenlang voordeel geven bij eerste contact met prospects. Niet de moeite doen om de regels toe te passen, kan je jarenlang spijt geven. Vervolgens kun je garen spinnen door vooraf-aan, of naast je primaire diensten, ook informatie aan te bieden. Daarbij voor een tekenkundig ingenieur dan meteen te denken aan "de pdf-garage", is natuurlijk misplaatste en geringschattende, maar vooral onwetende onzin. Ook de klanten van een tekenaar hebben een hoop vragen in hun proces (rondom het ontwerpen van...). Als je op de discussie in hun hoofd (met zichzelf) aanhaakt met antwoorden en tips, in de vorm van een infoproduct (gratis klantmagneet, of zelfs betaalde doe het zelf hulp), onderscheid je je op een professionele helpende manier van de meeste tekenaars die net zo onwetend of defaitistisch zijn als twabla op dit punt. En laat het maar zo zijn. Dan blijft je concurrentiekracht daarmee lang bestaan. Is dit iets wat jij of ik verzinnen? Of 'arrogant' om te signaleren? (of zo-iets). Of is het de realiteit die iedereen kan constateren? Er is nog veel meer over te zeggen. Op serieus kritische reacties zal ik desgewenst graag ingaan. En mijn inzichten en meningen zal ik graag bijstellen als dat terecht is. Ik heb er in het kader van 'higher levels' namelijk nooit bezwaar tegen om verbeterd te worden... Groet Peter.
  9. Dag naamgenoot Peter, De 6 maanden die je zou uittrekken, zijn nu net voorbij. Toch heb ik een paar tips die je niet mag missen denk ik. Als je in de engelse taal kunt lezen, dan is dit boek je vooruitgang: 'The e-myth revisited' (Entrepreneurial Myth) Van Michael Gerber. Op 30 September verschijnt er een nieuwste editie. Ik hou het hier kort. In dat boek zie je de verschillende petten die je op kunt en moet hebben als ondernemer. En vooral hoe je je bedrijf zo (her)ontwerpt, dat iedereen weet wat hij moet doen. Zonder constant micromanagement van jouw kant. Tevens een heuse aanrader op dit gebied is 'The 4 hour workweek' van Tim Ferriss. Een succes. Maar ook wel bekritiseerd. Ik denk onterecht. Ik durf te zeggen dat het een heel intelligent boek is dat je kan leren hoe je mensen het slimst kunt aansturen en hoe je je eigen processen veel efficiënter kunt maken. Aangezien het topic hier 'groei' is, is dit misschien ook in jouw belang: Groei kan o.a. door extra personeel aan te trekken (zoals in jouw situatie bedoeld). Maar je kunt jezelf en je bedrijf ook nog op andere manieren vermenigvuldigen. Bijvoorbeeld door je verkoopboodschap te versterken (copywriting). Door je aanbod te ontwikkelen: via kennisproducten (info verkopen). En door beide te vermenigvuldigen en distribueren via media. Niet alleen vermenigvuldig je dan vanwege mediagebruik. Maar je groeit dus ook (of misschien wel juist), door een betere positionering. Je boodschap brengt daardoor immers meer respons teweeg van ideale klanten (betere conversie = groei). Infoproducten onderscheiden je bovendien van de meeste concurrenten (= meer respons en dus groei). Daarnaast verlagen infoproducten ook nog eens de drempel tot respons (ten opzichte van koude verkoop, uitnodiging voor een gesprek of directe aanschaf)... (= meer respons en dus groei). Ook aan de achterkant (vervolgverkoop van kennisproducten aan bestaande klanten) vergroot je hiermee je bedrijf (groei). En dit is allemaal groei zonder extra personeel en zonder blijvende extra uren... Ik hoop dat dit je alsnog kan helpen! Groet Peter.
  10. Beste Marcel (Als ik het wel heb, heet je zo...) Hopelijk ben je al goed op weg. Mocht je nog bezig zijn om een betere naam te vinden, dan hoop ik dat dit helpt: Je hebt gelijk: geen streepjes en cijfers die woorden moeten voorstellen. Meestal zie je namen die niets zeggen over wat het bedrijf doet. Dit moet je echt voorkomen. Een bedrijfsnaam zou direct het belangrijkste voordeel ('benefit') moeten weergeven, dat klanten bij jou kunnen 'halen'. Vaak struikel je over een rij voordelen. Kies dan toch het overkoepelende en belangrijkste voordeel. Op zijn minst zou de bedrijfsnaam het bedrijfsthema moeten aangeven. Iedereen heeft moeite om kort aan te geven wat dit moet zijn. Daarom is er op je website nog de drietrapsraket: 1: Logo (Liefst visueel je bedrijfskern uitgebeeld) 2: Bedrijfsnaam (Zie boven) 3: 'Tagline': korte omschrijving onder je bedrijfsnaam (slogan). Regels die je voor je 'tagline' kunt aanhouden: - Ze moet het belangrijkste voordeel aangeven wat jij brengt (5 tot 7 woorden). - Ze moet je onderscheiden van de andere ingenieurs in jouw geval (dit is een hele moeilijke). - Ze zou hierdoor moeten bijdragen aan het beklijven van je bedrijfsnaam. Bij bedrijfsnaam en tagline zou je kunnen proberen te denken aan 'egocentrische, klantgefocuste' voordelen. Dat klinkt misschien als marketinghype. Maar dat is wat mensen over het algemeen drijft. En aanzet tot beweging jouw kant op... Helaas brengt bijna iedereen in je branche hetzelfde leuk bedachte en soms onduidelijke verhaal. Je bent dan dus eigenlijk al 'op prijs vergelijkbaar', aangezien iedereen gelijk is. 'Slechte propositie'... Helaas moet je bij veel bedrijven tevens lang lezen en zoeken om te begrijpen wat ze doen en wat hen onderscheidt. Ze vergeten in het hoofd van hun ideale klant te kruipen en vandaaruit te redeneren. Met bovenstaande tips kun je daar gegarandeerd bovenuit steken...en meer respons krijgen. In de begintijd kun je je tagline gaandeweg nog veranderen. Veel succes! Groet Peter.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept