Het is de vraag of de geleverde diensten wel onder die digitale diensten en, specifieker, onder elektronische diensten vallen. In bijlage II van de Europese BTW-richtlijn worden een aantal voorbeelden gegeven van wat elektronische diensten zijn, o.a. "het leveren en onderbrengen van websites, het onderhoud op afstand van programma's en uitrustingen; de levering van software en de bijwerking ervan; de levering van beelden, geschreven stukken en informatie en de terbeschikkingstelling van databanken; etc." (https://www.eerstekamer.nl/eu/documenteu/2006/112/eg_pb_eu_l347/f=/vhgocfq43tp7.pdf)
Uit de toelichting op de website van de Belastingdienst worden elektronische diensten omschreven als "diensten die over het internet of een digitaal netwerk worden geleverd. Ze zijn grotendeels geautomatiseerd en kunnen niet zonder informatietechnologie worden geleverd." (http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/digitale_diensten_in_en_uit_het_buitenland/)
Uit de beschrijving van de vraagsteller blijkt dat deze foto's toegestuurd krijgt en deze tegen betaling op sociale media plaatst. Deze dienst lijkt dus niet op de voorbeelden genoemd in bijlage II van de Europese richtlijn of op de omschrijving die de Belastingdienst opgeeft. Bovendien "[h]et feit dat de dienstverrichter en de afnemer langs elektronische weg berichten uitwisselen, betekent op zich niet dat de verrichte dienst een elektronische dienst is." (art. 6h, lid 2, wet Omzetbelasting 1968, http://wetten.overheid.nl/BWBR0002629/2016-05-01#BijlageII). De aangeboden dienst lijkt dus geen elektronische dienst te zijn en daarmee dus geen digitale dienst.
Kort samengevat lijkt het op het volgende neer te komen voor de vragensteller:
Dienst aan in Nederland gevestigd bedrijf = factuur met 21% BTW;
Dienst aan in EU gevestigd bedrijf = factuur met BTW verlegd;
Dienst aan bedrijf buiten EU = zie BTW-regelgeving van land in kwestie.