-
Afschrijvingstermijn verstreken, wat te doen?
Ik voer de administratie inderdaad nog steeds zelf uit. Vind het ook echt leuk om te doen. De uitleg van de belastingdienst zelf vind ik vaak erg beknopt. Soms weet ik het wel te plaatsen maar heb ik toch nog bevesting nodig of ik op de goede weg zit. Heb al ontzettend veel aan het forum gehad. Fijn dat er mensen zijn die zo behulpzaam zijn!
- Afschrijvingstermijn verstreken, wat te doen?
-
Afschrijvingstermijn verstreken, wat te doen?
@Highio: sorry zo is het niet bedoeld als het zo over komt. De reactie van Lex is ook zeker sterk, daar heb ik ook geen commentaar op gegeven. Ik geef alleen toe dat ik zelf iets foutief had genoteerd. Ik begrijp de periode van afschrijving echter mij was onduidelijk wat men met restwaarde doet als men toch besluit de bestelbus in de onderneming te houden. De bestelbus daalt daarna ook nog in waarde vandaar.
- Afschrijvingstermijn verstreken, wat te doen?
- Afschrijvingstermijn verstreken, wat te doen?
-
IrisT startte met het volgen van BTW aangifte invullen particuliere klanten binnen EU en Afschrijvingstermijn verstreken, wat te doen?
-
Afschrijvingstermijn verstreken, wat te doen?
Hallo, Wie kan mij helpen met onderstaande vraag: Stel: - Bestelbus gekocht 5 jaar geleden voor €12.500,- - Restwaarde na 5 jaar € 2.500,- - Afschrijving € 2.500,- per jaar. Dus na 5 jaar staat bestelbus nog op balans voor € 2.500 Wat te doen als de afschrijvingstermijn van 5 jaar is verstreken en je toch besluit de bestelbus in de onderneming te houden? Moet je de bestelbus dan op de balans laten staan voor € 2.500,- zolang je deze nog besluit te houden? Ondanks dat de restwaarde steeds minder wordt? Of moet je iets gaan herwaarderen en verder afschrijven? Kan iemand mij antwoord geven op deze vraag? Alvast bedankt. Mvg. Iris
- BTW aangifte invullen particuliere klanten binnen EU
-
BTW aangifte invullen particuliere klanten binnen EU
Hallo, Mijn man heeft als eenmanszaak een aanvraag om goederen/diensten te leveren net over de grens in België aan een particulier. Ik ben even aan het uitzoeken hoe het gaat met de BTW mocht hij de opdracht aannemen en uitvoeren. Het volgende lees ik over het leveren van goederen of diensten aan een ander EU land op de site van de belastingdienst: "Levert u goederen of diensten aan klanten die geen aangifte doen, bijvoorbeeld particulieren? U brengt dan normaal gesproken 9 of 21% Nederlandse btw in rekening." Hij blijft onder het drempelbedrag. Duidelijk is dat hij gewoon 21% Nederlandse BTW in rekening dient te brengen. Wat ik echter niet terug kan vinden is waar ik deze BTW in de aangifte omzetbelasting invul. Bij 3b gaat het alleen om intracommunautaire prestaties, maar daar is hier geen sprake van want hij levert aan een particulier zonder BTW-nummer. Bij 3c gaat het over Installatie/afstandsverkopen binnen de EU, echter hij blijft onder het drempelbedrag. Dus dit is ook niet aan de orde. Wie kan mij vertellen waar ik het wel dien in te vullen bij de aangifte omzetbelasting? Of interpreteer ik hier het e.e.a. niet juist? Alvast bedankt!
- Bedrijfsvoorraad bestellingen 2016, leveren 2017 Hoe inboeken?
- Bedrijfsvoorraad bestellingen 2016, leveren 2017 Hoe inboeken?
-
Bedrijfsvoorraad bestellingen 2016, leveren 2017 Hoe inboeken?
Beste allemaal, Ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven op de volgende vragen: Situatie A: Stel ik heb een product gekocht bij een leverancier voor een klant voor een bedrag van € 2000,- excl btw. - Dit product heb ik in december ontvangen. - Ik ontvang hiervoor factuur van de leverancier met datum 27 december 2016. - Ik lever het echter pas in januari 2017 aan de klant. Deze klant ontvangt hiervan een factuur met factuurdatum 6 januari 2017. Moet ik het product (€ 2000,-) voor de aangifte inkomstenbelasting 2016 tot "voorraden" tellen en dus van de inkoopkosten 2016 aftrekken? Situatie B: Stel ik heb een product gekocht bij een leverancier voor een klant voor een bedrag van € 2000,- excl btw. - Dit product heb ik besteld in december 2016 en heb ik in januari geleverd gekregen. - Ik ontvang hiervoor van de leverancier een factuur met datum 20 december 2016 omdat ik vooruit dien te betalen. - De klant ontvangt het product in januari en factuur met datum 6 januari 2017. Moet ik het product (€ 2000,-) voor de aangifte inkomstenbelasting 2016 tot voorraden tellen omdat de factuur op 20 december 2016 is opgesteld ook al heb ik het product pas in januari ontvangen? Ik hoor graag van jullie.
- Wel of geen recht op KOR?
- Wel of geen recht op KOR?
-
Wel of geen recht op KOR?
Vandaag de belastingdienst op bezoek gehad i.v.m. een deelonderzoek omzetbelasting met specifieke aandacht voor de toegepaste vermindering kleine ondernemersregeling. Deze blijkt onterecht toegepast te zijn omdat er al sprake was een btw-teruggaaf van € 1590,- Omdat de belastingdienst mij foutief geadviseerd heeft hoef ik in ieder geval (wellicht) geen boete te betalen, uiteraard wel de €1291,- die teveel is ontvangen. Ik hoop dat iedereen hier wijzer van wordt! Groetjes Iris
-
Wel of geen recht op KOR?
Ik heb zojuist contact gehad met de belastingdienst en die hebben mij zojuist telefonisch bevestigd dat er inderdaad op basis van deze gegevens recht bestaat op de KOR van € 1291,- Jullie hadden gelijk, ik was alleen heel even de weg kwijt in dit verhaal. Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties en vastberadenheid! :)
IrisT
Junior
-
Registratiedatum
-
Laatst bezocht