bulk consult

Senior
  • Aantal berichten

    37
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

bulk consult's trofeeën

  1. Dit vind ik de nuttigste opmerking in het topic. Je redenering snap ik niet TS... het is leuk als je ouders willen helpen/schenken maar ik zou persoonlijk eerst zorgen dat mijn eigen financiën en inkomen op orde zijn. Dan eens kijken waarom je eigenlijk wilt kopen, zoals prinsrachid zegt is het niet per definitie gunstiger dan huren. Ik maak juist uit zijn opmerkingen op dat hij alles zelf wil betalen, maar dat zijn ouders echter enkel garant moeten staan zodat hij de lening kan krijgen. Als dit goed uitpakt, zijn zijn ouders geen cent kwijt. Maar je gaat wel tegen een negatief advies van de bank in... Of interpreteer ik hem nu verkeerd?
  2. Aangezien jullie beiden ondernemer will worden ligt een VOF voor hand. Aangezien dit niet mogelijk is in een eenmanszaak. Dan zouden jullie allebei bijvoorbeeld 50% kapitaal in kunnen brengen en beide voor 50% eigenaar kunnen zijn. Ik verwacht geen mega investeringen om dit bedrijf te beginnen en aangezien het voor jullie niet noodzakelijk om meteen te verdienen is het risico niet zo hoog. Vanuit deze oriëntatie zou ik een BV afwijzen, aangezien jullie onderneming, zoals jij zegt zal beginnen met lage opbrengsten. Als je er dan een BV van zou maken, kun je geen gebruik maken van allerlei belastingvoordelen voor startende ondernemingen: Startersaftrek etc. Om van deze belastingvoordelen door de lage opbrengsten gebruik te maken is het dus verstandig om geen BV te beginnen.
  3. Het is toch ook mogelijk om , als de VOF stopt. De stakingswinst die gemaakt wordt door de aanwezige stille reserves (het pand) kan toch omgezet worden in een lijfrente (wet iB)? Dit zou wellicht een mogelijkheid zijn.
  4. Daar heb je helemaal gelijk in en dit is dan ook niet te kwantificeren. Maar ik wil de statistiek die ik hieruit krijg ook niet gebruiken om een leverancierskeuze te maken, maar enkel om met de leverancier samen te gaan werken zodat we samen naar verbetering van een bepaald punt kunnen werken.
  5. BTW wordt betaald door de consument en enkel afgedragen door de bedrijven (je kunt de BTW die je betaald terugvorderen). Dus maakt volgens mij niet uit of je nu BTW in Italie of NL betaald. Of heb ik het mis?
  6. Ik vind het wel heel verrassend dat de meerderheid van bedrijven waar ik contact mee heb opgenomen zijn leveranciers helemaal niet monitord. Er wordt niets bijgehouden zoals hoeveel bijvoorbeeld van de leveringen aankomt, hoeveel er op tijd komen, hoe vaak een leverancier slechte kwaliteit heeft geleverd. Er wordt echt veel minder aan monitoring van leveranciers gedaan dan dat ik dacht.
  7. Ja zoiets lijkt me een goed idee! Dan zou het namelijk mogelijk zijn om bijvoorbeeld de percentages van leveringen die op tijd zijn uit te draaien. Wat zou met deze methode nog meer verstandig zijn om te meten?
  8. Dat zou een oplossing zijn, maar dat is juist het punt wat ik wil voorkomen. Ik wil geen spreadsheet van een mengelmoes van kwalitatieve en kwantitatieve zaken. Dit is ook niet echt toegankelijk voor anderen. Ik wil de kwalitatieve en kwantitatieve zaken juist vooraf duidelijk hebben, zodat ik deze mengelmoes van gegevens voorkom en ik een kleine simpele uitdraai kan maken van de belangrijkste statistieken.
  9. Dat klopt maar ik vind dat ik toch met een concreets aan moet komen wil ik mijn leveranciers aan te sporen hun missers beter op te gaan volgen en op te lossen. Ik moet ze dus met "concreet bewijs" kunnen aan tonen dat er nog veel ruimte is voor verbetering. Er is in deze situatie sprake van nogal veel leveranciers dus het is mogelijk dat de resultaten van de vendor rating mij ook zullen verassen. Dat bijvoorbeeld een leverancier waarvan ik dacht dat hij gemiddeld presteerde eigenlijk zeer slecht presteerd.
  10. Nee precies, mijn doel is ook niet om de toegevoegde waarde waarde van de volledige supply chain in kaart te brengen. Ik wil enkel een simpele methode die niet te veel tijd in beslag neemt waarmee ik statistiek van de belangrijke knelpunten heb, zodat ik met mijn leverancier naar verbetering toe kan werken: Een uitdraai van zo'n systeem kan bijvoorbeeld weergeven dat van een bepaalde leverancier slechts 75% van de leveringen op tijd zijn geweest het afgelopen kwartaal. Dan heb ik bewijs om aan te tonen dat slechts 75% op tijds is gekomen en kan ik met mijn leverancier aan tafel om bijvoorbeeld te overleggen hoe we het samen naar 80% gaan krijgen. Maar hoe ik dit in moet richten en welke methode(s) ik ga gebruiken vind ik nog wel moeilijk. Een randvoorwaarde is dus dat ik niet te veel tijd kwijt wil zijn, dus wil vasthouden aan een of meer van de simpele methodes die ik al genoemd had.
  11. Hallo, eerder had ik een onderwerp over het snel en efficiënt systeem om leveranciers te beoordelen. Na overleg heb ik besloten een vendor rating systeem in te voeren. Er zijn enkel echter vele vendor rating methodes zoals: - Ja-en-nee methode: waar heel simpel "ja of nee" wordt gezegd op de criteria, dus niets met punten) - Subjectieve methode - Gewogen punten methode (waar scores aan factors gehangen worden om aan één totaalscore te komen) - Cost ratio methode (waar gemaakte kosten meegenomen worden) - Vendor-plant-survey: gehele onderneming van de leveranciers wordt onder de loep gelegd. Hiernaast was ik nog aan het nadenken over de criteria waarop de leveranciers beoordeel worden met het vendor rating systeem zoals: - Geleverde hoeveelheid - Documentatie - Qualiteit - Op tijd aangekomen Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met de invoering van een vendor-rating systeem en zo ja: wat de effectiefste methodes en criteria zijn de randvoorwaarden zijn dat het niet te veel tijd mag kosten en dat er met concrete informatie met de leverancier naar verbetering gezocht kan worden (hierdoor vallen de gewogen punten methode en vendor plant methode eigenlijk al af). [verandering: titel]
  12. Oke bedankt voor de informatie. Dat is precies wat ik wilde weten. Maar hoe kom ik met zo'n consultant van Microsoft of solution partner? Ik heb even gezocht maar kan helemaal niemand vinden waar ik contact mee op zou kunnen nemen.
  13. Ja precies, maar ik zou eigenlijk net iets meer willen doen dan turven welke worden afgeschoten. Ik zou ook het liefst kunnen "aanvinken" of de levering te laat was en of de goederen "beschadigd" aan zijn gekomen of "slechte kwaliteit". Dus als het ware dat bijvoorbeeld deze drie opties in het ERP systeem staan met een vinkje erachter. Dat er enkel geklikt hoeft te worden indien er iets mis is en dat je het dan geregistreerd hebt staan. Is dit mogelijk in Navision?
  14. Dan kan deze post ook verwijderd worden, het is nu meer een IT vraag geworden. Allemaal bedankt voor de antwoorden!
  15. Heb onlangs gehoord dat er een funtie "leveranciersbeoordeling" in het ERP systeem Navision zit, waarmee mijn probleem misschien opgelost kan worden. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan nergens vinden hoe deze leveranciersbeoordeling in dit ERP systeem werkt en wat je er mee kunt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.