Jump to content

JohnUpwards

Senior
  • Content Count

    38
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1
  1. Weleens naar Facebook gekeken als het bedrijf ? In alle communicatie-trainingen staat dat je de communicatie met je klanten zo goed en duidelijk mogelijk moet maken en liefst persoonlijk. Bij het Facebook-bedrijf praat je nooit met personen, daar heb je alleen een duizendtal-formulieren welke je mag invullen en soms kan je dan een reactie van een vage afdeling als "Business support" of "Community relations"... krijgen... Als je gaat zoeken waar een website aan moet voldoen, kom je allerlei info tegen, zoals vermelden contactinfo en KvK-nr end. Maar niet bij de Facebook website. Als je zaken doet moet je een factuur maken, die moet aan bepaalde eisen voldoen. Als je zaken doet met Facebook krijg je een factuur met vermelding Facebook Ireland ltd en een VAT-nr. maar ook hier geen KvK-nr, tel.nr. of emailadres. We hebben een "auroteit Persoonsgegevens" welke al eens geklaagd heeft inzake Facebook (zie https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/en/news/dutch-data-protection-authority-facebook-violates-privacy-law ) maar als je dan nu naar de Facebook-site gaat kijken... zie je dat men nu bv alle telefoonnummers van gebruikers aan het verzamelen is, en zelfs van gebruikers in sommige gevallen een kopie ID gaat vereisen, zogenaamd voor verbetering security. Daarbij... de AVG(was Wbp *) kent een recht op verwijdering maar weleens geprobeerd een Facebook account te verwijderen ? Zelfs na overlijden blijft je account bestaan. En dan is eigenlijk de vraag... Waarom moeten we aan allerlei regels voldoen terwijl de marktleider daar schijt aan heeft ? *) Wbp (Wet Bescherming Persooonsgegevens) verdwijnt, AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) komt.
  2. Ter aanvulling: Thuiswinkel.org adviseert om persoonsdata van je website uiterlijk na 2 jaar te verwijderen. Dus als je ook een Thuiswinkel certificaat nastreeft.... en blijkbaar komt er in 2018 een AVG (Algemene Verordering Gegevensbescherming) Ik zie door het bos de bomen niet meer.... hoe kun je nu alle betrokkenen tevreden maken inzake correcte omgang klantgerelateerde gegevens ?
  3. Dus je ene tip is: Lees meer op internet ! Maar zoals je zelf al zei: > Ik lees ook wel eens iets op het internet. Dus je andere tip is: Geloof niet alles wat je op internet leest ! En ja, je zoekt dus op internet, en ja, wat je op internet tegenkomt hoeft niet waar te zijn en als je dan zelfs tegenstrijdigheden tegenkomt, zoals aangegeven in mijn TopPosting, dan kan het zinvol zijn om te kijken of iemand hier op HL er ervaring mee heeft of een helicopterview van alle betrokken instanties/aspecten kan geven. Toch ? Daarbij heb ik op het HL-forum gezocht en is dit aspect blijkbaar niet eerder specifiek besproken.
  4. Mijn vraag ging over het proces. Als een klant vraagt om beeindiging/verwijdering dan dien je allereerst een proceskeuze te maken, bv je staakt email-communicatie en bewaart klantinfo met factuurinfo. Jouw antwoord suggereert dat je het opslagmedium bedoeld. Mijnsinzien kun je moeilijk kiezen voor: we verwijderen je info op de website-server maar bewaren alles nog wel op onze lokale server. Maar wellicht heb ik je verkeerd begrepen. Klopt, vandaar deze thread.
  5. Zover ben ik niet gegaan, kwam op een forum op de vraag "Moet een website alles van mij verwijderen als ik annuleer?" het antwoord "Ja, volgens de CBP moet dat" tegen.
  6. Ja, dat kan, waar zit je aan te denken ?
  7. Klanten nemen een service af op site. Klanten melden zich aan voor een abo en klanten kunnen hun abo annuleren. De site database bevat dus diverse klantengegevens, zoals contactinfo (naam, emailadres, IP-adres, datum akkoord alg.voorw.), communicatie-info (email-berichten), abo-info (welke abo, vanaf wanneer tot wanneer) factuurinfo (datum, bedrag, BTW) en betaal-info (hoe wanneer betaald). Nu gebeurd het weleens dat een klant wilt opzeggen. Volgens de CPB moet ik dan alle klantinfo verwijderen volgens de ACM moet ik datum klantapproval bewaren, de belastingdienst wilt dat ik de factuurinfo bewaar. en dan vergeet ik vast nog iets... Kortom, Hoe te handelen omtrent registratie klantendata bij opzeggingen ? Wellicht hieromtrent nog aspecten opnemen in Alg. Voorwaarden ?
  8. * Ja, een guest-WiFi is handig voor klanten die je bezoeken. * Wat is nu de toegevoegde waarde van inloggen mbv Facebook. Als end-user wil ik simpel/snel WiFi zonder lastige login en dat krijg ik gelukkig steeds vaker (gisteren nog bij Ikea en MediaMarkt). Daarbij vertrouw ik FB niet, dus gebruik ik FB niet om in te loggen op non-FB-apps. En als ik ergens WiFi zie met inlogprocedure, dan zie ik gelukkig ook vaak een buurman zonder inlogprocedure. En zolang ik geen USP zie, is het mij niet duidelijk hoe je zoiets zou moeten promoten.
  9. De webomgeving groeit en daarmee neemt de complexiteit toe en krijg je steeds vaker met meerdere deel-producten te maken. Voorbeeld: * Je wilt een eigen webapplicatie runnen obv MySQL tables Daarnaast wil je producten van derden gebruiken, bv: * Je wilt emailnieuwsbrieven versturen mbv MailChimp * Je wilt WordPress gebruiken voor blogs en wellicht Thrive Landing Page als extra WP-plugin voor specifieke support van LandingPages * En wellicht wil je een hosted webshop gebruiken (bv shoptrader.nl) om wat producten te verkopen Hoe ga je nu zorgen voor integratie tussen dergelijke tools en bv streven naar 1 centraal actueel klantenbestand ? Hoe gaan jullie daar mee om ?
  10. Voor degenen die het niet wisten... op Microsoft kun je niet rekenen. Nou ja... in ieder geval niet op hun calculator. Men neme de Windows(7) calculator en voeren deze som in: 5*8 + 6*3 Het -onjuiste antwoord- is dan 138. Maar als je diezelfde calculator op scientific view zet en de soms weer invoert, dan is het -juiste- antwoord 58. Probleem is dat Microsoft de volgorde van bewerkingen niet goed doet. dat hoort te zijn: "Hoe Moeten Wij Van De Onvoldoendes Afkomen". (OK, de oudere lezers hier denken vast aan "Mijnheer Van Dale Wacht Op Antwoord" maar dat is zo van de vorige eeuw ! en was fout want worteltrekken is prioriteit boven vermenigvuldigen) Zie hier de uitleg http://www.beterrekenen.nl/website/?pag=217 Welk antwoord geeft jouw calculator ?
  11. Allereerst lijkt me dat wel overkombaar... en daarnaast kun je bij een Euro-bv zonder een notaris snel zaken muteren dus op maandag kun je 1 eigenaar/Holding_Ltd hebben en dan naar de bank gaan en de dag later 3 eigenaren/Holding_Ltd's hebben.
  12. Net als jij had ik de indruk dat "Easy does it" niet meer Easy te volgen was maar ik vrees dat jij nu op verkeerde been staat. Intentie was -zoals Roel ook aangaf- een 4e Ltd als Beherend vennoot. dan heb je wel een "Jan" nodig, welke gevolmachtigd bestuurder wordt voor de CV (en gemachtigd door die 4e Ltd) voor inschrijving bij KvK. Daarbij gaf ik aan dat je die gevolmachtigd dir. evt. een week later kunt staken. En verder ging de discussie even of je zonder stille vennoot niet een vof werd, waarop ik reageerde met "als dat nodig is, dan verzinnen we die wel".... waarmee ik bedoelde dat je bij de CV-inschrijving altijd kunt zeggen dat je wel een stille vennoot hebt (want die worden toch niet ingeschreven). En ja, de eigenaren staan dan wel bij Companies House maar als ik het goed heb alleen op persoonsnaam en zonder prive-adres en tja..... met een "Mr. N. Bakker" in dat register weet je nog niets ;-)
  13. Ik ga er even vanuit dat je een email-client bedoel, een programma om je eigen email te lezen en te kunnen versturen/beantwoorden en dat je niet een email-programma -zoals mailchimp- bedoeld om email-marketing te gaan doen. Enfin, Ik denk dan aan een gratis Gmail-account van Google.... werkt prima.... werkt overal (desktop, tablet en smartphone) en is dus gratis. Dan krijg je dus wel een nieuw email-adres en je wilt vast je oude emailadres blijven gebruiken maar dat kan... Je laat dan je huidige email gewoon doorsturen naar je nieuwe gmail-adres en je kunt vanuit Gmail email versturen met je huidige emailadres als afzender. Je kunt bij Google ook kijken naar Google apps.... dan krijg je online Docs en spreadsheet erbij.
  14. Bij een CV is geen sprake van aandeelhouders, dus jouw uittreksel KvK is vast niet van een CV.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept