Jump to content

Timvdbekerom

Junior
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. Beste leden, Momenteel ben ik bezig met de opzet van een eigen bedrijf. Ik importeer goederen uit China en verkoop deze wereldwijd. Nu zit ik nog met een aantal onduidelijkheden rondom de administratie. Import: 1) goederen komen van buiten de EU binnen. Ene keer wordt er wel bij de douane BTW en invoerrechten geheven en andere keer niet ( ook bij hogere bedragen). Ben ik als ondernemer verplicht om deze goederen aan te geven of kan ik deze tegen 0% BTW inboeken? 2) Ik heb de webshop gekoppeld aan de app van e-boekhouden. In welke rubriek moet ik deze goederen( horloges) inboeken ( inclusief de BTW en verzendkosten)? Export ( aan particulieren): 1) Zowel binnen als buiten de EU ga ik de goederen verkopen. Binnen de EU snap ik hoe het werkt en zit je met drempelbedragen. Is een factuur voldoende voor in de administratie op te nemen? 2) IN welke rubrieken moeten de verkoop van deze horloges geboekt worden ( inclusief de BTW en verzendkosten)? Met vriendelijke groet, Tim
  2. Hoi karina, Top. ik ga werken met sendcloud en momenteel met hun in gesprek om te kijken in hoeverre hun systeem hierin kan voorzien. Nogmaals bedankt voor je reactie :)! gr, Tim
  3. weet iemand ook hoe het zit met het inboeken, in welke rubrieken, van deze goederen :)?
  4. Hoi Karina, Top, duidelijk antwoord. Dat uitvoerbewijs is daar een standaardopzet ergens van te verkrijgen zover jij weet? Gr Tim
  5. Hoi Bert, bedankt voor je antwoord. Zover had ik het inderdaad ook begrepen vanuit de belastingdienst website. Echter is mijn vraag: is een factuur voldoende 'bewijslast'om aan te tonen dat de goederen de EU hebben verlaten? Zo niet, hoe kan je dit als webshop het meest simpel aantonen. Met vriendelijke groet, Tim
  6. Beste leden, Momenteel ben ik bezig met de opzet van een eigen bedrijf. Ik importeer goederen uit China en verkoop deze wereldwijd. Nu zit ik nog met een aantal onduidelijkheden rondom de administratie. Import: 1) goederen komen van buiten de EU binnen. Ene keer wordt er wel bij de douane BTW en invoerrechten geheven en andere keer niet ( ook bij hogere bedragen). Ben ik als ondernemer verplicht om deze goederen aan te geven of kan ik deze tegen 0% BTW inboeken? 2) Welke documenten moet ik bewaren per levering om een te voldoen aan de administratieplicht? 3) Ik heb de webshop gekoppeld aan de app van e-boekhouden. In welke rubriek moet ik deze goederen inboeken ( horloges). Export ( aan particulieren): 1) Zowel binnen als buiten de EU ga ik de goederen verkopen. Binnen de EU snap ik hoe het werkt en zit je met drempelbedragen. Is een factuur voldoende voor in de administratie op te nemen? 2) buiten de eu dien je te voldoen aan extra administratieverplichtingen volgens de Nederlandse regels. Hierbij staan diverse documenten. Ik neem aan dat je niet al deze documenten dient te kunnen overleggen. Volstaat alleen een factuur met een adres? De link voor de administratie buiten de EU, waarbij alle documenten staan. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/zakendoen_met_het_buitenland/zakendoen_buiten_de_eu/administratie_bijhouden/administratie_bijhouden_als_u_zakendoet_buiten_de_eu Met vriendelijke groet, Tim
  7. Haha, hebben de vrouwen er ooit genoeg ;). Nee zonder gein. het was een reactie op de opmerking van Hans : maar hoe rijmt 'less is more' met het idee om toch klanten aan je te binden met aanmoediging om er meer aan te schaffen?
  8. Hoi Hans, Bedankt voor je positieve terugkoppeling! Het is ook net het idee dat klanten meerdere horloges zullen gaan kopen. Er zal wel een upselling/actie bij de checkout bijkomen, voor de twijfelaars. Als deze is uitverkocht zal er over enkele maanden weer een nieuw design worden gelanceerd, die wederom verkrijgbaar is in 2 types.
  9. Bedankt voor jullie input. De algemene voorwaarden zijn aangepast. Om slechts met 2 producten te komen is een bewuste keuze. Hoe meer keus hoe beter, is niet altijd beter. Door dit zo te zien, ziet de consument direct wat het aanbod is. What you see is what you get. Je vind het leuk of je vind het niet leuk. Ik heb in mijn omgeving al diverse personen gevraagd naar hun mening en ook fashion bloggers. Allen zijn zeer enthousiast over het design en de eerste reserveringen zijn al binnen. Alhoewel de site live staat, dienen er nog een paar kleine zaken geregeld te worden alvorens echt in de lucht te zijn. Dit zal niet lang meer op zich laten wachten. Hierna zal de marketing gaan beginnen en daarvan heb ik zelf een duidelijk beeld voor ogen. Of dit zal gaan werken, zal ik vanzelf achter gaan komen.
  10. Omschrijving van je concept: Houten horloges die exclusief verkocht zullen gaan. Less is more is het motto en dit vertaalt zich in het design, website ontwerp, verpakking en verkoopaantallen Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Website heb ik zelf opgesteld via Wix. Ik heb geen ervaring met programmeren etc. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Er bestaan al diverse verkoopsites van houten horloges, die allemaal in dezelfde prijsklasse actief zijn. Dit horloge straalt ( naar mijn mening meer klasse uit) maar is ook maar beperkt verkrijgbaar, wat het horloge ook meer exclusiviteit meegeeft. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Er bestaan al diverse verkoopsites van houten horloges, die allemaal in dezelfde prijsklasse actief zijn. Dit horloge straalt ( naar mijn mening meer klasse uit) maar is ook maar beperkt verkrijgbaar, wat het horloge ook meer exclusiviteit meegeeft. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Ik ben geen ervaren websiteontwikkelaar.Dus ik hoor graag jullie feedback en eventuele tips die ik nog verder kan gaan verwerken.
  11. Dat stuk had ik inderdaad ook gelezen, echter het zoeken of een horloge onder een CE-markering valt is lastig terug te vinden. Iemand die daarbij kan helpen?
  12. Hoi Micky, Bedankt voor je antwoord. Ik wil dus een horloge importeren en onder een eigen merknaam wegzetten in de markt. Voor horloges zie ik verder niks terugkomen wat betreft een CE markering alleen dat bepaalde stoffen ( Nikkel bijv) er niet of in zeer kleine hoeveelheden aanwezig mag zijn. Omdat het een houten horloge betreft, moet ik dan ook rekening houden met de wetgeving van importeren van hout? Mvg, Tim
  13. Beste leden, Zojuist het internet afgestruind voor het volgende vraagstuk. Ik sta op het punt om horloges te gaan importeren uit China. Aan welke certificering ( CE-markering? en/of andere markering of richtlijnen) moet dit product voldoen, alvorens te kunnen verkopen in Nederland? Alvast bedankt voor jullie medewerking. Met vriendelijke groet, Tim
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept