Roy.H

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Roy.H's trofeeën

  1. Hallo, Ik heb even een vraag op juridisch gebied! Ik zal even kort uitleggen hoe de situatie in elkaar steekt! Ik werk voor een bedrijf wat deel uitmaakt van een holding. Deze holding heeft inmiddels een 7-tal BV's. Ik sta onder contract bij een van deze BV's. Ik werk op de financiele administratie en verzorg voor al deze BV's de boekhouding? Ik wordt dus vanuit een BV uitzonden om bij de anders BV's ook de boekhouding te verzorgen! Nu heeft mijn baas bedacht, dat ik ook voor mezelf zou mogen beginnen. De doelstelling is, dat we een eenmanszaak gaan oprichten. We hebben voor deze rechtsvorm gekozen, omdat dit (voor nu) fiscaal het voordeligst is. Ik zou dan vanuit die eenmanszaak de 7 bedrijven als eerste klanten hebben. De bedoeling is natuurlijk dat ik er zelf nog nieuwe klanten bij ga zoeken, zodat de klanten bestand verder uitgebreid gaat worden. Heel leuk idee natuurlijk.. Maar nu vragen we ons af of dit juridisch eigenlijk wel mogelijk is. Want eigenlijk gaan we (vanuit de holding) een eenmanszaak oprichten, waarvan ik overigens wel zelf de rechtspersoon van wordt. Met de eerste 7 klanten die uit een organisatie komen. En ik heb de afgelopen 12 jaar bij deze organisatie op de loonlijst gestaan. Of wat zou evt een andere manier kunnen zijn om toch een administratie kantoor te kunnen beginnen en ook deze bedrijven van de holding onder te kunnen brengen voor de boekhouding te kunnen waarborgen?! Mvg Roy
  2. Dank je wel Norbert en Nedzhibe voor jullie reactie, Ik werk momenteel voor een holding en die hebben me aangeboden om een administratie kantoor te beginnen! Waarmee ik de bv's vanuit de holding al als klant heb en er zelf klanten bij ga zoeken! Het klinkt op zich wel interessant, maar ik ben nu uit aan het zoeken wat er allemaal bij komt kijken om voor mezelf te beginnen! Boekhoud technisch red ik mezelf wel en kan ik bedrijven wel adviseren. Maar me verdiepen in assuranties, heb ik me nooit bezig hoeven houden! Zo zijn er natuurlijk nog een aantal zaken waarin ik nog kennis moet gaan inwinnen! Mochten er nog meer zaken zijn, waar je op voorhand niet zo snel aan zou denken.. Tips zijn altijd van harte welkom! Nogmaals bedank voor jullie reactie!
  3. Hallo iedereen, Wat komt er allemaal kijken bij het opzetten van een eigen administratiekantoor? Dat is de vraag die ik me stelde en kwam uit bij de assuranties! Ik kan namelijk nergens vinden wat je aan verzekeringen moet hebben (als dit al een vereiste is) Mij lijkt het in ieder geval slim om een aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. Maar is dit ook noodzakelijk. Welke verzekeringen zijn aan te raden om af te sluiten voor het starten van een eigen administratiekantoor? Dan nog de vraag over het opbouwen van een pensioen! Ik weet dat de meningen heel erg verdeeld zijn over het pensioen bij een eigen onderneming, maar wat zouden jullie me aan kunnen raden? En wat zou de beweegreden daar voor zijn! Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen met mijn vragen!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.