Ruud_M

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    maak een keuze
  • Voornaam
    Ruud
  • Achternaam
    Mathijssen

Ruud_M's trofeeën

  1. Naar mijn mening maakt het het inplannen en samenwerken binnen projecten aanzienlijk lastiger, vooral bij kleinere organisaties. Het is ook iets wat ik meer in Nederland zie, als ik kijk naar midden en oost Europa, waar ik vaak mee samenwerk, daar zie ik het een stuk minder.
  2. Op dit moment ben je al wel weer een halve maand verder, en is nog steeds veel gebaseerd op aannames. De enige manier om stappen te maken is samenzitten en je bij laten staan door iemand met kennis van cijfers. Dan zijn zaken gelijk duidelijk, en zul je ook makkelijker een vervolgkeuze kunnen maken. Nu zit je veel (negatieve) energie te verbranden zonder daadwerkelijke stappen te zetten naar een oplossing (en ja, de oplossing kan ook restschuld zijn).
  3. Dat kun je zo niet stellen zonder meer informatie. Een omzet in een jaar van 100k in 2022. Beide managementfee van 5K en je komt al 20k te kort. Over de omzet heb je nog wat kosten die je moet maken en je gaat keihard het rood in. Klanten die wat later betalen dan de standaard betaaltermijn en je loopt elke maand te cashfighten om de rekeningen te kunnen betalen. Dus voordat je je compagnon aanvalt: laat je bijstaan door iemand met administratieve kennis en ga rond de tafel. De cijfers uit het eerste bericht zie ik niet als heel rooskleurige cijfers met veel ruimte voor grote winsten.
  4. Wij gebruiken het voor het genereren van (grafische) advertenties. Verder in (technische) documentatie om te controleren of er tegenstrijdigheden in zitten. Dat gaat over het algemeen bijzonder goed Verder gebruiken we het ook wel eens voor code-check, echter is mijn ervaring niet altijd positief. Complexe problemen debuggen gaat ook wel redelijk vaak goed doordat de AI vaak uit grote lappen error's de oorzaak goed weet te isoleren. Ik denk overigens als het zo doorzet dat AI wel serieus ingezet kan worden voor efficienter werken, Ik bespaar er wekelijks enkeke uren mee, en een aantal werknemers (welke er mee om kunnen gaan) ook.
  5. Dat corrigeren ze vanzelf door het terugboeken van de BTW als het echt afgeschreven is. Mijn ervaring is dat het lijkt alsof ze de volle mep afschrijven, maar uiteindelijk ex BTW afschrijven.
  6. Wat mij opvalt is de stelling "Gemiddeld tot 8x sneller dan een conventionele stopcontact" bij een vaste laadpaal voor thuislocatie. Nu heb ik 2 electrische auto's, 1 laden op 1-fase en 1 laden op 3-fase. 1-fase kan 3,7kW laden (of 7kW indien beschikbaar), de 2-fase kan 11kW laden op 3 fase. Beide laden max 3,7kW uit een stopcontact (of dat verstandig is, dat is een andere discussie), ik stel altijd uit voorzorg (bijvoorbeeld op vakantie) een max van 2kW in. Mij staat overigens bij dat sommige grannies ook begrenst zijn op zo'n 2,3kW, laat ik daar in onderstaand voorbeeld rekening mee houden bij auto 1. Gemiddeld 8 keer sneller. Bij mij zou dit inhouden: auto 1 kan uit stopcontact max 0,287kW laden auto 2 kan uit stopcontact max 1,375kW laden Beide totaal onrealistisch en het komt niet eens in de buurt van de 8x, hoe komen jullie in hemelsnaam op die gemiddelde van 8x sneller?
  7. Nu kan ik natuurlijk moeilijk oordelen over de ervaringen van jouw vriend uit de bandenhandel. Mijn ervaringen zijn echter mijn eigen ervaringen en ervaringen van andere Tesla M3 eigenaren van andere fora waar ik actief ben. De enige redenen voor een voortijdige bandenwissel bij slijtage is een verkeerde uitlijning van de banden. Ik heb nog geen enkele keer gezien dat iemand < 20k de banden moest wisselen bij regulier gebruik en zonder verkeerde afstelling, ook al zal het vast wel eens voorkomen. Verder heb ik erg mijn twijfels over de verhouding tussen vervuiling van fijnstof met slijtage van remblokken/remschijven (wat dus bij een elektrische auto minimaal is) en de eventuele extra slijtage door vertraging door regeneratie (welke vaak aanzienlijk soepeler gaat dan remmen) zoals jij die doet overkomen. Maar ik denk dat we hier de discussie de verkeerde kant optrekken. Met mijn bericht wilde ik voornamelijk de vooroordelen ontkrachten over extreme bandenslijtage wat gewoonweg niet klopt, en benadrukken dat er gewoonweg bijzonder weinig rem slijtage zal plaatsvinden.
  8. Niet mee eens. Mijn Tesla Model 3 SR+ heeft al ruim 50k met zijn bandjes gedaan, en nog zijn ze niet aan vervanging toe. En ik ben - al zeg ik het zelf - een aardig stevige rijder met optrekken en bochten. Al mijn vorige auto's welke ik heb gehad hadden de bandjes al moeten vervangen, en al echt heel ruim voor de 50k km. Verder werkt het terugwinnen van remenergie niet via remmen maar via de elektromotor, hierbij komt geen fijnstof vrij omdat de elektromotor als dynamo fungeert. De remschijven worden echt zelden gebruikt, misschien 1 of 2 keer per week voor een iets hardere remactie, de rest altijd via regeneratie afremmen waardoor er geen fijnstof van de remmen afkomt. De reden waarom ik over ben gegaan naar full-electric (hiervoor reed ik Toyota hybride) was puur financieel, ook al ben ik als nerd ook best wel geïnteresseerd in nieuwere techiek. In 2019 nog mooi gebruik kunnen maken van de 4% bijtelling waardoor het erg interessant werd om een opvolger te kiezen voor mijn Toyota Auris. Desondanks zou ik nu nooit meer terug willen naar een brandstofmotor of hybride. Wij hebben nog een 2e ruime gezinsauto op benzine, maar deze wordt echt nog zelden gebruikt, hooguit 3k per jaar. De benzine auto zal zo snel mogelijk ook ingewisseld worden voor een 2e elektrische auto, eentje met waarschijnlijk een lagere range dan onze huidige Tesla. En met betrekking tot gebruik in de praktijk: dagelijks minimaal 80km, geen eigen laadpaal aan huis of op het werk. Vakanties naar Tsjechië, Slowakije en Slovenië gedaan met de auto. Mensen die zeggen dat het onpraktisch is en dat zo'n elektrische auto echt nog niet goed bruikbaar is voor lange afstanden praten naar mijn idee voornamelijk uit onderbuikgevoelens. Met een iets andere mindset (ik sta in ieder geval nooit bij de benzinepomp) is het erg goed te doen, al helemaal in Nederland.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.